Mijn vriend doet niks.....

23-09-2014 13:29 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
.....
anoniem_207837 wijzigde dit bericht op 28-09-2014 10:21
Reden: ...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom betalen voor kinderopvang als je een partner hebt die niet werkt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ben ik nou gek of heb jij deze vraag nog niet zolang geleden ook al gesteld?In dat geval...waarom nu weer een topic erover openen?
Alle reacties Link kopieren
Dan mag ik toch hopen dat je vriend een beest in bed is, want anders is er helemaal niets leuk aan hem.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst super dat je hebt besloten om bij hem weg te gaan! Dat is al stap 1! Als ik het zo lees draagt hij echt niks bij aan je leven en is hij alleen maar tot last. Het is echt heel erg sneu dat hij het te zwaar vindt om voor zijn eigen kind te zorgen.



Zou je niet eens contact kunnen opnemen met de schuldhulpverlening, om te vragen wat zij allemaal doen om hem te helpen en om aan te geven waar jij mee zit?
Via oudermatch zou je kunnen kijken naar een gastouder in de wijk. Omdat je die per uur netaalt is het vaak goedkoper dan een KDV. Ook zou je kunnen kijken of je met een andere ouder elkaars kinderen gaat opvangen. Je kan dan za/zo oppassen bijv (handig als andere ouder in het ziekenhuis werkt) en jij je kind 2 door de weekse dagen.



Reken het nog 1 keer goed uit op toeslagen.nl als jij 1 inkomen rekent en 40 uur kdv. De toeslag gaat mee met het aangal uren.



Maak die relatie uit, je ellende als je blijft voor oppas is veel groter dan dat je het zelfstandig doet.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan toch die twee zorgdagen voor zijn kindje prima doen in zijn eigen huis dat te koop staat? Dan verandert er financieel toch eigenlijk niks voor jou, behalve dat het scheelt in de boodschappenkosten?
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_207837 wijzigde dit bericht op 28-09-2014 10:21
Reden: ...
% gewijzigd
En ook in zijn niet-verkochte huis kan hij prima twee dagen per week voor jullie zoon blijven zorgen. Of meer. Maar maak het eerst uit. Aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suesse schreef op 23 september 2014 @ 13:36:





Zou je niet eens contact kunnen opnemen met de schuldhulpverlening, om te vragen wat zij allemaal doen om hem te helpen en om aan te geven waar jij mee zit?Zou dat niet privé zijn? Zou wat zijn, als iedereen zomaar even naar de stand van zaken kon vragen ...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Die vent is een triest geval. Je hebt nog meer aan een zak aardappelen. Ik hoop dat je ergens terecht kunt en een beter leven leidt met jouw kind
Alle reacties Link kopieren
@blijfgewoonbianca



Geen idee hoe zoiets precies werkt, maar kan me zo voorstellen dat als je samen met een partner leeft dat die er ook bij betrokken wordt, i.v.m. uitgavenpatroon?
Alle reacties Link kopieren
Hoi esther

het word inderdaad tijd dat jij deze vriend de deur uitzet. Het is jullie zoontje maar wil niet overdag voor hem zorgen dat is belachelijk. Tuurlijk kan jij wel finaceel robd komen alleen dat doe je nu tog ook. Vraag alle subsidies aan die er zijn voor jou en je zoontje. en als je minder zal moeten gaan werken. Dan kan je bij de gemmente aanvullende bijstand aanvragen.

Overal is een oplossing voor
quote:Suesse schreef op 23 september 2014 @ 13:36:



Zou je niet eens contact kunnen opnemen met de schuldhulpverlening, om te vragen wat zij allemaal doen om hem te helpen en om aan te geven waar jij mee zit?



Als zij niet samen in dat traject zitten mogen ze haar echt niets zeggen hoor.

Wet bescherming Persoonsgegevens.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie.

Jouw investering:

- Jij werkt voltijds.

- Jij doet vrijwel het hele huishouden.

- De zorg voor jullie kind komt grotendeels op jou neer.

- De vaste lasten worden door jou betaald.

- Jullie wonen in jouw (dure vrije sector) woning.



- Hij is werkloos en wil niet solliciteren.

- Hij heeft schuldhulpverlening.

- Zijn huis staat te koop.



Je blijft alleen doorgaan met deze relatie omdat je niet twee dagen per week kinderoppas kunt veroorloven.



Woon je in een grote stad?

Misschien wil er de rest van 2014 een studente bij jullie wonen, die twee dagen per week oppast (en tegelijkertijd wat studeert) en een lage huurbijdrage betaalt. (Wel goed informeren hoe het zit met huurcontract e.d.)

Liever een studente in huis dan een nietsnut.
Heeft de vader zijn kind erkend?
Alle reacties Link kopieren
Overigens is deze situatie zo omdat jij hem accepteert!



Jij betaalt voor kinderopvang, omdat het voor hem te zwaar is.

Jij doet het huishouden, omdat hij vindt dat een vrouw dat hoort te doen.



Zijn gedrag is in mijn ogen onacceptabel, maar los daarvan: jij hebt hier ook een aandeel in schat!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Als je het wel uitmaakt, hoe zie je het dan voor je met de omgangsregeling? Heb ik het goed begrepen dat je vriend ook de vader is?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je met dit geweldige exemplaar een relatie aangegaan en heb je een kind gekregen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik bedoel, als jullie niet meer samen zijn kan hij toch alsnog die twee dagen of meer oppakken? Hij heeft toch niets beters te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je het uitmaakt kun je ook alimentatie eisen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als hij nu al niets doet verandert er toch niets aan de financiele situatie? Als je al bij hem blijft voor die 2 dagen... wauw.



Die man zal wel gek zijn om jou te verlaten. Hoeft niet eens voor zijn eigen kind te zorgen, heeft een huisslaaf en wordt 's avonds waarschijnlijk ook nog eens geneukt? Zou ik ook voor tekenen.
quote:esther112 schreef op 23 september 2014 @ 13:29:

Ook heeft hij schulden maar die betaalt hij nu niet af en hij is bezig met schuldhulpverlening. Af en toe doet hij een paar boodschappen. Ons zoontje gaat een paar dagen per week naar het dagverblijf omdat hij het te zwaar vind om elke dag op hem te passen. Dit doet mij veel verdriet. Ik hou niets van mijn salaris over en ik kan ook niet minder werken.

sorry maar wat een mietje.



En de rest van het verhaal... Ik zou inderdaad ook ermee ophouden.

Maar ook jij hebt een aandeel hierin, wat iemand ook al eerder zei: je accepteert het ook. Wie bedenkt nou dat je, als je het al niet breed hebt, kinderopvang hebt terwijl je partner altijd thuis is? En wie accepteert dat nou?
Alle reacties Link kopieren
klintk als een lot uit de loterij.. Waarom laat je hem nog bij je wonen ? Hij zou van mij enkele reis daklozen opvang krijgen.. Succes en toedeloe..
quote:viva-amber schreef op 23 september 2014 @ 13:53:

Wanneer je het uitmaakt kun je ook alimentatie eisen.Van iemand zonder inkomen? Hij kan alimentatie eisen... Maar dan moet hij wel "oppassen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven