Jaloers?

29-07-2014 22:42 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hey!! Ik heb al 6 jaar een relatie met mijn lieve, vriend. De laatste tijd gaat het erg goed tussen ons, Op dit moment overwegen we om te gaan samenwonen. Mijn vriend heeft het er steeds over. Ik ben heel erg blij met mijn vriend en weet hoe erg ik met hem bof, toch heb ik ergens ook nog mijn twijfels over samenwonen. Ik ben erg op mezelf gericht, hij ook, maar ik ben bang dat we elkaar geen ruimte gaan geven. Oeps..



Hij weet dat en geeft mij de tijd en ruimte om na te denken en te wennen..



Ik ben net afgestudeerd en ik wil eerst nog even mijn leven op orde hebben. Daarna wil ik gaan samenwonen. Het voelt dus nog niet goed, Maar wanneer voelt het wel goed? Ff afwachten dus.. Mijn vriend werkt al anderhalf jaar en is dus meer gewend aan het werk-leven. Ik was meer gewend aan het studenten-leventje. easypeasy.



Op mijn nieuwe werk heb ik heel erg veel leuke collega’s. In het bijzonder heb ik een collega waar ik heel goed mee overweg kan. Zelfde humor, altijd lachen, noem maa rop.. Met hem lunch ik wel eens en dat is altijd gezellig. Ik zie hem als een vriend.. Gezellig is hij en ik merk dat hij flirt met me, maar k ga er niet op in. Af en toe op whatsapp wat communicatie, op het werk en daar blijft t bij.

Afgelopen vrijdag bracht hij mij naar huis. Fietste gewoon gezellig mee. Hij wou dat, had niet gehoeven, maar ook leuk dat hij mee fietste! Dag erna nog even via whatsapp gesproken en gisteren ook weer gezellig geluncht! Vandaag was ik vrij en werd ik rond avonduur gebeld dat hij in de buurt was, dat als ik nog niet had gegeten en alleen was hij wel even met pizza’s langs kon komen. Gezellig dus geen probleem!



Super leuke avond gehad, heb hem wel de deur uitgewerkt want hij bleef plakken haha, omdat ik morgen weer vroeg moet opstaa. Vertel ik het net aan mijn vriend en geeft hij aan het helemaal niet leuk te vinden van mij dat ik zo close ben.. en hij koppelt het aan het niet willen samenwonen,dat ik onbewust naar andere mannen verlang. Naar mijn idee ben ik dus helemaal niet close, heb hem ook gezegd dat ik NIKS met m wil maar hij vindt het niet leuk.. Ik denk; joh grow up het is een pizza.. Come on. Nu hebben we dus een beetje een meningsverschil, hij vindt dat ik duidelijk moet maken dat ik mijn collega niet zie zitten maar ik vind dat flauw, want hij neemt helemaal geen poging om te laten weten dat hij mij leuk vindt.. Ik zie het ook meer als een vriendschap.



Beetje ruzie dus hier… Ben ik nu terecht pissed off of heeft vriendlief ergens wel een punt?
Vreemd dat je je thuis laat brengen door een collega en dit in geuren en kleuren aan je vriend vertelt. je wilde hem blijkbaar jaloers maken. Goh het is gelukt
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou jij het vinden als je vriend dit zou doen met een andere meid.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind persoonlijk dat je vriend niet zo flauw moet doen. Het is niet of jullie samen romantisch in een restaurant gaan zitten of dat jij openlijk met hem flirt. Gewoon samen een pizza eten kan naar mijn inzicht best. Maar goed ik heb zelf meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke, dus ik ben gewend om gewoon gezellig te zijn met mannen zonder bijbedoelingen. Praat er nog eens goed over met je vriend, laten hem weten dat hij zich echt niet bedreigt hoeft te voelen door je collega. En dat het ook niks te maken heeft met het niet willen samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Goh, "gezellig" allemaal zo hoor, met die collega
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo, "de laatste tijd gaat het erg goed tussen ons"? Wat is er daarvoor allemaal voorgevallen?



Verder klinkt je verhaal niet zo onschuldig als je het wil laten voorkomen. Volgens mij vinden jij en die jongen elkaar wél bovenmatig interessant. En inderdaad, draai de rollen eens om, hoe zou je het vinden als een leuke vrouwelijke collega van je vriend hem op z'n vrije dag ging bellen en zichzelf uitnodigde om langs te komen?
Alle reacties Link kopieren
Ok persoonlijk zou behoorlijk jaloers zijn als mijn partner dit bij mij zou doen. Het samen hangen met het samenwonen vind ik te ver gaan.



Ik snap jou, maar je vriend ook.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je vriend volledig gelijk, hoe zou jij je voelen als het andersom was?
Alle reacties Link kopieren
Ik hanteer de regel:



Vriendschap met een andere man/vrouw in een relatie is prima, tenzij één van de twee gevoelens heeft.

Daar trek ik een grens.

Omdat ik dat niet eerlijk vind.



Bij jou én bij collega heb ik het vermoeden dat er meer speelt.



Dus team vriend.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik heb erover heen gelezen dat de collega wel eens flirt met TO. Dan zou ik het inderdaad ook niet zo prettig vinden als mijn liefje heel hecht is met die persoon. Zou normaal dus vinden dat de vriend niet moet zeuren, maar als 1 van de 2 partijen aan het flirten is dan wordt het een onprettige situatie. Nog steeds een beetje raar dat hij het samenwonen hierbij betrekt, maar snap zijn jaloezie dan volkomen. Zeker omdat het iemand is die jij maar zo kort kent. Ik ''flirt'' ook wel eens met mijn beste vriend, maar die ken ik al sinds de middelbare, dus dat is meer als grapje bedoeld. Vaak ook op hele overdreven toon en duidelijk niet bedoeld als echt flirten.
Je vriend stelt terecht grenzen.

en als je na 6 jaar nog niet wil samenwonen wil je het eigenlijk helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Goh, die k*tcollega's ook altijd....pfff
Alle reacties Link kopieren
Het bedankt voor de reacties! Echt aardig. Ging een periode niet goed tussen ons. Ik had n beetje het gevoel van "is dit alles"? Nu is t weer super goed hoor!! Dus dat scheelt haha.. Probeer mn vriendlief niet jaloers te maken, hee denk dat je verkeerd hbt gelezen. Kan gebeuren.



Oei, had het wel leuk gevonden als ie pizza ging eten met n collega.. Ben niet zo moeilijk.. Vriend komt zo nog langs dus dan zal de discussie wel losbarsten.. Snap dat ik zijn grenzen moet accepteren ja maar vind deze dus te.
Krijg wel het idee dat jouw collega jou wel ziet zitten en snap jouw vriend ook wel een beetje.. Even los van het samenwoonverhaal.

Waar wacht je op tot dat een keer goed zit van jouw kant? Na 6 jaar weet je toch wel een beetje hoe iemand is?
Alle reacties Link kopieren
Oh je vindt onze reacties niet aardig omdat de kant van je vriend begrepen wordt?



Je zou er ook eens over kunnen nadenken wáárom bijna iedereen het eens is in jouw topic.



Of ik zeg nu iets heel raars. Dat kan ook.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Flirten is toch leuk?? En onschuldig. Ik Vind mn collega niet leuk nope.. Heb met mn vriend de highs and the lows.. Bof echt met hem.
Alle reacties Link kopieren
Je vind dit té? Die collega maakt duidelijk dat hij jou leuk vind met zijn geflirt. Zou ik me als vriend ook totaal niet prettig bij voelen als hij dan 's avonds ineens over de vloer komt bij jou. Dit zou té zijn geweest als die collega verder geen advances zou maken, maar dat doet hij wel. En dan snap ik geheel dat jouw vriendje hem uit jouw buurt wilt hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 23:33:

Oh je vindt onze reacties niet aardig omdat de kant van je vriend begrepen wordt?



Je zou er ook eens over kunnen nadenken wáárom bijna iedereen het eens is in jouw topic.



Of ik zeg nu iets heel raars. Dat kan ook.Volgens mij bedoeld ze het niet sarcastisch hoor
Alle reacties Link kopieren
Kan ik selecteren op wie en waar ik reageer..? Ik vind de vele reacties echt aardig.. Bedoelde dus niet cynisch. Sorry voor de verwarring;)



Ben 2 jaar geleden n paar keer vreemdgegaan en dat is toch nog well wat "vers" en ik heb getwijfeld aan hem, of hij wel de ware was. Samenwonen weet ik dus niet zo zeker atm, eerst nog effe wennen aan t werkende leven. Dus dat is het reden en daar geeft mn vriend mij de tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Oh oké.



Dat is het nadeel van geschreven tekst.



Maar TO... als jij al eens bent vreemdgegaan dan is het toch helemáál moeilijk voor je vriend, deze situatie?



Jij weet na 6 jaar nog niet of je met hem een stap verder wilt?

Ik vraag me af of jij wel "uitgefeest" bent.

In de zin van klaar om te settelen.



Dat is geen verwijt hoor.

Gewoon een vraag.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je vriend wel, helemaal nu ik lees dat je een paar (!?) Keer vreemd bent gegaan.
Je bent EEN PAAR KEER vreemdgegaan? Heb nu medelijden met jouw vriend. En snap hem nu helemaal. Of eigenlijk helemaal niet. Moet hij niet op zoek naar een andere vriendin? God die gozer geeft je alle tijd.. En pizza? Hmm..
Alle reacties Link kopieren
Excusez voor de spelfouten.. Ik kom oorspronkelijk uit Frankrijk, ben pas later naar Nederland gekomen.. Dus niet alles is perfecr haha..



Ik weet dat mn vriend mij weer vertrouwt dus ik vond het normaal dat hij dan zou zeggen dat het goed was. Het vreemdgaan is 2 jaar geleden.. Was dom en ben door t stof gegaan voor hem.. Ik weet wel dat ik met hem verder wil want hij is fantastisch.. Ik weet niet wanneer, ik voel mij nu nog niet klaar voor. Te jong misschien?? Ik ben 23.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vreemdgegaan met 1 persoon, lijkt erger dan t is zo haha!
Zoals ik het lees vind je collega je wel leuk (en zou dus wel meer willen). Jij vind de aandacht leuk, maar zegt voor de rest niet in die collega geïnteresseerd te zijn. De collega zal denken dat jij hem ook leuk vind, omdat jullie vaker dingen samen gaan doen en hij blijkbaar ook zo bij je over de vloer kan komen.



Je stuurt dus verkeerde signalen naar je collega. En je zet je relatie ook nog eens onder druk.



Tuurlijk zal je de aandacht missen als je tegen je collega zegt dat je niets voor hem voelt en dat je het verstandiger vind als hij niet meer langskomt teneinde geen verkeerde signalen naar hem en je vriend toe te sturen. Maar wellicht is je relatie dat waard?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven