"Mij gebeurt het nooit"

20-10-2014 15:51 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allen voor uw ongezouten mening. Bij deze kan ik verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:kitschy schreef op 20 oktober 2014 @ 16:25:

[...]





Er is wel iets gebeurd.



Je bent emotioneel ontrouw. Je was potentieel fysiek ontrouw. Mooi dat jouw vriend je nog een kans wilt geven maar eerst moet je erachter zien te komen waarom je openstaat voor een ander. Waarom je intimiteiten (fysieke en emotionele) wilt delen met iemand die jouw vriend niet is.



Het is heel makkelijk om TO uit te maken voor slappe hap enzovoorts maar ook zij is maar mens. Mensen maken fouten. Kom er eerst maar eens achter waarom jij die fouten maakt. Kijk daarna of herstel nog mogelijk is.



Eindelijk.

Bedankt.



Ik heb ook nooit beweerd dat ik geen fouten gemaakt heb. Ik weet dat. Ik voel me ook absoluut niet goed, en terecht. Ik had het inderdaad kunnen stopzetten, maar deed het niet.
Alle reacties Link kopieren
Heel kort door de bocht; een relatie hebben staat gelijk aan op dieet staan.

Dan mag je bepaalde dingen niet; salamiworsten, rookworsten, knakworsten, kookworsten, cervelaatworsten,............ allemaal taboe.

Wat jij hebt gedaan is dagen voor de worstenwinkel staan snuiven en staan kwijlen, terwijl de bakker aan de overkant was.

Je hebt vast steeds tegen je zelf gezegd " ik ga geen worst kopen. Nou ja, misschien wel kopen, maar niet eten. Of alleen één klein likje. Gewoon even vast houden en door mijn keel laten glijden en met mijn tong op en neer, maar niet doorslikken " .

En toen heb je je bij het eerste oogcontact van de worstenman over de rij wachtenden heen gegooid, om met je kop in de vitrine met sappige worsten te belanden en nét voor je je tanden in de eerste de beste worst wilde zetten trok je vriend je aan je voeten terug.

En nu zeg je dat je er niets aan kon doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mandylion schreef op 20 oktober 2014 @ 16:06:

Mij zou dit echt niet overkomen. Zit namelijk nooit 'onschuldig' te chatten met allerlei vreemde mannen.





inderdaad. ik ook niet. ja op dit forum een beetje rondlezen en een zeldzame reactie plaatsen zoals nu..



daarbij kan ik gevoel heel goed negeren. anders was ik namelijk nu 200 kilo.. elke dag kom ik 2x langs de mac en verdorie wat vind ik die lekker, maar ik kan er zonder te kijken voorbij hoor.



ga gewoon lekker weg bij je vriend en zoekt voor jezelf uit wat je wil. je schildert hem hier nu al af als een sukkel en misschien zelfs de reden van het chatten en vreemd willen gaan
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 16:30:

Heel kort door de bocht; een relatie hebben staat gelijk aan op dieet staan.

Dan mag je bepaalde dingen niet; salamiworsten, rookworsten, knakworsten, kookworsten, cervelaatworsten,............ allemaal taboe.

Wat jij hebt gedaan is dagen voor de worstenwinkel staan snuiven en staan kwijlen, terwijl de bakker aan de overkant was.

Je hebt vast steeds tegen je zelf gezegd " ik ga geen worst kopen. Nou ja, misschien wel kopen, maar niet eten. Of alleen één klein likje. Gewoon even vast houden en door mijn keel laten glijden en met mijn tong op en neer, maar niet doorslikken " .

En toen heb je je bij het eerste oogcontact van de worstenman over de rij wachtenden heen gegooid, om met je kop in de vitrine met sappige worsten te belanden en nét voor je je tanden in de eerste de beste worst wilde zetten trok je vriend je aan je voeten terug.

En nu zeg je dat je er niets aan kon doen.



Hier moest ik even om lachen.

Wat een vergelijking... But I get the point.
Alle reacties Link kopieren
quote:fvn225 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:11:

[...]





blijfgewoonbianca omschreef hoe ik alles op het spel zette voor iemand die ik zelfs nooit eerder zag. Feit. Ik wou hem daarom zien. Waren mijn gevoelens overroepen, of speelt er niets, dan weet ik dat ik gewoon mezelf iets heb wijsgemaakt. Is er wel meer, dan ja... Moet ik dringend alles op een rijtje zetten.





Maar goed, dat doe ik nu ook. Mijn hoofd staat niet stil.Het lijkt erop of jouw contact met deze onbekende man als een katalysator werkt voor je eigen relatie. Want waarom maakt deze man zo'n enorme indruk op jou? Heb je misschien de bibbers voor die grote stap die je gaat maken in de vorm van de aankoop van een huis?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:fvn225 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:06:

Dat is het net, blijfgewoonbianca, ik kon de kat pas een kat noemen na het ontmoeten. Als die vonk er dan ook echt is, is er iets grondig mis.



Wat de reactie van velen betreft over kiezen van verliefd worden... Ik ben het daar echt niet mee eens. Je hart is nog altijd je verstand niet.Verliefd worden doe je niet met je hart. Dat doe je met je hormonen. Daar komt geen hart bij kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 20 oktober 2014 @ 16:34:

[...]



Verliefd worden doe je niet met je hart. Dat doe je met je hormonen. Daar komt geen hart bij kijken.Wat doe je dan volgens jou wel met je hart? Of is het niets meer dan de spier die onze bloedtoevoer regelt, en is liefde één grote klucht?
Alle reacties Link kopieren
quote:fvn225 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:35:

[...]





Of is het niets meer dan de spier die onze bloedtoevoer regelt, ?heb ik hierna NOG een verrassing; de aarde is rond.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:setter schreef op 20 oktober 2014 @ 16:34:

[...]





Het lijkt erop of jouw contact met deze onbekende man als een katalysator werkt voor je eigen relatie. Want waarom maakt deze man zo'n enorme indruk op jou? Heb je misschien de bibbers voor die grote stap die je gaat maken in de vorm van de aankoop van een huis?



Ik weet het niet. Zo heb ik het nog niet bekeken.

Ik kijk nochtans erg uit naar de verhuis... Anderzijds ben ik al voor zolang ik me kan herinneren een grote twijfelaar. Bij grote stappen zal dat inderdaad wel parten spelen.



Maar waarom het dan nu nòg lastiger maken? Ik snap mezelf niet.
Het is ook een beetje een keuze. Niet het verliefd worden, dat kan gebeuren, maar ook dat heb je aangewakkerd door intieme gesprekken. Maar de keuze is: ga je dit elke paar jaar doen, je oude relatie inruilen voor een nieuwe omdat dat zo lekker voelt, of ga je voor een lange relatie waar je je ook voor inzet?



Ik veroordeel je overigens niet, heb ook wel in jouw schuitje gezeten, alleen dan zonder het stiekeme, maar uiteindelijk gaat het niet om die ander, die is volkomen inwisselbaar. Dit is geen uniek persoon waar je een zeldzame match mee hebt, dit is iemand die jou nieuw en spannend vindt, die je aandacht geeft en waar je geen geschiedenis mee hebt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad.



Liefde zit in je hoofd.

Niet in je hart.

Romantische nonsens.



En je kunt er wel degelijk stop tegen zeggen.

Doe ik al bijna een half jaar.



Kut.

Maar het kan.



Schreef zij voor de tweede keer.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:fvn225 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:35:

[...]





Wat doe je dan volgens jou wel met je hart? Of is het niets meer dan de spier die onze bloedtoevoer regelt, en is liefde één grote klucht?



houden van...



niet verliefdheid. dat is hormonen.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Gezegde 2: Je hart verliezen

Alleen al bij het denken aan die ene persoon, gaat je hart sneller kloppen. Ook dit is lichamelijk te verklaren. De hypothalamus, een belangrijk regel- en meetcentrum van de hersenen, stuurt onder andere het autonome zenuwstelsel aan. Dit zenuwstelsel regelt weer je ademhaling, spijsvertering, het verwijden en vernauwen van bloedvaten en je hartslag. Bij verliefdheid produceert de hypothalamus indirect grote hoeveelheden fenylethylamine en noradrenaline. Dit zijn neurotransmitters die boodschappen overbrengen. Deze boodschappers geven aan je autonome zenuwstelsel door dat je hart sneller moet kloppen. Zo kan bij een orgasme van een verliefd persoon de hartslag oplopen tot 180 slagen per minuut. Dit is even hoog als bij iemand die een parachutesprong maakt. Als je een donorhart hebt, zal je hart rustig door blijven kloppen, omdat de zenuwbanen dan zijn doorgesneden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Echt?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
http://www.dokterdokter.n ... ffecten-van-verliefdheid/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 20 oktober 2014 @ 16:38:

Het is ook een beetje een keuze. Niet het verliefd worden, dat kan gebeuren, maar ook dat heb je aangewakkerd door intieme gesprekken. Maar de keuze is: ga je dit elke paar jaar doen, je oude relatie inruilen voor een nieuwe omdat dat zo lekker voelt, of ga je voor een lange relatie waar je je ook voor inzet?



Ik veroordeel je overigens niet, heb ook wel in jouw schuitje gezeten, alleen dan zonder het stiekeme, maar uiteindelijk gaat het niet om die ander, die is volkomen inwisselbaar. Dit is geen uniek persoon waar je een zeldzame match mee hebt, dit is iemand die jou nieuw en spannend vindt, die je aandacht geeft en waar je geen geschiedenis mee hebt.



Bedankt, fijn om eens iemand te lezen die niet zo veroordelend is. Maar goed, ik had me daarop voorbereid.



Ik weet het, het stiekeme, het blijven voeden ervan... Ik heb daarin echt foute keuzes gemaakt. En ik wou het ook echt wel zeggen. Ik ben niet het type persoon om er een maandenlange affaire aan over te houden. Ik wou gewoon geen overhaaste dingen zeggen/doen zonder eerst zelf inzicht te hebben. Ik ben bereid om aan 'ons' te werken, en hij ook, dat is me wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:fvn225 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:46:

[...]





Ik wou gewoon geen overhaaste dingen zeggen/doen zonder eerst zelf inzicht te hebben..



Weet je wat een goede grens is, als je nog eens gaat chatten of je maakt een babbel in de kroeg met een enormmmmm lekkere vent?

Zeg nooit iets wat je niet ook zou zeggen met je eigen vriend naast je.

En als je dat in vrijwel elke omstandigheid een beperking vindt, dan heb je misschien een vriend die niet goed bij je past.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ik ben hondstrouw en zweerde me dit nooit te laten overkomenBelediging voor honden dit.
Alle reacties Link kopieren
Het is vast allemaal wetenschappelijk te verklaren. Maar liefde is zoveel meer dan neurotransmitters.



Liefde is inspiratie, is een drijfveer, is uitbundig, is schaamteloos, is tijd en tijdsgeest overschrijdend en zal er zijn nadat wij allemaal diep in de grond liggen te chillen. Ongeacht waardoor het wordt veroorzaakt, het bestaat en zorgt ervoor dat mensen dingen doen die (viva-)rationeel gezien compleet belachelijk en onacceptabel zijn. Maar goed ook, anders zouden sommigen hun dagtaak aan reageren op relatie topics anders moeten gaan invullen.



Voor TO. Praat met je vent maar praat vooral met jezelf. Waarom doe je wat je doet? Een tip: wees nu voor de verandering eerlijk. Niemand heeft iets aan smoezen. Vooral jijzelf niet.
Alle reacties Link kopieren
Goh je bent slachtoffer geworden van een prille liefde..touching hoor.

Zodra je door had dat het meer had kunnen worden, had je de relatie met je vriend moeten stoppen

Ik zou je vriend een plezier doen en de relatie beeindigen.

En voor je nieuwe vriend geldt ; zoals je eraan komt, kom je er ook weer af.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 20 oktober 2014 @ 16:53:quote:Ik ben hondstrouw en zweerde me dit nooit te laten overkomenBelediging voor honden dit.







Ach TO kan er niks aan doen, het waren haar heftige gevoelens
Alle reacties Link kopieren
quote:kitschy schreef op 20 oktober 2014 @ 16:57:

Het is vast allemaal wetenschappelijk te verklaren. Maar liefde is zoveel meer dan neurotransmitters.



Liefde is inspiratie, is een drijfveer, is uitbundig, is schaamteloos, is tijd en tijdsgeest overschrijdend en zal er zijn nadat wij allemaal diep in de grond liggen te chillen. Ongeacht waardoor het wordt veroorzaakt, het bestaat en zorgt ervoor dat mensen dingen doen die (viva-)rationeel gezien compleet belachelijk en onacceptabel zijn. Maar goed ook, anders zouden sommigen hun dagtaak aan reageren op relatie topics anders moeten gaan invullen.



Voor TO. Praat met je vent maar praat vooral met jezelf. Waarom doe je wat je doet? Een tip: wees nu voor de verandering eerlijk. Niemand heeft iets aan smoezen. Vooral jijzelf niet.



Ja... Bedankt voor de tip.



Ik heb hem ineens gevraagd een dag verlof te nemen voor die dag. Dit was niet OK van mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:kitschy schreef op 20 oktober 2014 @ 16:57:

Het is vast allemaal wetenschappelijk te verklaren. Maar liefde is zoveel meer dan neurotransmitters.



.Je wou toch niet beweren dat je, bij iemand die je niet kent , van liefde kunt spreken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 20 oktober 2014 @ 16:19:

Eerst even kijken of hij wel leuk is in het echie. Zo nee, heb je je oude vriendje nog. Zo ja, kan je makkelijk gebruik maken van de overstapservice.



Jij bent zelf fout, TO!



Overstapservice!



Logisch natuurlijk, want er is zojuist een huis gekocht, en daar zou TO gráág in wonen. Dus waarom niet gewoon allebei? Een man voor de seks en een man voor het nestje. Ideaal!
quote:fvn225 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:35:

[...]





Wat doe je dan volgens jou wel met je hart? Of is het niets meer dan de spier die onze bloedtoevoer regelt, en is liefde één grote klucht?Nou dat dus. En liefde is een actie, geen gevoel. En totaal iets anders dan verliefdheid. Verliefdheid en liefde staan nauwelijks met elkaar in verband. En liefde houdt in dat je geen dingen doet om de ander te kwetsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven