Mijn man doet stiekem..?

26-07-2013 14:58 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kleine situatieschets: Man heeft contact met z'n eerste vriendinnetje(van z'n 25 jaar terug) Eerst via de mail nu via whatsapp.



Ik kwam er eigenlijk per ongeluk achter toen ik wilde kijken of mijn profielfoto op whatsapp was veranderd (die had ik namelijk aangepast). Zag haar naam staan, want hij had er natuurlijk over verteld. Ben toen een dag later stiekem gaan kijken wat erin stond.



Stond iets in van: hey nu heb ik wel tijd. Hoe is het met je?

Zij: ben nu op vakantie, app je als ik terug ben.



Niet veel bijzonders...maar mijn man heeft daar helemaal niks over gezegd. Ik ben heel jaloers en dat weet hij, maar ik ben ook best wel makkelijk. Ik wil alleen dat hij altijd eerlijk is en niks achterhoud. Dus dit had hij gewoon kunnen vertellen, maar heeft dat niet gedaan.



Ik ben toen eens wat verder gaan kijken en heb, ja ik weet het, heel slecht, in zn mail gekeken.

In eerste instantie niks, maar toen vond ik een mapje prive, waar dus mailcontact met haar in stond.



Zij heeft hem gevonden via linkedin en hij heeft gereageerd door haar een prive bericht te sturen.

Niks bijzonders, maar zij vertelde dat ze vorig jaar gescheiden was blablabla en vroeg aan hem of hij nog steeds in..woonde en of hij verliefd verloofd of gescheiden was.

Hij reageerde alleen maar dat waar zij woont zn werkgebied is en dat hij best eens een keer een bakkie kon komen doen.

Niks niet van, ik heb ook een vrouw en twee lieve kindjes...niks (Ik ben namelijk wel trots op hem en mijn kinderen).

Alleen dat hij binnenkort op vakantie ging en dat hij daarna wel iets kon afspreken.

Zij heeft hem haar nummer gegeven.

Daarna is dus dat whats app contact gekomen..



Vind het gewoon klote dat ik hier achter ben gekomen en ben echt heel verward.

Hij heeft hier gewoon helemaal niks van gezegd en dat mailcontact is dus van een maand geleden al.

Op vakantie hebben we hele fijne gesprekken gehad en ook dus over die desbetreffende ex.. Ja, met haar was toch wel het leukste en zij blijft voor hem een beetje speciaal omdat hij met haar alles als eerst mee heeft gedaan.

Vond het eigenlijk toen al vreemd, want eerst was dat namelijk een andere ex. Op vakantie hebben we ook echt enorm veel seks gehad, terwijl hij normaal nooit zo'n zin heeft, en ik bijna altijd. Na dat whatsapp contact ook in een keer heel veel.



Ik wist dat ze hem gevonden had via linkedin, maar dat hij daar op heeft gereageerd niet.

Hij heeft niks verkeerd gedaan hoor, maar vind het vreemd dat hij zoiets niet vermeld. Als hij dat had gedaan, dan had ik waarschijnlijk gezegd van: Oh leuk joh...je eerste vriendinnetje, moet je zeker een keer mee afspreken om bij te kletsen.

Ik wacht het gewoon af of ze nog een keer echt gaan afspreken en hoop dat hij me dat dan eerlijk verteld, zo niet dan confronteer ik hem daarmee als hij heeft bij haar is geweest.



Ik stel me waarschijnlijk gewoon aan en ben gewoon jaloers, maar wil dat graag van jullie horen of wat jullie ervan vinden. I

k wil mijn man niet afvallen want hij heeft dus niks verkeerd gedaan, maar met iemand hier over praten wil ik ook weer niet. Want misschien ligt het wel gewoon aan mij en is er niks aan de hand en dan heb ik een rare situatie gecreeerd.
quote:sole-mare schreef op 26 juli 2013 @ 18:52:

[...]

Want elke gescheiden vrouw zit wanhopig op de vent van een ander te azen?



Nee ik zeg niet elke, maar ik ken er wel veel. En ook niet altijd azen maar wel hoop. En ook niet wanhopig maar wel voorzichtig polsend. En vaak niet op de vent van een ander maar een vrijgezelle vent.



En dat is wat die dame in kwestie ook deed. Ze vroeg netjes aan hem of hij vrijgezel was. En in plaats van dat hij netjes aangeeft dat hij getrouwd is en zich bedenkt dat een net gescheiden vrouw die ineens contact met hem opneemt na 25 jaar voor "een bakkie" misschien wel open staat voor meer als ze denkt dat hij vrijgezel is, houdt hij juist die informatie achter.



Op zich zou het kunnen dat je je kennissenkring weer uit willen breiden met een ex die je al 25 jaren niet gesproken hebt... maar het komt niet bij je op dat er vrouwen zijn die misschien wel graag dan een nieuwe relatie willen zoeken met een vrijgezelle vent? En dat dat toch wel hoop geeft als een zogenaamd vrijgezelle ex waar je met plezier aan terugdenkt daadwerkelijk na 25 jaar nog weer met jou een bakkie wil gaan doen?



Je wilt mij graag verkeerd opvatten hè...
@BoterEendje, succes vanavond dan!
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook Madhe. Vertelde nooit uit mezelf dat ik een vriend had, nu ook niet dat ik er geen heb.



Nu ben ik abnormaal en ben nog vriendjes met mijn eerste liefde. Komt niet in me op om hem te vertellen wat mijn status is. We drinken gewoon koffie en gaan naar de film en lachen wat af. Tweede liefde ander verhaal, die heeft een vrouw als TO, dus die mag ik niet meer zien. Blijkbaar ben ik erg spannend. Wilde hem al 3 jaar niet meer legaal, snap dus niet dat we dat opeens wel willen. Raar. Maar niet vertellen dat je getrouwd bent en kinderen hebt lijkt mij normaal. Gewoon evident voor die vent. Ik zou het raarder vinden als hij daar een punt van zou maken.
ik denk dat veel relaties kapot gaan omdat mensen vinden dat alles moet kunnen, maar niet alles kan binnen een relatie.



tuurlijk moet je kunnen koffiedrinken met iemand van het andere geslacht maar waarom zou je weer vrienden willen worden met iemand waar je nooit vrienden mee geweest bent? Oude liefde roest niet zeggen ze niet voor niks.

Als hij verstandig is gaat hij helemaal niet koffiedrinken met haar. Als To verstandig gaat er eens rustig over praten met hem, dat zou ik al gedaan hebben na het appje.



die naïve man die niet vertelt dat hij getrouwd is vertelt zijn vrouw wel dat hij gaat koffiedrinken met een oud vriendinnetje.
Goed van je dat je het gesprek aangaat.

Hopelijk is je man eerlijk en is de lucht straks geklaard.

Heel veel succes, laat je weten hoe het is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:rrinkje schreef op 26 juli 2013 @ 19:54:

tuurlijk moet je kunnen koffiedrinken met iemand van het andere geslacht maar waarom zou je weer vrienden willen worden met iemand waar je nooit vrienden mee geweest bent?





Waarom niet? Dat kan toch leuk zijn? Je vond hem of haar iig ooit sympathiek.



Of het een goed plan is hangt helemaal af van je eigen intenties. En of je partner zich daar goed bij voelt ook.



Mijn ene ex mocht van mij rustig een avond op bezoek bij zijn vroegere vriendin. Hij vertelde braaf dat hij haar weer was tegengekomen en maakte er geen geheim van dat hij dat leuk vond. Later kwam ze gewoon bij ons op bezoek, en werd het een gezamenlijke vriendin. Ook met vrouwelijke collega's ging deze ex wel eens eten of lunchen. Ik was nooit jaloers.



Mijn andere ex hield vanalles voor me achter. Hij sprak tegen anderen ook nooit over ons en wij, maar zei altijd ik. "Ik had een kaartje voor de schouwburg." Terwijl we daar toch echt samen waren geweest. Hem vertrouwde ik dus voor geen meter.
óu sont les neiges d'antan

Hoe is het gesprek gegaan Botereendje?
Alle reacties Link kopieren
Lief botereendje ,...



Je hebt toch geen boter op je hoofd..??



Ik heb al eerder in een zelfde situatie gezeten en snap je terughoudendheid naar je man.. je wilt hem geen motie van wantrouwen geven.. maar,.. er is hier echt iets aan de hand. Als zijn ex vriendinnetje nu nog niet weet dat er vrouw en kinderen in het spel zijn dan laat hij haar in die waan. Bewust.!!!

Neem de leiding hierin... laat je vooral niet in de slachtofferrol plaatsen.. probeer erachter te komen wie ze is ... telefoon nummer en alles wat er te weten valt over haar... Neem kontakt op met haar en laat haar en hem ook weten dat je op de hoogte bent.. laat merken dat je het absoluut niet eens bent met de gang van zaken zoals ze op t moment gaan.. Zij:.. ze zal schrikken dat hij de waarheid niet heeft verteld dat er vrouw en kinderen zijn en Laat heel duidelijk merken dat je echt niet zonder slag of stoot zomaar accepteerd dat ze hun gang kunnen gaan zonder dat jij er goedkeuring aan hebt gegeven.... Laat hem maar merken dat je er bovenop zit.. Zolang het stiekum gaat is het spannend ... laat je weten dat je ervan af weet verliest het vanzelf de spanning.. en wordt het voor hem moeilijker en ook minder aantrekkelijk om er stiekum over te doen.... Reageert hij boos en verontwaardigt.. Jammer dan.. Hou de controle erover en ga voor je man... en laat dat zeer duidelijk merken..
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Sorry dat ik nu pas reageer hoor, maar mijn oudste is net jarig geweest, dus het was FEEST!

Ik ben dus een gesprek aangegaan die avond.

Ik vroeg gewoon of hij dus met exen of zo aan het mailen was en whatsappen....En daar reageerde hij op dat hij dat dus deed met die desbetreffende ex.

Vroeg hem waarom dat hij niet gewoon aan mij had gezegd, en hij vond het gewoon niet belangrijk genoeg.

Hij vond inderdaad dat er niks te melden was, omdat er nog geen daadwerkelijke afspraak is gemaakt.

De vraag waarom hij niks over mij en onze twee kindjes heeft gezegd was omdat hij verder eigenlijk niks van hem had verteld.

Tis allemaal niet makkelijk gegaan hoor het gesprek. Ik snapte gewoon eerst niet waarom hij dingen "verzweeg", en bleef er maar over doorgaan. Ik wilde denk ik wel tien keer hetzelfde horen.

Ik ben toch blij dat ik het gesprek ben aangegaan, ipv afwachten totdat zij weer contact met hem opneemt.

Hij vroeg trouwens ook, waarom ik niet meteen aan hem had gevraagd hoe of wat...had me een paar ellendige dagen bespaard...

Jullie toch bedankt voor al jullie meningen!!
Wil hij nu wel of niet met haar gaan koffie drinken?
Alle reacties Link kopieren
Zonde. Nu ben je niets wijzer geworden. Hij heeft uiteraard gezegd wat jij wilde horen. Je had beter kunnen blijven observeren en pas met harde bewijzen bij hem aan moeten kloppen. Hij zal nu wel op z'n tellen letten.
I adore you even more than the people of North Korea are forced to adore Kim Jong Un.
Dus je moest er expliciet om vragen en de informatie en de antwoorden uit hem trekken? En hij vind het schijnbaar nog steeds niet belangrijk genoeg, gezien zijn wegwuivingen...



Wat hebben jullie nu voor het vervolg afgesproken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit behoorlijk achterbaks, om het maar even heel direct te zeggen. Wil jou eigenlijk ook niet opnaaien, want het is wel je man en je hebt samen kinderen. Laat ik het dan zo stellen; hij heeft wel wat uit te leggen...



Ook niet leuk dat hij zegt dat alles met zijn eerste vriendin het leukst was. Dat zou ik (ook) heel pijnlijk vinden.

Ik hoop dat je hem wel de ruimte geeft om zijn verhaal te doen. Het kan ook zijn dat hij het wel even een spannend idee vond maar dat als puntje bij paaltje zou komen hij het niet zou doorzetten.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft er gewoon niet zo over nagedacht.



Enne, ik weet niet of hij nou nog met haar gaat afspreken. Ik heb gezegd dat hij dat gewoon mag. Maar dat hij dat wel verteld.

En weet je, ik vertrouw hem daarin dat hij dat maar doet.

Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat "verzwijgen"dus niet tof vind. Hij zegt dat hij daar rekening mee houdt.



Ben ik naief, dom? Tja.... ik vertrouw hem daar maar in.We hebben er over gepraat...en we waren echt niet klaar met een kwartiertje praten ...en nu moeten we verder.



Ja, als ik erachter kom dat hij wel weer dingen "verzwijgd', tja, dan zien we wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Botereendje, het beste! Soms moet je inderdaad gewoon door!
I adore you even more than the people of North Korea are forced to adore Kim Jong Un.
Even 'een bakkie doen' met een ex-vriendin van 20 jaar terug, dat heeft mijn man laatst ook gedaan. Hij heeft het me van tevoren verteld en ook wist zij van het bestaan van mij en onze kinderen af (ze hebben elkaar gevonden via Facebook, waar mijn man genoeg foto's van ons gezin heeft staan).



Zij had blijkbaar bonnen voor een avondje wijn drinken, toevallig in een cafe in onze woonplaats, en vroeg hem mee. Ik was niet kapot van het idee, maar wie ben ik om daar iets van te zeggen.

Hij kwam thuis, vertelde dat het gezellig was geweest maar niet heel bijzonder. En dat ze elkaar over 20 jaar wel weer eens zouden opzoeken.



Blijkt na die avond dus dat zij het wel heel erg leuk had gevonden. Misschien werkte daaraan mee dat haar eigen relatie niet lekker zou lopen met een vent die niet goed voor haar zorgt. Afijn, zij stuurt hem nu berichten dat ze in de war is na hun avondje, dat ze in zijn armen wil liggen en dat ze nog sauna-bonnen heeft, en dat ze wel een keer samen kunnen gaan. OMG. Mijn man gaat er niet op in, maar dit is dus wel een voorbeeld van hoe het kan lopen (zeker als een man gevoelig is voor aandacht).



TO, succes er mee, ik denk dat je man er gewoon niet zo over na heeft gedacht. Maar een beetje alert blijven kan geen kwaad. :-)
Alle reacties Link kopieren
Bah wat een nare dame Framboos!
27 mensen vinden dit leuk.
Ja Ster, je kunt gerust zeggen dat ik haar voor geen cent vertrouw. :-) Maar mijn man vertrouw ik wel en daar gaat het om. Ergens vind ik het ook wel sneu, als het echt waar is wat zij vertelde over haar relatie. Maar ja, doe er dan wat aan, zou ik zeggen.



Hoop dat de ex van TO's man in ieder geval geen bijbedoelingen heeft!
Alle reacties Link kopieren
Onderschat niet een vrouw die een man koste wat kost wil inpalmen. Erg gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vicky schreef op 30 juli 2013 @ 23:13:

Onderschat niet een vrouw die een man koste wat kost wil inpalmen. Erg gevaarlijk.Of een vrouw die overal bonnen voor heeft dus .....;)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik het altijd wel vertel aan vrouw-lief als ik iemand tegen ben gekomen van 25 jaar geleden. Wie dan ook. Dat gebeurt niet dagelijks en is eigenlijk toch wel het melden waard.

Gewoon leuk om over te hebben omdat diegene toch onderdeel was van wie ik ooit was.

Wij hebben het daar wel over eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:botereendje schreef op 30 juli 2013 @ 22:15:

Hij heeft er gewoon niet zo over nagedacht.



Stel dat hij niet zijn ex was tegengekomen, maar een heel goede vriend van 25 jaar terug.

Zou hij dit dan ook niet hebben gemeld, omdat er nog geen duidelijke afspraak was gemaakt?



Vraag ik me af.

Daarom vind ik het stiekem. En zou ik er pissig om worden, want er wordt dus wel bewust iets niet verteld.
quote:botereendje schreef op 30 juli 2013 @ 20:42:

Hoi iedereen,

Sorry dat ik nu pas reageer hoor, maar mijn oudste is net jarig geweest, dus het was FEEST!

Ik ben dus een gesprek aangegaan die avond.

Ik vroeg gewoon of hij dus met exen of zo aan het mailen was en whatsappen....En daar reageerde hij op dat hij dat dus deed met die desbetreffende ex.

Vroeg hem waarom dat hij niet gewoon aan mij had gezegd, en hij vond het gewoon niet belangrijk genoeg.

Hij vond inderdaad dat er niks te melden was, omdat er nog geen daadwerkelijke afspraak is gemaakt.

De vraag waarom hij niks over mij en onze twee kindjes heeft gezegd was omdat hij verder eigenlijk niks van hem had verteld.

Tis allemaal niet makkelijk gegaan hoor het gesprek. Ik snapte gewoon eerst niet waarom hij dingen "verzweeg", en bleef er maar over doorgaan. Ik wilde denk ik wel tien keer hetzelfde horen.

Ik ben toch blij dat ik het gesprek ben aangegaan, ipv afwachten totdat zij weer contact met hem opneemt.

Hij vroeg trouwens ook, waarom ik niet meteen aan hem had gevraagd hoe of wat...had me een paar ellendige dagen bespaard...

Jullie toch bedankt voor al jullie meningen!!En zo eenvoudig kan het zijn............
quote:perezosa schreef op 31 juli 2013 @ 07:32:

[...]





Stel dat hij niet zijn ex was tegengekomen, maar een heel goede vriend van 25 jaar terug.

Zou hij dit dan ook niet hebben gemeld, omdat er nog geen duidelijke afspraak was gemaakt?



Vraag ik me af.

Daarom vind ik het stiekem. En zou ik er pissig om worden, want er wordt dus wel bewust iets niet verteld.Waar komt toch dat wantrouwen vandaan, vraag ik me af.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 31 juli 2013 @ 08:13:

[...]





Waar komt toch dat wantrouwen vandaan, vraag ik me af.Nou, ik vind het ook allemaal redelijk wantrouwig. Je zoekt wat je vind. Als je in alles een aanleiding ziet om hem niet te vertrouwen, dan wordt het vanzelf thuis zo gezellig dat hij erg zin gaat krijgen in dat bakkie koffie bij die andere vrouw.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven