Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubdub schreef op 12 juli 2014 @ 20:34:

Qian, ik heb waarschijnlijk een heel stuk gemist.... Dus sorry als je deze vraag al hebt beantwoord. Maar waarom wil je hem niet leuk vinden? Nee, dat had ik nog niet geschreven, want weet t eigenlijk niet ;) Voel me fijn na onze date, hebben lange wandeling en gepraat, kort gezoend (en dat voelde ook echt wel intiem), maar ook `n gevoel dat ie saai is...? weet t niet, hoe ik erachter kan komen of dat mijn lichaam zo sterk reageert om eindelijk weer close te zijn met een man die ik vertrouw of het specifiek deze man het is.
Alle reacties Link kopieren
Sephora, ik heb donderdag nog een reactie gehad. Al had ik donderdag wel een beetje een bekijk het maar gevoel, dat is nu weer weg. We hebben voor morgenmiddag afgesproken. Ik heb hem een locatie laten uitzoeken bij hem in de buurt.. Zo kom ik nog eens ergens en het levert me vast wel wat gespreksstof op om het ijs te breken. Ik ben benieuwd! Hoe was jouw date?



Qian.. Soms is het moeilijk he? Om uit te vissen wat je nu precies voelt. Waardoor krijg je het idee dat hij mogelijk te saai is?
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dan Qian :P

Wel lastig! Zo moeilijk om er inderdaad achter te komen wat ervoor zorgt dat je je zo voelt. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord o de vraag van morgana



Morgana heel veel plezier morgen!
Alle reacties Link kopieren
@Morgana: Veel plezier vandaag!



Over mij: Ik ben mijn eigen logica kwijt

Eerlijk gezegd voel ik niet dat hij me inspireert, of dat ik urenlang wil kletsen, vertellen of luisteren...of als hij over zijn hobby`s praat dat ik daar niet super enthousiast van raak (terwijl het toch op mijn hobby`s lijkt)

Misschien doet hij voorzichtig, omdat ik dat ook doe, `t gaat mij anders al snel te snel. Hij heeft dus eerder laten vallen dat hij echt dol op me is.. en voor mij voelt het niet helemaal super (ben dan wel bang om verkeerde verwachtingen te wekken).



Dat, terwijl het ook `n heerlijke avond was. de aantrekking was er wel, was echt gegroeid na 1e date, en voelde me wel op m`n gemak. Als iemand met wie het spannend is om te ontdekken wat er tussen ons is, en we samen fijn activiteiten zouden kunnen doen omdat we veel overeenkomsten hebben. En `t een schat van een man is en knap en m`n buik doet kriebelen...

Maar voor `n relatie voelt het niet inspirerend genoeg?



Sorry voor dit vage verhaal, wat lezen jullie hieruit?

(en nu maar hopen dat ie het niet leest :P)
@Qian: ik lees daaruit dat het een lieve man is die je vertrouwt maar wel voor the time being, en geen relatiemateriaal. Soms heb je met mensen nu eenmaal een grote aantrekkingskracht of is het vertrouwd, terwijl je in een relatie gewoon meer nodig hebt. Zou het dus gewoon even aankijken en er nog niks over uitspreken verder.



@Morgana veel plezier vandaag!

@Dubdub: weet niet wat je voor werk doet, maar bij mij is het meestal zo dat werkkleding netter is dan mijn casual kleding. Doe anders een leuk jurkje aan met mooi decollete maar niet te kort. En dan neem je een sjieker vestje (als jurkje casual) of casual vestje (als jurkje netjes) mee voor de date. En anders wat meer casual maken met laarsjes met platte zool zodat je ook kan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ha! Er is dus lekker veel gaande! Ik vanavond weer date (voetbal kijken) met nr 1 en morgen met nummer 2. Met nr 1 heb ik net zoiets als jij qian, hele leuke man zelfs mee in bed beland. Ik vertrouw hem, en voel me ook fijn. Maar hij is het toch niet, lijkt het. Ik krijg ook de neiging om eennbeetje irritant te gaan zitten doen, om hem pissed te krijgen. Niet aardig van me. Maar ik denk dat dat komt omdat ie te hard gaat, en hij geeft me ruimte maar eist zelf niet genoeg. Ik moet te weinig mn best doen zeg maar. Het is dan wel graag of niet, maar ik moet wel iets mn best moeten doen zeg maar. In dat opzicht is hij het tegenovergestelde van de man waar het net mee uit is. En daarom wil ik het ook niet afblazen, want misschien is dit gewoon reactie van mij omdat ik er gewoon aan moet wennen. Lastig lastig!



Maar nr 2 is volgens mij anders, die WA't me niet plat en lijkt wat ongrijpbaar. Alhoewel hij wel altijd lief en keurig antwoordt. Oh was het maar winter. Het zijn beide fanatieke snowboarders, net als ik. Kon ik ze uittesten op de berg.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat vanavond en morgen wat duidelijkheid voor je kunnen brengen Imogen!



Ik heb vanmiddag mijn date gehad. Gelukkig niet binnen drie seconden de gedachte: nee dit gaat hem niet worden! Leuke vent! Al heel gauw kwam een verklaring voor de stilte afgelopen week. Ik zag al gauw (na een kwartiertje ongeveer) dat het zweet hem op het voorhoofd stond. Ik dacht nog, zo warm is het toch niet al was hij voor het weer best warm aan. Hij heeft de griep! Maar wilde de date niet afzeggen. Daar zat hij dus met zijn koorts. We zijn na ons drankje nog even een stukje gaan lopen. Een korte date dus maar wel leuk en hij gaf op het eind zelf aan me graag nog eens te zien. Dus op naar date 2!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Jesus imogen, wat klink jij moeilijk zeg

Geeft je de ruimte en eist niet genoeg? Dus hij moet meer een narcist zijn i.p.v. een deurmat?

En sinds wanneer vinden vrouwen het leuk om een beetje (of veel) moeite te moeten doen voor een man?

Wij moeten toch jagen en door brandende hoola hoops springen?



@morgana,

Mooi dat het toch nog wat is geworden.

Moedig dat hij toch kwam opdagen, het is moeilijk om hip en charmant over te komen als je niet fit bent.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik klink idd een beetje raar, ik geef het toe. Maar ik denk dat ik toch ook wel een beetje jager ben. Narcist hoef ik niet maar een deurmat dus ook niet! Gewoon iemand die matcht. Die mij aankan zeg maar. Door brandende hoops springen? Das 1 keer leuk. Iemand moet ook gewoon mij kunnen melden dat ik even normaal moet doen. Als dat nodig is. Als ik te ver ga in mn pogingen om te kijken hoe ver ik kan gaan!



Maar wie weet ben ik wel twisted. Kom ook uit een relatie met een ietwat twisted persoonlijkheid. rubs off? Who knows?
Alle reacties Link kopieren
Morgana wat fijn! Als ie nu al leuk is (ziek) dan istie beter vast nog leuker!
Alle reacties Link kopieren
Heb nog wel wat mannen voor je die niet willen jagen, Imogen! Dat vind ik juist onaantrekkelijk, mis dan het lef! Degene die ik nu dat heeft letterlijk gezegd dat ie wilt dat vrouwen jagen...



Maar begrijp denk ik wel wat je zegt, een man die jou tegenwicht bied, die jou aankan, die ook een keer wat plaagt/tegengas geeft en niet alleen ja knikt?
Alle reacties Link kopieren
Mijn voorkeur gaat ook uit naar iemand met wat pit. Ik ben tot nu toe alleen wat passieve meiden tegen gekomen. Daar krijg je ook geen hoogte van.

Maar dat treiteren herken ik wel. Als ik me op m'n gemak voel bij iemand kan ik ook wel een echte klier worden.



Succes met de dates!



@Qian, wat is dan de vrouwelijke tegenhanger van mannelijk lef? (dus dat jaag gedrag)
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Haha super, Morgana. Een leuke man die ondanks zijn ziekte komt opdagen is volgens mij het tegenovergestelde van iemand die veinst ziek te zijn omdat 'ie geen zin heeft in een date.



Imogen, wat voor trucjes zou je ze laten doen op het snowboard en wat zou je daar uit opmaken? ;)



Ik lees ook dat 'ie het niet is, Qian. Vooral omdat je schrijft dat hij je, ondanks gedeelde interesses, niet inspireert. Dat is wel erg belangrijk als je iets wilt opbouwen met iemand. Vind ik tenminste. Maar wel fijn om dichtbij en vertrouwd met hem te zijn.



Mijn date was leuk! Maar ik ben erg in de war nu. Ik kom net uit een lange datingperiode waarbij de man uiteindelijk afhaakte omdat hij niet serieus met me verder wilde. Ik riep heel hard dat ik nu toe ben aan iets serieus. Maar ik had niet verwacht dat deze date nadat hij heel leuk bleek, al over een toekomst samen zou praten. Blijkbaar roep ik het over me af? In ieder geval; het klikte goed in de gesprekken, de vertrouwdheid. Ik werd week toen hij me aanraakte. Ben ook met hem mee naar huis gegaan, wat zijn intenties misschien wel ongeloofwaardig maakt. Ik vond het fijn en vertrouwd met hem, maar weet niet of ik hem in alles aantrekkelijk vond. Of ben ik nu aan het mierenneuken? In ieder geval komt er wel een vervolgdate! Dan probeer ik uit te zoeken of het vertrouwde gevoel en aantrekkingskracht te combineren zijn of niet. Misschien ben ik ook te vroeg begonnen met opnieuw daten.
Heeft iemand van jullie, of kent iemand van jullie, mensen die elkaar in een periode hebben leren kennen waarbij het met één van beide niet goed ging? Kan zoiets werken of is een dergelijk issue meteen een reden om af te kappen, zelfs als je denkt dat dit m wel eens zou kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Zephora, ik herken dit verhaal enorm. Heb weer date gehad, elkaar weer beetjebeter leren kennen. Hij is blijven slapen ook. Hij geeft nu ook meer tegengas, heeft kennelijk door dat dat kan bij mij, ik vind hem nu dusook weer leuker. Had ik wel weer zoiets vanochtend, ligt er een enorme kerel in mijn bed met haar op zn rug. Kan die niet ff opzouten. Maar bij het wakker worden en het ontbijt was het dan weer heel gezellig. Mierenneuken dus ja. Hihi! Tis kwestie van wennen ook denk ik. Ik zit echt op twee gevoelens. Het ene moment zitvie in de weg en het volgende moment kijkt ie me aan en smelt ik. Bijzonder.



Vanavond dan date met nummer 2. Dat is nog niet op punt van blijven slapen, iig niet vanavond. Ben erg benieuwd hoe dat nu voelt nu ik een stap verder metvmet nr 1.



Qian, het is niet wel of geen lef. Ik wil juist lef, en natuurlijk wil ik gejaagd worden, maar het is geen lef als iemand alles precies doet wat jij wil en alles leuk en geweldig vindt wat jij doet. Dat is juist geen lef! Dat is te makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:imogen75 schreef op 14 juli 2014 @ 10:10:

Qian, het is niet wel of geen lef. Ik wil juist lef, en natuurlijk wil ik gejaagd worden, maar het is geen lef als iemand alles precies doet wat jij wil en alles leuk en geweldig vindt wat jij doet. Dat is juist geen lef! Dat is te makkelijk.We bedoelen hetzelfde
@ Qian, kijk het nog even aan. Op zich is nu al het vage gevoel hebben dat hij misschien saai is niet goed, maar vage gevoelens hoeven niet te kloppen.



@ imogen, ik lees bij jou mijn reden voor bovenstaande advies. .



@ zephora, als je nog graag met de andere date wil omgaan zou ik gewoon eerlijk zeggen dat je niet meer wil. Als je doordate wek je de verkeerde indruk.



@ nadine, ligt aan de ernst van de problemen. Als iemands leven helemaal overhoop ligt of een zware klap moet verwerken is het meestal niet gunstig. Is er echter sprake van een probleem dat wel groot is maar de continuïteit van hun leven niet bedreigt hoeft het geen probleem te zijn.



Ik krijg soms sterk het gevoel dat vrouwen altijd verwachten dat mannen exact net zo dateproces staan als zijzelf graag zouden zien en ook heel erg paranoïde gaan kijken of de man niet te hard van stapel loopt. En dat is nooit goed, tenzij ze het al weten, want dan is afstandelijkheid weer slecht.



Heb ik gelijk?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie meedenken/spiegelen, heel fijn



@Nadine: Ik date nu en ben nog ziek. Maar los van het ziekzijn voel ik dat weer toe ben aan een relatie, dus tja, dan mag de man kiezen of hij daarover valt. Overigens vond ik het wel lastig te vertellen, maar kreeg wel begrip. Vanwaar je vraag?
Alle reacties Link kopieren
quote:sybreed schreef op 14 juli 2014 @ 17:38:

Ik krijg soms sterk het gevoel dat vrouwen altijd verwachten dat mannen exact net zo dateproces staan als zijzelf graag zouden zien en ook heel erg paranoïde gaan kijken of de man niet te hard van stapel loopt. En dat is nooit goed, tenzij ze het al weten, want dan is afstandelijkheid weer slecht.



Heb ik gelijk?

Ik snap er weinig van hoe dat werkt, dus kan er weinig over zeggen. Denk dat vooral communicatie belangrijk is, uitspreken, aanvoelen, tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe.



Vroeg mij af of sneller zoenen/met iemand naar bed gaan de moraal/verwachting wordt. Correct me if I`m wrong!

Verbaas me hier vaak hoe snel iemand naar bed gaat, ook als het nog pril is/ met anderen wordt gedate. Daar heb ik meer tijd voor nodig. Daarmee bedoel ik niet dat ik er tegen ben hoor! lijkt me makkelijker als je dat zo kan, heb het geprobeerd, maar ik merkte dat ik echt liefde moet voelen en meer moet willen van de betreffende man => iemand beter kennen.

(maar grote kans dat als de ware in de buurt is, ik ook sneller overstag ga ;)
Alle reacties Link kopieren
@systeemkast: Goede vraag! Ik denk -dat wat jij zelf al schrijft wel klopt- pit, initiatief, zich uitspreken zodat de man wel enige hoogte van haar krijg. Dus zich kwetsbaar durven opstellen, signalen teruggeven, niet bang om ook eens als eerste een stapje naar voren te doen uit angst gekwetst te worden. Wat denk jij?
Alle reacties Link kopieren
Sybreed, ik kan niet voor andere vrouwen praten (vooral ik niet want de feedback die ik krijg is dat ik vaak a-typisch reageer). Maar dat daten is gewoon een beetje eng. je geeft een stukje van jezelf aan een stranger. Een heel groot deel van de keuze verder of niet hangt dus af van hoe hij daar mee omgaat. Als vrouw voel je je ook nog eens extra kwetsbaar, buiten een evt afwijzing ook nog het 'gevaar' waar je altijd rekening moet houden. Mannen zijn fysiek nou eenmaal meestal sterker en als jouw date wat slechts in de zin heeft... Dus is het muurtje vaak hoog. Het aantal imbecielen dat rondloopt is ook hoog. Dus de gemiddelde vrouw is nogal wantrouwig. Man die te hard gaat: vindt hij me leuk of gaat ie voor de snelle wip. Man die niet hard genoeg gaat: ben ik wel goed genoeg.



Dus ja de perfecte date doet het precies zoals en zo snel ik het wil. Maar toch zijn er uitzonderingen. Date nr 2 van gisteren is zo'n uitzondering. Hij gaat heel langzaam. Eerst dacht ik arrogantie, player etc. nu denk ik eigenlijk dat ie net zo onzeker is als ik. Hij is prachtig, goede baan, de juiste hobby etc etc, heeft echt alles mee en kan denk ik serieus elke vrouw krijgen, maar ook hij is ergens een beetje verlegen. Niet met kletsen, dat gaat super. Maar hij zal niet zn hand op mijn hand leggen. Hij kijkt me lachend aan, heel lang. En ik schrompel echt in elkaar. Lacht ie me uit lacht ie me toe, vindt ie me wel leuk? Raakt me niet aan, ook niet terloops, totdat ik serieus verbaal goedkeuring geef (letterlijk gezegd bij het afscheid dat ik nog wel een kusje wilde) en dan.... Pfew, weke knieen. Zoenen, grommen echt wow.



Als hij dit expres doet dan is hij heel erg goed. Want hoe vreselijk leuk ik nr 1 ook vind. Ik kijk uit naar de volgende date over n paar dagen.



Misschien is het de suspense, waardoor zeg ja ja ja!



Qian, of het sneller is weet ik niet. Ik ben pas twee weken geleden voor het eerst begonnen met daten. Daarvoor twee langdurige monogame relaties gehad. Het gaat snel. Dat vind ik wel. Maar als je allebei wil. Wij zijn volwassen mensen. En als het verbaal klikt, gezellig is in de kroeg. Etc. ja dan moet de fysieke match ook uitgezocht worden. En als je dan ook nog ns een itch hebt... Voor mij is dit echt een nieuwe wereld, maar tot nu toe bevalt het wel (grijnzzz)
Alle reacties Link kopieren
@ imogen: hoe was de date met man nr.2? En hoe zie je hem in verhouding met nr. 1? Heb je over hem nog na kunnen denken? Gek hè, die aantrekkingskracht en het afweermechanisme tegelijk. Kan natuurlijk ook de periode zijn waarin je zit. Dat je behoeftes met elkaar clashen en dat merk je dan in de ontmoeting met je date. Een perfecte zelfreflectie, daten!



@ dubdub, hoe was jouw misschien/hopelijk/waarschijnlijk woensdag-date? En wat droeg je uiteindelijk?



@ systeemkast, heb je nog antwoord van desbetreffende dame?



@ sybreed: Mwah, een man hoeft niet per se hetzelfde in het datingproces als ik te staan. Maar als hij niet synchroniseert met mijn leven, blijft hij er niet lang. Zoals Mr. 'Aardig - vooral met een paar glazen wijn - maar niet aantrekkelijk en wil te snel. Ik heb hem gezegd dat ik niet verder wil daten en ook niet op zoek ben naar vriendschap, want ik heb al genoeg vrienden. Dat vond hij niet zo leuk. 'Je had niet zo enthousiast moeten doen' enzo. Tja. Ik vind daten eigenlijk altijd leuk en kan van eerste dates bijna altijd wel iets gezelligs maken. Dan ben ik gewoon enthousiast. Misschien moet ik mijn energie voortaan inperken, maar dan geef ik geen juist beeld van mezelf. Zelfs al vind ik iemand alleen maar aardig voor een avondje wijndrinken.



@ Qian: klopt, seks gaat erg snel 'tegenwoordig'. Zelf ben ik niet zoveel anders gewend en ik vind het best prettig. Al merk ik wel dat, als ik iemand ècht bijzonder vind, ik niet direct met hem het bed in duik.



Morgen heb ik date nr. 2 met de man van wie ik op twee manieren kriebels krijg. Ben benieuwd. Eigenlijk is dit de reality-check; hoe vind ik hem iets nuchterder en voor een tweede keer? En ik date ook rustig daarnaast, dus maandag zie ik hopelijk een man met wie ik nu al erg interessante berichten uitwissel. Dat lijkt allemaal heel smooth te gaan, die berichtjes komen over alsof hij een heel vertrouwd maar avontuurlijk persoon kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
dag mensen,

ik lees al tijdje mee..interessant onderwerp want sinds 3 maanden (na ruim 3 jaar single) heb ik ook maar een profiel aangemaakt (tinder). Ik heb 2 verhalen uit 1e/2e hand dat het toch een leuk platform met relatiepotentieel is nl.

En door jullie verhalen te lezen, heb ik idee dat 'daten' wel leuk is maar niet altijd even duidelijk/makkelijk. Ja als een man 'saai' is zoals jij meldt Qian dan zou ik het ook niet direct weten. Maar je hoeft toch niet direct te beslissen en nog een date met de man plannen? Ik moet er op letten dat ik niet teveel ga lopen "treiteren" als de relatief onbekende date man passief/saai is.

En Imogen, heerlijk hee die knikkende knieen. Dus binnenkort weer date met deze leuke man?

En ik zou komende week een 1e date hebben met meneer uit andere stad (afspraak gemaakt zodat we beiden even moeten reizen), maar de man wil het toch eerder (mooi weer zegt ie..dus waarom niet) en dus voor t weekend. Ergens wel gevleid dat hij dat wil (heen en weer reizen naar mijn stad), ik heb maar ja gezegd en gemeld dat t later op de avond wordt ivm een werkborrel. Maar dat vond hij geen punt. Hmm, is t verkeerd om te denken 'wie is hier nu desperate'? of is t gewoon leuk dat iemand spontaan eerder wil afspreken?
Alle reacties Link kopieren
nouuuuu, een week geleden weer eens een date gehad....na lange periode niet daten.



Ik dacht meteen toen ik 'm zag "leuke jongen", we hebben elkaar maar kort gezien. Even wandelen en kletsen, wat gezellig was. Ik vond het leuk en aan het eind zei hij of 'leuk om met je te kletsen' of 'leuk om nog eens verder te kletsen', dat verstond ik dus niet goed. Maar ik met mn stomme kop zei "ja, leuk, doen we", wat dus debiel is als hij zei dat ie het leuk vond om te kletsen.



Anyway, week verder en niks gehoord.....oftewel....he's not that in to me.... :(
Alle reacties Link kopieren
Ach maggie, you win some you loose some! Ik weet ondertussen nog steeds niet wat ik met mn twee dates aanmoet. Vind ze allebei nog steeds leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven