Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
Alle reacties Link kopieren
@Imogen: of allebei niet leuk genóeg.

Maw, je kunt het ook anders zien: als je echt geraakt zou worden door 1 van hen dan had je ondertussen wel een keuze kunnen maken.



Hier ondertussen een hele woelige datingtijd afgerond. Heb 2 mannen na soms wel enkele weken beiden afgewezen, echt moeilijk vind ik dat. Ik kreeg van 1 van hen ook boze mails. Nou dan weet ik wel dat ik de juiste keuze maakte, maar vind het gewoon erg moeilijk.

Nu nog met 1 man aan het daten, en dat is erg leuk . Ben benieuwd hoe het verder gaat. Vandaag een date, vind het enorm spannend!!

Iemand kledingadvies voor het strand? Ja, met dit weer! Staan kaplaarzen onder een rokje?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Maggie wat jammer :(

Niet gelijk daten opgeven nu hoor
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
...
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
@misia: ja hier ook kledinggedoe..vandaag heb ik die 1e date bij t strand. Kaplaarzen..ja of de nee....haha. Hier ook wel gespannen, ik wil geen verwachtingen hebben maar zo'n 1e ontmoeting..binnen paar seconden peilen of t wat kan gaan worden. Veel plezier & succes ook
Alle reacties Link kopieren
pfff, pina, snap je goed. Wat een zenuwen kun je hebben hè. Bij mij is het de derde date. Maar omdat hij zo enthousiast is, er al hele week naar uitkijkt, zijn de verwachtingen (bij hem) zo hoog gespannen dat ik bang ben dat ik tegenval. Heb soms wel last van slecht zelfbeeld. Dan denk ik: hoe kun je hier nu hele week naar uitzien? Het voelt wel goed dat hier even neer te zetten, om het uit mijn systeem te krijgen, want onzin is het. En ik ga genieten!!! Hij is namelijk vreselijk leuheuk



Kledingkeuze hier nog niet gemaakt. Heb jij al iets uit de kast getrokken?

Ben benieuwd wat jij aandoet op dagje strand!

Heel veel plezier!!

Weet je wat mij helpt op eerste date, dat ik denk: kijken of ik een tweede date met deze man zou willen. Daardoor krijg ik een soort afstand die de zenuwen wegneemt (haha, voor een 1e date dan, bij de derde met een echt leuheuke man werkt ie niet meer )
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
bovendien heb ik heftige allergie/hooikoorts: enorm dikke ogen, zul je net zien
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, is dit vandaag dan een andere date dan die man die eerder wilde komen? Hoe was die date dan (voor het weekend)?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
@imogen lastig! Ik denk wel dat je ze gewoon beide heel leuk kunt vinden. Maar hoe kom je er nou achter welke van de 2 het is voor jou.... Maar ook gewoon genieten natuurlijk! :D



@pinapinda en misia, laten jullie weten hoe het was?



@zephora wat leuk dat je er naar vraagt! Helaas ging het niet door. Het was al wat stiller op de app en de avond van tevoren kreeg ik een berichtje dat hij de dag ervoor zo'n leuke vrouw had leren kennen met wie hij donderdags op date zou gaan. Dus dat het hem handig leek als onze date niet doorging...

Heb hem "prima, veel plezier" terug gestuurd. Leek mij het verstandigste.... Was namelijk best een beetje pissig en teleurgesteld (het contact was namelijk echt leuk! Dacht ik... :P)
Alle reacties Link kopieren
@Misia: snel anti-histamine innemen en aan t strand toch minder last denk ik. En nee..dit is de 1e date met die bewuste man want ik heb t afgelopen week niet laten plaatsvinden. En de zon schijnt weer, dus kaplaarzen id kast.

En @dubdub: goede zet om dat berichtje alsnog te hebben gestuurd. En teleurstelling kan ik me voorstellen
@ maggie, jammer dat hij niet into you is maar er lopen er nog meer rond.



@ Misia en pinapinda, succes met jullie dates, al raad ik misia aan geen rubberen kaplaarzen aan te trekken (als man is dat het enige beeld dat ik krijg bij kaplaarzen.



@ dubdub, ik begrijp je teleurstelling, maar eigenlijk is het wel eerlijk van hem dat hij je de situatie uitlegt en netjes het contact verbreekt. Als je echt ondersteboven van iemand bent kun je beter even met de andere contacten stoppen.



Bij mij, ik heb een date in de planning met een contact dat weleens leuk kan worden. Ze is helaas op dit moment behoorlijk ziek, dus er gebeurt niets.



Verder kreeg ik een kribbig antwoord terug van iemand die er blijkbaar niet tegen kon om netjes afgewezen te worden. Nee, ik vind het leuk om mensen terug te schrijven dat ik geen belangstelling heb...
Alle reacties Link kopieren
Mss idd een punt. Wellicht zijn ze allebei niet leuk genoeg. Ach, ik zie het nog wel ff aan. Ze wonen niet om de hoek dus dat is makkelijk. Ook ga ik zelf nog veel weg de komende 2 weken dusheb ik sowieso geen tijd om te daten. Augustus geeft vast nieuwe inzichten.



Zou vanavond date hebben met nummer 1 maar is afgezegd. Mss leest ie hier wel mee... Oops. Nou als dat zo is dan leest ie ook dat ik dus een nieuwe date heb. Was ik niet van plan maar via tinder ontspon er zo'n hilarisch gesprek dat ik dit irl wil zien!!



Hooikoort? Reactine!
Alle reacties Link kopieren
Misia en pinapinda: hoe waren de dates????



Sybreed, tanx, ik overweeg nog een berichtje, neutraal...of beter laten zo?



Imogen, je gaat lekker klinkt leuk hoe actief je aan het daten bent
Alle reacties Link kopieren
Weer date gehad vrijdag (met dezelfde), was erg gezellige avond, fijn.

twijfel toch ook of `t te veel vriendschappelijk & lichamelijke aantrekking is..of dat t verder kan groeien.
Alle reacties Link kopieren
@Misia: Klinkt goed! hoe was het?
Alle reacties Link kopieren
........
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Misia, klinkt nog een beetje *all over the place*, maar dat is ook wel begrijpelijk



Vraag me af of het je meer rust zou geven (en duidelijkheid in wat je van iemand vindt), als je het lichamelijke langer uit zou stellen. Ik heb er wel veel aan om iemand eerst te leren kennen, wanneer de hormonen mee gaan spelen wordt het altijd onduidelijker wat ik nou van iemand vindt.



ik ga daten niet meteen opgeven, maar vraag me af of internetdaten nou mijn manier van iemand ontmoeten is....
Alle reacties Link kopieren
Phoe hee..ik vond het gisteren een leuke 1e ontmoeting. Heb niet bewust geflirt - wij allebei niet volgens mij. Vond het een bijzondere ontmoeting en hoe het verder gaat lopen, geen idee eigenlijk..

......

Zucht, dit is toch altijd wel leuk en spannend..wat is dit enzo. We hebben op eind alleen gezegd 'tot een volgende x' - er geen tijd aan verbonden.



En geland Misia :-)? toch bijzonder en moeilijk tegelijkertijd om verstand even uit te zetten en gewoon te ervaren/voelen: wat brengt deze man bij mij te weeg?

En Sybreed: waarom iemand boos terugmailt snap ik niet als jij netjes deze meldt dat het het niet gaat worden. Vermoeiend
Alle reacties Link kopieren
Pinapinda: klinkt leuk! ben benieuwd wat het vervolg zal zijn.....



Ik kon het niet laten en heb toch een -neutraal- kort berichtje gestuurd. Als ik iets hoor, ga ik vragen of ie nog eens wil afspreken.....hoef ik er niet over te gissen, direct vragen
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Is dit een "vaste groep?" Ik heb alleen de OP, de eerste pagina en de laatste gelezen. Ik had een bepaalde vraag over internetdaten. Ik twijfelde om zelf een topic te openen, dus als jullie mijn vraag storend vinden doe ik dat alsnog.



Ik zit sinds een week of drie op een datingsite. Ik heb een fysieke beperking ( kan niet lopen) en ik dacht: f#ck it, ik kan de rolstoel toch niet verstoppen, dus ik ben maar direct eerlijk. Ik heb dat dus ook in mijn profielbeschrijving gezet.



Ik kreeg 1 berichtje van iemand die gelijk wilde appen en afspreken. Ik had er niet zo'n goed gevoel bij. Hij schreef hele korte berichtjes ( Hoi, leuk profiel, kunnen we afspreken?) en als ik in een antwoord een vraag stelde kreeg ik daar nauwelijks antwoord op. Ik zag het niet zitten om direct telefoonnummers uit te wisselen en heb voorgesteld te chatten v ia line. ( soort whatsapp, maar dan zonder nummerherkenning). Niks meer gehoord.

Ik had zelf iemand benaderd. Eerst een leuk berichtje terug ( Leuk berichtje, kennis maken kan altijd. Appen?) Weer voorgesteld te chatten via Line, weer krijg ik geen antwoord.



Vraag is dus: is het (tegenwoordig) normaal dat je direct telefoonnummers uitwisselt en zo niet dan ben je niet meer interessant?



Overigens heb ik nu mijn profiel weer aangepast en mijn beperking nu niet beschreven. Ik heb twee jaar geleden eveneens via een datingsite met iemand gemaild. Toen hij wilde afspreken heb ik het pas verteld. Twee gezellige dates gehad, maar de vlam was er ( aan beide kanten) niet.



Ergens voelt het "scheef" als ik dit verzwijg. Anderzijds krijg ik nu het gevoel dat het teveel mannen afschrikt. En geef ze eens ongelijk. Genoeg vissen in de zee die wel kunnen zwemmen... ( Lopen dus).



Sorry voor het lange verhaal. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden. Anders open ik zelf een topic.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Re_ske, ik vind je verhaal niet lang of een probleem dat je het hier zet....juist leuk om even mee te denken.

Snap overigens je dilemma van het wel of niet vertellen van je fysieke beperking. Ik kreeg een keer een lange mail van een man waarin hij zijn handicap uitgebreid uit de doeken deed op een manier die me afschrok (te 'in your face' en de mail was duidelijk in het algemeen geschreven). Ikzelf zou minder afschrikken als ik iemand eerst leer kennen, een klik merk en dan hoor dat iemand een beperking heeft. Weet niet of het ook zo voor mannen werkt, maar lijkt me wel.

Overigens hebben veel mensen een beperking in online-dating land, of het nou fysiek of psychisch is (heb bv al veel mannen getroffen met een angststoornis of persoonlijkheidsprobleem) en misschien moet ik wel zeggen: in het land....iedereen heeft wel iets! laat het je vooral niet tegenhouden om de date-scene op te stappen....of rollen :P ik zou niet te lang wachten met het wel vertellen als je leuk contact hebt overigens...beetje zoeken naar de juiste balans daarin lijkt me.....



Anyway, antwoord op je vraag: ik geef nooit zomaar mn nummer....ik skype soms met iemand voor ik afspreek, maar met een alternatief account, dus niet met voor- en achternaam.

Je verhaal klinkt helder en volgens mij moet je lekker op je intuïtie vertrouwen.....als het niet goed voelt: niet doen!



Op welke dating site ben je ingeschreven?
Alle reacties Link kopieren
Maggie, haha, ja, geland . Thanks voor je advies.

En inderdaad, dat ga ik doen. Langer wachten.



En Reske wat een verhaal meis. Ik denk dat je het beter niet kunt verzwijgen. Je kunt het t (in mijn ogen) het beste wel open gooien - niet omdat je mannen niet wilt afschrikken. Nope- helemaal foute redenering. Voor JOUZELF. Heeft met kwetsbaar-zijn te maken of met gewoon achter jezelf blijven staan. JIJ BENT JIJ. Dat heb ik wel een tijdje vaker tegen mezelf gezegd, en het voelde bevrijdend. Het jezelf kunnen accepteren betekent ook dat je anderen dichter bij kan laten komen, en wel die mannen (of vrouwen) die jou ook echt een tof mens vinden. Ik heb dit (zonder lichamelijke beperking) (ook) niet gekund, jezelf zijn. Maar ik heb hier stapje voor stapje een andere koers in gekozen: uiteindelijk heb je namelijk niks aan iemand die jou niet ziet. Gewoon wie jij bent, met alle gebreken of wat jij als gebreken ziet en een ander misschien als iets moois.

Ik heb nu met vallen en opstaan geleerd dat je al die mensen die jou afwijzen uiteindelijk echt beter kwijt dan rijk bent, maar dat als je jezelf dus laat zien die ene speciale man ook echt kan kiezen voor JOU, in plaats voor het beeld dat je projecteert om maar niet afgewezen te worden. En wat loop je dan allemaal mis? Een leven vol plezier en jezelf kunnen zijn.

Dus probeer het eens. Wie weet krijg je veel afwijzingen, maar de mannen die er blijven zijn: die wil je ook .



Ik heb veel gehad aan boeken en de TED - talk van Brené Brown over 'the power of vulnerability'.

Go for it girl, en blijf lekker meeschrijven .
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
en Misia, hoe denk je nu over je date? alweer contact gehad?



Ikzelf zit in een dip(je), heb een neutraal berichtje gestuurd.....en geen antwoord, hij is wel online geweest......dat haat ik zo aan social media, dat je kunt zien of iemand online is geweest en gewoon niet antwoord......blegh. Heb een "niemand vindt mij leuk" moment....
Alle reacties Link kopieren
zoo..eer ik het kon laten bezinken kreeg ik vandaag al bericht vd tinderman: 'we zijn geen relatiemateriaal voor elkaar en friends with benefits wilden we allebei toch niet?' Ergens wel prima toch. Ik had niet gelijk 'wauw..dit is een 100% match'. Ik vond het wel heel leuk en spannend. Want Wat leert daten toch mij veel: je leert en je leert. Heb m bedankt voor de snelle app. En nu knop om en 'NEXT'



En nee Reske, nummer geef ik de regel ook niet binnen paar berichten. Alleen als de persoon goed overkomt (!) in zijn antwoorden via tinderchat. En omdat ik dat zo'n gedoe vind, geef ik ongeveer tot max 2 weken later mijn nummer. Wil niet te lang en te veel chatten, dan maak je te snel een mooiere voorstelling van iemand. Terwijl irl het beter is om iemand in te schatten. Maar wat ik wel merk is dat de man in kwestie dan gelijk in tinder het gesprek en dus ook de match verwijdert met als antwoord in de w'app: ja, maar we spreken elkaar nu toch via w'app dus tinder is niet meer nodig. Dan denk ik..shoot hee, maar ik ben vergeten hoe je er ook weer uitziet en wat je evt als omschrijving hebt ingetikt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Bedankt voor jullie reacties.



Misia: ik kan me wel heel erg vinden in jou reactie. Daarom had ik ht er in eerste instantie ook wél bij gezet. Omdat ik toch niet in real life kan doen alsof de beperking er niet is. En ik wil natuurlijk ook iemand die mij leuk vind als persoon en de beperking "erbij neemt " zo van: dat hoort bij haar. Maar ja. Het contact maken verliep tot nu toe stroef. Misschien ben ik wel te ongeduldig, maar op zo'n manier is er natuurlijk niet zoveel aan.

Ik zoek in principe ook niet te ver van mijn woonplaats ( ongeveer 30 km) omdat ik ook geen rijbewijs heb. Maar misschien maak ik het mezelf dan wel moeilijk en moet ik mijn "zoekgebied"wat verruimen en gewoon zelf wat actiever mannen benaderen.



Aan de andere kant kan ik me ook vinden in wat Maggie zegt en kan ik me best voorstellen dat mannen een beetje schrikken van die directheid / openheid. Lastig...



Ik zit op e-matching nu...



Oh ja pinapinda... Skype is ook nog een idee.



Daten jullie al lang via internet? En hebben jullie er al wel eens echt een serieuze relatie aan over gehouden?
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Jep Reske, verruim je zoekgebied. Die juiste kerel komt namelijk wel naar je toe rijden. Echt.

En wat betreft het delen van je beperking: toch echt doen. Dat het stroef loopt kan met zooooveeeeel dingen te maken hebben, JIJ gooit dit nu zelf op je beperking hè. Jij maakt het daarmee ook een stoorzender. Zodra je denkt: ach, e-matching is gewoon niet mijn site.....voel je het verschil van binnen?

Dan stap je gewoon over naar RP of tinder of......



Dus probeer ook zelf je handicap niet als oorzaak te zien van eventuele afwijzingen of weinig reacties.

Probeer daarvoor eens andere verklaringen te vinden.



En wat voor mij niet werkt is mannen benaderen. Klinkt ongeëmancipeerd, maar echt: laat die mannen op jouw - open en eerlijke!!! - profiel reageren. Schrijf veel over je passies, waar je blij van wordt, levenslust en enthousiasme is zoveel belangrijker dan een perfect lichaam.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven