Is dit een rare eerste afspraak?

19-04-2014 13:49 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik plaats e.a. hier omdat ik niet zo veel mensen om mij heen heb om mee te sparren.



Ik heb pas een nieuwe sportschool ontdekt vlakbij mijn huis. Ik heb daar nu 2x getraind, normaal train ik doordeweeks ergens anders.

De receptionist/trainer heeft mij de eerste x wegwijs gemaakt en bleef best een tijd kletsen. Ik zocht er eigenlijk niets achter. Na de 2x trainen heeft hij gevraagd om een x samen te trainen en hij vroeg een aantal maal of er iemand thuis op zij zat te wachten (de kat). Hij benadrukte dat hij zelf single is.



Ik dacht een x samen trainen kan geen kwaad. Echter de afspraak staat voor een tijd dat de sportschool dicht is, dus zijn wij daar alleen met zijn 2-en. Eigenlijk vind ik dat best raar (misschien begin ik een beetje para te worden) maar ik heb rare ideeën dat hij het slot achter mij dicht draait en niemand anders weet dat wij daar zijn.



Ik vind het best een leuke knul (niet echt mijn type) maar ik ken hem verder helemaal niet. Ik vermoed dat hij een Hindoestaanse achtergrond heeft. Ik ken niet veel mannen met die achtergrond en ik heb eerlijk gezegd een vooroordeel dat het soms moeilijke mannen zijn m.b.t. loslaten wanneer de ander iets niet wil.



Pff, ben ik nou moeilijk of zie ik spoken. Hij heeft mijn telefoonnummer, maar ik heb de zijne niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t niet doen. Net zoals ik nooit af zou spreken bij iemand thuis voor een eerste date.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet single zegt mijn intuitie



Je hebt zijn telefoonnummer niet.hij spreekt op zijn werk af na werktijd.Mooie smoes dat hij op zijn werk was en als hij gebeld zou worden kan hij gewoon op zijn werk opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is een rare eerste afspraak. Als hij samen met je wil trainen zou ik voorstellen dat je dat alleen wilt tijdens openingstijden en anders ergens anders wat gaan drinken waar ook andere mensen zijn. Plus ook vrienden/ bekenden in kennis stellen dat je met iemand wat gaat doen.



Maar ik zou zeker niet in een verlaten sportschool met een vrijwel onbekende afspreken om te gaan "trainen"
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er ook de creeps van, persoonlijk zou ik dit nooit doen.. Trainen tijdens openingstijden is prima maar alleen met z'n 2-en in een verlaten sportschool? Nee..
Durf op je eigen gevoel te vertrouwen. Als het niet goed voelt, dan niet aan beginnen.

Dat hij samen met jou wil trainen na sluitingstijd, is op z'n minst bijzonder te noemen en geeft een raar signaal. Bovendien zeg je al dat hij niet echt je type is.

Stel dat een vriendin jou kwam vragen wat ze in dit geval moest doen, wat zou jij haar dan aanraden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat hij mij inmiddels heeft gebeld en nu heb ik misschien zijn nummer. Ik heb er al de hele week geen goed gevoel over.



Is er iemand die ff mee wil denken over een goede smoes of een manier om e.a. eerlijk te zeggen (dat is misschien nog wel beter). Ik heb gewoon te snel ja gezegd toen ik daar aan de receptie stond en er niet goed over nagedacht.



Ik wil daar nog wel af en toe kunnen trainen (1x per week ofzo) en dat er geen vervelende situatie ontstaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Of hij doet het bij meerdere zo in de hoop jou een hoop geld te vragen voor zijn sessies. You never know.



Ik zou gewoon zeggen; sorry ik kan niet! Even bellen ofzo.



Als hij nieuwsgierig is waarom en hij hapt gelijk dan vertel je gewoon de waarheid..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Zeg gewoon eerlijk tegen hem: joh Piet, ik zie het toch niet zo zitten om samen te gaan trainen.



Gewoon eerlijk duidelijk en direct. Zal hij misschien vragen: waarom niet. Dan kan je eerlijk zeggen, dat je je er niet prettig bij voelt. Gaat hij dan nog verder: zeg je: dit is mijn antwoord en hier moet je het mee doen !
Ik zou hem de waarheid vertellen, dan heb je de minste kans op rare complicaties, zoals iedere keer een andere smoes moeten verzinnen om hem af te houden.

"Joh, sorry, ik heb wel heel snel ja gezegd, maar ik ken je nauwelijks. Ik vind het bij nader inzien niet zo'n goed plan om samen na sluitingstijd te gaan trainen. Ik kom gewoon op de normale tijden, dan kan ik gelijk zien of het me wel bevalt."
Alle reacties Link kopieren
Klinkt best fout... Wees voorzichtig. Stel je voor dat hij een paar vrienden meeneemt.. Je kunt negens heen. Doe het ajb niet.
Ik snap dat het lastig is om na een ja een nee ervan te maken maar ik zou het toch ook zeker doen.. vind het ook een beetje creapy en onnodig om op die manier voor de eerste keer af te spreken.. ik zou gewoon zeggen hey ik heb me toch bedacht, vind het maar niets om in een gesloten sportschool te gaan trainen maar we kunnen wel een keer samen trainen tijdens openingstijden.. (snap niet waarom samen trainen in een lege sportschool moet)
Alle reacties Link kopieren
Thanks allen. Het bevestigt wel wat ik zelf ook voel. Ik heb al heel lang een personal trainer en dat weet hij. Het idee dat hij niet single is was ook al bij mij opgekomen. Eigenlijk is het belangrijkste dat ik mij niet veilig voel bij deze afspraak. Zijn motivatie was dat je juist in een lege sportschool goed kunt trainen omdat je dan overal bij kunt zonder te hoeven wachten, maar ik weet inmiddels zoveel oefeningen dat ik altijd wel kan trainen. Daarbij indien dit de 3de of 4de afspraak zou zijn dan had ik er niet zo een moeite mee gehad, maar ik ervaar nu toch een soort van vreemde druk en de angst dat hij er iets anders achter zoekt.



Ik denk dat ik zo ff bel en gewoon zeg dat ik niet buiten de openingstijden wil trainen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goed plan, amber! Laat je niet omver kletsen.
ik vind dat je best kan zeggen dat je het niet kan maken om buiten de openingstijden in de sportschool samen te sporten

stel voor om samen naar een kroeg oid te gaan



ik vind het vaag
Alle reacties Link kopieren
Iemand anders heeft mij gebeld (werk) dus ik heb zijn nummer niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat je het niet zo prettig vindt buiten openingstijden te trainen. Je hoeft dat verder ook niet uit te leggen. Als hij vraagt waarom, herhaal je dat je dat niet prettig vindt. Ik vraag me ook af of zijn baas er blij mee is dat hij clienten buiten de reguliere tijden laat komen.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Dit zou ik absoluut niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Elke sportschool heeft toch een telefoonnummer
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Nope, deze keten heeft alleen een 0900nr.

Gewoon niet gaan is ook een optie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 19 april 2014 @ 13:49:

Na de 2x trainen heeft hij gevraagd om een x samen te trainen en hij vroeg een aantal maal of er iemand thuis op zij zat te wachten (de kat). Hij benadrukte dat hij zelf single is.



Hij heeft mijn telefoonnummer, maar ik heb de zijne niet.



Je bent daar net lid geworden (met de bedoeling daar vaker te komen) en na 2x trainen, vraagt hij het al. Meneer heeft blijkbaar nogal haast, waarom?

Als hij nu terloops opmerkte zelf single te zijn, maar als hij het zo benadrukt, dan zit er voor hem vast meer achter. Wat dat precies is kan van alles zijn.

Wat zijn beweegredenen zijn van deze afgesloten afspraak, kan ook divers zijn. Hij had bijv. ook kunnen voorstellen om ..... te trainen, omdat het dan altijd rustig is of starten een halfuur voor de sportschool open gaat (dan zouden de deuren nml. al wel open kunnen blijven)

Maar om nu in een afgesloten sportschool te gaan sporten met iemand die je zo goed als niet kent, zou ik zelf niet doen.



Het lijkt mij dat je het telefoonnummer van de sportschool toch wel hebt, dat dan bel je daar naartoe.



Wat is er mis op de afspraak terug te komen met als reden, "ik heb te snel "ja" gezegd. Wil je er wat uitleg bij geven (wat niet perse hoeft) "ik voel mij niet prettig bij een gebouw dat afgesloten word". Als hij dat afgeslotene negeert zegt dat al heel wat over hem.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt een ultime mogelijkheid voor hem om te verkrachten.

Sorry, dat was het eerste waar ik aan dacht.



Echt, nooit doen hoor!
Waarom heb je dan sowieso je nummer gegeven terwijl het je type niet is en hem niet kent?
Ga samen met 'n vriendin
Hoe zit het trouwens met de verzekering, als daar in het gebouw iets buiten de opening uren gebeurd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven