Leuke meid ontmoet maar ze zit in de knoei met haar zelf!

18-09-2014 19:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Paar weken geleden heb ik een leuke meid ontmoet uit de buurt. We hebben paar gezellige dates gehad waar het heel erg klikte, we hebben veel het zelfde interesses zoals sporten, reizen, dagjes weg enz... De dates waren top we lachte veel en hadden goede diepgaande gesprekken. Maar zij weet het niet vanwege ze zich met haar zelf in de knoei zit, ze zegt dat ze een muur om haar heen heeft en lastig vindt om iemand bij haar dicht bij te laten. Het komt omdat ze in de verleden problemen heeft gehad in de familie sfeer en zwaar gekwetst is in haar vorige relatie waar door ze moeilijk vindt iemand te vertrouwen. Mijn vraag wat kan ik het beste doen om toch dichter bij haar te komen? Ik vindt haar super leuk en zou door het vuur gaan voor haar, ik wil haar graag steunen waar ik het kan.
Om te beginnen:noem haar geen meid.

En verder gewoon jezelf blijven.

Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet meer doen dan betrouwbaar zijn. Niet liegen en je afspraken nakomen. Dan zal zij op een gegeven moment je durven te vertrouwen maar daar kan best een tijd overheen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je niet opdringen. Aangeven dat je leuk met haar wilt omgaan en daten, verder geen focus leggen op relatie en toekomst. Blij zijn met wat het is. Ruimte geven zodat zij aan zichzelf kan werken.



Indien je dat niet kunt, dan er niet aan beginnen. Een relatie gaat zo snel als de langzaamste. Indien zij niet toe is aan een relatie dan gaat het ook niets worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor iemand die een muur om zich heen heeft opgetrokken is er maar weinig zó bedreigend als een nieuw persoon die aan de andere kant op die muur in staat te hakken. Ook al is dat met de beste bedoelingen.



Ze moet die muur zelf afbreken/doorbreken. De enige invloed die jij daar op kunt uitoefenen is door eerlijk en betrouwbaar te zijn, ook in kleine dingetjes. Misschien wel juist in kleine dingetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ze wilt wilt voorlopig niet afspreken omdat ze zich ongemakkelijk voelt. Toch echt het gevoel dat het klikt maar is bang om iemand dicht bij te laten komen en te binden. Ze is bang wat in het verleden gebeurd is weer gebeurd, dat ze gekwetst wordt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt geen afspraak afdwingen en je hoeft ook de rekening van haar verleden niet te betalen. Waarschijnlijk vindt zij jou niet leuk genoeg of alles gaat haar te snel. Zij is niet assertief genoeg om het je op een andere manier uit te leggen. Je opdringen en dwingen werkt averechts, dan ben je gewoon iemand die ook haar grenzen niet respecteert. Je hebt geen recht op contact wanneer de ander dat niet wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het niet, we hebben gisteren gesport samen. Zij wilt juist wel contact houden. Ze weet het gewoon niet, niet vanwege mij maar vanwege haar situatie. Het liefst zou ik haar willen onder steunen omdat gevoelens voor haar hebt. Ik wil juist niks forceren, weet gewoon niet wat ik moet!
Waarom loop je zo hard van stapel dan. Date met haar maar houd afstand.



Laat haar de snelheid bepalen.



Ze wil voorlopig niet afspreken omdat zij zich ongemakkelijk voelt. Misschien wil jij te graag en voelt zij de druk.



Je vindt haar superleuk en wil voor haar door het vuur gaan. Misschien voelt zij dat en is dat te benauwend. Neem afstand en laar haar het tempo bepalen



Gooi je eigen glazen niet in maar bouw vertrouwen op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar niet uitgebreid gaan helpen. De hulpverleners rol maakt de relatie ongelijkwaardig. Daarbij grote kans dat zij jou loslaat na je hulp, omdat zij pas echt verder kan wanneer zij ook haar hulpverlener achter zich laat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:waffeltje schreef op 18 september 2014 @ 19:59:



Laat haar de snelheid bepalen.



Neem afstand en laar haar het tempo bepalen



Gooi je eigen glazen niet in maar bouw vertrouwen op.



precies!

geduld is het toverwoord. Wel lief van je dat je zulke goede bedoelingen hebt. Ik hoop voor je dat het wat word.
Alle reacties Link kopieren
ze zegt dat ze een muur om haar heen heeft en lastig vindt om iemand bij haar dicht bij te laten.



Heb je ook gevraagd wat ze daar nu écht mee bedoelt? Ik vind het van die loze kreten, die iedereen voor alles en niets lijkt te gebruiken.

Dus laat het haar eens concreet maken; wat zit er achter " die muur " en wat is " dicht bij " ; is dat een relatie hebben, eerlijk tegen elkaar zijn, elkaar geregeld zien, monogaam zijn, wat??
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Met de muur bedoelt ze, dat ze moeilijk vindt om iemand te vertrouwen op gebied van dan meer dan vriendschap. In haar vorige relatie is ze zwaar gekwetst door haar ex, in de familie zweef heeft ze ook dingen mee gemaakt dat ze moeilijk iemand te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Het is goed om haar grenzen te accepteren, maar bepaal ook goed voor jezelf waar jouw grenzen liggen. Hoe ver wil je gaan?



Jij hoeft je niet als jojo te laten gebruiken omdat zij met haar gevoelens in de knoop zit. Als zij contact met jou wil houden, zou ze daar zelf ook in moeten investeren en ook eerlijk tegen jou moeten zijn. Het moet wel van twee kanten blijven komen.
Laat haar weten dat je graag wilt afspreken maar laat de volgende stap bij haar om een nieuwe datum te prikken. Dring je in ieder geval niet op. En begin al helemaal niet over samenwonen, trouwen en kinderen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo iemand en bij mij is de muur weg gegaan toen mijn vriend zelfs nadat ik het meermaals in paniek uitmaakte niet weg ging. Ik zou dus als advies geven wel contact houden en aangeven dat je er voor haar bent maar gewoon eerst 1 x per week afspreken en laten merken dat je voor haar wilt gaan en serieus bent.
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Daar zal ik niet aan durven beginnen. Denk dat ik haar laat contact opnemen, hoe lastig het ook is om even niks van me laten horen. Haar de ruimte en tijd te geven. Ik moet continu aan haar denken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin kraamt ze uit. Ze heeft gewoon geen interesse en niet de ballen om dat e zeggen. Of ze houdt van drama, maar dat moet jij niet willen.



Waarom ik dat denk? Omdat ze behoorlijk te open en verttouwelijk is geweest over wie en wat haar gekwetst heeft. Zou JIJ dat doen als je echt een muur staande wil houden? Nee he, en toch gaat ze prat op haar absurde en kinderachtige vestigingswal. En dat voor een vrouw met 'vertrouwensissues'.



Klinkt meer als een aandachtsgeilissue. Als een kleuter die alleen op zichzelf gerichtnis, en nog niet aan een relatie toe is. Tenzij je max 24 bent moet je dit niet willen.
en Pyrrha verbrak als eerste de stilte met haar stem en weigerde aan het bevel van de godin te gehoorzamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pyrrha schreef op 18 september 2014 @ 22:40:

Wat een onzin kraamt ze uit. Ze heeft gewoon geen interesse en niet de ballen om dat e zeggen. Of ze houdt van drama, maar dat moet jij niet willen.



Waarom ik dat denk? Omdat ze behoorlijk te open en verttouwelijk is geweest over wie en wat haar gekwetst heeft. Zou JIJ dat doen als je echt een muur staande wil houden? Nee he, en toch gaat ze prat op haar absurde en kinderachtige vestigingswal. En dat voor een vrouw met 'vertrouwensissues'.



Klinkt meer als een aandachtsgeilissue. Als een kleuter die alleen op zichzelf gerichtnis, en nog niet aan een relatie toe is. Tenzij je max 24 bent moet je dit niet willen.Precies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij-zonder wat is je motto leuk!
en Pyrrha verbrak als eerste de stilte met haar stem en weigerde aan het bevel van de godin te gehoorzamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pyrrha schreef op 18 september 2014 @ 22:40:

Wat een onzin kraamt ze uit. Ze heeft gewoon geen interesse en niet de ballen om dat e zeggen. Of ze houdt van drama, maar dat moet jij niet willen.



Waarom ik dat denk? Omdat ze behoorlijk te open en verttouwelijk is geweest over wie en wat haar gekwetst heeft. Zou JIJ dat doen als je echt een muur staande wil houden? Nee he, en toch gaat ze prat op haar absurde en kinderachtige vestigingswal. En dat voor een vrouw met 'vertrouwensissues'.



Klinkt meer als een aandachtsgeilissue. Als een kleuter die alleen op zichzelf gerichtnis, en nog niet aan een relatie toe is. Tenzij je max 24 bent moet je dit niet willen.



Dit had ik eerder ook kunnen denken, maar sinds ik aan de andere kant van het muurtje sta weet ik dat het heel anders zit. Dat ze open is geweest, is de eerste stap die ze zet om te zien of ze jou kan vertrouwen. Dit betekent echter nog niet dat ze dat al doet.



Ik ben nu een tijd serieus aan het daten met een man die heel lief en geduldig is. Hij weet dat mijn vertrouwen langzaam moet groeien en geeft me daar alle ruimte voor. Dat zou ik jou ook aanraden. Als het te snel gaat, of als het teveel wordt, dan trekt ze zich terug. Geduld is het sleutelwoord, hoe moeilijk dat ook is.



Ik heb ook nog wel eens de neiging om mijn nieuwe man weg te duwen, gewoon omdat ik het eng vind en het makkelijker is in mijn eentje. Dat betekent niet dat ik hem niet leuk vind of dat ik de ballen niet heb om hem dat te zeggen. Ik heb de ballen niet om er zonder zorgen in te springen en ervan te genieten. Daar is niets aandachtsgeils aan, dat is stom en ik zou willen dat dat anders was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven