Meer vrijheid geven...maar...

22-07-2014 09:26 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb hier nog al wat gepost maar nu zit ik met het volgende 'probleem'. Wie mijn vorige topic las weet dat mijn vriend nogal militaristisch omging met mij en de kinderen. Ik heb jullie reacties aan hem laten lezen en hij ging veranderen. Maaaaaaaar nu komt het!!!!

Eergisteren kregen we ruzie omdat ik aan hem vroeg of hij me gemist had. Ik was een dagje weggeweest en vroeg dat gewoon om te lachen. Hij vond dat ik overdreef en te ver ging door dat te vragen. Na even ruzie maken kwam eruit dat hij meer tijd voor zichzelf wilde!!!! Ja ok ik ben iemand die dan in paniek schiet en extreem wordt. Ik zou hem hele dagen lopen negeren dan ( heb ik niet gedaan hoor). Normaal gingen we woensdag samen naar de zee een vriend van hem bezoeken en zijn zus. Plots zegt hij dat hij liever alleen gaat om die dag al eens persoonlijke vrije tijd te hebben. Ok goed zei ik dan ga ik met de kinderen naar de zee ( andere badplaats) want dat was wel zo gepland dat ze dan fijn konden spelen daar. Vriend zit het niet zitten dat ik alleen nat de zee ga, loopt met een lang gezicht rond en zegt dat hij liever heeft dat ik thuis blijf dan is hij geruster! Maar thuis kan er toch ook iets gebeuren? Trouwens we zitten aan de zee 10kilometer van elkaar af.



Het grote probleem nu is dat ik niet weer hoe ik me moet gedragen? Wanneer moet ik hem vrijheid geven? Als ik nu zeg dat ik alleen naar de winkel ga dan mag dat niet want hij wil mee. Hij bepaald dus exact wanneer hij die vrije tijd neemt. Ik merk dat hij ervan geniet dat ik zo onzeker ben nu. Hij heeft de touwtjes in handen en ik voel me diep ongelukkig daarbij. Hij zei gisteren dat ik goed mijn best doe en goed bezig ben!?....
Hij mag wel alleen op pad, maar jij niet? Waarom denkt hij dat hij het recht heeft om jou dingen te verbieden? Als jij met je kinderen naar het strand wil dan ga je gewoon.
Dus hij mag wel weg, maar jij moet thuisblijven?

Lekker de kinderen oppakken en naar zee. Je laat je toch niet tegenhouden door een lang gezicht en een 'dan voel ik mij geruster"? Kom op zeg, je loopt niet in 7 sloten tegelijk.



Ik zal even je vorige verhaal lezen (denk dat ik het nog wel weet) wat ik ook alweer van je vriend vind.
Ik snap werkelijk niet wat je bij deze man doet (ook naar aanleiding van je vorige topic). Je laat je toch zeker niet zo commanderen door hem? Get a grip woman.
Verder: hij begint je te isoleren. Stap 1 van het totaal in controle willen hebben van jou. Ga bij hem weg: hij is eng en dit wordt alleen maar erger! Straks mag je ook niet meer werken, omdat hij dan geruster is.
Wat een mafklapper zeg! Zodra mijn vriend me gaat verbieden alleen naar de winkel of het strand te gaan is het echt exit. Volslagen belachelijk.
Mijn vriend gedraagt zich als...



Ja, dit verhaal dus. Hij is de stiefvader van je kinderen, maar geeft ze geen enkel zelfvertrouwen, ze zijn bang en onzeker. En jij ook.



Ik zeg je: deze man gaat NIET VERANDEREN



Hij heeft dat gezegd om je te sussen. Het eerste wat hij doet is je weer opnieuw op je plek zetten door je te verbieden met JE EIGEN KINDEREN naar het strand te gaan!



Voor jouw veiligheid, voor je kinderen: GA BIJ HEM WEG. Vandaag nog!
Alle reacties Link kopieren
Je mag niet alleen naar zee??? Leuke vriend....
Vrijheid geven. Hij heeft zijn vrijheid al, die hoef je hem niet te geven.



Jij hebt jouw vrijheid ook, neem die en laat je niet beperken.
Helemaal eens met Doreia: Ga bij hem weg, zo snel mogelijk! Arme kinderen ook, met zo'n stiefvader en een bang onzeker vogeltje als moeder, dankzij hem. Je bent echt beter af zonder hem TO.
Stiefvader ook nog?



Uhm TO, dat je zelf vrijwillig in een gevangenis gaat zitten moet je zelf weten, maar wil je aub zo snel mogelijk verantwoordelijkheid nemen voor je kinderen en weggaan?



Dit gaat hun leven namelijk heel erg flink negatief beinvloeden en daar is hij NIET verantwoordelijk voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk van de bank vallen van het lachen als mijn man dit zegt. Ik zou op het strand gaan wonen als hij mij zou verbieden dag er heen gaan.



Fascinerend dat je nu niet weet wat te doen! Je vriend gaat niet veranderen. Die heeft een steekje los.
Echt he, als ik er over nadenk.



Hoe durf je de vrijheid en het jonge leven en het lot van je kinderen volledig in zeggenschap te geven aan een man die niet eens hun vader is?



Waar is hun moeder om voor hen op te komen?
Niet te geloven he, tekenis? Ik snap er helemaal niks van, hoe kun je het je kinderen aandoen?
Gaat hij wellicht met een andere dame en is hij bang dat jij hem betrapt?
Alle reacties Link kopieren
Dat hij meer vrijheid wil en een keer alleen weg wil, kan ik inkomen (ik ken het andere topic niet, maar ik kan me er wat bij voorstellen) Ik vind het zelf ook lekker om eens alleen weg te gaan. Maar dan verbied ik man écht niet om óók weg te gaan. Sterker nog, als één van ons alleen weggaat, laat hij/zij meestal de auto achter, zodat de ander makkelijker met de kinderen op stap gaat.



Bijzonder raar dus.



Als ik dan lees, dat je in een ander topic meer van dat soort problemen hebt beschreven, krab ik mij nog eens achter de oren.

Niemand "verbiedt" mij om waar dan ook heen te gaan, tenzij er geen geld is of een andere belangrijke reden (er moet iemand thuis verzorgd worden, wat dan ook, maar dan gaat het in overleg, verbieden is niet iets dat mijn man en ik elkaar doen)
Later is nu
Inderdaad Liara. Waar is de echte vader? Is hij wellicht in staat om voor de kinderen te gaan zorgen?
Ga je in dit topic wel reageren trouwens TO?
TO, kinderen verzorgen gaat verder dan het heel veel van ze houden, kleding aan doen, dak boven het hoofd en eten en een cadeautje op de verjaardag.



Je schendt hun basis rechten om op te mogen groeien in veiligheid tot een evenwichtig en stabiele volwassene. Als je nou in een land leefde waar dat niet kon, ander verhaal. Je brengt je kinderen een psychische nood op vrijwillige basis. Ik begrijp dat niet.
quote:liara schreef op 22 juli 2014 @ 09:46:

Ga je in dit topic wel reageren trouwens TO?Oh, ik zie het. Laat maar dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucifers schreef op 22 juli 2014 @ 09:38:

Ik zou denk van de bank vallen van het lachen als mijn man dit zegt.



Dit dus.



Ik lees ook dat jij in paniek schiet en extreem gaat doen (zoals je het zelf omschrijft) als hij wat meer tijd voor zichzelf wil.

Ben je zo bang om hem kwijt te raken? Doe je alles voor hem om maar een relatie te behouden?

Waarom?!
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat dit ook het voorbeeld is, dat je je kinderen geeft.



Als je een dochter hebt, gaat die misschien denken dat mannen de baas behoren te zijn. Een zoon net zo. Wil je dat dat hun toekomst is?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
het is dood simpel. je vraagt jezelf af of gelukkiger bent in een relatie met hem of alleen. en dan neem je een beslissing
Alle reacties Link kopieren
Ja hij vindt het gevaarlijk dat ik 2 uur moet rijden tot de kust. Maar hij heeft zich erbij neergelegd op 1 voorwaarde dat hij 's avonds tot bij mijn rijdt, dus naar mijn bladplaats en doen moet ik achter hem aan rijden tot we thuis zijn. Dat voelt voor hem beter. Maar morgenvroeg rij ik wel 2 uur alleen nar de zee en dat maakt niet uit blijkbaar.



Ik moet wel zeggen dat hij tov de kinderen even veranderd was na het lezen van mijn vorige topic maar gisteren was hij weer een tiran. Hij zei 's avonds wel dat hij dat ook besefte.



Een ander voorbeeld: eergisteren ben ik dus een hele dag met de kinderen naar de speeltuin geweest alleen. Hij wou niet mee want wou alleen zijn. Heb die dag wel 22 sms'en gehad met de vraag waar ik was en wat ik deed. Hij was bezorgd om mij zei hij .
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen bezorgdheid hoor! Zo kleedt hij het in, maar dat is het niet. Dit is juist heel erg en naar!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven