Leuk al die ''vriendschappen'' ...

16-09-2014 09:44 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even klagen hoor, ik word namelijk voor de zoveelste keer afgezegd door mijn vriendin.



Haast een maand geleden is ze op vakantie geweest en daarna moest zij bijkomen. Ze was zonder haar vriend dus ze had hem natuurlijk gemist. Ze zou langskomen om te vieren dat ik inmiddels weet dat ik zwanger ben van een meisje en zij wordt uiteraard tante.



Inmiddels bijna een maand verder en heb haar nog niet gezien. De afgelopen dagen hebben we afgesproken vanaf vorige week donderdag en zou ze langskomen om te kijken (en eventueel helpen) in ons nieuwe huis. Mijn vriend is er niet bij dus zou gewoon een ouderwetse meiden dag worden. Lees: Ik heb met deze vriendin samen gewoond voordat wij relaties kregen en we waren dus elke dag dikke mik voor ruim een jaar.



Donderdag kon ze niet want haar stiefvader onderging een operatie. Kan zij dus niets aan doen. Vrijdag kon ik niet want er waren werklui in het huis. Zaterdag kon ze wederom niet (maar had wel eerst afgesproken dus ze zegt constant af) want haar schoonmoeder was gevallen en had hulp nodig. Zondag is de dag voor zichzelf en haar vriend. Gisteren zou ze komen maar werd weer afgezegd want ze had geen geld (mijn huis is 10 min fietsen vanaf haar huis en ik wilde ook wel naar haar komen om te tutten).



Vandaag zou ze dan echt komen.... ik vraag expres heel vroeg hoe laat ze wilt komen en krijg de reactie dat ze zich heeft verslapen en haar vriend ook en dus heeft hij een vrije dag. Of ze samen kunnen komen. Ik heb zoveel mensen om mij heen gehad dat ik even tijd wil met een vriendin dus zei dat ik daar niet zo'n behoefte aan heb. Dat begreep ze en ze gaat kijken hoe laat ze komt. Het zou mij niets verbazen als ze vraagt om een andere keer af te spreken.



Ik mis mijn vriendschappen heel erg. Ik ben van een hele grote groep naar nog maar drie personen gegaan sinds de zwangerschap en mijn relatie. Ik ga niet meer elke week uit en heb ook niet altijd de centen over om naar iets te gaan zoals walibi. Dus de vrienden die ik had en die een andere levensstijl hebben als ik zijn er niet meer. Deze vriendin ken ik al bijna 8 jaar en zij zit in dezelfde fase als ik. Ze woont samen en wilt een kindje en is tevens momenteel werkloos (ik ben huisvrouw) en dus zouden we zoveel leuke dingen kunnen doen (en dat hoeft echt geen geld te kosten oid).



Ik voel me geïsoleerd en baal. :(
Alle reacties Link kopieren
Hoezo wordt zij tante?? Is ze ook je zus?



Ik zou wat je hier beschrijft met haar bespreken

Dat je het jammer vind dat jullie elkaar niet meer zovaak zien. ( dus niet: jij zegt vaak af).

Het is logisch dat jullie elkaar minder zien dan toen jullie samen woonden. Heb ik ook met een vriendin met wie ik samen woonden. Maar wij vinden dat beide prima zo.



Misschien vindt zij het wel goed zo als het nu gaat. Of wil ze ook wel vaker afspreken. Vraag het haar, bespreek het.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen dat het contact nu wat minder is door je zwangerschap? Het komt vaak voor dat ineens alles daar om draait, of om je relatie. Dit zien mensen meestal niet zelf, maar kost regelmatig vriendschappen omdat de basis die er was verschoven is.



Spreek gezellig af met je vriendin en haar vriend. Een afspraak met alleen jullie 2 komt ook nog wel, en dan gewoon eens bespreken hoe jullie het allebei zien. Misschien houden je hormonen je voor de gek en is er verder niets aan de hand?
en Pyrrha verbrak als eerste de stilte met haar stem en weigerde aan het bevel van de godin te gehoorzamen.
Alle reacties Link kopieren
Wil ze nog wel vriendin met je zijn?



Je kunt het haar recht op de man af vragen.

Of denken; graag of niet.



Met dat afzeggen steeds, zou ik snel klaar zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vind het met afzeggen nog wel mee vallen. Ja het gebeurd een paar keer maar wel met goede reden. Ze kan schoonouders ook niet laten stikken



Betekend niet dat het leuk is en dat je er niks van mag zeggen maar om dan nou maar daarom er klaar mee te zijn of te denken dat ze vriendinnen meer wil zijn? Nee.

Misschien kijkt ze gewoon anders tegen de vriendschap aan dan to.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik zou haar, als ze vandaag komt, eerlijk maar niet verwijtend, gewoon rustig, zeggen wat voor gevoel al die afzeggingen jou geven.
Alle reacties Link kopieren
10 min fietsen?

En in een maand kan dat niet?

Raar zo'n vriendin.



Ik zou het bespreekbaar maken.
Als he maar 10 minuten fietsen is dan kan je zelf toch ook even langs wippen als je zulke goede vrienden bent. Nu wordt een gezellige afspraak een standpunt en dat lijkt me ook overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou ook niet makkelijk hoor. Erg claimerig zelfs.

En vrienden kwijt omdat ze in een andere levensfase zitten? Het moet wel van 2 kanten komen he?
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt zij tante als jij zwanger bent
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik vind dat je een beetje zeurt. Ik lees hier geen opzet in hoor.



Donderdag kon ze niet want haar stiefvader onderging een operatie. Kan zij dus niets aan doen. Vrijdag kon ik niet want er waren werklui in het huis. Zaterdag kon ze wederom niet (maar had wel eerst afgesproken dus ze zegt constant af) want haar schoonmoeder was gevallen en had hulp nodig. Zondag is de dag voor zichzelf en haar vriend.
Alle reacties Link kopieren
..om naar Walibi te gaan!? Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:asma schreef op 16 september 2014 @ 10:55:

Ik vind jou ook niet makkelijk hoor. Erg claimerig zelfs.

En vrienden kwijt omdat ze in een andere levensfase zitten? Het moet wel van 2 kanten komen he?En dit.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden zitten in een andere levensfase? Jij ook.

Niet zo raar dus dat contacten verwateren.

Het hoeft helemaal niet te betekenen dat zij geen vriendin meer van je wilt zijn. Misschien wil zij gewoon niet zo vaak afspreken als jij.

Jij veronderstelt dat zij lekker vaak thuis is dus wel veel wil afspreken met jou. Misschien wil zij dat niet. Vindt zij 1 keer per 2 maanden afspreken bijvoorbeeld voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Zij word tante?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je een baan gaan zoeken om je minder geïsoleerd te voelen, en waarom wordt zij nou tante, kom je nog terug?
Alle reacties Link kopieren
Een echte vriendin die maar 10 minuten bij je vandaan woont kan heus wel binnen een maand een keer tijd vrij maken om bij je langs te komen. Blijkbaar wil ze geen vriendinnen meer met je zijn.



Zou het kunnen dat dit is omdat je wel heel erg met je baby bezig bent? Zij wordt namelijk geen tante en voor iemand die geen kinderen heeft en niet zwanger is, is praten over baby's wel heel abstract en niet leuk. Als ze zelf probeert zwanger te worden en het lukt niet dan is het al helemaal niet leuk als de ander het steeds over baby's heeft.



Uit jouw post haal ik ook dat je verwacht dat ze jou zou helpen met je huis. Misschien verwacht je te veel van haar en heeft ze helemaal geen zin om steeds dingen voor je te doen.
Als het 10 minuten fietsen is, waarom pak jij dan niet een tas met boodschappen in en fietst langs om daar samen te koken en te eten? Gezellig en noodzakelijk.



Oh en mijn vriendinnen zijn ook allemaal 'tante' van onze Dorian, dus zo gek vind ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:avie schreef op 16 september 2014 @ 09:44:



Ik mis mijn vriendschappen heel erg. Ik ben van een hele grote groep naar nog maar drie personen gegaan sinds de zwangerschap en mijn relatie. Ik ga niet meer elke week uit en heb ook niet altijd de centen over om naar iets te gaan zoals walibi. Dus de vrienden die ik had en die een andere levensstijl hebben als ik zijn er niet meer. Deze vriendin ken ik al bijna 8 jaar en zij zit in dezelfde fase als ik. Ze woont samen en wilt een kindje en is tevens momenteel werkloos (ik ben huisvrouw) en dus zouden we zoveel leuke dingen kunnen doen (en dat hoeft echt geen geld te kosten oid).



Ik voel me geïsoleerd en baal. :(Ga een baan zoeken, desnoods vrijwilligerswerk, get a life!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Allereerst ben ik benieuwd of ze vandaag toch nog langskomt aangezien ze zou kijken of dat zou lukken.



Verder lijkt het alsof ze deze week niet echt kan omdat er telkens iets (terecht) dringends tussenkomt. Bovendien kon jij vrijdag ook niet. En misschien ben je inderdaad wel erg veel met je zwangerschap bezig en heeft ze daar gewoon niet zo'n zin in?



Daarnaast kan ik het me ook wel voorstellen dat je je er niet fijn bij voelt, want ze lijkt ook wel erg druk met haar vriend. Ik zou zeggen, ga een goed gesprek aan.
Alle reacties Link kopieren
"Oh en mijn vriendinnen zijn ook allemaal 'tante' van onze Dorian, dus zo gek vind ik dat niet."



Niet? Ik vind dat dus echt heel raar. Ze zijn geen tantes. Het zijn vriendinnen geen zussen.

Vriend van ons heeft ook 15 ooms en tantes. Blijken er twee echt van te zijn. Rest zijn allemaal vrienden van ouders. Heel raar om tegen die mensen oom en tante te zeggen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik noem de vrienden van ouders ook ooms en tantes, zo zijn we opgevoed. Niks vreemds aan.



Waarschijnlijk is ze druk met solliciteren en houdt weinig vrije tijd over omdat ze ook ouders en schoonouders opvangt die het moeilijk hebben.



Heb je zelf wel een dagvulling die je voldoening geeft? Geen werk en (nog) geen kind. Lijkt mij een heel leeg bestaan, waarin je heel erg op anderen gaat rekenen om jouw dagen te vullen.
Hoe verliepen jullie geplande afspraken voorheen? Werden die ook regelmatig van beide kanten afgezegd?



Zoals ik het lees, zaten er van haar kant legitieme redenen bij om af te zeggen maar haar vriend meenemen omdat ze zich hadden verslapen, ik weet het niet. Deed ze dat voorheen ook? En heb jijzelf uitgesproken dat je echt even een vriendinnendag -dus zonder mannen- met haar wilde hebben?

Daarbij kun jij ook niet iedere dag en ook dat is begrijpelijk.



Vaak verandert een vriendschap wel als een van de twee aan kinderen begint, maar het hoeft natuurlijk niet. Jij geeft aan in een volgende fase te zijn aangezien je moeder wordt. Misschien is het daarom voor jou sowieso fijner om nieuwe vriendschappen met nieuwe meiden aan te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je teleurgesteld bent, ze had (denk ik) in die tijd idd best kunnen langskomen.

Maar misschien maak je jezelf ook te 'afhankelijk' van haar en raak je (nog meer) teleurgesteld omdat je sociale kring nu niet zo groot is.

Misschien een idee om je daarop te focussen? Bv sport/hobby voor jezelf waardoor je meer in contact komt met anderen, of straks met de baby op babyzwemmen etc?

Want de kans is groot dat je wereld met de baby nog wat kleiner word.

Of werken/vrijwilligerswerk?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft zich verslapen dus hij heeft een vrije dag..?
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven