Mijn vriend scheldt mijn dochter uit

12-08-2014 20:08 736 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, graag wil ik jullie mening over de volgende situatie. In december 2011 heb ik mijn vriend leren kennen. We hebben beiden kinderen uit eerdere relaties. Die van mij al ouder, die van hem basisschoolleeftijd. Het voelde goed, we waren steeds vaker bij elkaar, de kinderen mochten elkaar, zijn kinderen mochten mij en mijn kinderen vonden hem aardig. We hadden beiden een koophuis en woonden 25-30 km van elkaar af. Daarom hebben we september 2013 mijn huis te koop gezet, wel met het idee dat het nog wel een jaar kon duren voor het was verkocht. Het huis was echter snel verkocht en vanaf januari dit jaar wonen we samen. Omdat hij uiteraard al alles had, heb ik bijna mijn hele inboedel verkocht of weggegeven. Mijn jongste dochter (17) ging mee (ze zou drie dagen per week bij mij zijn, rest bij haar vader), die erboven bleef bij zijn vader wonen.



Onze relatie was bijna altijd zeer harmonieus. Maar de enkele keer dat we ruzie hadden, dreigde hij altijd met het verbreken van de relatie en bleef hij dagen boos, waarbij hij me vooral negeerde. Daarna ging hij weer normaal doen, maar echt uitgepraat werd er meestal niet. Als ik aangaf dat ik zijn manier van ruziemaken erg destructief vond, antwoordde hij dat hij nu eenmaal zo was. We maakten plannen om zijn huis te verkopen en dan samen iets anders te kopen.



Afgelopen vrijdag kwamen we terug van vakantie. We gingen met zijn zoontje van 5 en mijn dochter van 17. Het was een heerlijke vakantie. Tot donderdagavond. We waren op de laatste camping aangekomen en mijn dochter had haar tentje opgezet. Ze wilde uit de camper haar slaapzak en kussen pakken, maar zijn zoontje zat in de deuropening. Ze vroeg drie keer of hij aan de kant wilde gaan en hij zei drie keer nee. Ik zat ertegenover en zag wat er gebeurde. Mijn vriend was in de camper en zag het niet. Ze pakte hem onder de oksels en zette hem naast de camper, zodat ze naar binnen kon. Zijn zoontje sloeg zijn handen tegen zijn neus en riep naar zijn vader: 'Papa, A doet mijn neus pijn.' Mijn dochter en ik zeiden tegen hem dat hij niet moest gaan liegen. Mijn vriend geloofde hem echter, al had hij niks gezien, en zei tegen mijn dochter dat ze van hem af moest blijven. Wij zeiden verontwaardigd dat ze niks had gedaan. Ik vroeg aan zijn zoontje: 'S, zeg eens eerlijk, heeft A je pijn gedaan?' Ja, zei hij. Ik vroeg op wat bozere toon: 'S, zeg eens eerlijk, heeft A je pijn gedaan? Kijk me eens aan?' 'Ja, A heeft me pijn gedaan', zei hij, terwijl hij de andere kant opkeek. 'Kijk me eens aan, S, en geef dan eerlijk antwoord.'



En toen werd mijn vriend boos op ons, want hoe durfden wij tegen zo'n jongetje van 5. En hij schold ons uit voor stomme trutten. Hij zei tegen mijn dochter dat ze morgen, als we thuis waren, maar snel moest oprotten naar haar vader en dat ze niet meer welkom was in zijn huis (waar ik dus met hem samenwoon en de helft van alle vaste kosten betaal, en daarbovenop alle boodschappen en extraatjes). Hij zei meerdere keren dat ze een stomme saaie trut was en dat ze een schijnheilige kop had. Ik riep tegen hem dat het tijd werd dat hij zijn zoontje eens ging opvoeden: hij corrigeert hem ontzettend weinig, terwijl zijn ex hem al helemaal tot het bot verwent. En dat merk je: toen ik hem leerde kennen, was het een leuk jongetje, nu moet je alles meerdere keren zeggen voor hij iets doet. Hij luister echt heel erg slecht. Dat riep ik dus ook, dat zijn zoontje nooit luistert en nu dus nog liegt ook. Hij bleef maar schelden tegen mijn dochter en haar de grond inboren en zei daarna tegen zijn zoontje: 'Kom maar hoor, S, dan gaan we het dorp bekijken, even weg van deze stomme trutten. Je hoeft je niks van hen aan te trekken, hoor, kom maar, gaan wij gezellig weg.'



Ik ging later ook een stuk wandelen met mijn dochter en had dus te maken met een heel verdrietig meisje dat telkens stilletjes liep te huilen. Ze vroeg hoe ik met zo'n klootzak kon samenwonen en ik moest inderdaad toegeven dat hij dat op dat moment was. Maar 90 % van de tijd is alles wel oké. Toen we 's avonds allemaal terug waren en de kinderen op bed lagen, heb ik hem verteld dat ik niet wilde hebben dat hij ooit nog zo tegen mijn dochter praatte en dat hij echt niet mijn dochter kon verbieden bij me te komen. Ook zei ik dat hij nu bij zijn zoontje etteren en liegen had beloond in plaats van hem erop aan te spreken. Hij zei niks terug en hanteerde zijn gebruikelijke negeerstrategie weer. Bij het ontbijt de volgende morgen maakte hij mijn dochter weer meerdere keren uit voor stomme, saaie trut.



Nou, de terugweg vrijdag was erg gezellig, zoals je zult begrijpen. Ik bracht mijn dochter die avond naar haar vader en had weer een erg verdrietig meisje naast me. Toen ik terugkwam, zat hij vrolijk met zijn ex te praten en te lachen, terwijl hij gezien had hoe van streek mijn dochter was. Ik heb zaterdag of zondag nog een keer gezegd dat zijn gedrag tegen mijn dochter onacceptabel was. Hij werd boos en zei dat ik mijn mond moest houden, anders werd hij agressief. De dagen erna was het weer negeren, weggaan zonder te zeggen waarheen enzovoort. O ja, hij zei nog wel een keer dat het mijn schuld was dat hij zo tegen haar tekeer was gegaan, want ik was veel te ver gegaan tegen zijn zoontje.



Ik heb vandaag gezegd dat ik wilde praten. Dat gesprek is geweest, maar er is nog steeds niet redelijk met hem te praten. Hij houdt vol dat het onmogelijk is dat zijn zoontje gelogen heeft en hij vindt dat ik veel te ver gegaan ben. Ik zei dat ik vind dat hij veel verder is gegaan bij mijn dochter dan ik bij zijn zoon, maar dat vindt hij niet. Ik vroeg of hij het goed vindt als ik anderen vraag wat zij ervan vinden. Dat mocht, als het maar niet aan bekenden is. Dus wat vinden jullie? Wat is schadelijker, boos tegen een jongetje van 5 zeggen dat hij de waarheid moet vertellen en dat je weet dat hij liegt, omdat je dat zelf gezien hebt, of een meisje van 17 meerdere keren uitschelden voor saaie stomme trut met een schijnheilige kop, die maar gauw moet oprotten naar haar vader en niet meer welkom is in zijn huis. Maar ik ga er geen polletje van maken, zoals jullie zullen begrijpen, want ik ben heel erg verdrietig.



Aan het eind van het gesprek vroeg hij of ik nog energie in onze relatie wilde steken. Ik zei dat ik dat wilde onder de voorwaarde dat hij met mij in relatietherapie ging en, nog belangrijker, dat hij zijn oprechte excuses aanbiedt aan mijn dochter. Nou, zei hij, dan zijn we eruit, want dat wil ik niet. Hij kon niet leven met iemand die zo met zijn zoon omging, en dat terwijl ik in al die jaren nooit eerder boos ben geweest op hem. En daarna ging hij weg. En nu zit ik hier, verdrietig en ook verbijsterd. Want het was bijna altijd super harmonieus, hoe kun je dan zo makkelijk dit weggooien.

En ik ga hem ook niet vragen zich te bedenken. Ik twijfelde sinds de ruzie al of ik zijn gedrag tegen mijn dochter zou kunnen vergeven, maar dacht dat dat bij oprechte excuses misschien zou kunnen. Maar die komen er dus sowieso niet. En mijn dochter is belangrijker dan mijn vriend. Dus ik moet weer een huisje kopen en een hele nieuwe inboedel, omdat ik vol vertrouwen bij hem introk. Ik weet niet echt wat ik met dit topic wil, vooral mijn hart luchten, denk ik. En jullie mening. Is het echt zo erg dat ik boos werd op een jongetje dat liegt dat mijn dochter hem pijn heeft gedaan? Sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is, het zit me allemaal erg hoog.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Staat de hond zijn chip op jouw naam? Zo ja, dan is de hond van jou. En als hij je spullen niet teruggeeft aangifte doen van diefstal.
Alle reacties Link kopieren
Ah.



Daar hebben we het gedonder al in de glazen.



Hou die hond en zeg maar tegen die kutjanus dat ie voor zijn prinsje een andere hond aanschaft.



En neem inderdaad zaterdag je andere man mee.

Deze gaat dwarsliggen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Liesje68 schreef op 13 augustus 2014 @ 22:33:

Maar hoe kan ik hem blokkeren als hij niet meer in mijn lijst staat?



De vader van mijn kinderen wil zaterdag wel helpen. Kreeg app van mijn ex-vriend dat hij de hond terug wil. Ik antwoordde dat dat niet gaat gebeuren. Vervolgens dreigde hij dat er zonder hondje geen sprake zal zijn van verdeling. Hij vindt dat het onacceptabel is dat ik de hond heb meegenomen, ik weet immers hoe dol S op het hondje is. Na zijn dreiging heb ik niet meer gereageerd.



Op Facebook bedoel je? Dat kun je via je privacy instellingen regelen. Dan selecteer je dat alleen vrienden jouw inhoud kunnen zien.



Gebruikt hij zelfs zijn zoontje om zijn zin te krijgen? Hij was toch zo dol op het hondje? Anyway, goed gehandeld. Niet reageren en zaterdag met wat flinke mannen de rest van je spullen halen.
Je kan de chip zo overschrijven online dus dat moet zeker geen probleem zijn..

Wat goed dat je gelijk bent weggegaan, heel knap en wens jou en jouw kinderen het allerbeste toe!
Heb je nog veel spullen bij ex staan Liesje? Anders zei ik tegen hem dat hij er maar in moet stikken
Alle reacties Link kopieren
Als je hem niet meer kan vinden als je zoekt op zn naar

Dan kan jij hem niet blokkeren. Al haalt hij jou van de blokkade haalt is het niet zo dat jullie gelijk ook weer vrienden zijn, voor je iemand blokkeert geef je akkoord dat de vriend ook ontvriend word. Dus zorg goed dat je alles op 'alleen vrienden' staat.



Ja daar begint het al. Wat vervelend.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je niet afwachten tot zaterdag maar morgen spontaan al langs gaan? Zodat hij niet alvast snel dingen kan overschrijven zoals de auto? Als hij alle papieren heeft en dus ook het overschrijvings bewijs dan kan jij hem zonder jou gewoon overschrijven.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
quote:Liesje68 schreef op 13 augustus 2014 @ 22:33:

Maar hoe kan ik hem blokkeren als hij niet meer in mijn lijst staat?



De vader van mijn kinderen wil zaterdag wel helpen. Kreeg app van mijn ex-vriend dat hij de hond terug wil. Ik antwoordde dat dat niet gaat gebeuren. Vervolgens dreigde hij dat er zonder hondje geen sprake zal zijn van verdeling. Hij vindt dat het onacceptabel is dat ik de hond heb meegenomen, ik weet immers hoe dol S op het hondje is. Na zijn dreiging heb ik niet meer gereageerd.



Zucht, dit was te verwachten, dreigen, manipuleren en emotioneel chanteren. Niet op ingaan. Het is toch jouw hond? En eerder gaf hij aan dat je hem mee mocht nemen. Waar zou hij een hond van moeten betalen als hij geen werk heeft en vanaf volgende maand echt financieel genekt kan worden nu hij alles zelf moet ophoesten qua kosten.



Is er nog een gezamelijke vriend/familie die kan bemiddelen?



Als de hond nog niet gechipped is, dat meteen doen op jouw naam. En anders de naam in de chip op jouw naam laten zetten.



En kijken wat je kan doen met de auto en de camper. Op wiens naam staan ze?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Staan op haar naam.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Liesje wat ben jij een topvrouw!!!! Ben trots op jezelf en op jouw dochter, en je andere kinderen natuurlijk!



Jij komt er wel, heel veel succes met deze vervelende situatie!



X
Maar ja als de papieren bij hem liggen zijn die makkelijk over te schrijven. Dat is het probleem met overhaast vertrekken en slecht plannen. Op zich prima dat je vertrokken bent, chapeau. Maar je hebt dan 2 keuzes, snel vertrekken en onvoldoende plannen en dan krijg je dit soort dingen. Of je neemt een paar dagen en zorgt dat je alles op orde hebt en je spullen weg kan halen. Maar die loser ben je in ieder geval kwijt, want je weet nu meteen wat je aan hem hebt.
Even een snelle reactie: je kunt hem wel blokkeren. Ik heb dat ook gehad met een exvriend. Naast het wereldbolletje met meldingen staat een slotje met drie streepjes. Als je daarop klikt komen er drie opties, de onderste is 'How do I stop someone from bothering me'. Als je die aanklikt kun je zijn naam invullen en komt ie wel tevoorschijn.



Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa idd. Dankjewel
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:BellatrixVanDetta schreef op 13 augustus 2014 @ 22:37:

Ah.



Daar hebben we het gedonder al in de glazen.



Hou die hond en zeg maar tegen die kutjanus dat ie voor zijn prinsje een andere hond aanschaft.



En neem inderdaad zaterdag je andere man mee.

Deze gaat dwarsliggen.Dit en goed dat je bij hem bent weggegaan! Fijn dat jouw zoon je kwam helpen.
(heb alleen de OP gelezen)



Ga weg bij die vent, bescherm je dochter. Het is jammer dat je helemaal opnieuw moet beginnen, maar als je bij hem blijft vergeeft je dochter je dat nooit (en jij jezelf ook niet).
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Liesje! Fijn dat je nu bij je moeder zit en al naar huizen bent gaan kijken! Heb je alle belangrijke dingen, zodat je tegen hem kunt zeggen: houd de rest toch lekker? Gedacht ook aan het blokkeren van gezamenlijke rekeningen, voorkomen dat hij daarop leningen aan kan gaan (!) en de spaarrekeningen?

Het moeilijkste lijkt mij inderdaad dat je je toch afvraagt waarom iemand opeens zo doet. Maar ik denk dat je je antwoorden wel gaat krijgen, in de toekomst. Het zou met niet verbazen als hij straks opeens met die ex samenwoont. Nou ja, kunnen ze samen het zoontje slecht opvoeden, arm kind........
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat staat er nog van mij... Ik heb lang niet al mijn kleren meegenomen, twee stoeltjes, twee bedden, een heel aantal dozen met bijv. Pannenset en bestek, wasdroger, mijn fiets, tuinmeubilair, boekenkast met boeken, enz.



De auto hebben we in april ofzo gekocht en staat op mijn naam. Ik ben het kentekenbewijs vergeten, zo'n pasje is dat tegenwoordig. De brief met een of andere code die je nodig hebt voor verkoop, heb ik wel, dat zat bij mijn papieren. We hebben gewoon elk de helft betaald, dus hij mag hem gerust van me overnemen tegen een redelijk bedrag.



Ik zal even proberen hem te blokkeren op Facebook, bedankt voor de tips.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Echt ik heb ook altijd de lieve vrede proberen te bewaren! En nu pluk ik er de rottende vruchten van. Hij laat zn ware aard zien dus ik zeg.... Hup houden wat van jou is! Jullie hebben geen kinderen! En jij hoeft echt niet leeg te lopen op en door hem! Alles wat hij houd moet jij nieuw kopen!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Onze financiën waren gelukkig gescheiden, geen gezamenlijke rekening. Ik maakte maandelijks geld naar hem over. Dat heb ik nu stopgezet uiteraard en wat erg goed uitkwam, is dat het geld altijd op de 15e werd overgemaakt.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Als je recht hebt op toeslagen... Schrijf je uit bij hem zodat jullie geen fiscaalpartner meer zijn. Dan moet je je waarschijnlijk inschrijven bij je moeder maar dit zou weer mietnhandig zijn voor haar toeslagen. Misschien dat je dit kan uitzoeken?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Als TO single was geweest zou ik idd ook zeggen dat ze heel sterk is. Maar ik vind het niet meer dan normaal dat ze voor haar dochter kiest. Misschien omdat ik dat gewend ben van mijn eigen moeder? Wij als haar kinderen staan altijd op de eerste plaats voor haar, belangrijker dan haarzelf. Dat is toch hoe een moeder zou moeten zijn? Dat er kutmoeders zijn die hun vriend kiezen, is iets anders. Die zijn gewoon niet normaal. En als ik de OP lees lijkt het alsof TO wel bereid was naar haar ex te luisteren maar maakte hij eigenlijk al de keuze voor haar om de relatie te beëindigen, door helemaal niet te willen meewerken. Zij wou hem toch nog een kans geven? Kortom zoooo supersterk vind ik haar niet hoor. Mijn moeder kennende zou ze al nadat die lamlul haar dochter uitschold zelf geschreeuwd hebben dat de relatie over was. Dat pik je toch niet zeg. Laat staan een kans bieden erover te praten
Alle reacties Link kopieren
Ze is niet uit angst of voor de leuke momenten die er ook zijn gebleven en ook niet omdat ze ook al weg is bij haar exman. Ik vind haar wel heel sterk!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Maar mies, lees de OP anders eens goed. Ze vroeg hem zelfs toestemming om anderen hun mening te vragen over wat nu erger is. Ze wou met hem praten. Hij wilde niet meewerken, dus eigenlijk wou hij gewoon de relatie stopzetten. Ze maakte zelf deze beslissing niet. Deze werd voor haar genomen. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze voor haar dochter kiest. Dan zegt ze nog tegen haar dochter dat ze geen vriend wil die zo tegen haar dochter doet. Maar het is vriend die haar niet meer wilde. Was hij het gesprek aangegaan en had hij zn valse excuses aangeboden dan was het een ander verhaal geweest
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 13 augustus 2014 @ 23:28:

Goed gedaan Liesje! Fijn dat je nu bij je moeder zit en al naar huizen bent gaan kijken! Heb je alle belangrijke dingen, zodat je tegen hem kunt zeggen: houd de rest toch lekker?



Ik zou proberen alles terug te krijgen. Anders heeft hij nog een probleem met de helft van het geld van de auto.



Makkelijk gezegd hou de spullen maar maar TO moet ook nog een huis huren of kopen. En wie weet waar ze het geld nog allemaal voor nodig heeft. Nee hoor, met zijn gedreig dat hij de hond moet hebben en anders krijgt ze niets meer, dan zou ik klaar zijn. Dan ook niet zijn deel terug van de auto.



Zet dingen op papier wat en hoe je de verdeling wil gaan doen. Dan weet je ook dat je zaterdag niets vergeet. Hou er rekening mee dat het zaterdag misschien niet zo aardig verloopt van zijn kant.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Wat een eikel 1e klas zeg, als er niet te veel spullen van waarde nog staan in dat huis, zou ik zeggen van stop t maar in je je reet!

Sterkte to!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven