Is de relatie op na 8 jaar of is het een fase?

29-09-2014 22:17 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik zag dat er al meerdere topics over waren, maar wil toch even mij verhaal doen en hoop dat jullie jullie licht hierop willen laten schijnen



Ik heb 8 jaar een relatie, wonen samen en hebben onlangs onze huurwoning gekocht. Ik ben 29 jaar.



2 jaar geleden zijn we even uit elkaar geweest, dit was mijn keuze, zijn hobby kwam o.a. altijd op de eerste plek en dat was ik zat. Na 3 mnd zijn we toch weer samen gekomen en sindsdien zat het helemaal goed! Ik was zo blij dat ik eindelijk geen twijfels meer had!



Totdat... een jongen mij aansprak op een stapavond.. het gesprek was kort, maar zo leuk!! Ik was helemaal ondersteboven. Vervolgens hebben we 4 weken geappt, super leuk contact. Dit is uiteindelijk gestopt (dit was zijn keuze) maar ik snapte ook dat het moest stoppen, want ik wilde het ook niet verder uitbreiden dan appen.



Mijn vriend is er achter gekomen en we hebben er goed en veel over gepraat. Ja ik heb zijn hart gebroken door het stiekeme geapp, maar hij wil me ook niet kwijt.



Ik ben wel gaan nadenken door alles. Hoe kan het dat voor mijn gevoel alles goed zat, maar er een jongen komt van 7 jaar jonger me aanspreekt en alles over hoop is gegooid?



Na het nadenken vraag ik me af: zijn mijn vriend en ik na 8 jaar niet meer vrienden geworden dan lovers?

Ik hou van hem, we hebben lol, doen leuke dingen samen, we hebben echt een goed leven samen. Ik zou bijna gek zijn om het weg te gooien.

Maar de seks is minder. Het komt nooit van mijn kant af. Ik vind mijn vriend nog wel knap, leuk, kan kriebels van hem krijgen, maar ik vraag me af of ik nog aangetrokken tot hem voel. Als we sex hebben vind ik het wel lekker, maar vooral het 'neuken' en de rest ook minder.

Moet ik nu mijn leven met hem weggooien omdat 1 element niet perfect is, moet ik werken aan dit element of moet ik mijn gevoel achter nagaan en hoe eng ook; uit elkaar gaan...



Ik weet het niet en ik weet niet of ik er ooit achter kom..

Wat ik jullie visie hierop, gelet op jullie eigen ervaringen misschien?



Alvast bedankt!

groetjes Vinales
Alle reacties Link kopieren
Als je stopt is het zeker op. Als je veel energie er in wilt stoppen, dan is het misschien een fase. Een relatie van 8 jaar lijkt me zeker de moeite waard om dat te proberen
Alle reacties Link kopieren
Wil je erachter komen, en een nieuw leven beginnen of ben je blij met waar je bent?

Ik kan niet binnen jullie relatie kijken, maar hoe je het zelf beschrijft, klinkt namelijk best goed. Behalve dan dat je achter de rug om van je vriend om aandacht van een ander kreeg. Het klinkt alsof je gewoon de spanning weer terug wilt etc.

De nieuwigheid en spanning is er een beetje van af, maar dit kan toch best omgegooid worden? Misschien naar een seksuoloog?
Alle reacties Link kopieren
Al was die vent 40 jaar jonger. Het feit is dat het ge app met hem iets nieuws is in je relatie En nieuwe dingen geven nu eenmaal een happy gevoel. Vergelijk het met een kindje wat een nieuw speeltje krijgt. In het begin speelt ie zich er suf mee. En kan niet goed meer zonder, maar een poosje later dan is het nieuwe er wel vanaf en kijkt het er steeds minder naar om en op t laatst ligt het speelgoed tussen de andere zooi in een van de 20 bakken achter het luikje op zolder. En het zou heel zonde zijn om je relatie die verder goed te noemen is naar zn grootje te helpen omdat je even in de ban bent van een ander.

Laat het gewoon zoals het is is mijn advies en maak je niet te druk om die jongen want dat hoofdstuk zal vast niet al te lang duren.
Alle reacties Link kopieren
Of een relatie op is na acht jaar? Wel als je niet bereid bent moeite te doen voor je lover en voor de makkelijke kriebels buitenom kiest. Als je echter je best wilt doen je lief af en toe te verrassen en nieuwe dingen binnen in plaats van buiten je relatie te proberen dan kan je na 60 jaar nog gelukkig zijn met elkaar. Ligt er dus aan hoeveel je er zelf voor wilt doen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
je vindt hem nog aantrekkelijk en leuk en kan nog kriebels van hem krijgen, de seks is iets minder na 8 jaar en je neemt geen initiatief.

Dus het ligt bij jou, misschien wat harder aan je eigen relatie werken, het gras is alleen groener aande overkant wanneer jij je eigen gazon geen water geeft, nee jij gaat naar een ander stuk gras zitten loeren



Besef je goed dat als je met iemand anders die jou op hol laat slaan weer een relatie aan gaat, je precies hetzelfde hebt na 8 jaar, en dan? weer van partner veranderen? Omdat een ander je poes ff laat miauwen? doe ff normaal.

Dit is precies de reden waarom de meeste relaties het niet redden, omdat men verwacht dat het constant goed moet voelen en je elkaar altijd moet willen platneuken....



Een relatie heeft ups & downs net zoals alles in het leven, werk er aan, praat er over, ga weer met hem daten, trek weer een leuk setje aan, versier hem weer eens, doe wat! maar ga niet zitten afvragen of je maar weg moet voordat je uberhaupt iets hebt geprobeerd om er aan te werken. Beetje commitment kan geen kwaad hoor. werk aan jezelf, hij is namelijk nog steeds de persoon waar je 8 jaar geleden verliefd op ben geworden.
quote:-moedersmooiste- schreef op 30 september 2014 @ 04:43:

je vindt hem nog aantrekkelijk en leuk en kan nog kriebels van hem krijgen, de seks is iets minder na 8 jaar en je neemt geen initiatief.

Dus het ligt bij jou, misschien wat harder aan je eigen relatie werken, het gras is alleen groener aande overkant wanneer jij je eigen gazon geen water geeft, nee jij gaat naar een ander stuk gras zitten loeren



Besef je goed dat als je met iemand anders die jou op hol laat slaan weer een relatie aan gaat, je precies hetzelfde hebt na 8 jaar, en dan? weer van partner veranderen? Omdat een ander je poes ff laat miauwen? doe ff normaal.

Dit is precies de reden waarom de meeste relaties het niet redden, omdat men verwacht dat het constant goed moet voelen en je elkaar altijd moet willen platneuken....



Een relatie heeft ups & downs net zoals alles in het leven, werk er aan, praat er over, ga weer met hem daten, trek weer een leuk setje aan, versier hem weer eens, doe wat! maar ga niet zitten afvragen of je maar weg moet voordat je uberhaupt iets hebt geprobeerd om er aan te werken. Beetje commitment kan geen kwaad hoor. werk aan jezelf, hij is namelijk nog steeds de persoon waar je 8 jaar geleden verliefd op ben geworden.Amen.
Je vindt de seks lekker behalve het neuken en de rest ook minder. Uh, wat blijft er dan over van de seks wat je wel lekker vindt?



Je bent 29 jaar en je "moet" nog een jaartje of 40 doen met je vriend. Wil je dat?
Alle reacties Link kopieren
Na 7 - 8 jaar komt er in elke relatie een soort van sleur. Google daar maar eens op.

Dus wat dat betreft lig je mooi op schema.



Daarbij komt er even een bevlieging voorbij en ga je twijfelen.

Kijk in het begin is de seks spetterend, spannend, geil en geweldig. Maar naar 7 jaar weet je precies van elkaar wat jullie lekker vinden en wat niet. Daarnaast vaak dezelfde standjes. Kortom de sleur is er een beetje in gekomen.



Maar......

De seks is fijn, ontspannen en geen gestuntel meer. Immers jullie weten de juiste knoppen te beroeren die de ander lekker vind en op prijs stelt. Dat is weer het voordeel.



En ja bij een nieuwe / andere partner is alles weer nieuw en rete spannend. Maar na een aantal jaren sta je weer op hetzelfde punt van een beetje sleur. Thats life.



Ik zou maar eens goed nadenken voordat je gekke dingen gaat doen met vreemde mannen. Daar kon je wel eens heel veel spijt van krijgen. Het gras lijkt vaak groener aan de andere kant van de weg. En vaak is dat niet zo.



Tips om uit de sleur te komen
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 30 september 2014 @ 08:55:

Je vindt de seks lekker behalve het neuken en de rest ook minder. Uh, wat blijft er dan over van de seks wat je wel lekker vindt?



Je bent 29 jaar en je "moet" nog een jaartje of 40 doen met je vriend. Wil je dat?Haha, ja ik bedoelde vooral het "neuken" vind ik lekker, maar de rest er om heen vind ik minder.. Dus ik vind wel iets lekker haha
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties!

Ze komen veelal over een.. Het gras lijkt groener, maar is niet zo en bij 8 jaar is het de moeite om ervoor te vechten..



En moeders mooiste ik vind juist dat ik eraan werk.. Ik ben er over na aan het denken, ik bespreek het met mijn vriend en open hier een topic over om meningen van 'wild vreemde' te horen... Juist om breder te kunnen kijken/denken.



Omdat wij al eerder uit elkaar zijn geweest, wil ik het mijn vriend ook niet aan doen om nu te zeggen 'ik werk ervoor en het komt goed' en dat ik dan over 2 jaar weer tot een andere conclusie moet komen..



En die jongen van 22 jaar krijgt misschien teveel credits.. Dat is gebeurd, maar het gevolg ervan is dat ik ben gaan nadenken; ben ik nog wel aangetrokken tot mijn vriend?



Ik vind het lastig en niemand kan de beslissing voor je maken..

Ik ga maar eens de tips die Rob geeft lezen..



Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend krijgt ook wel een harde van andere vrouwen hoor, alleen wil hij jou niet verlaten voor een fling. Denk goed na bij wat je doet, je weet nu wat je hebt en niet wat je ervoor terug krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 30 september 2014 @ 21:47:

Jouw vriend krijgt ook wel een harde van andere vrouwen hoor, alleen wil hij jou niet verlaten voor een fling. Denk goed na bij wat je doet, je weet nu wat je hebt en niet wat je ervoor terug krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven