Jouw idee van echte liefde? (vriendschap, liefde, familie)

23-09-2014 21:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geloof je in sprookjes? Denk je dat iedereen die je aantrekt je per definitie trouw blijft? Ben jij zo trouw bij een beginnende relatie? Denk je dat je bij dezelfde man blijft als waar je nu bij bent? Denk je nog steeds aan je ex? Wil je nog steeds met je ex? Wat wil je met je ouders? Met je broertje? Met oom en tante? Opa en oma?



Ik heb niets met enn afgesproken en dat zou ik ook niet durven, maar ik wil wel dat iedereen zijn of haar eigen verhaal kwijt kan zonder vooroordelen over mannen met piemel (Je hebt ze immers ook als shemale) en vrouwen met een te korte rok en daar tussenin. Zijn jouw ouders rotmensen? Ben je er zelf één? Wil je een eerlijke mening?! Deeelll!



HOE denk jij over liefde! (zeer benieuwd)



(Voor de oudbollige viva'ers. Alleen reageren als je iets constructiefs en opbouwend weet te vertellen. Dat het fout zit weten ze al, want anders deden ze geen topic. ;)
TO begint.......



Waarom heb je het trouwens over Enn? Snap dat niet.

En ik denk dat je met jouw laatste opmerking mensen alleen maar uitnodigt om juist niet constructief te reageren
Heb ik het andere topic gemist?



Nee, nee, nee, ja, nee, nee, iets wat er niet inzit, heb ik niet, niet zo heel veel, precies dat wat er is, ja (ten minste 1 van hen), misschien en ja.



Liefde is alles wat telt.
Alle reacties Link kopieren
Van Enn mocht ik geen discussie aangaan die niet in het topic hoorde. Normaal zou ik me daar niets van aantrekken, maar mijn mening was wel zo uit de verf getrokken dat ik vond dat ik daar niet in het betreffende topic op door kon gaan. Dus nieuw topic en hopende dat vastgeroeste gedachten wat meer W45 meekrijgen.



En wat mezelf betreft? Ik heb geen problemen, ben nog nooit gelukkiger geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik de liefde zie. Ik zie het in iedergeval niet als een sprookje.

liefde is geven en nemen. En een relatie die uit wederzijds respect moet bestaan het is niet de bedoeling dat het van 1 kant komt.

en ook als je in een relatie zit moet er nog wel ruimte zijn om je eigen dingen tekunnen doen.

Denk ik dat ik bij de man blijf met wie ik nu een relatie heb. Ja dat denk ik wel hij is de ware voor mij en ik voor hem.

Ik geloof ook dat we aan elkaar trouw blijven maar dat is ook een kwestie van vertrouwen als het vertrouwen goed zit heb je ook geen rede om er anders over tedenken vind ik



maar wat ook bij de liefde hoort vind ik is een keer in de zoveel tijd een goede ruzie. Want een relatie waar nooit geen woordenwisseling is of een ruzie zit er iets niet goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:pickles schreef op 23 september 2014 @ 21:33:





En wat mezelf betreft? Ik heb geen problemen, ben nog nooit gelukkiger geweest. Toch heb ik nog niet zo lang geleden een post van je gelezen met hoe je je relatie liever zou zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:dreams2006 schreef op 23 september 2014 @ 21:58:





Want een relatie waar nooit geen woordenwisseling is of een ruzie zit er iets niet goed.



Want?

Wat een onzin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op dinsdag 23 september 2014 22:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dreams2006 in "Jouw idee van echte liefde? (vriendschap..."" class="messagelink">dreams2006 schreef op 23 september 2014 @ 21:58</a>:</b>





Want een relatie waar nooit geen woordenwisseling is of een ruzie zit er iets niet goed.</div></blockquote>



Want?

Wat een onzin. Wordt vaak beweerd door stellen die veel ruzie maken, meestal vlak voordat ze uit elkaar gaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:dreams2006 schreef op 23 september 2014 @ 21:58:

Hoe ik de liefde zie. Ik zie het in iedergeval niet als een sprookje.

liefde is geven en nemen. En een relatie die uit wederzijds respect moet bestaan het is niet de bedoeling dat het van 1 kant komt.

en ook als je in een relatie zit moet er nog wel ruimte zijn om je eigen dingen tekunnen doen.

Denk ik dat ik bij de man blijf met wie ik nu een relatie heb. Ja dat denk ik wel hij is de ware voor mij en ik voor hem.

Ik geloof ook dat we aan elkaar trouw blijven maar dat is ook een kwestie van vertrouwen als het vertrouwen goed zit heb je ook geen rede om er anders over tedenken vind ik



maar wat ook bij de liefde hoort vind ik is een keer in de zoveel tijd een goede ruzie. Want een relatie waar nooit geen woordenwisseling is of een ruzie zit er iets niet goed.Onzin. Dat je het niet over alles eens hoeft te zijn , betekent niet dat je dan ''ruzie'' of 'woordenwisselingen'' hebt. Dat mag zo zijn bij de minder begaafden onder ons maar de meeste mensen met enig denk en redeneer vermogen die bespreken dat gewoon met elkaar. En je hoeft ook niet altijd je gelijk in alles te halen , toch ?
Alle reacties Link kopieren
Je weet nooit hoe het leven loopt. Voor nu denk ik dat ik mijn hele leven bij mijn man blijf omdat het goed zit tussen ons.



De woorden droomman, sprookje etc vind ik kwats. Onzin. We leven in de realiteit. Ook al ben ik verliefd ik blijf er met mijn kop bij.

Het is geven en nemen.



En verhoudingen zijn zoals ze zijn. Niet forceren. Elkaar accepteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 23 september 2014 @ 22:15:

[...]





Wordt vaak beweerd door stellen die veel ruzie maken, meestal vlak voordat ze uit elkaar gaan!



Geen ruzie maken is niet altijd uit onverschilligheid, he.

En ook niet omdat je bang bent dat áls je ruzie maakt, dat je dan de ander vermoordt.

Als je niks te zeiken, zeuren of te klagen hebt, waar moet je dan ruzie over maken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 september 2014 @ 22:11:

[...]





Want?

Wat een onzin.



Omdat iemand dan niet zich zelf is in de relatie. En toegeeft aan de ander en niet zijn eigen mening geeft.

een goede ruzie op zijn tijd in een relatie is gezond .



En jij mag het onzin vinden

ik vind van niet zo heeft ieder zijn mening
Alle reacties Link kopieren
quote:dreams2006 schreef op 23 september 2014 @ 22:24:

[...]





Omdat iemand dan niet zich zelf is in de relatie. En toegeeft aan de ander en niet zijn eigen mening geeft.

een goede ruzie op zijn tijd in een relatie is gezond .



En jij mag het onzin vinden

ik vind van niet zo heeft ieder zijn mening



Ik vind het inderdaad enorme stierenpoep.



Maar denk gerust dat jij weet waarom wij hier thuis nooit ruzie hebben, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel komen omdat ik chronisch te weinig slaap, maar ik kan niks maken uit jouw postings Pickles. Het is vooral veel geblaat, maar nergens wordt echt duidelijk wat je nou wil zeggen. In dit topic niet en in het andere ook niet.



Ontopic: echte liefde is onvoorwaardelijke liefde.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je je zat te vervelen op de dagbesteding vandaag TO?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend nog zitten filosoferen over liefde (in dit geval voor mijn overleden vader en mijn echtgenoot) in een ander topic.



De strekking was ongeveer als volgt:

Toen mijn vader stierf, 3 jaar geleden, aan kanker, leerde hij me het allesverwoestende verdriet van de rouw kennen. Mijn hart brak letterlijk in een miljoen stukjes en het voelde alsof niet alleen híj dood was gegaan, maar ík ook een beetje. Het was pas veel later dat ik me realiseerde dat ik niet alleen afscheid nam van hém, maar ook van mijn liefde voor hem, die ik nu op een hele andere manier invulling moest geven. En daarom voelde het alsof er een stukje van mezelf stierf. Maar na een tijdje voelde het toch anders: ik voelde me eigenlijk nog steeds heel springlevend en af en toe drong het echt tot me door hoe ongelooflijk het eigenlijk was hoe erg het leven net zo de moeite waard was als altijd, ook al was mijn vader er niet meer. Inmiddels is zelfs mijn vaders dood niet meer dan een subtiel gemis en een boel mooie herinneringen.



Wat mijn vaders dood me heeft geleerd is dat liefde - ook al kan je die verliezen - iets ongelooflijk moois is om te kunnen en te dúrven voelen. En dat je nooit bang moet zijn voor dat verlies, want die verschrikkelijke pijn, die gaat weer voorbij en dan heb je nog mooie herinneringen over die ik nooit had willen missen van mijn paps. Liever die 21 jaar mooie herinneringen dan helemaal geen herinneringen, zeg maar.



Ik stond nogal sceptisch tegenover de liefde omdat mijn ouders nogal vaak gingen scheiden ( ) en dankzij mijn vaders dood realiseerde ik me dat liefde meer is dan niet verlaten worden, dat liefde in het hier en nu is en dat als je steeds maar bezig bent in de toekomst en daarom terughoudend in de liefde jíj degene bent die jezelf die liefde ontzegt, omdat je uit angst dat de liefde je ooit afgenomen wordt überhaupt niet meer lief wil hebben.



Ik zie mijn vaders dood en de komst van mijn man als een soort ruilhandel: ik verloor mijn vader en op die manier leerde hij mij een laatste grote levensles (ik heb er nog wel meer te leren maar hij kan er niet meer leren): niet bang te zijn om met heel je hart van iemand te houden. Want god, wat hield ik van die man en wat had ik dat voor geen goud willen missen. Wat ben ik blij dat ik zo kan liefhebben. Wat ben ik blij dat ik mijn man ook zo durf lief te hebben. Wat er ook gebeurt, ik heb de herinnering aan met mijn hele hart van iemand houden.



Mijn idee van echte liefde, is dus dat mijn vader mij geleerd heeft dat liefde het verlies waard is



Ik heb alleen nog geen manier gevonden om dit heel kort en bondig te zeggen helaas want ik heb het nog nooit eerder op papier gezet. Ik zal eens denken of ik er niet een mooie oneliner van kan maken
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 september 2014 @ 22:11:

[...]





Want?

Wat een onzin.Eens.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 september 2014 @ 22:11:

[...]





Want?

Wat een onzin.



dreams2006 is vast niet de enige die daar zo over denkt

Dat je niet dezelfde mening deelt

Hoeft het daarom nog geen onzin tezijn
Alle reacties Link kopieren
Oh en als ik niet van plan was de rest van mijn leven met mijn man te blijven was ik uiteraard niet met hem getrouwd.



Maar goed je hebt ook nog het leven enzo dus helemaal zeker weet je het nooit.



Overigens zijn wij wel heel erg samengesmolten enzo en heel erg invulling en geen aanvulling en vol voor elkaar en alleen elkaar gaan en plakplak en meer van dat soort dingen dat hier op het forum walchelijk wordt gevonden want wat-nou-als-het-uitgaat? Nou, dan is het kut. Maar dat gaat ook wel weer over. En tot die tijd is mijn man lekker invulling en zijn we met z'n tweeën een en meer van dat soort vage termen om te beschrijven dat wij helemaal met elkaar verstrengeld zijn.



En ik geloof niet dat dat slecht is voor een relatie trouwens. Mijn moeder vond het ook maar raar dat ik zijn naam aannam (met mijn meisjesnaam erachter), maar ik vind dat niet gek: ik ben nu familie met mijn man en dus wil ik dezelfde naam. En zijn naam was nu eenmaal wel mooier. Ik zei tegen mijn moeder: mama, misschien als je papa's naam had aangenomen was je niet 2x gescheiden. Familie hoef je tenslotte niet elke dag aardig te vinden enzo. Een relatie moet telkens maar wauwie zijn. Misschien is die naam aannemen wel de sleutel tot 60 jaar geluk. Maar ze vond het niet grappig helaas.



(en ja ik vind dat ik dit tegen mijn moeder mag zeggen want mijn moeder heeft echt op gruwelijke wijze voor de 'liefde' (lees: sex) gekozen ipv voor het 'gezin' (lees: liefde). Dacht letterlijk omdat zij verliefd werd op 'n ander dat haar kinderen ook wel zin hadden in een nieuwe papa. Ik denk dat het concept gezin/familie een heel wezenlijk onderdeel is van het woord liefde en dus dat mijn moeder het altijd verkeerd begrepen heeft, maar zij vindt van niet.)



Is het nog te volgen? Ik heb in 2 dagen 5 uur geslapen namelijk. Ga nu naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Trusten voetjes. . Wat heb jij allemachtig mooi het verlies van je vader verwoord. Precies zoals ik het ook heb gevoeld.
Kun je er zelf wel wijs uit worden? Ik lees een heleboel woorden, maar het is nogal warrig.

Ik maak eruit op dat je een vent bent, een relatie hebt en ontrouw bent en nu in een spagaat zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk zeker nog vaak aan mijn ex, hoewel ik die 'titel' niet van toepassing vind, gevoelsmatig dan, want we zijn niet, op 1 van beider initiatief gescheiden nl. En ja, was hij niet verongelukt, waren we nog bij elkaar en had hij zijn zoon mogen zien opgroeien.



Ik heb een heel fijne (schoon)familie en prima vriendenkring waarbij-en binnen ik me zeer geliefd voel en die liefde ook teruggeef.



Wvb relatieliefde: nee, die wil ik niet meer. Voor mij, vind en voel ik, is er inmiddels niets meer, wat ik, buiten seks en kosten delen, niet met mijn familie danwel vriendenkring kan delen. Daarnaast heb ik ook geen enkele behoefte meer om me op die manier te (ver)binden aan iemand. Ik gedij inmiddels vele malen beter op mezelf.



Hoe veranderlijk kan iemand worden door de loop der jaren.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oubollig. Verder snap ik het niet.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:straberry schreef op 23 september 2014 @ 22:53:

[...]





dreams2006 is vast niet de enige die daar zo over denkt

Dat je niet dezelfde mening deelt

Hoeft het daarom nog geen onzin tezijn





Dus mag zij stellen dat mijn relatie niet goed is omdat ik geen ruzie maak?

Nou, poehee, dat vind ik nogal wat.

Laat ze dat dan maar staven met bewijs.

Of..........het fijn bij zichzelf houden, ipv te stellen dat het zo IS.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op 23 september 2014 @ 22:46:

Vanochtend nog zitten filosoferen over liefde (in dit geval voor mijn overleden vader en mijn echtgenoot) in een ander topic.



De strekking was ongeveer als volgt:

Mooi.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven