Last minute man

22-04-2014 16:57 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Ik lees meer dan ik post maar ik wilde nu toch iets posten Ik heb nu 2 keer afgesproken met een man die schijnbaar niet vooruit wil plannen. Ik heb niks tegen spontaniteit, integendeel zelfs. Maar ik vind wel dat je in de dateperiode toch van tevoren af spreekt wanneer je elkaar ziet. Nu is het geval dat hij regelmatig probeert om op het laatste moment wil afspreken i.p.v. dus bijv. een dag van tevoren of paar dagen van tevoren. Hij vraagt dan bijv. 's avonds wat ik aan het doen ben en probeert altijd voor diezelfde avond nog af te spreken. Ik heb dan vaak al plannen of zin om in mijn eentje te zijn. Ik had hem dus gezegd dat hij wel een last minute type is qua afspraken maken.



Dat beaamde hij en vertelde dat hij graag zijn afspraken na wil komen en dat op deze manier het beste werkt voor hem. Ik heb hem weer verteld dat ik juist geen last minute figuur ben, omdat ik al vaak iets van plan ben voor diezelfde avond. En ik vraag eigenlijk dus nu niks om te plannen voor bijv. het weekend, omdat ik weet dat hij daar niet van houd.

Maar hij kan bijv. wel een afspraak maken in het weekend om te sporten met een vriend of familielid te zien.



Kortom. Wat moet je hiermee? Wat zouden jullie doen? Ik ben niet stapel op hem, we leren elkaar pas kennen en het is wel gezellig. Maar ik vind hem nog niet super leuk. Ben wel geinteresseerd.
Alle reacties Link kopieren
@summerdance

hoe doe je dat dan als je alles op beloop laat en uiteindelijk elkaar iedere dag misloopt omdat beiden steeds wat anders hebben gepland? Want dat is het grote risico hiervan.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook van last minute. Weet ik veel of ik volgende week vrijdag trek heb in tapas.. Ik vraag ook aan vrienden vaak pas op de avond zelf of ze zin hebben om te eten/ dansen/ borrelen. Krijg jeuk van al dat geplan. Mijn man word er wel gek van. Maar hij mag doen hoe hij wil. Lekker voor november 2015 afspreken. Ik leef nu. Morgen ben ik wellicht dood?



Als jij dan al plannen hebt, niets wilt doen of er geen zin in hebt is dat toch prima? Als hij niet een week van te voren een date wil plannen is hij ongeïnteresseerd. Maar als jij dezelfde avond al van plan was op je gat te zitten moet dat wel ok zijn? Snap het niet. Meten met 2 maten? Jouw manier is de enige? Misschien zijn jullie gewoon geen match?
Alle reacties Link kopieren
" Graag of niet."



Ik denk dat dit een hele goede instelling is!
Alle reacties Link kopieren
quote:lippiestickie schreef op 22 april 2014 @ 18:56:

@summerdance

hoe doe je dat dan als je alles op beloop laat en uiteindelijk elkaar iedere dag misloopt omdat beiden steeds wat anders hebben gepland? Want dat is het grote risico hiervan.

Yep, het kan zo maar zo zijn dat wij elkaar een week niet zien

Dan bellen we even: schat ben je in de buurt vanavond? (we wonen niet samen)

Hij: nee ik ben bij die en die

Ik: Oh dan ga ik wel even naar je foto zitten staren



We hebben we elkaars sleutel dus het komt regelmatig voor dat om 23.00 hier de deur opengaat en hij naar binnen stapt



Voor ons werkt dat prima, maar ik kan me voorstellen dat als je niet zo bent dat best wel moeilijk is
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:lucifers schreef op 22 april 2014 @ 18:57:

Ik hou ook van last minute. Weet ik veel of ik volgende week vrijdag trek heb in tapas.. Ik vraag ook aan vrienden vaak pas op de avond zelf of ze zin hebben om te eten/ dansen/ borrelen. Krijg jeuk van al dat geplan. Mijn man word er wel gek van. Maar hij mag doen hoe hij wil. Lekker voor november 2015 afspreken. Ik leef nu. Morgen ben ik wellicht dood?



Als jij dan al plannen hebt, niets wilt doen of er geen zin in hebt is dat toch prima? Als hij niet een week van te voren een date wil plannen is hij ongeïnteresseerd. Maar als jij dezelfde avond al van plan was op je gat te zitten moet dat wel ok zijn? Snap het niet. Meten met 2 maten? Jouw manier is de enige? Misschien zijn jullie gewoon geen match?



En hoe zie jij dit dan?



"Maar hij kan bijv. wel een afspraak maken in het weekend om te sporten met een vriend of familielid te zien. "



Wel afspraken kunnen maken met vrienden en familieleden? Maar met haar kan hij dat niet? Dat is toch ook met twee maten meten?
Alle reacties Link kopieren
Dat heet een booty call lipstick en is vooral leuk wanneer je een SV wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn zus belt, zaterdag ga ik verhuizen. Ik heb hulp nodig. Stof ik mijn agenda's af en plan ik het. Als ik op sport zit, hockey ofzo, snap ik dat 2 teams en een veld georganiseerd moeten worden. Plan ik. Ik doe dus geen teamsport! Daten, eten, borrelen, navel uitpluizen niet. Onzinnig wmb. Er staat al zoveel vast! Werk, school, verjaardagen, kerst. Dus de dingen die geen planning nodig hebben, plan ik niet. Heerlijk. Ken je dat, heb je een afspraak voor volgende week woensdag om naar de bios te gaan met je vriendin. Word je wakker na een klote nacht, pijn in je rug, moe en chago. Ga je toch, tegen je zin of bel je af, vriendin chago/ boos. Leuk... Ik vind het niets. Ik leef zoveel mogelijk per dag. Ik heb het een poos nagestreefd hoor. Lekker de week rond organiseren. Ik krijg er stress van en werken doet het niet! Zelfs het eten weet ik niet tot ik rond 16/17 in de winkel sta. Man wist voor we samen woonde op zaterdag het hele week menu. Maar met mij eet je ineens op dinsdag sushi in een andere stad. Ligt de bloemkool te verpieteren...
Alle reacties Link kopieren
Beetje zoals ik mijn leven leef Lucifers!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Tja je zou maar kinderen hebben, dan gaat spontaan toch wat moeilijker..
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 22 april 2014 @ 19:14:

Tja je zou maar kinderen hebben, dan gaat spontaan toch wat moeilijker..

Die heeft TO nog niet na 2 dates hoor

Maar je hebt gelijk, hier geen kinderen

En die komen er ook niet, mede omdat we niet willen plannen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
En als je naar de nachtfilm gaat, hoe heet het dan? Je bent er zelf bij of het alleen voor de sex is. Mijn man, toen nog date mocht mij trouwens best bellen om half 11 voor sex. Lekker! Moet sex ook op afspraak? Anders voel je je gebruikt? Alsof het, omdat het in de planning staat anders is?
Alle reacties Link kopieren
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook niet van het plannerige. Een goede vriendin van me belt me met een gerust hart in januari op zaterdagochtend of ik plannen heb op die en die datum in juni Ik vind dat heel knap, maar ik word er krielig van.



Maar bij deze meneer vind ik het nogal dubieus overkomen, wel met vrienden en familieleden dingen kunnen plannen maar niet met haar.
Het is natuurlijk niet zo dat je alles of weken van te voren vastzet of niet, kan ook ergens daartussen lijkt me.



In een relatie is dit wel een belangrijk punt denk ik, want sommige mensen zijn wel heel erg van het een of het ander. I
Alle reacties Link kopieren
quote:lucifers schreef op 22 april 2014 @ 19:16:

En als je naar de nachtfilm gaat, hoe heet het dan? Je bent er zelf bij of het alleen voor de sex is. Mijn man, toen nog date mocht mij trouwens best bellen om half 11 voor sex. Lekker! Moet sex ook op afspraak? Anders voel je je gebruikt? Alsof het, omdat het in de planning staat anders is?

Ik heb wekelijks bootycalls met mijn vriend

HEER-LIJK
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel kinderen. En ja dat was echt even lastig mijn draai vinden. Slaapjes, hapjes etc. Ook nog 2 weken Ria RRR geprobeerd, werkt niet.. Het is gelukt, ook zonder RRR. Maar het werkt op mijn manier ook. Het boeit ze niet of we woensdag rijst eten of donderdag. De avonden liggen ze in bed. Bel ik evengoed vrienden voor een borrel of film. Ik ben overal ruim op tijd. Draag geen horloge. Je houd tijd over zonder, kun je leven ipv plannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 22 april 2014 @ 19:16:

[...]



Die heeft TO nog niet na 2 dates hoor

Maar je hebt gelijk, hier geen kinderen

En die komen er ook niet, mede omdat we niet willen plannen Ik lees hier al jaren mee, maar volgens mij had jij ooit die wens en heb jij die laten varen toen je boven de 35 kwam. Als ik het goed heb, ben jij namelijk 39.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man stuurde mij gisteren nog een bericht. Maak mij wakker, ik wil je! Geplande sex, wel kort dag. Beide ons zin en sex!
Nounou zeg, als mensen graag een beetje plannen voelen ze zich heus niet gebruikt bij spontane seks. Snap best dat je zelf alles last-minute doet, maar nu sla je wel een beetje door. Of kan jij ook niet genieten van een bbq als je hier drie dagen van tevoren voor gebeld was?
Alle reacties Link kopieren
quote:pompsnol schreef op 22 april 2014 @ 19:23:

[...]





Ik lees hier al jaren mee, maar volgens mij had jij ooit die wens en heb jij die laten varen toen je boven de 35 kwam. Als ik het goed heb, ben jij namelijk 39.

Ooit in een ver verleden wel een kinderwens gehad, maar dat is zeker 7, 8 jaar terug

Daarna mijn leven omgegooid en nu absoluut de behoefte niet meer om nazaten op de wereld te zetten

Vanwaar deze reactie?

Want het is volgens mij helemaal niet ontopic.

Niet dat ik er geen antwoord op wil geven hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 22 april 2014 @ 19:28:

[...]



Ooit in een ver verleden wel een kinderwens gehad, maar dat is zeker 7, 8 jaar terug

Daarna mijn leven omgegooid en nu absoluut de behoefte niet meer om nazaten op de wereld te zetten

Vanwaar deze reactie?

Want het is volgens mij helemaal niet ontopic.

Niet dat ik er geen antwoord op wil geven hoorOm aan te geven dat het plannerige wel degelijk bij je zat in het priveleven, en ik weet zeker dat ik een post van je heb gelezen dat je leeftijd (35+) de reden was om je kinderwens te laten varen. Begrijp me niet verkeerd ik ben helemaal niet van plannerige en ik wil ook absoluut geen kinderen. Maar om het nou zo in extreme te trekken met "leven omgooien" etc. etc. vind ik een beetje apart. Maar daar heb jij wel vaker last van.
Alle reacties Link kopieren
Viva Amber noemde het booty call. Vandaar mijn reactie. Als iemand mij 3 dagen van te voren belt, wat zelden gebeurd! Men weet dat ik daar jeuk van krijg. Dan antwoord ik: ik wacht even het weer af.. Het is Nederland. Voor je het weet is het -3 met windkracht 8! Nee sorry, ik ben zoveel mogelijk last minute. De vakantie brengt mij ook uitsluitend waar plek over is. Bespaard ook veel tijd met zoeken. Je kan meestal nog 2 dingen kiezen voor mijn budget en morgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pompsnol schreef op 22 april 2014 @ 19:36:

[...]





Om aan te geven dat het plannerige wel degelijk bij je zat in het priveleven, en ik weet zeker dat ik een post van je heb gelezen dat je leeftijd (35+) de reden was om je kinderwens te laten varen. Begrijp me niet verkeerd ik ben helemaal niet van plannerige en ik wil ook absoluut geen kinderen. Maar om het nou zo in extreme te trekken met "leven omgooien" etc. etc. vind ik een beetje apart. Maar daar heb jij wel vaker last van.

Dus als ik op mijn 34ste een kinderwens heb moet ik die op mijn 40ste ook nog hebben?

Mijn leeftijd was inderdaad 1 van de redenen mijn kinderwens te laten varen, maar ik begrijp nog steeds niet waarom mijn verandering van het wel naar niet hebben van kinderen te maken heeft met dit topic

Zoals ik al aangaf, is het niet willen plannen één van de redenen dat wij ervoor hebben gekozen geen kinderen te willen.



Ik ben getrouwd geweest, ik wist in januari al waar ik in september op vakantie zou gaan, we kochten een nieuwbouwhuis waar we nog 2 jaar op moesten wachten, ik ben een ontzettende planner geweest, maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik daar een hoop van werd.....behalve gelukkig

Dus ja, ik heb heel bewust gekozen voor het roer om

Verder nog vragen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer iemand om 21.00 uur belt dat hij om 22.00 uur zin heeft. Het is nog maar de derde keer om af te spreken, je leert elkaar nog kennen, wanneer je meer dan een paar weken met elkaar om gaat vind ik het nog iets anders.



Op deze manier leeft er 1 in het moment en de ander bij de gratie van de oproep.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien deed summerdance net als ik, ooit, haar best om plannerig te doen? Nu de kinderwens is gevlogen heeft ze dat wellicht ook op gegeven? Snap je sneer ook niet. Ze mag toch besluiten dat plannen niet nodig is? Man gevonden die dat ook niet deed. Of zoals ik een man die dat wel doet maar mij mijn gang laat gaan. Soms wel onder enig protest overigens. Dan stel ik als tegendoel dat hij die avond spontaan naar vrienden gaat en zijn gezeur is zo weer over! Hoe ouder je word, hoe beter je weet wat je wil in dit leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef mijn reactie sloom want summerdance reageerde ondertussen. Iemand kaas? Mijn ideeën over haar leven waren zo gek nog niet. Klopt best aardig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven