Mishandeling, aangifte en opleiding

27-08-2014 21:35 33 berichten
Een aantal jaar geleden had ik een relatie met een man die van buiten de ideale kerel was. Helaas was dat binnenshuis niet helemaal zo. Hij was snel geïrriteerd, kon ontzettend uit zijn slof schieten ntegenover mijn kinderen en heeft me een keer in elkaar geslagen. Ik heb hem toen uiteraard buiten gezet maar na een aantal maanden zijn we toch samen verder gegaan. Tot hij op een dag boos werd op mijn zoon, hij het kind een duw gaf en, als ik hem niet had tegengehouden, zou hebben geschopt toen het was gevallen. Ik heb zijn spullen gepakt en hem een fijn leven gewenst. Heb geen aangifte gedaan, omdat hij ver weg verhuisde en ik er gewoon vanaf wilde zijn. Later hoorde ik van mijn zoons dat de man, als ik er niet was, gemene dingen tegen ze zei als ze iets in zijn ogen raars of fouts deden, dat hij hen soms gewoon negeerde en dat er meer duwen en tikken zijn geweest.



Nu hoor ik via-via dat hij van plan is de PABO te gaan doen. Ik zou mijn kind niet bij hem in de klas willen hebben en gun het geen enkel 'anders' kind om door deze man belachelijk gemaakt te worden. Als je voor de klas wil moet je een bewijs van goed gedrag halen, anders word je nergens aangenomen. Ik denk er serieus over alsnog aangifte te doen.

Nee: ik wil geen wraak, ik gun hem die opleiding heus, maar ik gun toekomstige leerlingen een ander dan deze man voor de klas.



Is aangifte doen verstandig? Of is het te laat (6/7 jaar geleden)?
Heeft volgens mij geen enkele zin. Je hebt geen bewijs en wraak is geen reden om het alsnog te proberen lijkt me. En waarom ben je nog zo met hem bezig?



Als hij ongeschikt is haalt hij heus de opleiding niet.



Maar waarom ben je zo bezig met welke opleiding de man waar je járen geleden mee was aan het doen is? Laat het gaan zeg.
Alle reacties Link kopieren
Die komt echt niet ver tijdens zijn stages hoor.... hij valt zo door de mand.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch aangifte doen, als teken naar je zoon, dat iedereen die aan hem komt.... Daar voor ter verantwoording wordt geroepen
Beutje laat nietwaar? Ze haalt hem in huis, laat zichzelf slaan, gaat weer terug, hij is gemeen tegen haar kinderen en ze blijft, haar kind wordt geslagen en ze gaat weg, maar dan doet ze geen aangifte, nee pas als hij 6 jaar later een opleiding gaat doen.



Dat zet voor haar kinderen geen zoden aan de dijk.
Ik haaat kinderen, maar toch een lerarenopleiding gehaald..(nee geen nood werk niet met kinderen;)) Het kan dus wel.

Maar waarom zou je je in een mogelijk wespennest storten?? Get over it! Jij jou leven, hij het zijne.
Alle reacties Link kopieren
Weer een heel raar verhaal....
Alle reacties Link kopieren
Leg het eens voor aan de politie. Ik vind het een goede reden om hier nu op terug te komen, of het nou nog kan of niet. Heb hier geen verstand van, maar kan er bijvoorbeeld niet een aantekening worden gemaakt, zodat bij een volgend incident het niet als geïsoleerd wordt gezien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 27 augustus 2014 @ 22:03:

Beutje laat nietwaar? Ze haalt hem in huis, laat zichzelf slaan, gaat weer terug, hij is gemeen tegen haar kinderen en ze blijft, haar kind wordt geslagen en ze gaat weg, maar dan doet ze geen aangifte, nee pas als hij 6 jaar later een opleiding gaat doen.



Dat zet voor haar kinderen geen zoden aan de dijk.Aangifte tegen zichzelf dan maar? Wegens kind blootstellen aan gevaarlijke situatie?
Alle reacties Link kopieren
En dan? Denk je dat de politie hem verbied de Pabo te gaan volgen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak jij je druk over andermans kinderen die eventueel bij hem in de klas komen (waar toezicht is), terwijl je je eigen kinderen alleen met hem liet?
Alle reacties Link kopieren
Wat een kul reden, dat je het zijn toekomstige leerlingen niet aan wil doen.

Toen jij hem uit je bed en je leven schopte, heb je toen geen één seconde bedacht dat hij een nieuwe vrouw met kinderen zou kunnen ontmoeten? Die gunde je wel zo'n partner en stiefvader???
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hij gaf je kind een duw, maar heeft het niet geschopt.

Waar wil je dan aangifte van doen?
Op zich vind ik ook dat je een wat dubieuze motivatie hebt.



Echter, ik zou zo'n man niet graag als stagiair zien in de klas van mijn kind.



Je bent nu alleen veel te laat hiermee. Jammer, maar 6 jaar na dato is hier niks meer mee te doen natuurlijk.
quote:lilalinda schreef op 27 augustus 2014 @ 21:59:

Misschien toch aangifte doen, als teken naar je zoon, dat iedereen die aan hem komt.... Daar voor ter verantwoording wordt geroepen7 jaar na dato? een teken van niks
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 22:37:

Hij gaf je kind een duw, maar heeft het niet geschopt.

Waar wil je dan aangifte van doen?Huiselijk geweld? Zij is wel geslagen.
waarom sleur je je kinderen mee in zo'n destructieve relatie?
quote:riannerianne schreef op 27 augustus 2014 @ 22:37:

[...]





Huiselijk geweld? Zij is wel geslagen.en daarna weer vrolijk met hem verder gegaan. Ze heeft haarzelf en haar kind doodleuk blootgesteld aan dit "geweld". Wat zegt dit over haar?
Vaag verhaal.
quote:riannerianne schreef op 27 augustus 2014 @ 22:37:

Op zich vind ik ook dat je een wat dubieuze motivatie hebt.



Echter, ik zou zo'n man niet graag als stagiair zien in de klas van mijn kind.



Je bent nu alleen veel te laat hiermee. Jammer, maar 6 jaar na dato is hier niks meer mee te doen natuurlijk.Je weet helemaal niet of die man in een werksituatie ook dergelijk gedrag vertoont. We weten feitelijk niks van deze man. Misschien is hij de afgelopen jaar in therapie geweest en is hij inmiddels een schat van een man en een hele goede leraar
Alle reacties Link kopieren
Terug gaan naar een meppende man met kinderen is wel heel kansloos. Zou daar bij jezelf maar eens te rade over gaan.

Volgens mij wil jij je eigen schuldgevoel weg poetsen met aangifte doen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 22:39:

[...]



en daarna weer vrolijk met hem verder gegaan. Ze heeft haarzelf en haar kind doodleuk blootgesteld aan dit "geweld". Wat zegt dit over haar?Klopt hoor. Maar dat vrijwaart hem niet natuurlijk. Slaan is nooit oké.
quote:riannerianne schreef op 27 augustus 2014 @ 22:42:

[...]





Klopt hoor. Maar dat vrijwaart hem niet natuurlijk. Slaan is nooit oké.Zo zwart wit is het niet hoor. Er zijn gevallen van huiselijk geweld waarbij je kan zeggen dat slaan niet oké is, maar waarbij je ook kan constateren dat het gezuig en getreiter van de ander, weliswaar niet strafbaar, maar net zo min oké is.
Het gaat niets uitmaken omdat er geen bewijs (meer) is. Overigens denk ik ook niet dat hij door de mand valt, volgens mij kunnen heel veel van dit soort mensen heel goed doen alsof ze normaal zijn en zal het geweld zich beperken tot thuissituaties.
Alle reacties Link kopieren
Veel te laat. En eens met Enn. Ik heb er al wat zien vallen de afgelopen 13 jaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven