"Mij gebeurt het nooit"

20-10-2014 15:51 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allen voor uw ongezouten mening. Bij deze kan ik verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:fvn225 schreef op 20 oktober 2014 @ 17:00:

[...]





Ik heb hem ineens gevraagd een dag verlof te nemen voor die dag. Dit was niet OK van mij.



Voor welke dag? En aan wie; je vriend?





Heb je er ook bij stilgestaan wat er gebeurd zou kunnen zijn als die internetmeneer zijn vrouw jullie chats zou hebben gelezen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 17:03:

[...]





Voor welke dag? En aan wie; je vriend?





Heb je er ook bij stilgestaan wat er gebeurd zou kunnen zijn als die internetmeneer zijn vrouw jullie chats zou hebben gelezen?



Aan mijn vriend, ja.



Natuurlijk heb ik daarbij stilgestaan. Nogmaals, het is niet omdat jullie me allemaal afschilderen als ongevoelig wicht, dat dat ook zo is. Geen moment heb ik een gemakkelijke weg genomen. Het enige moeilijke dat ik ontweken heb, is kiezen om te stoppen voor het te laat was. En daar was ik inderdaad heel fout.
Als je echt denkt dat die kriebels en 'oh wat zijn we toch verbonden met elkaar' na een paar keer chatten liefde is dan moet je echt nog een hoop leren, en dat is ook niet erg, je bent nog jong.



Maar ik heb het irl gehad, zo'n 'ware liefde'. God, wat was dat bijzonder en wat waren verbonden. Als ik nu, een jaar of wat later, nog eens een foto zie dan vraag ik me af wat me in godsnaam bezielde, en achteraf hadden we helemaal niets wat ons bond, alleen die verliefdheid dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 17:02:

[...]





Je wou toch niet beweren dat je, bij iemand die je niet kent , van liefde kunt spreken?Ok, maak er verliefdheid van, een crush, verslingerdheid of een kriebel. Doet er niet toe. Het maakt dat je soms stomme dingen doet. Of kun jij je neurotransmitters altijd wegrationaliseren?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er onschuldig aan chatten met een wildvreemde? Laat staan aan wat je allemaak na die chat flikte. Opnieuw contact zoeken, blijven chatten en mailen, gevoelens uitspreken naar die ander, deze willen onderzoeken en een afspraakje willen maken. Dat is niet 'gewoon onschuldig' maar je vriend naaien achter zijn rug om.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Dus nu je gekozen hebt om aan de relatie met je vriend te werken, was stap 1 om het contact met die chatmeneer te stoppen?



Het is een beetje onduidelijk over welke dag je het nu ineens hebt...
Alle reacties Link kopieren
Je oma zei het al: "Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald."

Nooit meer chatten met onbekende mannen, alleen maar chatten/appen met je broer.

Je hebt je les geleerd.



Wat gaan jullie met dat koophuis doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 20 oktober 2014 @ 17:09:

Dus nu je gekozen hebt om aan de relatie met je vriend te werken, was stap 1 om het contact met die chatmeneer te stopoen?



Het is een beetje onduidelijk over welke dag je het nu ineens hebt...Dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 20 oktober 2014 @ 17:09:

Dus nu je gekozen hebt om aan de relatie met je vriend te werken, was stap 1 om het contact met die chatmeneer te stopoen?



Het is een beetje onduidelijk over welke dag je het nu ineens hebt...



De dag dat ik thuis was, zou ik die ander ontmoeten. Dat ben ik niet van plan.



Maar ik heb ook aan mijn huidige vriend gevraagd die dag een dag thuis te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 20 oktober 2014 @ 16:38:

Het is ook een beetje een keuze. Niet het verliefd worden, dat kan gebeuren, maar ook dat heb je aangewakkerd door intieme gesprekken. Maar de keuze is: ga je dit elke paar jaar doen, je oude relatie inruilen voor een nieuwe omdat dat zo lekker voelt, of ga je voor een lange relatie waar je je ook voor inzet?



Ik veroordeel je overigens niet, heb ook wel in jouw schuitje gezeten, alleen dan zonder het stiekeme, maar uiteindelijk gaat het niet om die ander, die is volkomen inwisselbaar. Dit is geen uniek persoon waar je een zeldzame match mee hebt, dit is iemand die jou nieuw en spannend vindt, die je aandacht geeft en waar je geen geschiedenis mee hebt.



Mooi gezegd Thordis!



Als je tevreden bent met je partner, dan waai je niet met elke nieuwe wind mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 20 oktober 2014 @ 17:10:

Je oma zei het al: "Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald."

Nooit meer chatten met onbekende mannen, alleen maar chatten/appen met je broer.

Je hebt je les geleerd.



Wat gaan jullie met dat koophuis doen?



Dat vind ik een heel mooi gezegde.



Hij wil mij niet kwijt. Hij wil mij nog een kans geven en tegelijk ook de tijd geven om het wat uit te zoeken. Als het aan hem ligt, gaat alles gewoon door.
Je wilde dat je vriend vrij nam op dag dat die vent kwam. Triootje?



Of wilde je juist betrapt worden? Alle mails verwijderd, op die ene over de afspraak na.



Echt, vrijwel iedereen komt wel eens in de verleiding, maar het gaat er om wat je op dat moment doet. Je kan niet altijd met je kruis denken.
Klinkt alsof je heel erg standvastig bent in je besluit...



Dus je vriend moet jouw ruggengraat zijn om daadwerkelijk niet te gaan?



Meteen een mooie taak voor de rest van zijn leven dan, dat als hij jou niet in de gaten houdt jij niet in staat bent om verleidingen te weerstaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat was er gebeurd, als je vriend die ene mail niet gelezen had? Dan had je de afspraak gemaakt, was je met meneer2 op date gegaan. Met welk doel? Gevoelens te onderzoeken? Geen sex? (hij dacht aan sex hoor, 100% zeker),

En dan?

Daar ben je te ver gegaan, een penvriend is tot daar aan toe, maar de noodzaak tot gevoelens-onderzoeken is een bom onder je relatie.

Het is lief van je vriend, dat hij voor je vechten wil. Maar wees eens eerlijk, vecht hij een eerlijke strijd? Valt er wel iets te vechten?

Wat wil jij eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 20 oktober 2014 @ 17:13:

Je wilde dat je vriend vrij nam op dag dat die vent kwam. Triootje?



Of wilde je juist betrapt worden? Alle mails verwijderd, op die ene over de afspraak na.



Echt, vrijwel iedereen komt wel eens in de verleiding, maar het gaat er om wat je op dat moment doet. Je kan niet altijd met je kruis denken.



Vent komt niet, dat gaat mooi niet door.

Al ben ik er zeker van dat het van mijn vriend zou mogen als dat zou zijn wat ik nodig heb om één en ander uit te klaren (ik zei ZOU, voordat jullie er weer allemaal opspringen als leeuwen).
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 20 oktober 2014 @ 17:14:

Klinkt alsof je heel erg standvastig bent in je besluit...



Dus je vriend moet jouw ruggengraad zijn om daadwerkelijk niet te gaan?



Meteen een mooie taak voor de rest van zijn leven dan, dat als hij jou niet in de gaten houdt jij niet in staat bent om verleidingen te weerstaan.Dat is een rare manier van zaken tussen de regels lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 20 oktober 2014 @ 17:14:

Wat was er gebeurd, als je vriend die ene mail niet gelezen had? Dan had je de afspraak gemaakt, was je met meneer2 op date gegaan. Met welk doel? Gevoelens te onderzoeken? Geen sex? (hij dacht aan sex hoor, 100% zeker),

En dan?

Daar ben je te ver gegaan, een penvriend is tot daar aan toe, maar de noodzaak tot gevoelens-onderzoeken is een bom onder je relatie.

Het is lief van je vriend, dat hij voor je vechten wil. Maar wees eens eerlijk, vecht hij een eerlijke strijd? Valt er wel iets te vechten?

Wat wil jij eigenlijk?



Seks* was absoluut niet mijn doel. Integendeel. Dan was dat maar een tegenvaller voor hem.



Ja, wat wil ik... Waarom deed ik het, waarom liet ik het toe... Dat blijven vragen.
quote:fvn225 schreef op 20 oktober 2014 @ 17:15:

[...]





Vent komt niet, dat gaat mooi niet door.

Al ben ik er zeker van dat het van mijn vriend zou mogen als dat zou zijn wat ik nodig heb om één en ander uit te klaren (ik zei ZOU, voordat jullie er weer allemaal opspringen als leeuwen).Maar je was het wel van plan. Die vent zou komen, je vriend zou die dag vrij hebben. Hoe had je die dag in gedachten?
Ok. Waarom heb je je vriend gevraagd om vrij te nemen die dag?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 20 oktober 2014 @ 17:18:

[...]





Maar je was het wel van plan. Die vent zou komen, je vriend zou die dag vrij hebben. Hoe had je die dag in gedachten?



Jullie hebben de volgorde helemaal verkeerd. Ik vat het even samen:



Plan om ander te zien - "betrapt" - twijfels - plan afgezegd - vriend dag vrij laten nemen
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een dikke voor jouw vriend!!





Eerst de zelfmoord van zijn vader moeten verwerken en nu dit stiekeme gedag van jou. Ik, ik, ik is het meer niet





[quote][message=17040438,noline]Het laatste jaar was er voor mij één met meer downs als ups, mede door de zelfmoord van mijn schoonvader een jaar geleden, gecombineerd met een vriend die nog met de navelstreng vasthangt aan zijn narcistische moeder. quote]
Alle reacties Link kopieren
quote:shehot schreef op 20 oktober 2014 @ 17:19:

Ok. Waarom heb je je vriend gevraagd om vrij te nemen die dag?



Ik citeer een deel van mijn bericht naar hem.



"Ik moet bij u zijn die dag, niet bij een ander"
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat die kerels,die vrouwen een kans geven.

Hij verdiend beter.

Jij bent nog erg jong,ga lekker op stap met je vriendinnen en ga de bloemetjes ff buiten zetten.

Voor je weer een serieuze relatie krijg
quote:fvn225 schreef op 20 oktober 2014 @ 17:19:

[...]





Jullie hebben de volgorde helemaal verkeerd. Ik vat het even samen:



Plan om ander te zien - "betrapt" - twijfels - plan afgezegd - vriend dag vrij laten nemenOh zo. Het komt me toch raar over. De dag wordt zo nog eens heel beladen. "Vandaag is de dag dat er iets had kunnen gebeuren"
Noem je je vriend u?



Toch lees ik nog steeds tussen de regels door dat je jezelf niet vertrouwd en dat het daarom wel handig is als je vriend in de buurt is die dag, want dan kun je niet afspreken met je chatmeneer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven