Ik voel me (soms) zo verdomd alleen !!

01-08-2014 17:05 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het ff niet meer. Op het moment voel ik me alleen en zielig.

Echte vrienden heb ik niet. Ben nu halverwege de 30 en ben bijna altijd alleen. Nu ben ik erg op mijn vrijheid gesteld en kan het heerlijk vinden om thuis op de bank/ voor de tv te zitten.



Maar soms wil ik gewoon met een vriendin gezellig de stad in ofzo.



Nu ligt het ook wel een deel aan mezelf, daar ben ik me goed van bewust. En ben ik behoorlijk wispelturig, niet zozeer in gedrag, maar qua gedachten en irriteer ik me al gauw. Probeer daar aan te werken en niet te irriteren. Ik kom alleen niet zo goed uit deze visieuze (?) cirkel.



En die cirkel, daar zit ik al eigenlijk vanaf mijn 25ste in toen ik weg moest vanwege bezuinigingen bij een erg leuk bedrijf en werkgever met heel veel afwisseling en leuke mensen die ik bijna 24/7 zag, door het werk.



Nog steeds kan ik mijn plek niet vinden, niet bij mijn huidige werk en bij het maken van vrienden/ realtie. De mensen met wie ik bij het vorige werk zo´n hechte band mee had, verwaterde doordat iedereen zijn eigen kant op gaat en door het hele land wonen.



Ook zou ik graag een relatie willen, heb toch een kinderwens terwijl ik dacht nooit kinderen te willen. Heb altijd gezegd het prima in mijn eentje te hebben en niet perse een man wil/ hoef. Heb ook niet het idee dat ik wanhopig overkom en hard op zoek ben. Maar waarschijnlijk straal ik dat op een of andere manier toch uit.



Wil dit even van me afschrijven en misschien dat iemand een tip heeft hoe hier uit te komen en me een schop onder mijn kont te geven om wel leuke dingen in mijn eentje te gaan doen ofzo ?
.
.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe mensen leren kennen kan ook via bijvoorbeeld NMLK of Fellas.

Of is dit reclame (niet toegestaan)?



Ik doe zo heel soms ook wel eens wat via Fellas. Best leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
En ik herken het wel. Het lijkt bijna mijn verhaal, alleen ik ben een man. ;)



Vaak alleen, kan me heel goed alleen vermaken. Aan de ene kant ben ik erg gehecht aan mijn vrijheid, juist omdat ik al zo lang alleen ben.



Aan de andere kant smacht ik best wel naar liefde, en aandacht, van een hele leuke vrouw. Gewoon samen op de bank tegen elkaar aan liggen, of in het park ofzo; dat soort dingen mis ik wel.



En kijk inderdaad wat jouw eigen aandeel hierin is. Sta je wel open genoeg voor andere mensen (vrienden, collega's)?



In ieder geval sterkte gewenst alvast.
.
.
Alle reacties Link kopieren
Ja ben er nog,trage verbinding. bedankt voor je reactie . Prikbord hier is wel een idee.

@zanevi fellas ? nog nooitvan gehoord. Maar dat is wel wat. Nmlk heb ik ooit geprobeerd maar lag me niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat smachten naar liefde heb ik nu ook heel erg. ligt misschien ook aan het weer . Dacht wel online leuke man te hebben ontmoet , maar naar maanden bellen en smsen kan hij nog steeds niet afspreken ..



Tja doe ik zelf wel genoeg ? Op t moment denk ik niet . Maar als ik in t verleden wel moeite deed kwam het vaak alleen van mijn kant uit
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je contact leggen met zanevi TO?
Het alleenzijn gaat in je uitstraling zitten en het lijkt me goed daar iets aan te doen eer je op zoek gaat naar een intieme relatie. Een eventuele partner wil graag gewild zijn en dat is nou net de boodschap die je waarschijnlijk niet in je ogen en houding draagt.



Zoek eerst eens een vereniging op waar je de mogelijkheid hebt om mensen te leren kennen om van daaruit je veld te verruimen.
quote:dubbeltje4 schreef op 01 augustus 2014 @ 17:40:

Misschien kun je contact leggen met zanevi TO?.
Alle reacties Link kopieren
haha, ja dat zou kunnen. Zanevi ?



Tja Cateautje, daar zeg je wat. Krijg wel vaak te horen dat ik een muur/ schild om me heen heb. Dikke huid heb. Gesloten ben...

Maar aan de ene kant, that´s me. Vooral in het begin bij nieuwe contacten, kat uit de boom kijker. Maar kan ook best wel spontaan zijn hoor. En mensen aanspreken doe ik ook gerust.
Lees eens wat je geschreven hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hup zanevi, ja kan het!!!





Horen wij nog of het tot een contact gekomen is?



(en dan verkering, een huwelijk en een baby die je Viva noemt!)

Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je Cateautje ? Ik lees wat ik heb geschreven, maar kan niet iets vinden, heb ik iets raar´s gedaan



Haha, dubbeltje4 , jullie zullen de eerste zijn die het krijgen te horen
Alle reacties Link kopieren
Heb ook wel zo'n periode gehad. Had nog wel het geluk een oude vriendin te hebben die me door en door kende maar verder haakten veel mensen af door omstandigheden. Ik wist dat zelf ook wel en ik was toen denk ik ook niet de leukste persoon om in je gezelschap te hebben.



Dat merk ik nu het al een tijd beter gaat en sowieso sinds ik het toen accepteerde en op zoek ben gegaan naar nieuwe contacten. Er bleken veel meer mensen te zijn die dat hadden en echt leuke contacten door heel NL opgedaan, waardoor je dan ook weer een reis maakt en iets nieuws onderneemt en ga zo maar door. Nu zie ik aan anderen die in hetzelfde schuitje zitten hoe klein mijn wereldje toen was. Ik probeer dat wel uit te dragen om vooral jezelf niet teveel te isoleren.



Niet dat het per definitie slecht is maar er is ook buitenshuis meer dan dat, er zijn echt mensen met wie het kan klikken ook al ben je een einzelgänger of heb je er even niet zo'n verdusie in. Dat van je werk is lullig inderdaad, echt een teken des tijds en wel herkenbaar. Probeer te onthouden dat veel mensen daar tegenaan lopen en dat je daar echt niet alleen in staat. Daarnaast, als je thuis zou zijn nu was het misschien wel pittiger geweest.



En ga alsjeblieft niet hopen op een date met iemand die het al maanden afhoudt, wees wat dat betreft echt wat strenger. Leuk om zo eens iemand te treffen, hou het luchtig en laat je niet te lang aan het lijntje houden. Kop op!
Alle reacties Link kopieren
Deels herkenbaar. Ik ben 29 en maar heb maar 2 mensen meer om iets mee te ondernemen. Eén vriend en eén vriendin. En nog een vriendin die ik maar eens in de paar jaar zie. We zijn al 20 jaar bevriend, maar we zien elkaar alleen op verjaardagen. Veel vroegere vriendschappen zijn verwaterd toen vriendinnen verkering kregen. Niemand van hun neemt nog initiatief tot contact. Alleen op facebook schrijven ze heel soms terug als ik contact zoek. Ik pas niet meer in hun leven.

Die ene vriendin waar ik nu mee afspreek ken ik van het werk. Met haar had ik al snel een klik. Toevallig zijn we ook allebei geadopteerd uit hetzelfde land. We matchen ook best qua interesses. En we nemen allebei initiatief om af te spreken. Dat vind ik heel belangrijk. Het moet wel van 2 kanten komen. Volgend jaar willen we zelfs samen op vakantie! Had nooit gedacht dat ik zo'n vriendin zou vinden.

Met die vriend spreek eens in de paar maanden af. Daar goed ik goed mee lachen, maar hebben geen gezamenlijke interesses. Daardoor ben ik hem gauw beu, dus heb geen behoefte om hem vaker te zien.

Ik kan ook goed alleen zijn. Heb ook 2 hondjes. Maar soms wil je ook wel eens iets ondernemen waar je alleen niet graag komt. Dan is het lastig als je geen of weinig vrienden hebt. Ik zie iedereen op Facebook op foto's staan met veel vrienden. Ik heb al sinds mijn 20e geen vriendenfoto's meer. Bij mij staan er alleen natuurfoto's en foto's van verjaardagen met familie en kennissen op. Dat is alles.

Een kinderwens heb ik niet, nooit gehad ook. Maar zie steeds meer leeftijdsgenoten met kinderen. Dat maakt het ook moeilijker om vrienden te maken. Want zij zoeken de mensen met kinderen op.

Ik heb dus wel een paar vrienden, maar ik zou er zo graag meer willen. Vroeger had ik zo'n 10 mensen waar ik uit kon kiezen.
Alle reacties Link kopieren
@eefje80: dat is wat ik nu inderdaad een beetje doe, mezelf isoleren. En gelukkig heb ik idd weer werk gevonden. Dat werk van toen, de band met die mensen dat zal ik nooit meer vindn. Dat moet ik achter me laten.



Maar dor mezelf te isoleren ontmoet ik inderdaad geen nieuw mensen. Er is wel een periode geweest dat ik alleen dingen ondernam. Weekendhike, meedoen aan sportevenementen. Maar sinds 2 jaar ongeveer is daar de klad ingekomen en lijkt de drempel ook wel steeds hoger te worden om uit die comfort zone te komen.



@hondenmens: wel fijn dat je op je werk een vriendin hebt gevonden waar het mee klikt en matcht que interesses. Op het werk heb ik ook wel een vriendin ? zij is 20 jaar ouder, dat geeft niet. Maar soms vreet ze gewoon energie en is altijd over zichzelf aan het praten en wil graag met me fiosoferen. Als ik dan even wat minder contact zoekt, vraagt ze gelijk of er iets is en of het nog goed zit tussen ons. Daar kan ik echt slecht tegen, we hebben geen relatie en ze weet dat ik af en toe gewoon op mezelf wil zijn en echt niet iedere scheet wil/ hoef te bespreken met haar.



Heb trouwens ook al tijden geen vriendinnen foto´s meer op facebook staan, doe daar zowiezo niet zoveel meer mee. Maakt me alleen maar verdrietig als ik al die gezellige vakantie foto´s van mensen met vrienden of gezinnen zie.



Maar ik heb geleerd om mezelf niet als slachtoffer te zien, alles kan als je het maar wil. Alleen soms gaat dat nu net ff iets moeilijker..
Alle reacties Link kopieren
oh en eefje80: het hopen op een date met deze man doe ik niet meer. Hoe jammer ik dat ook vind want ik had hem graag beter leren kennen. Maar na een paar keer een discusie te hebben gehad en een stilte, ben ik er klaar mee. Jammer, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hou je van wandelen? Dan kun je je aanmelden voor weekendhike.nl, en met een groep aan de wandel gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar TO ik had het ook toen ik jong was, ik werkte en had dan 's avonds echt geen puf meer om naar een vereniging te gaan.

Het is bij mij goed gekomen toen ik mijn man leerde kennen en dan een gezin en nu denk ik weleens, waar maakte ik me toch zo druk over. (verlegen enzo).

Ik hoop dat het goed komt met jou
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
himalaya, daar ben ik een paar keer mee meegeweest. zelfs ook een weekendje naar Parijs. Was erg leuk. Dat zou ik weer wat meer moeten doen. Want en buiten, nieuwe mensen en andere omgeving.



mienietjefietje, wat fijn dat het is goed gekomen toen je je man leerde kennen en nu een gezin hebt !

Al moet ik zeggen dat ik mezelf nu ook weer niet zo jong voel. Toen ik 25 was, had ik nog zoiets: acht jou tijd komt nog wel, je bent nog jong. Maar nu begin ik me soms echt af te vragen wanneer het dan mijn tijd is ? Het liefste voordat ik naar een bejaardenhuis moet en vooral nu er opeens toch stiekem een kinderwens blijkt te zitten



Maar...om een relatie of vriendschappen te krijgen zal ik er toch op uitmoeten. Er belt echt niet zomaar ineens iemand aan de deur

(al moet ik zeggen dat de pizzabezorger net wel leuk was, beetje jong dat wel).
Alle reacties Link kopieren
Herken wel veel TO, het is soms ook moeilijker juist je grenzen aan te geven aan mensen die wat meer "zuigen". Het zal je alleen verbazen als je dat (voorzichtig aan) wat meer doet en mensen opzoekt die die balans meer hebben dat het je steeds makkelijker zal af gaan.



Dus mensen die niet alleen maar iets van jou nodig hebben of dat jij iets van ze ontvangt maar dat het gewoon leuk is en zonder al te veel gedoe leuk blijft. Dat je dat soort zaken zelfs bespreekbaar kunt maken. Want vriendschappen zijn eigenlijk ook een soort relaties, in mijn ervaring dan.



Kijk eens rond op het internet. Ik vond persoonlijk NMLK vrij prijzig omdat ook de activiteiten niet altijd heel goedkoop zijn maar wellicht dat dat voor jou verder geen rol speelt of dat ze inmiddels ook andere dingen organiseren. Er zijn op viva regelmatig oproepjes voor contact en in diverse steden heb je groepjes die wat met elkaar spreken, ooit ontstaan via viva of een ander forum. Zij staan vaak wel open voor nieuwe leden en ondernemen ook dingen samen.



Kun je verder nog activiteiten ondernemen, zo voor de vuist weg? En ga je er ook alleen op uit? Dat is soms ook heel fijn en zo kom je soms opeens tot leuke contacten want je bent wat meer benaderbaar. En hobby's? Wat vind je leuk? Het is best spannend misschien om ergens op af te gaan maar je kan zo gelijkgestemden tegen komen.



Dat isoleren is ook wel logisch, ergens. Ik denk alleen op de lange duur niet zo gezond en je stoot daarmee misschien ook mensen af die wel degelijk een positieve invloed op je kunnen hebben maar daar misschien door afgeschrikt worden. Het zal je verbazen dat er best veel mensen zijn die je zonder oordeel willen leren kennen en dingen ondernemen willen. Het is alleen even die stap, dat kan ik me voorstellen hoor.



Dat op je werk kan heel hard zijn ja, ben je flexwerker? Misschien kun je een beetje rustig om je heen blijven kijken en wat informeren via uitzendbureaus oid naar de werksfeer als ergens een vacature is. Juist bij tijdelijk werk is dat inderdaad wel belangrijk. Ik vul nu in hoor, dus geef gerust aan als het anders is.



Goed dat je niet teveel je hoop op deze man hebt gevestigd. Natuurlijk is dat jammer echter je kunt via internet soms echt een verkeerd beeld van iemand krijgen. Geloof me, been there done that ;) Probeer, áls je date, het luchtig te houden en wat sneller af te spreken met iemand. Het is maar een eerste date, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Nee ben geen flexwerker, werk wel heel erg onregelmatig. Blijf zeker om me heen kijken, ook wel eens een keer een gesprek gehad op het werk waar mijn ambities liggen. Maar door dat onregelmatige werk is een studie daarnaast wel erg moeilijk. Binnen het werk waar ik nu zit zou ik eventueel kunnen doorstromen, als is op het moment alles bevroren en kan niemand het komende jaar switchen zeg maar. En dan nog, zal ik nooit meer dat ene krijgen wat ik toen had.



NMLK vond ik ook te prijzig en niet mijn ding. Via viva ook paar keer wat ondernomen en dat was zeker gezellig. Zal het prikbord wat meer in de gaten gaan houden en er zelf misschien ook wat op gaan zetten.



Activiteiten zou ik zo niet kunnen verzinnen. Ik hou van sporten en probeer dat ook weer meer te gaan doen. Alleen erop uit, vind ik moeilijk en eng. Maar ook dat zou ik gewoon eens een keer moeten gaan doen.



Het lastige vind ik alleen, dat ik soms te horen krijg van mensen dat ik niet zo benaderbaar ben, dat ik (te) sterk overkom en dat dat mensen weer kan afschrikken. Al zou ik echt niet weten wat ik daar aan moet doen, ik wil wel gewoon mezelf blijven. Al zorgt dat er ook voor dat ik dan maar in mijn isolement, comfortzone blijf zitten.



Tja dat van die man, ik snap het eigenlijk niet zo goed. We hadden telefonisch dagelijks contact en ik ben echt verliefd geworden op zijn stem. in het begin tijdens de gesprekken was ik wat voorzichtig en terughoudend, maar op een gegeven moment toch wat toegeeflijker geworden. De gesprekken bleven leuk en kon ik het in het begin nog wel snappen dat hij vanwege werk niet direct kon afspreken. Maar nu,na al die tijd nog steeds niet. Dat gaat er bij mij niet meer in.



Paar keer gedate via internet en als er online een klik bleek te zijn, meestal vrij vlot afgesproken en dat waren meestal gewoon gezellige date´s, zonder klik. Maar daar is zo´n 1ste date ook voor bedoeld natuurlijk om te kijken wie je tegenover je hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven