Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:22.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. Mannen... Waarom is hij boos?!

Dit onderwerp heeft 33 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 23-02-2012 21:28.

[ Mannen... Waarom is hij boos?! - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Hey allemaal!

Ik heb ff jullie hulp nodig... :-$
    Ik voel me een beetje bekneld in mn relatie. Ik wil dit weekend naar een concert, maar mn vriend wil t niet. Hij zegt dat ie t raar vindt dat k alleen ergens naartoe ga terwijl wij samen nooit wat doen en k alleen aan mezelf denk.

Het klopt wel dat we niet zoveel samen doen, maar dat is toch niet alleen mijn zaak? Ik wil natuuurlijk graag samen met hem dingen doen, maar moet ik dat initiatief nemen? Hij komt zelf ook nooit ergens mee. Alleen nu ineens als k zelf iets ga doen (alleen), komt hij hier mee ineens.

Ik geloof dat hij zich alleen voelt ofzo en hij vind dus dat ik niet aan hem denk. Ik snap alleen zn punt niet. En als ik t vraag, reageert hij van ik vind t raar,ik vind t gewoon niet leuk, je denkt alleen aan jezelf. Wat betekend dat? Dat is toch niet duidelijk? Iemand?
    Ik heb ook al uitgelegd dat ik alleen ga en dat ik daar alleen ben om muziek te luisteren, maar hij wil t gewoon niet weten ofzo.

Iemand die hier een inzicht over heeft? Waarom mag ik niet weg? En moet ik daar wat mee? Het is verder de liefste jongen op aarde, hij is alleen soms nogal beknellend in dit soort dingen. Heeft hij meer aandacht nodig ofzo?

nonemia

1. Ik krijg echt jeuk van dat mogen!

Je hebt toch geen toestemming van hem nodig?! Als jij wil gaan dan zeg je lkkr tegen hem; "vriend, jammer dat je het vervelend vindt, maar ik ga. Als je mee wil let me know, zo niet, wens ik je ook een fijne avond. Truste schat. "

Voormalig deurmat

2. Het klopt wel dat we niet zoveel samen doen, maar dat is toch niet alleen mijn zaak? Ik wil natuuurlijk graag samen met hem dingen doen, maar moet ik dat initiatief nemen? Hij komt zelf ook nooit ergens mee

Dus jullie nemen geen van beide het initiatief om leuke dingen met elkaar te doen? Waarom niet?

3. quote:
    Dus jullie nemen geen van beide het initiatief om leuke dingen met elkaar te doen? Waarom niet?

Dat loopt altijd vast in 'maar wát dan?!'
    We weten eigenlijk niet wat we samen kunnen doen. Of ik weet wel dingen, maar dat vindt hij dan weer niet leuk, of er is geen leuke film in de bioscoop, of we hebben geen geld om een weekend weg, we komen daar eigenlijk nooit uit. Ik vind samen televisie kijken ook samen iets doen, maar blijkbaar vindt hij dat niet. Of in elk geval niet vergelijkbaar met naar een concert gaan..

4. Jaja. Toch niet getrouwd met Murphy die een topic heeft geopend over vrouwen..?

5. Weg mogen ? Je bent volwassen, je hebt geen toestemming nodig.
    Mist hij echt het gezamelijk dingen doen, of is dit een argument
    (in het appelleren aan eerlijk zal men alles verdelen) om zijn zin te krijgen ?

6. quote:
    nonemia schreef op 23 februari 2012 @ 00:52:
    [...]

We weten eigenlijk niet wat we samen kunnen doen. Of ik weet wel dingen, maar dat vindt hij dan weer niet leuk, of er is geen leuke film in de bioscoop, of we hebben geen geld om een weekend weg, we komen daar eigenlijk nooit uit. Ik vind samen televisie kijken ook samen iets doen, maar blijkbaar vindt hij dat niet. Of in elk geval niet vergelijkbaar met naar een concert gaan..
    Hmmm klinkt alsof jullie misschien niet helemaal de beste match voor elkaar zijn...

7. X-D ik dacht even dat dit de reactie was op het topic Vrouwen... om gek van te worden!

Always work with mother nature, but never against it.

8. quote:
    nonemia schreef op 23 februari 2012 @ 00:52:
    [...]

We weten eigenlijk niet wat we samen kunnen doen.
    Hoe wil je dat aanpakken in de toekomst? Lijkt toch geen gezellig vooruitzicht op zo'n manier..

Always work with mother nature, but never against it.

9. Wil hij niet stiekem mee?

10. Als hij ouder is dan 17 vindt ik hem een enorme aansteller.

En inderdaad als jullie het lastig vinden dingen te bedenken om samen te doen zijn jullie dan wel zon goede match?

Wat dacht je van:
    Seks
    Film downloaden
    Drinken
    Spelletjes/ Pubquiz
    Vrienden bezoeken
    Sporten
    Praten
    Wandelen
    Uitgebreid koken
    Samen in bed met een boekje

Een combinatie van bovenstaande activiteiten is goed mogelijk.

11. Ik gok dat hij niet ouder is dan 19. En als ik jou was, zou ik dat concert vooral niet laten lopen. Hij zou mee kunnen gaan, mits hij de artiest ook leuk vindt en niet omdat hij jou niet alleen wil laat gaan.

Het kan altijd erger...

12. Je mág niet? Wat een onzin! Moet je daar toestemming voor hebben? Ik vind het zo ouderwets. Als hij hier al moeilijk over doet hoe gaat dat dan over een paar jaar?

13. Ehm, misschien ligt het aan mij, maar ik denk dat een relatie echt niet gaat werken als jullie samen niks leuks kunnen verzinnen voor jullie tweetjes. Met een beetje mazzel mag je een paar decennia met elkaar doorbrengen. Waarmee gaan jullie die volmaken?

Verder moet je natuurlijk gewoon naar dat concert, maar ik wilde bovenstaand gewoon even meegeven ter overpeinzing.

Oriane wijzigde dit bericht op 23-02-2012 07:29 met 18%
    Oh you got swag?!? I bet that looks great on your welfare application........

14. Is dat dan geven en nemen in een relatie? Laat je vooral niet tegenhouden om naar het concert tegaan. Je vriendje zie je elke dag, dat concert misschien maar een keer. Je leeft maar een keer, dus geniet!

you only live once

15. Nonemia, lekker gaan. Als hij niet mee wil, dan blijft hij lekker thuis. Voor mij is het heel herkenbaar. Ik heb zelf een hard-working woman, die vaak moe is. Zin om uit te gaan, is er niet meer. (hoewel we na lang aandringen morgen misschien naar The Descendants gaan). Ik heb leuke evenementen aan me laten voorbij gaan. Oude vriendschappen heb ik nieuw leven ingeblazen om weer vaker naar bijv concerten te gaan. Ook drink ik wel een koffie met andere vrouwen. You only live once. Sommige concerten komen maar 1 keer op je pad. Vooral gaan!

16. Al die commentaren hier over 'iets mogen' herinneren me aan mijn ex, de griezel. De eerste keer dat ik hem vertelde dat ik zaterdag met mijn vriendin naar de stad zou gaan om te winkelen, was zijn reactie "Jij bespreekt dat soort dingen niet eerst he?" Ik was met stomheid geslagen! Bespreken?

Dat was het teken dat ik heel hard weg moest rennen. Maar ik liet me ondersneeuwen. Hij praatte op me in dat ik echt fout zat. En ik begon het te geloven. Als ik dan vroeg of het goed was dat ik bij een vriendin op zondagmiddag een DVD van een Madonna concert ging kijken waar we samen ooit geweest waren (voor zijn tijd) dan zei hij "Ja, dat mag. Maar ik ga dan met R. en zijn vriendengroep naar het strand en daar komen ook heel veel vrijgezelle vrouwen". Dat eeuwige gemanipuleer, bah!

Uiteindelijk zat ik vast in een relatie waar ik niet uit kon ontsnappen, heeft 2 jaar geduurd, helaas. Nu zeg ik niet dat jouw vriend hetzelfde is, maar als je relatie nu al beknellend is en jullie vinden samen geen leuke dingen om te doen, dan zou ik me nog eens goed achter de oren krabben.

17. Ik sluit me aan bij Yazz.. heb me 5 jaar lang laten manipuleren, omdat het me op een gegeven moment gewoon het gezeik eromheen (weken ruzie om een keertje afspreken met vriendinnen) niet meer waard was.

Uiteindelijk komt alles goed, als het nog niet goed is, is het nog niet het einde.

18. Hij zegt dat ie t raar vindt dat k alleen ergens naartoe ga terwijl wij samen nooit wat doen en k alleen aan mezelf denk.

@TO wat bedoelt je vriend hier precies mee? Hoe is deze uitspraak van toepassing op jullie relatie?

19. Verbieden slaat sowieso nergens op, je bepaalt zelf wel of je naar dat concert gaat.

Ik kan me wel voorstellen dat als hij van alles buiten de deur wil ondernemen en jij wil altijd maar thuisblijven, het steekt als je zonder hem wel opeens dingen wil ondernemen, maar ik maak hier niet uit op dat het zo gaat. Ik zou eens met hem om de tafel gaan zitten en een aantal leuke dingen plannen. Niet te kritisch zijn, plan gewoon wat, een dagje pretpark, een nachtje in een hotel, een etentje, ergens dansen, een bioscoopje. Misschien allemaal niet dingen waar jullie een uitgesproken passie voor hebben, maar je moet ergens beginnen. Blijkbaar zitten jullie nu nogal vastgeroest aan jullie huis en is hij dat zat. Dat moet je dan eerst doorbreken.

Maar dat concert staat daar los van, daar moet je gewoon naartoe gaan als je dat wil.

20. Ik weet niet of haar vriend wel zegt dat ze niet mag.
    Volgens mij is dat meer de invulling van to.

Natuurlijk moet je gewoon gaan hoor.
    Er is niks mis mee om lekker dingen alleen te doen.
    Maar ik vind wel dat hij een punt heeft als jullie samen nooit iets leuks doen.

Waarom kan jij wel iets voor jezelf verzinnen maar niet iets voor jullie samen?
    Mss had hij wel graag meegewilt.
    Vond hij dit nu juist iets leuks wat jullie wel een keer samen zouden kunnen doen.

Wat mij wel opvalt is dat jullie langs elkaar heen praten.
    Hij heeft het over de situatie over het algemeen en jij denkt dat het alleen over dit specifieke concert gaat.
    Er staat weinig over een echt gesprek. Alleen maar verwijten over en weer.
    Lijkt mij niet handig in een relatie.

Het kan altijd linksom of rechtsom....maar achterlangs blijft het lekkerst.

21. Tja... ik weet niet hoe hij is, en hoe jullie relatie is.

Ik weet niet hoe je het schrijft... maar wel wat het betekent!

22. Meest ideale:
    Samen (heel) veel leuke dingen ondernemen.

Tweede optie:
    Al en toe ieder zijn eigen ding doen maar daarnaast ook voldoende leuke dingen samen doen.

Nooit doen:
    De één verwijten maken over dingen die hij/zij onderneemt maar zelf niet mee willen. Zelf geen leuke ideetjes aandragen maar de ander wel verwijten dat hij/zij wel leuke dingen doet.
    Dus eigenlijk een soort van jaloezie.

Dus ben het eens met een aantal forummers dat je je nog wel eens moet bedenken om met de relatie door te gaan als deze situatie zo blijft.

23. Waarom doen jullie nooit iets samen?
    Vinden jullie het wel leuk samen?
    Waarom heb je hem niet gevraagd of hij mee wil gaan? Doen jullie iets samen.

24. Maar hoe is dat gegaan dan? Jij wilde naar concert en hebt kaartje voor jezelf gekocht? Zonder te vragen of hij mee wilde? Die indruk krijg ik nu een beetje.