Misan3

05-03-2013 19:11 1158 berichten
Alle reacties Link kopieren
U kent de onderwerpen. U kent de spelers. Voor acuut geheugenverlies: hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:delacour schreef op 08 maart 2013 @ 22:01:

Viva race een idee?Prima idee. Ik schrijf me in voor de categorie Sportmotoren Gevorderden
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
'Misan4: Remsporen in de race'
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 11 maart 2013 @ 13:22:

[...]



Interessante gedachtegang in dat artikel, maar ik vind je conclusie wat te makkelijk. Zelf denk ik dat veel mannen niet zo open staan voor de huidige vorm van emancipatie omdat ze zien dat ze oneerlijk benadeeld worden aangezien het schijnemancipatie is (wel de lusten en niet de lasten). Wie heeft daar nu zin in?Hoe zou een win-win situatie er volgens jou uit zien en met name: Wat zou daarvoor nodig zijn/hoe kom je daar? "(Aangezien niemand graag lusten inruilt voor lasten, wat daar dan ook de definitie van mag zijn, die zal per situatie persoon verschillen lijkt mij)
quote:tijgermeisje schreef op 11 maart 2013 @ 15:44:

[...]





Hoe zou een win-win situatie er volgens jou uit zien en met name: Wat zou daarvoor nodig zijn/hoe kom je daar? "(Aangezien niemand graag lusten inruilt voor lasten, wat daar dan ook de definitie van mag zijn, die zal per situatie persoon verschillen lijkt mij)Eerlijk gezegd voel ik me helemaal niet zo benadeeld als man. Er zullen ongetwijfeld situaties zijn waarin 'we' benadeeld worden (o.a. familierecht zoals aan gegeven door Amand en Palanja) en zo zullen er ongetwijfeld situaties zijn waarin het omgekeerde geldt. Uiteindelijk zullen we als maatschappij hierin elkaar wel tegemoetkomen.
quote:tijgermeisje schreef op 11 maart 2013 @ 15:44:

[...]





Hoe zou een win-win situatie er volgens jou uit zien en met name: Wat zou daarvoor nodig zijn/hoe kom je daar? "(Aangezien niemand graag lusten inruilt voor lasten, wat daar dan ook de definitie van mag zijn, die zal per situatie persoon verschillen lijkt mij)Als je werkelijk streeft naar gelijkwaardigheid tussen man en vrouw binnen een maatschappij (en dat hoeft niet persé want in Moslimlanden wil men dit bijv. (nog?) totaal niet) dan moeten zowel de mannen als de vrouwen zich realiseren dat dit niet alleen voordelen zal opleveren, maar dat er ook offers gebracht moeten worden (vrouwen: bijv. harder werken, kinderen minder zien; mannen: bijv. gepasseerd en geleid worden door een vrouw) en dat zal door zowel de kerk, de staat als de wetgeving gedragen moeten worden. Ook zal er een cultuuromslag binnen de bevolking zelf moeten plaatsvinden zoals je bijv. in de jaren 60 en 70 zag. Ik denk dat we nog lang niet zover zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou slotje dan maar? Nee, voor emancipatie moet je op de barricaden. Dat komt er nooit vanzelf.



Donk, motorrijden voor gevorderden is me te ingewikkeld. Zijn er nog liefhebbers voor de 100 m. zaklopen ?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Slotje.



Nog één linkje, omdat blijkbaar de apen toch onverminderd populair blijven in discussies over de mannetjes en de vrouwtjes:

the aquatic ape theory.





http://www.guardian.co.uk ... icexperts.highereducation
Ik krijg opeens trek in een banaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:foxytoxy schreef op 11 maart 2013 @ 18:35:

Slotje.



Nog één linkje, omdat blijkbaar de apen toch onverminderd populair blijven in discussies over de mannetjes en de vrouwtjes:

the aquatic ape theory.





http://www.guardian.co.uk ... icexperts.highereducation
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Ik vind die theorie op zich wel grappig, al snap ik niet wat het nut van het vermelden hiervan voor dit topic is, want het verklaart niet echt het menselijk man/vrouw gedrag zoals wij dat hier bespreken, maar goed.



Het stuk zelf vond ik redelijk onleesbaar, dus voor de geïnteresseerden is hier de samenvatting in het Nederlands:



Wateraap-theorie
Ik ben zo misandrietig
Alle reacties Link kopieren
quote:Aeolus schreef op 11 maart 2013 @ 20:17:

Ik ben zo misandrietig Ze zijn over je grens gegaan hè.
quote:Syndicate schreef op 11 maart 2013 @ 20:30:

[...]



Ze zijn over je grens gegaan hè.Wie? De lama's?
Nee joh mensen op een forum die ik niet eens ken kunnen mij niet raken. Gewoon prive-omstandigheden.
Precies. Ook mannen zijn niet van steen.
Alle reacties Link kopieren
Namens alle vrouwen sorry, Aeolus.
óu sont les neiges d'antan

quote:Aeolus schreef op 11 maart 2013 @ 20:48:

Nee joh mensen op een forum die ik niet eens ken kunnen mij niet raken. Gewoon prive-omstandigheden.

Rot voor je



(was het Liz?)
quote:merano schreef op 11 maart 2013 @ 21:39:

Namens alle vrouwen sorry, Aeolus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 maart 2013 @ 22:22:

[...]



Ooit komt de dag dat ze zich naar jou toe verontschuldigen Amand. Ooit.
quote:Syndicate schreef op 11 maart 2013 @ 23:20:

[...]



Ooit komt de dag dat ze zich naar jou toe verontschuldigen Amand. Ooit.



Tuurlijk,...........



Pasen-pinksteren.....
Alle reacties Link kopieren
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 maart 2013 @ 21:33:

Precies. Ook mannen zijn niet van steen.



Sommigen wel hoor



Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Psssst Amand...

http://www.youtube.com/watch?v=3RaHTDNude4
Alle reacties Link kopieren
Gentlemen
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 maart 2013 @ 18:38:

Ik krijg opeens trek in een banaan.Ik ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven