Maak ik het groter dan het is?

24-07-2014 15:14 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al eerder lid geweest, maar gebruikersnaam vergeten. Vandaar even een nieuwe aangemaakt.



Graag wil ik de volgende situatie aan jullie voorleggen:

Vanochtend had ik een zeer belangrijk gesprek met vergaande (financiële) gevolgen voor mijn nabije toekomst. Ik moest hiervoor om 9 uur de deur uit.



Om 10.30 stuurt mijn vriend mij een berichtje waarin hij mij succes wenst met het gesprek. Het gesprek was al lang achter de rug.



Ik voel mij zeer gekwetst dat hij me niet wat meer gesteund heeft, niet wat meer met mij begaan is geweest. Zijn excuus: ik had tot laat gewerkt en ik wilde uitslapen, daarna had ik geen tijd om een bericht te sturen. Ook verwijt hij mij dat ik toch "alles zelf wil doen".



Wat vinden jullie? Maak ik het groter dan het is? Of had ik inderdaad wel mogen verwachten dat hij even zijn bed uit was gekomen (we wonen notabene samen) om mij sterkte en succes te wensen?



Natuurlijk mist er veel informatie in deze situatieschets, maar om te beginnen lijkt me dit wel even genoeg.



Ik hoop op kritische reacties, maar wat medeleven zou ook wel fijn zijn
Alle reacties Link kopieren
Dat dat gesprek voor jou erg belangrijk is en jij het tijdstip uit je hoofd weet, wil niet zeggen dat dat bij hem net zo is.



Hij heeft er aan gedacht, hij heeft je succes gewenst.. Tsja.



Natuurlijk had het bedachtzamer geweest als hij had gevraagd hoe het was gegaan, maar 'zeer gekwetst'? Neuh.
Alle reacties Link kopieren
Ja je tilt hier in mijn ogen te zwaar aan. Hij was het niet vergeten, en had er blijkbaar alle vertrouwen in dat je het prima zou doen. Ik zou in elk geval niet verwachten dat mijn man zijn bed uit komt als hij de avond ervoor laat thuis was.
Je moest om 9 uur de deur uit, het gesprek was dus na 9 uur, maar voor 10:30. Wist hij wel precies hoe laat het zou zijn? Of heb je hem gezegd: morgenochtend?



Ik vind, je maakt het groter dan het is.
Alle reacties Link kopieren
Ok, hier even mijn bijdrage aan medeleven



En verder:



Of had ik inderdaad wel mogen verwachten dat hij even zijn bed uit was gekomen (we wonen notabene samen) om mij sterkte en succes te wensen?



Koekoek!
Alle reacties Link kopieren
Was het een smsje? Die komen wel vaker veel later binnen dan verstuurd namelijk.



En ja, je maakt het (veel) groter dan het is. Jij zit er toch ook wel eens langs met een tijd oid? Zeker als het niet je eigen afspraak is?
Alle reacties Link kopieren
Ja, je maakt het groter dan het is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het al heel wat dat hij er aan gedacht heeft. Ik heb soms (in mijn ogen) hele belangrijke afspraken en manlief informeert er 's avonds vaak niet eens naar. In het begin van onze relatie werd ik daar pissig over, tot hij heel terecht zei, dat ik altijd vanalles vertel, maar als het belangrijk is dan vertel ik het ineens niet en dan moet hij er naar vragen.

Kortom wees blij dat hij er in elk geval aan gedacht heeft, dat hij het tijdstip misschien niet helemaal goed meer in z'n hoofd had, betekent toch niet dat het daardoor minder attent is dat hij je probeert te steunen?

Bovendien dat gesprek kan nooit lang achter de rug zijn als je om 9 uur nog de deur uit moest en anderhalf uur later een sms-je kreeg
Alle reacties Link kopieren
Het ging om een gesprek waarin de problemen van de afgelopen 2,5 jaar misschien wel opgelost zouden worden. Er hing echt heel veel van af voor mij, en indirect ook voor hem.

De afgelopen maanden is dit onderwerp dagelijks ter sprake gekomen. Ik heb er heel veel stress van en dit heeft ook echt zijn weerslag op de relatie gehad.



Alle stress had vandaag over kunnen zijn. Had verwacht dat hij meer met me zou meeleven. Vind het gewoon, uh laat ik zeggen bijzonder, dat er dan niet eens een berichtje op tijd af kan. Kost 10 seconden.....
Hoe laat had jij de afspraak dan?
Alle reacties Link kopieren
En?? Is alle stress nu ook over??



Ben nu ook wel erg benieuwd naar de uitkomst van dit gesprek...
Maar hij sliep toch nog? Dan kon hij geen berichtje sturen



Meid, ben je niet gewoon boos dat het gesprek niet ging zoals gehoopt? Dat is enorm ruk, maar niet de schuld van je vriend natuurlijk. Wees maar lief voor jezelf vandaag
Alle reacties Link kopieren
Hij wist precies hoe laat het gesprek was want daar hebben we het gisteravond laat nog uitgebreid over gehad.



Het was, voor mij maar ook voor hem, niet zomaar een belangrijke afspraak maar echt een afspraak die bepalend kon zijn voor de rest van mijn/ons leven (in ieder geval de paar komende jaren).



Durf niet teveel te vertellen ivm herkenning, maar kort gezegd gaat het om een scheiding, verkoop huis en een eventuele oplossing voor een enorme restschuld.....
Oh je wil huilie huilie doen en niet antwoord op de vraag of je het groter maakt dan het is....
Als er al een poosje veel stress om was bij jou en dat gedoe tussen jullie heeft opgeleverd, dan heeft hij wellicht gedacht dat het beter was om je niet voor de voeten te lopen vanochtend, om je niet te storen oid.



Over iets dat zo belangrijk is zal ook wel gepraat zijn tussen jullie. Vraag de volgende keer dan ook gewoon "Joh Harry, morgen moet ik op tijd op en weg want bladiebla, zou je met mij op willen staan? Ik stik van de zenuwen namelijk."
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij je niet gisterenavond al succes gewenst of zijn betrokkenheid getoond?
Zeer gekwetst nog wel. Dat betekent dat het zeer erg is wat hij heeft gedaan. ZEER erg
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor alle reacties!



Ik had om 9.30 het gesprek. Hij sliep toen al niet meer hoor...



En inderdaad, het gesprek viel ook erg tegen. Hierdoor zie ik het waarschijnlijk ook vast allemaal wat zwaarder in....



Het is alleen voor mijn gevoel al de zoveelste keer dat hij mij laat vallen. Klinkt vast veel te zwaar, maar zo voelt het voor mij echt. Hij ziet dat absoluut helemaal anders. Daarom ben ik zo blij met jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
@Doreia: ik wil inderdaad alleen maar huillie huillie doen want daar schiet je zo lekker veel mee op in het leven....
Alle reacties Link kopieren
"Het is alleen voor mijn gevoel al de zoveelste keer dat hij mij laat vallen."



Je zoekt ze wel uit he.... Eerst eentje waar de scheiding dus nu nog in beeld is, op wat voor manier dan ook...



En dan nu iemand die je "voor de zoveelste keer laat vallen"



En een tijdje op jezelf wonen? Dat een idee??
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn gevoel heeft hij me gedurende de hele situatie al niet bijster veel gesteund. Dat speelt natuurlijk ook mee
En als hij om 9:30 je een sms had gestuurd, was je kwaad geweest omdat hij je onder het gesprek durfde te smsen.

Die man had het nooit goed kunnen doen.



Voortaan moet je hem ook even inlichten over je verwachtingen van hem en hoe hij zich moet gedragen. Hij heeft geen glazen bol.
Alle reacties Link kopieren
Haha Anthonius, in deze tijd kan het heel lang duren voordat een huis verkocht is hoor.... De scheiding ligt al ver achter me.



Maar toch neem ik je opmerking wel aan want er zit ook wel een kern van waarheid in. Door omstandigheden is het nu eenmaal zo gelopen. Niet ideaal, maar wel de realiteit nu...
Hij heeft een uurtje later toch een berichtje gestuurd?



Het is wel erg makkelijk je te laten vallen dan. En geloof me, dat gaat je nog veel vaker overkomen als je bij het minste alles al zo



'ZEER ERG'



maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ja Doreia, daar heb je wel een goed punt. Daar ben ik de laatste tijd al vaker tegen aangelopen met hem en ik dacht dat ik duidelijker ben geworden in mijn verwachtingen. Blijkbaar dus niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven