Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:19.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. Loslaten...ex gaat ineens met kennis-'vriendin'

Dit onderwerp heeft 12 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 12-02-2012 23:06.

[ Loslaten...ex gaat ineens met kennis-'vriendin' ]

Ga naar een onderdeel

1. Zucht...

Een lange tijd is het al over, maar elkaar loslaten konden mijn ex en ik elkaar niet, 2,5 jaar sukkelden we door, het leek wel een spel, meestal had hij de macht; niet opnemen, wel in de weekenden komen (soort vluchtgedrag) voelde zich thuis niet fijn, drugsgebruik (verslaafd, ik weet het moet me er niet mee in laten) en wilde hem toch graag helpen met zijn problemen...

November en december was ik net een hulplijn, hielp hem over z'n angsten heen, althans dat probeerde ik...vervolgens werd ik niet met op de hoogte gehouden van zijn hulp die hij zocht bij GGZ, nam hij afstand, voelde mijzelf bedankt... Ineens kreeg ik gister een sms na een sms waarop ik vroeg hoe het ging. Het ging wel volgens hem, had geen zin om het erover te hebben en had bovendien een vriendinnetje...

Ik vroeg of het een bekende was... Toen smste hij met wie hij was.

Wat kwam dit hard aan...hoe stom ben ik geweest? Hij moest mij loslaten, kon hij dat niet eerlijk aangegeven? Hij was niet toe aan een vriendn want had teveel aan zichzelf en als die blabla die ik heb moeten aanhoren en ineens...van alle vissen in de zee, uitgerekend haar!

Nu weet ik waarom ze me negeere, snapte er al niets van, jee en dat begon zelfs al maanden terug dat ze mij ineens negeerde...

Ik wil loslaten, ze allebei vergeten, aan de ene kant tel ik mezelf rijk; weg 2 mensen die niet eerlijk zijn. Aan de andere kant heb k gedachtes waar ik mezelf niet mee bezig moet houden!
    Zoals: hoe is het zo gekomen? Is hij bij haar om mij los te laten? Is dit wel een goede basis met zijn drugsgebruik? Dingen wat mij helemaal niet meer zou moeten boeien...

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Loslaten, hoe kun je dat het beste doen?

Heb iig terug gesmst dat ik het hun gun, en blij voor hem ben. Dat ik er pijn van heb, hoeft hij niet te weten.

Voel mij gekwetst... :( en ja heb het zelf toegelaten.. :(

1. :hug:

2. Drugsgebruikers zijn niet te vertrouwen. Jij kan hem niet helpen. Zij kan hem ook niet helpen. En heel hard gezegd: wees blij dat hij jouw probleem niet meer is. Misschien is dit juist wat jij nodig hebt om van hem los te komen. Er zijn veeeeeeel leukere mannen in de wereld dan dit exemplaar.

I can see clearly now!

3. Zou het met jou wel een goede basis hebben met zijn drugsgebruik? Ik denk dat jezelf het antwoord al weet; nee dus!

Laat het los, hij kan alleen zichzelf helpen. Als hij contact met je opneemt is dat voor hem uit eigen belang. Stop met je eigen leven in de wacht te zetten en zie dit als aanleiding om het contact definitief te verbreken. Wat ben je er immers de afgelopen 2,5 jaar mee opgeschoten? Niets....

Dus uithuilen en doorgaan met je eigen leven. Nu heeft die 2,5 stil gestaan.

4. Gefeliciteerd! Je hebt je leven terug.

Nu voelt het k*t , maar over een tijd kijk je hierop terug als één van de mooiste momenten van je leven.
    Echt waar, been there.

Knap je huis op, verf een muur ( helpt bij mij altijd goed)
    Ga de deur uit, zoek vriendinnen op, koop een nieuw bed als hij erin heeft gelegen.
    Ritueel foto's verbranden , en het belangrijkste..

Elke keer als je je verdrietig erover voelt bedenken hoe het was geweest als dit nog tien jaar door was gegaan.
    De leugens, de stress en onzekerheid..,allemaal niet meer in je leven.

Het kan altijd linksom of rechtsom....maar achterlangs blijft het lekkerst.

5. Wat een rotstreek dat ze beiden niet gewoon eerlijk tegen je konden zijn.. :hug:

Ben blij dat je nu een duidelijke reden voor jezelf hebt om hem te laten gaan.. Hij je niet meer opzadelt met zijn problemen. Zij komt er wel achter wat voor vlees ze in de kuip heeft, dat is niet jouw zorg..

Sterkte!

Ach, ik heb er ook maar van horen zeggen..

6. Het doet mij goed, klinkt gek, zo op een forum...maar toch fijn dat er mensen zijn die een hart onder de riem steken.

Ja haal me veel teveel scenario's in mijn hoofd, dingen die er niet toe doen. Ik moet inderdaad blij zijn dat ik van ze af ben..

7. Vandaag smste hij, of hij op de verjaardag van mijn zoontje kon komen. Heb hem terug gesmst dat dit te gevoelig lig en hij zich beter kan richten op zijn nieuwe relatie. Snap niet waar hij het gore lef vandaan haalt... :(

8. Nou Femme, hij had al nooit zoveel invoelend vermogen als ik je posts lees.
    Jammer meid, al die investeringen voor niets. Maar niks aan te doen: denk maar zo- if it doesn't kill you it makes you stronger!

Zo voelt het nog niet natuurlijk, maar er komt een dag.... :rose:

9. Een paar jaar terug had ik jouw OP (bijna letterlijk) kunnen schrijven, zo herkenbaar.
    Nu, zoveel jaar later, kan ik niet meer dan het ontzettend eens zijn met Cheerlesscard.

Het zal vast tijd kosten om het te gaan voelen, maar je gaat er alleen maar beter van worden zonder hem.

Tijd voor jezelf nu, ga leuke dingen doen.
    In jezelf investeren in plaats van in die flapdrol. Hij gaat niet veranderen. Echt niet.
    Je verdient beter. Komt goed. Sterkte.

Yesterday is history, tomorrow a mystery. Today is a gift, that is why it is called the present.

10. Beter om geen contact met hem te hebben. Voor je het weet zit je weer in die 'sleur' en dan ziet je leven er de komende 10 jaar uit zoals die van de afgelopen 2,5 jaar.

Je verdient veel meer dan dat!

11. Ik denk dat je vooral zijn moeder was, veel meer dan zijn vriendin. Pijnlijk.

Overigens heb jij volgens mij nog wel wat meer problemen op te lossen. Werk daar aan, en laat deze man voor wie hij is.

Soms is een sigaar gewoon een sigaar - Sigmund Freud

12. Hoi hou, Thnks voor de steunende reacties.

Bwitched, ik weet niet over welke problemen jij het hebt, wellicht misschien een tijd geleden? ( verbaas mezelf erover dat mensen hier dat opzoeken ) Maar verder is alles onder controle.

Het viel me een beetje tegen, ook van haar. Nooit verwacht..