Mijn ex verziekt mijn leven nog steeds

19-09-2014 10:16 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een moeder van 2 kids, een dochter en zoon.

Inmiddels ruim 5 jaar geleden ben ik op straat gezet door mijn ex. Ik besloot voor de laatste keer en ging niet terug, dit geheel tegen zijn verwachting in wat hij tot de dag van vandaag niet kan verwerken. Ik verloor hun ouderlijk huis omdat ik er geen gevecht om wilde, verloor al mijn , en hun spullen niks werd verdeeld. Ook hier geen ruzie om willen maken, op dat moment waren het slechts spullen die niet in vergelijking stonden tot mijn onafhankelijkheid en "vrijheid" . Jaren lang geprobeerd normale omgangsregeling op te zetten dit werd vermoeilijkt door mijn ex . Zijn woede naar mij kent geen grenzen. En stond en staat dus in de weg om goed contact te hebben met de kinderen. Aangiftes van mishandeling smaad stalking, niet verschijnen voor de rechter voor alimentatie waardoor het op 200 pm kwam ik gekort werd maar nooit dat bedrag van hem kreeg. Maar ook zonder betalen mocht hij ze gewoon zien. Ik vond dat er los van staan. Nu zijn de rollen omgedraaid wegens de slechte band die de kinderen met hem hebben willen ze niet meer. Hij doet er niks aan om dit te veranderen. Hij stalked dreigt net zo hard door, vraagt niet oprecht naar hun en enige manier om tot een gesprek te komen blijkt er niet te zijn. Destructief is deze man. Eerder bleek via een arts dat hij narcistische persoonlijkheid stoornis heeft en dit zelden verbetering kent zeker zonder hulp. Meanwhile, moet ik dagelijks mijn kind ondersteunen met school, word hij binnenkort getest op ptss . Uiteraard zet ik me vol in voor mijn kinderen, maar soms zo oneerlijk ik moet rechtzetten wat hij heeft stukgemaakt en dat terwijl hij maar ons blijft lastig vallen aanvallen en dreigen. Wie herkent dit ? En hoe zorg je dat je zelf niet aan de stress onderdoorgaat ? We hebben een burgerlijk leventje met n strak gestructureerd huishouden omdat mijn zoon daar het beste mee vooruit kan. Maar soms voelt het alsof dagelijks op mijn tenen moet lopen.... Door mijn ex. Terwijl ik wil kunnen genieten van wat er is.. Een mooi gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen advies voor je.. Maar wilde graag even zeggen; Wat ben jij sterk zeg!
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Volledig gezag aanvragen rechtbank.



Kinderen worden gehoord vanaf 12 jr en kunnen ze hun zegje doen.



Mooi dat hij een diagnose heeft kan je erbij gebruiken.



Verder blijven melde bij politie voor dossieropbouw.



Hulp voor je kinderen en heeeeeel veel liefde geven.



Sterkte het is een hel een nahuwelijk met een narcist.



Zet je schrap je gaat hier zo de vreeselijkste reacties krijgen.
Waarom vlucht je niet gewoon? Laat je alles achter en vertrek je met de kinderen naar een veilige woonomgeving. Ik zou het serieus overwegen. In het belang van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Tnx allebei. In the pocket... Positief opslaan !



Ik heb al alleen gezag, dit voorkomt helaas niks van ellende.



En voor iemand het gaat roepen ik wens mijn kinderen een goede band met hem. Niks liever dan dat.
Dat lijkt dus onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Valt hij de kinderen zelf ook lastig?

als je kind ptss oploopt door acties van zijn vader, en vader daar alleen maar mee door gaat, dan lijkt het me dat je richting contactverbod moet gaan denken. Blijf aangifte doen bij de politie van bedreiging en stalking, en neem een advocaat in de arm om je kinderen te beschermen.
Die goede band kan dus niet omdat het een lul is (jouw verhaal). Of het kan wel en dan is hij dus een stuk minder een eikel dat jij hierboven beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Suze , geloof me heb ik overwogen. Maar welk beeld geef ik hun dan? Je kan voor problemen niet wegrennen of vluchten je moet ze aangaan erdoor en oplossen. Hoe moeilijk en zwaar ook ik hoop ooit dat mijn ex zijn vaderrol zal innemen ipv de gefrustreerde ex.
Soms is een goede band echt onmogelijk, zoals in jouw geval. Dus die gedachte zou ik laten varen. Verder lijkt me deze situatie heel erg moeilijk, sterkte.
Je geeft ze het beeld dat hun moeder ze beschermt.

Weglopen is in heel veel gevallen een prima oplossing. De confrontatie alsmaar opzoeken in heel veel gevallen niet.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al alleen gezag wow



je bent al in een goede positie.



vraag contactverbod aan voor de kinderen.



En telkens de politie melden als hij dat toch doet.



verhuis! zoek de rust verbrand je sporen en ga opnieuw met je kinderen mooie kinderjaren beleven.
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy30 schreef op 19 september 2014 @ 10:32:

Suze , geloof me heb ik overwogen. Maar welk beeld geef ik hun dan? Je kan voor problemen niet wegrennen of vluchten je moet ze aangaan erdoor en oplossen. Hoe moeilijk en zwaar ook ik hoop ooit dat mijn ex zijn vaderrol zal innemen ipv de gefrustreerde ex.





Hoe onrealistisch ben je dan? Wie heeft er nu een plank voor haar hoofd? Geef je kinderen realiteitsbesef zonder hun vader zwart te maken.



Als dit doorgaat zou ik een contactverbod overwegen, want dit klinkt heel ongezond. Ook hoe jij hier instaat.
Aangifte van stalking doen, belagingsbrief laten uitreiken via de wijkagent.

Straat en contactverbod?

Heb je ondersteuning?

Bel in Nederland met het steunpunt huiselijk geweld, 09001262626.

Zij kunnen tips en adviezen geven of doorverwijzen naar specifieke hulp op het gebied van geweldrelaties.

En vooral blijven melden bij de politie wat er gebeurt, dossierbouw, zoals al eerder genoemd.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Tnx liara.



Patchouli, ik heb duidelijke afspraken met de politie meld alles maar doe niet elke keer aangifte, er word dus wel dossier opgebouwd. Maar probeer contact zo min mogelijk op te zoeken want elke zucht is aanleiding voor hem tot losbarsten. Ik reageer niet op zijn mails sms , en hij rijd wel door de straat maar ik reageer daar richting hem niet op.
Valt hij de kinderen ook lastig? Dat hij bijvoorbeeld bij school op ze staat te wachten of zo? Ik zou helemaal geen contact meer met hem zoeken, helemaal nergens over, waarom zou je. Je lokt alleen maar weer een uitbarsting van hem uit.
Alle reacties Link kopieren
Mail en sms kun je blokkeren.

Hij heeft toch geen contact met de kinderen? Dan hoef je zijn mail/sms ook niet te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ahgossie,



Ik ken de wegen heb anderhalf jaar melding aan huis gehad van de politie. Dwz als ik belde kwamen ze meteen zonder uitleg met enkel het adres. Ze kwamen snel , alleen moesten ze die periode vaak komen.



Ik meld alles, dossier opbouw gebeurt zeker.



Verder heeft hij mij bij bjz gemeld als slechte ouder omdat de kindere niet meer wilden komen. Ik ben volledig doorgelicht en het dossier werd gesloten zonder aansluitend traject omdat gebleken was dat ik een prima ouder ben, en hij geen traject kon afdwingen na de onwaarheden die hij daar vertelde.
Alle reacties Link kopieren
Liara ik zoek ook geen contact met hem enkel als ik genoodzaakt ben.



En ja dat op school hun opwachten is ookal gebeurt.
Echt, geef die kinderen een veilige leefomgeving. Dat je überhaupt nog twijfelt, ik snap het niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort types kom je niet vanaf zonder te 'verdwijnen'. Ook je kids niet op social media etc.
Ik krijg ook de neiging om te denken dat je beter kunt verhuizen, heb je dat al overwogen? Zijn daar mogelijkheden voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak hun vader niet zwart tegenover mijn kinderen ! Nooit. Mijn kinderen weten niks van smsjes mailtjes en het door de straat rijden .... Ik hou alle vervelende dingen zoveel mogelijk bij hun weg.
Alle reacties Link kopieren
wanneer ben je dan genoodzaakt om contact op te nemen????



Je bent gescheiden ,kinderen zijn bang en hij heeft geen gezag en bjz ziet een goede ouder.



je ex is een kleuter in een volwassenen lichaam daar kun je niks mee.





Ongelooflijk dat je niet met je kinderen een veilig omgeving zoekt.



Dit ga je later op je bord krijgen van je kinderen juist omdat ze nu al ptss ontwikkelen.



ik reageer niet meer dit maakt me nm erg boos.



Dat je in een relatie zit met een narcist wat langzaam pas duidelijk word snap ik dat overkomt vele omdat het niet te zien valt de eerste jaren maar dat je nu je dit weet er niet verder na handelt zegt wel wat over jou nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar binnen de regio verhuist. Niet om te vluchten maar voor hun andere positieve start en veilig voelende omgeving te geven. Gezien je in nl als biologische vader zonder gezag ook bepaalde rechten hebt komt hij er altijd achter waar we zitten . Of ik nou 20 km verhuis of 200 maakt geen drol uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven