Lange afstandsrelatie topic?

15-09-2014 00:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben twee weken geleden aan een master begonnen in het buitenland, terwijl mijn buitenlandse vriendin door Europa reist. We zijn iets meer dan een jaar samen en het gaat nog super goed tussen ons en daarom zijn we dus nu aan logischerwijs aan de lange afstandsrelatie begonnen.



Ik vraag mij af of er meer meiden/dames zijn die (sinds kort) een vergelijkbare relatie hebben.



Tips of gewoon verhalen uitwisselen lijkt mij leuk.



Ik merk dat ik zelf echt ups en down heb. Soms gaat het prima en vind ik het stiekem een beetje lekker, maar over algemeen is het toch een groot "gemis" en soms heb ik een huilbui en vind ik het allemaal verschrikkelijk oneerlijk (haha).



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Woont je vriendin normaal ook in het buitenland of juist in Nederland?



Ik ben nu een maandje weer terug in NL na vijf maanden in het buitenland te hebben gezeten. En eigenlijk wil ik per maart nog een paar maanden reizen, misschien door Azië. Daarna ga ik in september met mijn master beginnen in een andere, best verwegliggende stad van waar ik nu studeer en waar mijn vriend ook woont. Dus geen duizenden kilometers dan, maar toch een best lange afstand als je drie straten van elkaar af gewend bent. Ook mijn vriend wil stagelopen in het buitenland..



Wat je schrijft klinkt herkenbaar: ups en downs. Soms konden we elkaar wel schieten na een Skypegesprek en soms ging het zo ontzettend soepel. Een van de meest vervelende dingen was hoe Skype soms in staking kon gaan en je een hele slechte verbinding had. Dan nog liever geen verbinding.



Soms vind ik het wel moeilijk in hoeverre rekening te houden met mijn relatie. Ja, ik vind het vervelend om hem niet te zien, maar soms voel ik me ook egoïstisch met mijn reisplannen en dat ik zo kies voor mezelf met mijn master. Ik wil hem namelijk ook niet kwijt, maar toch mijn eigen ding blijven doen herken je dit ook?



Succes in elk geval en ik hoop dat dit topic een beetje gaat lopen met heeeel veel tips! Ik zal nog even nadenken of ik nog tips heb..



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ah dus de 5 maanden dat je in het buitenland zat, was jouw vriend nog in NL?

Stoer! Ja je eigen ding blijven doen.. Ik keek dan ook heel erg uit naar deze master en mocht van mezelf niet teveel nadenken over waar het dan zou zijn. Mijn vriendin woont in het buitenland, daar hebben we elkaar leren kennen (Australie). Omdat zij ook al plannen had om te reizen zat het er opzich wel aan te komen dat we een tijdje niet meer constant bij elkaar zouden zijn.



Dus ik hou mezelf ook maar de hele tijd voor hoe stoer ik wel niet ben. En tsja, het kan ook eigenlijk niet anders! Maar stiekem had ik het ook fijn gevonden als ik een master in Australie had kunnen betalen en dan doe ik dat later wel en dan nu samen reizen haha. Lekker klef! Maar dan bedenk ik me maar dat dat aaaaltijd nog kan! En hoeveel meer we het waarderen als we samen zijn.



Maar ik probeer de tijd ook echt vol te maken. Veel studeren haha. Ik slaap ook laat omdat echt wil dat ik moe ben zodat ik niet te lang wakker lig. Het is wel een "ding" zeg maar..



Ja en ik herken het van skype! Zo frustrerend! Ook omdat zij reist (en dat moest jij dan ook gehad hebben) heeft ze heel slecht internet. Maakt het er ook niet makkelijker op..



Phoe dus jullie hadden elkaar 5 maanden niet gezien?



Dank alvast voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
Oh en je master in een andere stad? Is het nog in NL? Ik ging toch vanuit het Noorden toch bijna elk weekend de drie uur reizen naar huis (voor werk) en dat valt dan prima te doen. Vooral als je (net zoals jij dan ook) gewend bent aan nog veeeel meer afstand!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop alsof er maar weinig mensen van Viva een lange afstandsrelatie hebben!



Ik en mijn vriend wonen ong 3000km van elkaar vandaan en we hebben nu bijna anderhalf jaar een relatie.. En dat gaat erg goed! Het eerste half jaar van onze relatie studeerde ik in het buitenland, zo'n 8000km van hem vandaan :( Dat was best pittig, vooral omdat we net een relatie begonnen. We hadden elkaar toen ook tussendoor 4 maanden niet gezien. Het goede nieuws is dat ik hem volgende maand weer zie!



Oh ja skype.. Ik had in mijn kamer toen ik in het buitenland was opgeven moment helemaal geen wifi meer, voor een aantal maanden. Helaas waren er weinig wifispots in de omgeving en lang niet van goede kwaliteit.



@Mariadolores: als ik het goed heb zijn jullie allebei Nederlands? En op het moment zijn jullie bij elkaar? Spannende tijden met reizen en stage etc

@ Endagmar: hebben jullie het er wel eens over hoe jullie het in de toekomst willen doen? Als in emigratie bijvoorbeeld?
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Hoi spinnetje!



Ja haha dat merk ik ook. Beter voor de rest van de viva-ers natuurlijk haha.



Heftig zeg met niet eens wifi! Ik ben blij dat ik hier toch degene ben met wifi, anders had ik wellicht een simkaart gevonden met goedkope minuten. En nu heb ik met skype een abbonnement op het landnummer waar mijn vriendin's simkaart van is, dan is het echt maar 3 cent per minuut.



Ja de lange termijn hebben we het nu toch iets meer over gehad. Ik moest daar in het begin wat meer om "vragen". Vond het raar weg te gaan uit het land waar we elkaar hebben leren kennen en niet weten "hoe" ik misschien terug zou komen. Dat de datum wat dichterbij kwam dat we afscheid moesten nemen kwam wel wat vaker naar voren dat mijn vriendin ons ook echt wel samen ziet in Australie. Ik moet dan ook wel zeggen, ik heb mezelf nooit in Nederland gezien, maar mijn vriendin ziet zichzelf nog niet echt in een ander land dus dat komt opzich prima uit. Australie is prachtig.



Maar mn vriendin vind het reizen nu ook wel erg gaaf en hoort over mogelijkheden voor twee jaar visums voor UK, en een jaar in Londen wonen lijkt mij ook weer leuk! En zou goed werken qua taal voor ons beide.



Maar ja he wie weet waar we terecht komen. Maar ik vind het leuk om er over te dromen!



Spinnetje, hebben jullie een "doel"? Iets/ergens waar je naar toe werkt? Hoelang moet je nog studeren?
Alle reacties Link kopieren
Respect hoor! Mijn vriend woont een uur bij mij vandaan en als ik hem doordeweeks niet zie mis ik hem echt al gigantisch. Ik ga het topic volgen en wens jullie allemaal succes in de moeilijke uren en extra genieten van het samen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk! Goed dus dat jullie op één lijn zitten

Ik ben als het goed is in juli 2015 klaar met studeren. Als ik pech heb (want mijn studie loopt niet altijd lekker) dan is dat t/m december 2015. Goed, volgend jaar dus.



Wij maken altijd korte-termijn plannen, omdat wij denken dat dat het meest realistische is. Toen ik terug kwam van het buitenland hebben we een half jaar weer op en neer gereisd. Ons eerste doel waar we naartoe werkte was dat ik 3 maanden bij hem zou wonen in de zomervakantie (dat kon naar omstandigheden ook met studie op dat moment). Dat is net voorbij en we hebben het allebei als zeer positief ervaren. Volgend doel is dat hij met een werkvisum of als expat hier in NL komt werken, voor ongeveer een jaar. We zijn nu bezig om dat te realiseren.



Na dit ziet we wel weer verder. We hebben het er wel eens vaag over dat ik daarna een master zou kunnen doen in zijn land, maar dat kan tegen die tijd weer anders zijn. Net als dat ons eerste en tweede doel ook vaag was in het begin. Het goede nieuws is dat we allebei in staat zijn om te emigreren. We hebben het daar soms een beetje over, maar laten dat nog best achterwegen omdat we het gevoel hebben nog niet in deze 'fase' te zitten.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wat spelfouten, sorry
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ik had een lange afstands relatie, want ik woon nu bij hem in de UK.

Wij vonden het eigenlijk niet echt lastig omdat we wisten dat we uiteindelijk bij elkaar zouden komen.



We waren 24/7 op Yahoo en leefden ons leven samen maar dan met een pc schermpje ertussen.

Samen films kijken. Samen eten. Vertellen over werk en de dag.

Als een oud getrouwd koppel haha.
Alle reacties Link kopieren
Haha Scamp, ik heb wel van meer stellen gehoord dat ze dat doen! Samen filmpje kijken enzo.

Hoelang waren jullie ver weg van elkaar? Ik hou mezelf ook maar veel voor "straks zijn we bij elkaar", maar in mn down buien denk ik alleen maar "maar ik wil het nuhu" haha.



Spinnetje, gaat zijn visum dan in wanneer jij klaar bent met je studie ongeveer? Dat jullie samen in Nederland zijn?

Onze plannen lopen concreet ook maar t/m januari 2015 (samen kerst en Oud en Nieuw vieren, dan zij terug naar Australie) maar ik vind het belangrijk om wel een vage omlijning te hebben van wat er eventueel zou kunnen zijn daarna.



Denk je dat jullie relatie sneller serieus is geworden dan zonder de afstand? Ik heb wel het idee dat ik meer in het begin al nadacht over "oh god hoe kan dit ooit werken" en ik ben soms (denk ik) wat meer bezig wel met het grotere plaatje. Maar misschien is dat ook omdat ik nog heel verliefd ben haha. Of misschien hoort het wel bij me, dat ik er helemaal in duik.



Yaco, dankjewel! Denk maar eens aan ons wanneer je hem teveel mist Maar missen is ook gezond natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik bump gewoon mijn eigen topic even.



Over ieeets meer dan een maand zie ik haar weer hoera. Maar nog leuker is dat over drie weken mijn vader al langs komt! Gaat de tijd toch wel snel, yesss.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn met dezelfde problemen als ik! Ik zit momenteel ook in een lange afstandsrelatie.. Ben een kleine twee maanden geleden vertrokken voor een semester in het buitenland voor 5 maanden.



Mijn vriend en ik zijn nu een jaar samen en dit is de eerste keer dat ik hem langer dan een week moet missen. Voordat ik vertrok was alles goed, maar ik merk wel dat ik dit heel lastig vind. Het was natuurlijk mijn keuze om te vertrekken (ik heb dit altijd willen doen dus ik heb er ook niet over getwijfeld), maar ik mis hem wel erg. Wanneer ik bezig ben met school of leuke dingen doe met vrienden dan heb ik het hier goed naar mijn zin en weet ik dat ik de goede keuze heb gemaakt, maar wanneer ik alleen ben is het soms wel heel moeilijk. Dezelfde ups en downs die jullie ervaren denk ik..



Wanneer hij herfstvakantie heeft, komt hij me opzoeken voor een paar dagen! Dus ik heb iets om naar uit te kijken
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cookiemonster!



Leuk, nog een berichtje :-) Goed dat je gegaan bent hoor inderdaad! Ben je in een spannend nieuw land? En je moet dus nog drie maanden/tot aan de kerst dan?



Hoe houden jullie contact? Ben ik wel benieuwd naar bij andere.



Ik merk zelf dat ik nu ook iets "banger" ben, juist omdat het eigenlijk wel goed gaat nu als ik alleen ben. Vraag me juist af, ojee, betekend dit dat ik het net zo goed helemaal zonder haar kan?

Verwarrende gedachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven