Je haar kammen in de kamer

23-07-2014 12:50 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Misschien een beetje een vreemde vraag, maar waar is het gebruikelijk om je lange haren te kammen?

Het zit zo, ik en mijn vriend wonen sinds kort samen, ik heb twee dochters, mijn dochter kamt vaak haar haren in de kamer.

Nu vindt mijn vriend dat niet echt " gewoon ".

Zegt dat hij zich er de hele dag druk om maakt, ook omdat hij denkt dat ze provoceert, daar omdat hij er op vakantie ook wel eens een opmerking over maakte tegen haar. Ze is 17!

Is dat zo vraag ik me nu af.

Waar is het gebruikelijk je haren te borstelen.

Ik doe zelf mijn haar vaak onder een föhn in de kamer, maar mijn haar is ook niet zo lang.

Mijn dochter kamt haar klitten en loopt onderwijl de hele kamer door.

Is ook niet goed vind ik maar moet ik dan roepen blijf maar op een plek je haren doen?



Ik hoor graag jullie mening
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er helemaal niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook problemen maken dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het overal. Vaak zelfs lopend.



Hij maakt zich er de hele dag druk om? Jeetje, dat hij er zo'n probleem van maakt is juist niet gewoon.



Ik vind dat je vriend zeurt.
Alle reacties Link kopieren
De badkamerboven de wasbak, zelf heb ik lang haar en ik haat het om die haren te pas en te onpas overal te vinden, loop in de keuken alleen met haar vast op knot, gruwel haar in het eten brrr!
Allemensen, wat een wereldprobleem!

Waarom maakt hij zich de hele dag druk over wandelend haren kammen in de kamer? Wat voor gruwelijks zit er in je dochters haar dat de kamer niet mag aanraken?

Heeft hij wellicht gewoon wat issues met jouw kinderen?
Wow....



Ik kam mijn haar overal in huis...er liggen ook overal borstels en zo. Wat is het probleem eigenlijk?
mijn vriend zou dat niet prettig vinden omdat er dan overal haren liggen, maar provoceren? Hoe dan?
Mijn kamer, de woonkamer, badkamer. Ik stofzuig om de dag.
Heeft hij er niet gewoon een probleem mee dat er een kind aan die haren vast zit?
Alle reacties Link kopieren
De badkamer of voor een spiegel in de hal/gang lijkt me de meest aangewezen plaats om je haar te kammen. Je kamt je haar toch niet om het half uur?
verba volant, scripta manent.
Wat bedoelt hij met provoceren?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat hij problemen zoekt omdat het je kind is.
In mijn huis met lang haar word er niet gekamd in de huiskamer. Brr zo vies overal die lange haren. Mijn dochter deed het altijd op haar slaapkamer. Maar nu ben ik echt vies van haren
Wat een lul van een kerel. Moet hij jullie allemaal even duidelijk maken dat hij in rangorde boven je dochter staat?



Excuses voor deze ongenuanceerde reactie, maar echt, als je je samengestelde gezin meteen op de klippen wil helpen, moet je vooral je stiefkinderen bij de grootste onzin beschuldigen van 'provoceren'. Ik word er gewoon plaatsvervangend boos om. Wat een zak hooi.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onvolwassenen aansteller zeg.



Je druk maken om een puber die haar haren kamt in de woonkamer. ? Hij kan toch over zijn obsessie heen stappen ?



Kinderachtig.
Oh, ik borstel mijn en mijn dochters lange haren waar het uitkomt. Als mijn man dat provocerend zou vinden zou ik hem direct de deur wijzen. Dát is pas provocerend.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt er niets mis mee met op 1 plek te kammen, zodat je erna je op de grond gevallen haar even op kunt ruimen.

Ik snap de irritatie van je vriend prima.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Provoceren?! Zeg tegen die vent van je dat hij eens normaal moet doen...
Alle reacties Link kopieren
Van mijn zeer niet-nette moeder mocht ik mijn haar ook niet in de kamer (huiskamer neem ik aan?) of keuken borstelen. Omdat je dan veel meer haren tegelijk rondstrooit en dat is vies.



En ja, ik deed dat natuurlijk wel.



Je er de hele dag druk om maken is natuurlijk wel wat overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Lange haren overal tegenkomen is niet fijn. Maar mij lijkt dat er hier meer aan de hand is?
Alle reacties Link kopieren
Nijn moeder had daar vroeger een hekel aan dus van huis uit in de badkamer/slaapkamer. dat zit nog in mn systeem maar als t anders uitkomt ook in de woonkamer hoor. Heel de dag over in zitten vind eigenlijk wel apart.....
Alle reacties Link kopieren
Zelfde als meissie 1982. Ik vind het irritant overal haren tegen te komen dus boven de wasbak en dan meteen bijeenrapen en bij het afval.



Hoezo provoceren? Heeft hij misschien al meerdere keren gevraagd of ze dat in de badkamer wil doen en blijft ze demonstratief overal haar haren borstelen? Dan kan ik me de irritatie wel voorstellen ja. Je kan een beetje rekening met elkaar houden, dat mogen meisjes van 17 ook leren.
Alle reacties Link kopieren
Haren kammen op een andere plaats dan de badkamer / toiletruimte of je eigen slaapkamer vindt ik bijzonder onhygienisch.

Dus ja, ik kan me de irritatie van je vriend heel goed voorstellen.
Sinds kort samenwonend en hij zegt tegen je puberdochter van 17 dat ze ergens anders der haar moet kammen? Ghehe.... ik zou me als puber er zeker niks van aantrekken haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven