Man en werken in het buitenland

30-09-2014 22:42 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even met iets.



Man geeft aan over een jaar in het buitenland te willen werken, waarschijnlijk ergens in de Arabische Emiraten.

Onze kinderen zijn nu 10 en 14.

Oudste zit 2 VWO en jongste groep 8 ( gaat ook naar VWO geen idee of dit van belang is)



Hij wil dit gaan doen omdat hij al een tijd bepaalde ( financiële) functies krijgt aangeboden.

Het salaris is de reden dat hij dat wil doen, hij zal rond de 10.000 per maand gaan verdienen dan, als expat.

Nu verdient hij rond de 3400.-

Hij wil een paar jaar flink werken, nu het nog kan qua leeftijd enz. En dan ons huis ( een flink stuk) afbetalen ( staat nu onder water) en gewoon ook sparen voor onze toekomst en de kinderen.



Ik wil liever niet emigreren, heb een eigen zaak en verdien daar ook gewoon voldoende mee en wil dat ook niet stoppen, verder zitten de kinderen goed op hun plaats hier en weet niet hoe dat evt. Daar zou zijn.

Man geeft ook aan dat het niet handig is om met z'n allen te emigreren omdat we met ons koophuis zitten, de studies van de kinderen en mijn zaak enz.



Ik wil dit eigenlijk niet, dat hij zo lang weggaat voor werk, maar ik besef me ook dat het zijn/onze keuze is en dat er meerdere mannen wel vaker lang weg zijn voor werk.

( hij kan wel regelmatig overkomen)



Iemand ervaring met deze constructie en hebben jullie nog punten waar ik niet aan gedacht heb.

Ik schrijf nu een beetje vaag omdat mijn gedachten ook een beetje heen en weer springen, weet niet heel goed wat ik er mee aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk, ik heb veel ellende gehad om 'Ik wil de offshore in en dan ben ik 2-5 weken weg'. Ik zou het niet kunnen en emigreren terwijl je een lopende zaak hebt een toppertjes op school lijkt me ook niet handig!
Alle reacties Link kopieren
10.000 euro ....maar niet hem?

Al gaf je mij een miljoen, mijn man blijft bij mij!

Maar ja.....laat maar, ik heb geen man.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Je man vindt het geld belangrijker dan de familie die bij elkaar is?

Ik vind dat raar. Ik snap dat het geld lonkt, omdat hij hier geen hoog salaris heeft, maar moet dat ten koste van de familie en jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
En alleen maar om het geld? Het zou mijn keuze niet zijn. Een jaar je gezin niet bij elkaar hebben lijkt me niet goed voor je gezin.



Vond het zelf helemaal niet zo fijn dat mijn vader steeds weg was naar Abu Dhabi/Singapore/Verweggistan.
Alle reacties Link kopieren
Ach, we zijn al meer dan 20 jaar samen.

Dat zit wel goed. Alleen hebben we wel opgroeiende kinderen die veel met papa samen zitten, samen huiswerk maken. Samen fietsen etc. Gewoon het algemene samen zijn. Dat is er dan niet.

Ik ben volwassen en weet dat dat wel weer komt, voor de kinderen ook, maar die zijn dan al weer groot....
Alle reacties Link kopieren
Sinnombre, inderdaad voor het geld, maar dat geld is dus nodig voor de toekomst vindt mijn man, voor onze kinderen, zodat ze dus kunnen studeren wat ze willen en dat we hun ook een goede start kunnen geven en zelf ook onze onderwaarde weg kunnen werken, dat lukt nu niet voldoende. Hij is nu ook veel weg, maar ongeveer 4 maanden per jaar, dan zou het per saldo 9,5 maand per jaar zijn.
Lijkt me dat juist in de puber/middelbare schooljaren een aanwezige vader wel prettig is . En ik heb ze dus weet waar ik het over heb , wij hebben zelden zoveel overleg als juist in deze leeftijd gehad .
Alle reacties Link kopieren
Het zijn wel lastige jaren (puberteit) waar jullie kinderen ingaan. Als jullie er beiden achterstaan zal het wel loslopen, mijn keuze is het niet. Mijn man is ook veel weg voor zijn werk, week hier, 2 weken daar en vind dat soms best pittig met de opvoeding (8,4,2 jaar en zwanger en geen familie in de buurt) Ook moeten de kinderen (en ik) altijd weer even wennen als hij weer thuis is. Ik snap best dat je man spaarrekening in gedachten ziet groeien maar het is wel ver weg en voor heel lange tijd. Heb je wel een goede achterban? Hoe zit het als jij ziek wordt, kinderen naar ziekenhuis moeten etc. heb je hulp? Worden zijn vluchten tussentijds betaald? Hoe zit het met andere kosten daar? Niet dat hij daar uiteindelijk zit en er alsnog weinig overblijft van op het eerste oog riante salaris.
Alle reacties Link kopieren
Buitenkansje en mooi wat geld binnen harken. De kinderen zijn al vrij groot en kunnen zich steeds beter zelf redden. Je man kan tussendoor nogeens overkomen. Daarnaast heb je nog skype.en als mijn man zoiets zelf heel graag zou willen zal ik hem daar niet bij in de weg staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stackhouse schreef op 30 september 2014 @ 22:42:



Hij wil dit gaan doen



Ik wil dit eigenlijk nietIk denk dat het eigenlijk wel duidelijk is.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven, 6 minuten geleden

En alleen maar om het geld? Het zou mijn keuze niet zijn. Een jaar je gezin niet bij elkaar hebben lijkt me niet goed voor je gezin. een páár jaar zelfs.



Ik zou het ook niet doen. TO staat er de komende jaren alleen voor, de pubers moeten het zonder hun vader stellen. En er zal weinig tijd zijn om regelmatig over te komen want hij wil die jaren hard werken, en de financiële functies staan er nou niet echt om bekend dat je 4 dagen kunt werken zodat je een lang weekend naar huis kan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Met geld koop je geen geluk. Wat hebben je kinderen aan geld als ze een vader nodig hebben?
Alle reacties Link kopieren
Hij kan dit toch ook doen als de kinderen gaan studeren? Of is hij dan te oud om hard te werken? Dan kun jij eventueel ook meegaan, als je je bedrijf achter wilt laten/op wilt geven.
Ga in therapie!
20 jaar samen en dat zit wel goed? Een relatie hou je niet in stand als je niet samenleeft als het anders kan. Zat hij bij de marine of zat ie in de off shore oké maar nu kan het wel maar doen jullie het niet.



Hij ziet de kinderen voor een groot deel niet opgroeien en jullie missen ook hele stukken van elkaars leven. Je hebt hele goede internationale scholen daar en het zal een verrijking zijn voor je kinderen en hun carrière later want internationale vriendschappen zijn heel handig. Je kan zelf kijken wat je zelf kan opzetten van af daar en je huis verhuren.



Ooit hoorde ik iemand zeggen "waar je brood is, is je thuis" , ouderwets, ja, maar je kiest voor je gezin lijkt me.
Wat een hoop geld! Ik zie zie niet wat er mis mee is om bepaalde dingen voor het geld te doen. Natuurlijk moet er dan een weloverwogen beslissing genomen worden, maar iets perse niet doen omdat het 'alleen' maar om geld gaat vind ik ook kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben die kinderen er aan om hun vader een paar jaar amper te zien dan lupine?



Vraag me af wat ze daar 20 jaar later over zeggen.
Oh, een páár jaar. Ik dacht in eerste instantie een jaar. Meerdere jaren achter elkaar is wel heftig ja.
Oef...dat gaat gegarandeerd een hele zware wissel trekken op je relatie. Het kan maar zo zijn dat je van elkaar vervreemd bent geraakt na die paar jaar (en er al dan niet een ander in beeld is). Sorry, maar ik ben daar niet optimistisch over. "Even" een paar jaar hard werken en flink geld verdienen voor je gezin is een nobel streven, maar toch ook wat naïef.
In de jaren dat jullie kinderen hun vader t hardst nodig hebben, is hij er niet. Geld maakt niet gelukkig en zeker niet als je t op deze manier moet verdienen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft vanaf mijn pubertijd in het buitenland gewerkt. 8 a 10 weken weg en vervolgens weer 1 a 1,5 maand thuis. Dat ging altijd goed. Hij belde elke avond, later mailen nu een familyy whats app groep. Als hij thuis was, was hij evht thuis. Lekker samen ontbijten, naar dchool brengen en thuis weer bij kletsen na school. Hij was er echt zeg maar.



Mijn vriend werkt 6 weken op 6 weken af. Zijn eerdere baan in Nederland vond hij echt vreselijk en hij is nu super happy. Voor alleen t geld moet je t niet doen. Voor een droom wel. Ik raad je daarom aan naar t motief te kijken. Hierbij mijn ervaringen doe ermee wat je kan veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Hij komt om de 6 weken een hele week thuis dan. Verblijf dat zal bekostigt worden en de vluchten niet, maar daar zullen we over moeten onderhandelen, anders is dat rond de 400/500 per 6 weken. En met zomervakantie kunnen wij daar 6 weken heen. Kerst idem. Die vluchten worden wel betaald.

Maar jullie zeggen wat ik ook voel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak kan hij overkomen? Ik denk dat ik er niet zo veel moeite mee zou hebben en dezelfde argumenten als je man daarvoor zou hebben. Voorwaarde zou wel zijn dat hij minimaal eens per maand even thuis zou zijn en we dagelijks zouden skypen. Als dat zou kunnen dan zou ik hem veel plezier wensen en vragen om in ieder geval elke maand lekker daar wat voor me te shoppen
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Stackhouse schreef op 30 september 2014 @ 23:34:

Hij komt om de 6 weken een hele week thuis dan. Verblijf dat zal bekostigt worden en de vluchten niet, maar daar zullen we over moeten onderhandelen, anders is dat rond de 400/500 per 6 weken. En met zomervakantie kunnen wij daar 6 weken heen. Kerst idem. Die vluchten worden wel betaald.

Maar jullie zeggen wat ik ook voel.Oh, hier zou ik prima mee kunnen leven. Het geld is de moeite waard, zelfs als je de vluchten moet betalen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
En bellen skypen doen we nu al dagelijks en als hij weg is veel vaker. Hebben inderdaad een familiewhatsapp al opgericht voor als hij weg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven