Misan3

05-03-2013 19:11 1158 berichten
Alle reacties Link kopieren
U kent de onderwerpen. U kent de spelers. Voor acuut geheugenverlies: hier.
quote:Syndicate schreef op 07 maart 2013 @ 17:57:

[...]



Bommen, raketten, kogels en granaten hebben eigenlijk allemaal de vorm van een lul. Zeg maar. Dus bovenstaande opmerking impliceert eigenlijk per definitie vrouwonvriendelijke penetratiedrang.



[x]Ongeschikt dus.



Je zult iets beters moeten verzinnen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn hier.Ach het is hier toch al 1 groot mijnenveld, dus daar maak ik me niet druk om.
quote:Syndicate schreef op 07 maart 2013 @ 17:58:

[...]



Ik heb ook genoten. Ik heb zelfs een gevoel van een soort band ofzo. Het idee dat ik jullie allemaal zou missen, als ik nu op vakantie zou gaan.Wat lief .
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 maart 2013 @ 18:00:

[...]



Ach het is hier toch al 1 groot mijnenveld, dus daar maak ik me niet druk om.

Een moderne landmijn heeft veel meer uiterlijke overeenkomsten met een borst dan met een lul. Dus dat kan goed kloppen.



Deze bijvoorbeeld.
quote:Syndicate schreef op 07 maart 2013 @ 18:04:

[...]



Een moderne landmijn heeft veel meer uiterlijke overeenkomsten met een borst dan met een lul. Dus dat kan goed kloppen.



Deze bijvoorbeeld.





OK dan drop ik landmijnen en jullie bommen. Deal?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 maart 2013 @ 17:53:

[...]





Zo moeilijk is mijn naam niet toch, aioili?



Kom op meid, doe niet zo moeilijk. Nemen we lekker een toastje met sneerleverworst en lamaarpate er bij, als voorafje biejankadetjes met aioli en we drinken de beker der gramschap, gevuld met een koppig wijntje, volkomen leeg. Als toetje nemen we een coupe Siberienne met creme bralee en een citroensorbet.



Daarna gaan we gezellig samen op de bank Kramer vs. Kramer kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 maart 2013 @ 14:31:

[...]



Leuke vraag en ik zal er eventjes mijn gedachten over laten gaan.



Ik vind ze vriendelijk, rationeel, redelijk, niet op de persoon spelend, intelligent, wereldwijs en goed belezen. Daarom lees ik ze graag.



Er zijn er vast nog wel meer te noemen die dit ook doen, maar dit waren de eerste 2 mensen die in me opkwamen.Zo zie je maar weer dat de definitie van gentleman voor ieder net even anders ligt. Welbespraak/taalvaardig en intelligent en vast ook belezen zie ik ook bij forummers die verder niet altijd even "gentle" zijn. (Daarbij zou ik het lullig vinden als je als man niet zo'n brainy denker bent en dat je dan geen gentle man zou kunnen zijn, maar dit terzijde)
anoniem_82966 wijzigde dit bericht op 07-03-2013 18:09
Reden: ...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 maart 2013 @ 18:06:

[...]







OK dan drop ik landmijnen en jullie bommen. Deal?

Mwah, er liggen nog een heleboel antieke exemplaren uit *schraap* 'Revolutionaire Tijden'. Ik zou oppassen hoor.



Wat wel keigrappig en inventief is is deze oplossing die twee Afghanen hebben gevonden voor een groot probleem in hun land en daarbuiten.



Met goedkope materialen, en rolt door de wind. Volslagen offtopic, maar we hadden het over populaire wetenschap, en van dit soort dingen krijgt een mens hoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aeolus, 50 minuten geleden



Ik ben een voorbeeld van misogynie?? Of ik breng zelf die geniepige technieken waar ik vrouwen van beschuldig in de praktijk? Nou ben ff te dom om de clou (niet clue) te snappen Je bent clueless.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Bij man vrouw denk ik steeds archetype Ken en Barbie, maar ik moest ineens denken aan bijv. Rita Verdonk en Job Cohen, Margaret Thatcher en Obama, dan vind ik de genoemde M's "vrouwelijker" en de V's "mannelijker".
Ik kan geen concrete voorbeelden van misandrie vinden, feitelijk. Ik kan wel een hoop voorbeelden vinden waarin mannen in onze huidige samenleving achtergesteld worden, omdat vrouwelijke (?) waarden de norm lijken te zijn geworden.



Geweld (tegen vrouwen) is bijvoorbeeld tot crimineel gedrag verklaard, waarmee mannen in de machtsverhoudingen tussen de seksen op achterstand gezet zijn.



Van rechtswege is hen ook de zeggenschap over hun kinderen en de zeggenschap over de besteding van hun eigen inkomen na een scheiding afgepakt.



De intrinsieke waarden van vrouwen (prioriteit voor de zorg voor hun kinderen, kwetsbaar) worden door de wetgever bevestigd en de intrinsieke waarden van mannen (gezag uitoefenen door geweld en beslissen over de besteding van hun inkomen) zijn door de wetgever afgenomen.



De intrinsieke waarden zijn daarmee echter niet opeens verdwenen; ze worden slechts onderdrukt.



En, zoals iedereen die er verstand van heeft je kan vertellen; er zal een uitlaatklep gevonden worden voor de frustratie die dat oplevert. De (grote) kans dat die uitlaatklep vorm krijgt in gedrag dat onacceptabel is volgens de geldende (vrouwelijke) normen, is inherent aan het systeem. Er is bijna geen ontsnappen aan.
quote:Amand schreef op 07 maart 2013 @ 18:14:

Ik kan geen concrete voorbeelden van misandrie vinden, feitelijk. Ik kan wel een hoop voorbeelden vinden waarin mannen in onze huidige samenleving achtergesteld worden, omdat vrouwelijke (?) waarden de norm lijken te zijn geworden.



Wat mij betreft is dat juist de kern van misandrie. Dat de "vrouwelijke" waarden blijkbaar superieur zijn geworden aan "mannelijke" waarden en dat mannen in dat licht worden bezien met argwaan, minachting of als kleuter.
Alle reacties Link kopieren
Quote geve:



"Niet onder de Viva-vrouwen, toch nog niets van gemerkt. Wel een soort onuitgesproken niet-aanvals-pact tussen mannen onderling. Als uitgangspositie dan toch, dat kan veranderen naarmate een discussie vordert."



*lampje*



Een soort kartelvorming.... eh... Het Groepje!! :D



;)
quote:tijgermeisje schreef op 07 maart 2013 @ 18:14:

Bij man vrouw denk ik steeds archetype Ken en Barbie, maar ik moest ineens denken aan bijv. Rita Verdonk en Job Cohen, Margaret Thatcher en Obama, dan vind ik de genoemde M's "vrouwelijker" en de V's "mannelijker".Ja er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen te vinden. Daarom moet je dit onderwerp denk ik ook lezen met een disclaimer in je achterhoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aeolus schreef op 07 maart 2013 @ 18:08:

[...]





Kom op meid, doe niet zo moeilijk. Nemen we lekker een toastje met sneerleverworst en lamaarpate er bij, als voorafje biejankadetjes met aioli en we drinken de beker der gramschap, gevuld met een koppig wijntje, volkomen leeg. Als toetje nemen we een coupe Siberienne met creme bralee en een citroensorbet.



Daarna gaan we gezellig samen op de bank Kramer vs. Kramer kijken.Kijk eens onder de H van Humor en probeer het dan nog eens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Syndicate schreef op 07 maart 2013 @ 17:17:

[...]



Nou, wie voelt zich genegeerd hier? Dit is je kans.Ik vermoed dat BGB doelt op het gebruik maken van de negeer optie, waardoor je op het forum alle posts van de forummers die onder die negeerknop geplaatst zijn niet te zien krijgt.
quote:tijgermeisje schreef op 07 maart 2013 @ 18:08:

[...]





Zo zie je maar weer dat de definitie van gentleman voor ieder net even anders ligt. Welbespraak/taalvaardig en intelligent en vast ook belezen zie ik ook bij forummers die verder niet altijd even "gentle" zijn. (Daarbij zou ik het lullig vinden als je als man niet zo'n brainy denker bent en dat je dan geen gentle man zou kunnen zijn, maar dit terzijde)

Daarom stonden er ook zaken bij als vriendelijk en niet op de persoon spelend.



En wat mij betreft is een gentleman inderdaad ook welbespraakt en intelligent, want het is voor mij een totaalpakketje. Sorry als ik hiermee de wat minder slimme man wellicht tekort doe.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 07 maart 2013 @ 18:10:

[...]





Je bent clueless.Enjoy it while it lasts babe.
quote:Syndicate schreef op 07 maart 2013 @ 18:09:

[...]



Mwah, er liggen nog een heleboel antieke exemplaren uit *schraap* 'Revolutionaire Tijden'. Ik zou oppassen hoor.



Wat wel keigrappig en inventief is is deze oplossing die twee Afghanen hebben gevonden voor een groot probleem in hun land en daarbuiten.



Met goedkope materialen, en rolt door de wind. Volslagen offtopic, maar we hadden het over populaire wetenschap, en van dit soort dingen krijgt een mens hoop.Erg slim inderdaad.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 maart 2013 @ 18:21:

[...]





Kijk eens onder de H van Humor en probeer het dan nog eens.Ah en dat hoofdstuk heb JIJ zeker geschreven! OK ik lees en leer...
Het grappige (in het licht van dit topic) is, dat ik feitelijk heel veel eigenschappen van 'de gentleman' zoals we die heden ten dage erkennen, dagelijks in de praktijk breng.



Wat me echter elke keer weer in het verkeerde keelgat schiet, is de aanname dat gentleman ook vrijwillig afstand doen van de andere kant van dezelfde medaille.



Dan word ik een beetje kribbig.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 maart 2013 @ 18:19:

[...]



Ja er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen te vinden. Daarom moet je dit onderwerp denk ik ook lezen met een disclaimer in je achterhoofd.





Ik begin me inmiddels af te vragen in hoeverre het nog over uitzonderingen gaat.



Niet dat ik nu 1000 mannen met vrouwelijke eigenschappen en 1000 mannen met vrouwelijke eigenschappen uit mn mouw kan schudden, maar het de lijn tussen mannelijk en vrouwelijk is geen scherp getrokken grens tussen de geslachten, wat dat betreft denk ik dat karakter en geslachtsdeel correlatie een beetje te vaak wordt gezien als een wet van meden en perzen.



Maar dit is mijn persoonlijk indruk van het maatschappelijk fenomeen mensen die samenleven, en daarvan zijn de meeste heteroman of heterovrouw. En ook dat heb je weer in gradaties, geaardheid is ook lang niet zo zwart wit volgens mij.



Overigens heb ik bij populair wetenschappelijke tijdschriften altijd het idee dat ze met name die dingen publiceren die goed voor de verkoop zijn. Ik vind het iig vaak vrij eenzijdige human interest info.
Een gentleman zijn heeft alles te maken met innerlijke beschaving. En: A gentleman always feels at home. Of het nou bij de Rotaryclub is, de Hells Angels of op het Viva froum.
Alle reacties Link kopieren
Aeolus: Juist!



En wat betreft de andere kant van de medaille: Daar is heus ook een tijd en een plaats voor.
@tm volgens mij is het meer zo, dat vrouwen die zich naar de top hebben gevochten heel wat mannelijke eigenschappen moeten hebben. Of zich eigen hebben moeten maken. Mannen maken gewoon gebruik van het old boys netwerk.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 07 maart 2013 @ 18:10:

[...]





Je bent clueless.Haha dit is grappig, onbedoeld en onwetend en dan zo'n rake typering .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven