Ik zie m'n ex weer.. toekomst of niet?

20-08-2014 14:30 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo iedereen, ik ben 23 en heb een ex van 28. Hij is een van de eerlijkste, oprechtste en grappigste mannen die ik ken. Mijn ex en ik hebben bijna 2 jaar een relatie gehad en daarvan 1 jaar samengewoond. Het ging uit tussen ons omdat onze levensfases niet overeenkwamen en omdat we met veel vervelende situaties te kampen kregen die veel ruzies veroorzaakte. Met pijn in onze harten hebben we er een eind aan gemaakt.. Nu een driekwart jaar later zie ik hem weer veel en zijn onze gevoelens nog steeds hetzelfde.



Ik ben een student en zit nu in m'n eindfase van een veelbelovende studie en mijn ex heeft een eigen bedrijf in van alles en nog wat. Zo is hij laatst gestopt met schoonmaken omdat hij daar ongelukkig van werd en is hij een cursus in sloten maken begonnen. Hij is slim, hardwerkend, heeft nooit een opleiding gevolgd en wil graag veel geld verdienen. Ik vraag me af of ik een toekomst met hem heb.. Ook omdat hij verslaafd is aan blowen. Ik heb vaak het gevoel dat hij van dag tot dag leeft waardoor ik niet een goed toekomstperspectief of bepaalde zekerheid met hem zie. Zo heeft hij ook een aantal jaar van zijn leven ook tijdens onze relatie in drugs gedeald om geld te verdienen. Ik heb het gevoel dat hij erg zoekende is naar wat hij leuk vindt maar nooit echt initiatief neemt om er echt iets serieus van te maken. Zoals een studie volgen.



Ik vraag me af of ik me aanstel en hem moet nemen zoals hij is en me er dus ook bij moet neerleggen dat de toekomst die ik met hem heb niet een zekerheid is of zit hier echt geen toekomst in?
Alle reacties Link kopieren
Ook omdat hij verslaafd is aan blowen. Ik heb vaak het gevoel dat hij van dag tot dag leeft waardoor ik niet een goed toekomstperspectief of bepaalde zekerheid met hem zie. Zo heeft hij ook een aantal jaar van zijn leven ook tijdens onze relatie in drugs gedeald om geld te verdienen.......



hoe stond jij destijds tegenover het bovenstaande??

ik zeg een vette no-go!!!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik las dat hij in drugs gedeald had wist ik genoeg.

Als jij met je succesvolle studie vooruit wil zou ik hem lekker laten lopen.



Hoe leuk hij ook is.
Alle reacties Link kopieren
Verslaving en eerlijkheid zijn een contradictio in terminis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dealen, verslaaf zijn en eerlijkheid gaan niet samen.
Alle reacties Link kopieren
Geen opleiding + drugsverslaving + dealen + lassen + slotenmaken = inbreker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 augustus 2014 @ 14:51:

Geen opleiding + drugsverslaving + dealen + lassen + slotenmaken = inbreker.Geweldig, deze houden we erin.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 20 augustus 2014 @ 15:10:

[...]



Geweldig, deze houden we erin. Vind ik ook wel - I like the way you think viva amber
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel ervaring met moeilijke mensen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een relatie met een lanterfanterende, verslaafde dealer. Goh ja, dat lijkt me erg leuk. Mooie toekomst ook vast en zeker. Veel plezier ermee.
Alle reacties Link kopieren
Laten lopen, hij is slecht bezig op alle fronten mogelijk. Dat wordt niks. Het heeft een reden dat het je ex is he? Het heeft in het verleden niet gewerkt, waarom zou het nu opeens wel werken?
1e deel van je OP is gelogen als deel 2 waar is.



Please zoek een echte vent en laat deze drugdealer/gebruiker lekker gaan zeg.
En ik denk dat Viva-Amber gelijk heeft met haar redenatie
Alle reacties Link kopieren
Als eerste zou ik nooit de keuze maken om een relatie, op wat voor gebied ook, aan te gaan met een persoon die verslaafd is aan drugs.



Als hij daarbij ook nog eens flink ronddwaalt in zijn fantasie wereld en zelfs gaat dealen als hij even niet weet waar hij geld vandaan moet halen... tja, en ik ben niet eens tegen dealers oid, ieder voor zich.



Als jullie nu verder gaan en er komt een relatie van. Dan willen jullie uiteindelijk misschien wel samen gaan wonen en komen er wellicht kindjes. Waar gaat hij die kindjes van betalen en gaat hij dan stoppen met de drugs? Allemaal onzekere factoren en vaak als iemand nu zo is dan veranderd er niets als er nood is.



Ik zou lekker blijven focussen op je opleiding en een leuke baan gaan zoeken hierna. Die leuke man met alle trekjes waar jij gek op bent komt dan vanzelf op je pad en dan ben je maar wat blij dat je geen genoegen hebt genomen met die onvolwassen maar toch knappe kerel.
Alle reacties Link kopieren
FF serieus..To, op welke planeet is dit een goed idee? Jullie zitten niet in verschillende fases, jullie hebben zo ongeveer de tegenovergestelde levenswijze.



Denk je dat je hem kunt fixen/veranderen in en betere versie van zichzelf?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is er nu anders dan 9 maanden geleden? Jullie zijn alleen 9 maanden ouder geworden.

Verder is hij nog steeds een impulsief persoon, doet wat hem te binnen schiet, heeft geen lange termijn doelen, dealt om geld te verdienen, is verslaafd aan blowen...



Natuurlijk wil HIJ het wel proberen met jou he. Jij bent verantwoordelijk, denkt na over de lange termijn, wenst zekerheid. Dus kan hij prachtig op jou leunen terwijl jij hem 'helpt' in zijn zoeken naar zijn passie, onderwijl blowend, baan hoppend en lanterfantend. Jij zorgt wel dat hij niet onderuit gaat.



Wil jij een vriend of wil jij een Project? Wil jij een vriendin zijn of wil jij een hulpverlener zijn? Hou het uit, zorg dta je hem niet meer tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Als jij hem niet meer wil Anne-Marie, mag ik zijn nummer dan? Hij past perfect in mijn ideaalbeeld!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, doe mij ook zo'n man.

En ik zie hem helemaal als perfecte vader voor onze toekomstige kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg nu op de fiets en kinderen gaan maken.



Tjongejongejongejonge.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Is hij de laatste man op aarde?

Laat hem lekker ex blijven, lijkt me het verstandigste wat je kunt doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Beste TO,



Het kan best verleidelijk zijn om weer de oude banden aan te halen, want het voelt misschien heel erg goed, maar wat is er nu werkelijk veranderd t.o.v. de vorige keer?

Misschien dealt hij nu niet meer, maar hij gebruikt nog steeds drugs..

Hou in je achterhoofd, dat zolang hij de dingen waarmee jij niet kunt leven niet verandert, je geen relatie met hem kunt hebben waar jij gelukkig mee gaat worden.

Anders ga jij hem willen veranderen, en dat werkt niet.

Er zijn dan nog steeds teveel beren op de weg, jullie passen dan nog steeds niet bij elkaar, jullie levens zijn dan nog steeds niet compatible...en hij gaat niet veranderen tenzij hij dat zelf echt wil.

kortom, nog steeds niet de juiste timing, en nog steeds geen ideale situatie.

Ik zou zeggen..doe het niet, ik snap best dat je het overweegt omdat het gevoel goed zit, maar de rest zit niet goed, en die rest is zoveel belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, erg bedankt voor jullie reacties.. Dat is wel duidelijk.



En jullie hebben er gelijk in dat hij zelf er verandering in moet brengen en ik dat zelf niet voor hem kan bewerkstelligen. Ik betrap mezelf op de gedachte 'wat als? en stel dat..' Maar dan hou ik mezelf voor de gek.



Misschien heb ik een zwak voor moeilijke mensen en wil ik ze graag verbeteren. Of misschien val ik op mannen die in een bepaalde manier uitdagend zijn.



@1960to4 onze relatie begon helemaal goed, over mijn oren verliefd voor de eerste keer, geweldige seks, overal over kunnen praten, dezelfde hobby's, uitdagend leven enzovoort enzovoort.. Halverwege onze relatie zijn er veel dingen veranderd. Zijn ouders bedrijven gingen failliet en hij wilde voor de financiering opdraaien. Daar kwam toen het drugsdealen bij kijken. Ik kon daar niet met mijn hoofd bij. Niet van zijn ouders en niet van hem. Dit heeft voor veel wantrouwen gezorgd van mij kant. Want vaak vertelde hij me maar de helft om me te beschermen voor bepaald soort informatie. Waardoor ik achterdochtig werd. Frustratie, vele ruzies etc. hebben hier toe geleidt en uiteindelijk de doodvonnis van onze relatie.. Ik heb dus twee uiterste perspectieven gezien waardoor ik zelf ook denk 'maar we kunnen het heel leuk hebben!' Dit maakt het voor mij lastig om helder te beredeneren wat ik met deze situatie aan moet.



@viva-amber ik snap je redenatie helemaal, alleen zou hij nooit mensen bestelen. Hij is verslaafd aan wiet, niet aan coke of heroine. Niet om het voor hem op te nemen maar hij maakt deuren open voor mensen en zelfs voor de politie (hoe ironisch)



@Doreia ik heb niet het gevoel dat hij op mij leunt.. Maar ik snap je redenatie en ik denk dat mocht ik met hem doorgaan in de toekomst dit mijn grootste frustratie wel zou worden.



@Lucianne, dankjewel je begrijpt hoe het zit. Dit zijn ook steeds mijn gedachtes die door m'n hoofd schieten.



Stiekem heb ik af en toe wel gelachen om jullie reacties want het is eigenlijk ook te belachelijk voor woorden haha. (@Evyblissy ik geef je z'n nummer ) Het vervelende is is dat ik ontzettend veel van hem hou en stapel op hem ben, dan voelt het af en toe niet eerlijk dat wanneer het gevoel juist is de situatie er niet naar is.. Het is moeilijk om daar afstand van te doen..
Alle reacties Link kopieren
Achter mijn reactie zat uiteraard een grap.



Ik heb 10 jaar geleden een relatie gehad met iemand die dealde. Hij zei altijf waarom blijf je bij mij. Je bent slim, hebt gestudeerd en je kan zo 10 andere kerels krijgen.

Ik wist overgens in het begin van niets. Hij heeft het wel verteld maar ik dacht dat het grap was....ik kon mij er geen voorstelling bij maken.



Ik kan hier natuurlijk van alles schrijven over wat ik heb meegemaakt, alleen dan schrijf jij dat het bij jou nooit zo zou gebeuren. Eigenlijk leidt het maar tot 1 conclusie, deze persoon is voor jou geen relatiemateriaal. Je kunt iemand niet veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteidelijk na een paar jaar in 1x de koord doorgeknipt omdat hij contact bleef zoeken. Ik heb hem bestreden met zijn eigen wapens om van hem af te komen....het was niet leuk. Ik was daarna erg eenzaam en het verwerken heeft best lang geduurd. Daarom raad ik je aan om niet te lang in een knipperlicht situatie te blijven hangen. Hoe langer je door gaat hoe moeilijker om het te verwerken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteidelijk na een paar jaar in 1x de koord doorgeknipt omdat hij contact bleef zoeken. Ik heb hem bestreden met zijn eigen wapens om van hem af te komen....het was niet leuk. Ik was daarna erg eenzaam en het verwerken heeft best lang geduurd. Daarom raad ik je aan om niet te lang in een knipperlicht situatie te blijven hangen. Hoe langer je door gaat hoe moeilijker om het te verwerken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven