Mag niet het wachtwoord weten van mijn vriend......

28-05-2007 21:01 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forum lezers,



Ik heb 5 jaar relatie met mijn vriend, we zijn voor de rest heel gelukkig samen

maar wat beterft zijn computer mag ik geen een wachtwoord weten, inname msn. Ben hem vaak genoeg tegen gekomen op msn met andere meisjes, maar dan klikt hij het gauw weg.Hij heeft mij zelf een een geblockt zodat ik niet kan zien dat hij op msn is als ik niet thuis ben!!

Is dit normaal??
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van niet!
Alle reacties Link kopieren


Beste forum lezers,



Ik heb 5 jaar relatie met mijn vriend, we zijn voor de rest heel gelukkig samen

maar wat beterft zijn computer mag ik geen een wachtwoord weten, inname msn. Ben hem vaak genoeg tegen gekomen op msn met andere meisjes, maar dan klikt hij het gauw weg.Hij heeft mij zelf een een geblockt zodat ik niet kan zien dat hij op msn is als ik niet thuis ben!!

Is dit normaal??



Ik vind het zeker niet normaal dat hij zo stiekem doet Maar ik snap wel dat hij zijn wachtwoord niet aan je geeft. Mijn vriend krijgt mijn wachtwoord ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet normaal dat hij zo stiekem doet. Dat je vriend zijn wachtwoord niet geeft, oké, persoonlijk kan het me niks schelen als mijn man mijn wachtwoorden kent, maar er zijn nou eenmaal mensen die er veel waarde aan hechten om dat voor zichzelf te houden. Ik vind alleen dat hij voor de rest nogal raar doet.
Alle reacties Link kopieren
*alarmbellen rinkelen*



als je na drie weken nog niet alles van hem hoeft en of mag weten ... ja

 maar vijf jaar relatie???



ik chat met vrouwen en met mannen  maar ik klik nooit een gesprek weg als mijn partner binnen komt, heb geen geheimen.

 tegen de tijd dat ergens stiekem over gedaan word kun je er donder op zeggen dat het foute boel is
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft je vriend inderdaad wat te verbergen... maar je weet het natuurlijk niet zeker. Heb je nog andere aanwijzingen dat hij een geheim heeft? Om eerlijk te zijn... ik verberg dit forum ook voor mijn vriend:$.. Ik zeg hem altijd dat ik met iets persoonlijks bezig ben als hij over mijn schouder mee probeert te kijken. Ik wil sommige dingen gewoon voor mezelf houden... :P....Misschien heeft jouw vriend ook zoiets.
Alle reacties Link kopieren
nee, dit vind ik niet zoals het zou moeten, ben 14 jaar getrouwd en geen wachtwoord , pin code en e mail account is geheim voor mij, als je dat niet mag weten vrees ik dat ie het e.a. te verbergen heeft.



denk dat een goed gesprek op zijn plaats is, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een relatie heb, heb ik ook nauwelijks geheimen maar ik ben heel principieel in het privé houden van een aantal zaken. Zo mag mijn partner nooit zomaar in mijn telefoon, mail of post kijken. Hij mag dus ook nooit mijn wachtwoorden weten. Dus dat vind ik niet zo vreemd.



Maar jij zegt dat je hem al een paar keer betrapt hebt op wegklikken als hij met andere meisjes op de msn zat? Kan zijn dat er inderdaad iets aan de hand is maar het kan ook heel onschuldig zijn.



Ik weet niet of en hoe controleerderig en achterdochtig jij bent? Wie weet sterkt hem dat in principieel gedrag.



En als je het persé wilt weten? Er zijn zat programmaatjes die je kunt downloaden om e.e.a te achterhalen maar dan moet je wel heel erg gevoel hebben dat er iets niet goed is want als hij erachter komt dat je dat hebt gedaan (en reken er maar op dat zoiets altijd uitkomt) en er is niks aan de hand.....dan heb jij een probleem!!



Wikken en wegen dus.
Alle reacties Link kopieren
wachtwoord houden mensen meestal voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
'Zij die niks te verbergen hebben, verbergen niks....'



Ik krijg ook alarmbellen hierbij.

Toen ik ooit een wachtwoord niet mocht weten bleek maanden later dat de heer in kwestie heeeel veel te verbergen had!
Alle reacties Link kopieren


'Zij die niks te verbergen hebben, verbergen niks....'



Ik krijg ook alarmbellen hierbij.

Toen ik ooit een wachtwoord niet mocht weten bleek maanden later dat de heer in kwestie heeeel veel te verbergen had!
Dat gaat niet altijd op. Ik ben daar gewoon ontzettend principieel in en ik zal ook nooit wachtwoorden vragen aan mijn partner. Gaat gewoon om een stukje privacy. Als mensen een mail aan mij sturen, is die aan mij en dan is het niet de bedoeling dat dat gelezen wordt door mijn partner. Als ik iets met hem wil delen dan doe ik dat maar dat hoeft hij niet zelf op te zoeken. Dat is ook wederzijds vertrouwen.



Bij mij gaan ook alarmbellen rinkelen maar dan omdat ze aangeeft dat ze hem al regelmatig heeft "betrapt" op msn-nen met andere dames.
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn post, telefoon en wachtwoorden zijn privé. Mijn computer is verboden terrein. Uit principe voor wat betreft de post en telefoon, wat betreft mijn pc - die staat bomvol vertrouwelijke bedrijfsinformatie. Geen sprake van dat man of kinderen daaraan mogen komen dus.

Ook bij mij gaan er alarmbellen rinkelen over het wegklikken van msn-gesprekken.

Maar tegelijk moet ik toegeven ook wel eens gesprekken weg te klikken als er iemand kan meelezen. Niet omdat er nou zoveel gezegd wordt dat ik verborgen wil houden, maar ook om de andere kant van de lijn te 'beschermen' tegen al te uitbundige opmerkingen die alleen voor mij bedoeld waren.



Misschien eens naar vragen?
Hallo Lover,



Het blokken van jou op zijn MSN vind ik een beetje vreemd, het lijkt er op dat hij inderdaad iets verbergt. En tja...wat betreft zijn wachtwoorden...waarom wil jij die weten? Iedereen heeft recht op privacy lijkt me. Denk dat het nu meer gaat omdat je hem niet vertrouwt, en daarom zijn ww graag wil weten voor een check.
Alle reacties Link kopieren


Gaat gewoon om een stukje privacy. Als mensen een mail aan mij sturen, is die aan mij en dan is het niet de bedoeling dat dat gelezen wordt door mijn partner. Als ik iets met hem wil delen dan doe ik dat maar dat hoeft hij niet zelf op te zoeken. Dat is ook wederzijds vertrouwen.





mijn partner kan gewoon in mijn mail. wachtwoord weet hij niet hij hoeft alleen maar te klikken op  "log in"

hij kan er in , hij doet het niet omdat hij mijn privacy respecteert.

hij laat zijn telefoon overal slingeren, nog nooit heb ik zijn telefoon nagesnuffeld op sms of laatst gebelde nummers.... om dat ik zijn privacy respecteer...



het werkt twee kanten uit 

als mijn partner alles zou nasnuffelen, mijn mails zou lezen en mijn msn history zou opgraven dan zou ik er een ander wachtwoord op zetten, en dat zou hij niet mogen weten ...
Alle reacties Link kopieren
Toevallig had ik gisteren ook zoiets. Ik had samen met mijn vriend op Marktplaats naar bootjes zitten kijken. De favorieten wilde hij graag van de week aan zijn broer laten zien. We hadden echter op mijn account zitten kijken en de favorieten stonden dus bij mijn account. Aangezien ik mijn wachtwoord overal voor gebruik (al dan niet met cijfers erachter) en ook op mijn werk, wilde ik dat liever niet geven. Mijn wachtwoord is voor niemand te achterhalen, daarom kan ik het overal voor gebruiken.  Heb het wachtwoord bij Marktplaats nu gewijzigd in iets heel simpels, zodat ik het wel aan hem kon geven.





 

Mijn vriend heeft er totaal geen problemen van gemaakt. Hij bekijkt ook nooit mijn post, terwijl hij dat gewoon mag doen, want ik heb geen geheimen (ik maak wel zijn post open). En sinds kort is hij eindelijk zover dat hij gewoon iets uit mijn tas pakt als ik daarom vraag. In het verleden kwam hij met heel mijn tas aanzetten als ik bijvoorbeeld vroeg of hij mijn agenda eruit wilde halen.

 

Maar als hij op MSN zou zitten en dat direct weg zou klikken als ik in de buurt kom? Nee, dan klopt er iets niet. Ik zit nooit op MSN, maar mijn mail staat altijd open en ook Hyves staat vaak aan. Ook als ik niet thuis ben. Mijn vriend zou dus alles kunnen bekijken. Hij doet het niet, maar van mij mag ie. Er staat niks bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
In principe vind ik dat iedereen recht heeft op privacy ook binnen een relatie. Maar op het moment dat je vriend je idd blockt en je mag in geen geval het ww weten en hij klikt gesprekken snel weg als je binnen komt, dat zou zeker achterdocht oproepen bij mij. Heb je het al eens gevraagd hoe dat nou zit? Mijn vriend weet ook al mijn ww maar hij gaat echt niet zelf in mijn post zitten snuffelen en ik niet in die van hem. Onze telefoons slingeren rond in huis (ben de mijne altijd kwijt :P) maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om erin te kijken. Dus ik zou toch met je vriend gaan praten hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
Btw, als je nu een paar maanden bij elkaar was ok, logisch dat je dan elkaars ww niet weet. Maar na 5 jaar is het toch vrij moeilijk om je ww geheim te houden als het niet voor je werk is ofzo. Ik vind het ook gewoon handig dat mijn vriend het weet, als ik iets ben vergeten op te schrijven uit een mail, bel ik em even en kijkt hij voor me, bijv.
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,Dank je wel voor jullie reacties! Ik heb het met hem erover gehad, maar nee mag geen wachtwoord en dan vraagt hij waarom ik het perse wil weten. Ik weet wel al zijn pincodes enzo, noem maar op. Maar die van msn, ho maar!Zal ik ook nooit krijgen, vind het gewoon heel vreemd. Van mij mag hij het gewoon weten geen probleem, maar hij wil het van mij ook niet weten. Ik heb het gevoel dat hij mij voor de gek houd en hij blijft maar zeggen dat ik mij helemaal niet zo druk moet maken. Ben echt kwaad op hem!Vertrouw hem niet, misschien heeft het ook tijd nodig......
Ook hier geen wachtwoorden en geheime pincodes. Met niks. Dat is dan weer mijn principe. Ik moet er niet aan denken dat ik niet de telefoon op zou kunnen nemen van mijn man als hij in de tuin aan het klussen is of op de plee zit.



Als er vanaf het begin mailzaken en telefoonbusiness privé zouden zijn gehouden dan is het misschien anders maar na vijf jaar niks mogen zien en weten, geblokkeerd worden op MSN + weggeklikte schermpjes betekent niet veel goeds meid. Zijn reactie is in ieder geval die van iemand die iets te verbergen heeft.



Wat lullig voor je. Is er met hem te praten?
Jouw vriendje gedraagd zich ook verdacht.



Ik ben ook heel principieel in wachtwoorden en pincodes. Mijn eerste ex was megajaloers, controleerde alles en maakte ruzie om elke mail.  en geloof me daar wordt een mens knettergek van.Dus een wachtwoord er op geknald en no way dat ie dat kreeg.



Bij mijn tweede ex had ik geen wachtwoord op mijn account en hij niet op e zijne, maar we keken nooit in elkaars PC. was niet nodig we vertrouwden elkaar. Wel zijn mijn werkdocumenten beveiligd met een wchtwoord, maar dat is bedrijfspolicy, daar mag gewoon niemand bij.Mobieltje had hij niet en vn de mijne wist ie niet hoe het werkte, dus ik hoefde ook niet bang te zijn dat ie zou gaan speuren.  Zou mijn vriend telkens gesprekken wegklikken, ja dat zou ik ook verdacht vinden. Misschien kun je eens vriendelijk vragen waarom ie dat doet?
Alle reacties Link kopieren
@lover84

Misschien dat je niet perse moet vragen naar die wachtwoorden maar gewoon direct to the point moet benoemen wat je dwarszit. Dus waarom blokkeer je mij op msn? Waarom klik je snel gesprekken weg als ik de kamer in loop, enz. enz.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ambrosia19,Dank je wel voor je reactie. Ja, ik ben heel hard daarin. Heb het hem ook gevraagd, hij zegt dan dat ik er wat gauw achterzoek, ''maar toch blokkeer jij je eigen vriendin, hoe zou jij het vinden? Vraag ik dan. Hij kan er geen antwoord op geven!!Zijn eigen broer geeft wel wachtwoorden aan zijn vriendin omdat ze gewoon mekaar gewoon wel vertrouwen, net zoals andere stelletjes.
Alle reacties Link kopieren
@lover84

Ja dat is dus echt een hele lastige situatie. Hoe kan het dat hij gewoon geen antwoord geeft? Dat lijkt me sowieso niet echt een teken van goeie communicatie. Je kan hem dus voor het blok zetten, of je verteld me waarom je me blokkeert op msn, en je geeft me je ww, niet omdat ik ga kijken maar omdat je op die manier laat zien dat ik je kan vertrouwen en jij mij. Of je moet het accepteren en je erbij neerleggen, dat lijkt me erg moeilijk! Heel veel succes iig! Na 5 jaar is het nog pijnlijker dan na een paar maanden omdat je al zo lang bij elkaar bent, dan zou je juist een groot vertrouwen in elkaar moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sowieso not done om gebruikersnaam/wachtwoord weg te geven. Je krijgt daar een hoop gedonder van. En bij sommige online-dingen kun je worden gestraft als je je wachtwoord aan anderen bekend maakt.



Okay, ik kan me wel voorstellen dat je je ergert aan het gechat van je partner op MSN met anderen van het andere geslacht.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel principeel in het niet geven van mijn wachtwoorden en pincodes. Niet omdat ik iets te verbergen heb, maar omdat de mailtjes/smsjes die mij worden gestuurd aan mij zijn en waar soms persoonlijke dingen in staan van mijn vriendinnen. Ik zou me daarom ook niet focussen op het krijgen van de wachtwoorden, maar me zou richten op het verdachte gedracht van je vriend. Het wegklikken van gesprekken wanneer je in de kamer komt of jouw blokkeren, want daar kun je hem wel op aanspreken. Je kunt ook zeggen dat als hij dat niet meer doet jij hem gewoon vertrouwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven