Misschien stom, of toch niet?

27-07-2014 15:49 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
In november 2012 heb ik een heel leuk meisje leren kennen. Zij vertelde mij dat het net uit was met haar vriend, en dat ze eerst op wereldreis wilde voordat ze een nieuwe relatie wil beginnen. Ze zat erg in de knoop, zei ze zelf. Toen ze dit vertelde, nam ik dit ter kennisgeving aan. Het was immers de eerste keer dat ik haar leerde kennen, en had totaal niet het idee dat ik op haar verliefd zou worden oid. Ik luisterde 'als een vriend' zeg maar.



We hebben nummers uitgewisseld. Zij WhatsAppte mij vrij vaak, met gewoon 'leuke dingentjes'; bijvoorbeeld over sollicitaties etc. Het was erg gezellig, en we hadden een hele goede klik. Twee maanden later heb ik haar een berichtje gestuurd met 'Zullen we wat drinken?' Zij vond het goed, en we gingen samen wat drinken. We hadden om 19:00 afgesproken, en om 01:00 gingen we naar huis. We vonden het erg jammer dat we moesten stoppen.



Een week later gingen we wéér, en daarna wéér. De vierde keer was erg gezellig, ze bleef mij daarna continu berichten sturen, gaf me koosnaampjes en voordat ze iets kocht, maakte ze een foto met de vraag wat ik ervan vond.



Na de vijfde keer begon ze jaloers te worden. Als ik bijvoorbeeld op een donderdag niet kon, maar wel op een vrijdag, begon ze continu te vragen of ik een date had. 'Wat ga je doen, je hebt toch geen date hé?', zei ze. Dat ging een tijdje zo door. Alles leek erop dat zij verder met mij wilde.



De zesde keer ging ik bij haar slapen. De volgende ochtend heb ik kennis gemaakt met haar moeder, vader en broer. Het was erg gezellig. Ik dacht: 'nu zit het goed' Toen ik naar huis liep, dacht ik 'ik stuur haar nu eens een bericht, zij stuurde mij altijd als eerst, nu ben ik aan de buurt'. Dus ik stuurde wat, kreeg ik geen antwoord. Een paar dagen later stuurde ze me pas weer iets. Ik vond dat vreemd.



Diezelfde week vroeg ik aan haar wat ze ging doen. Ze zei 'ik ben net bij een jongen geweest!' Ik reageerde verbaasd, en was boos op haar. Ze zei: 'Haha, nee grapje, natuurlijk niet. Steken in je hart?' Ik weet niet waarom ze dat deed; misschien wilde ze weten hoe ik over ons dacht. Ik zei dat ik het niet pikte en reageerde een paar dagen niet. Ze begon mij de hele tijd te bellen en berichten te sturen dat ze spijt had en dat ze wilde praten. Ik heb besloten om het uit te praten. Ze zei: 'Ik ben gewoon bang dat we te close worden, ik wil graag eerst op wereldreis, pas daarna weet ik wat ik zoek in een relatie'. Ik heb besloten om het te accepteren. We hebben het immers zo ontzettend leuk met elkaar.



Twee weken later gingen we stappen met elkaar. Het was erg 'romantisch' wat we deden. Ik heb daar weer geslapen, en het was echt zo ontzettend leuk. Ik zei tegen haar de volgende ochtend 'wees nu niet boos, want ik wil nog niets met je.' Toen ik diezelfde dag thuis kwam, dacht ik 'ik lijk wel gek! Ik stuur haar een bericht dat ik verder wil.' Dus dat deed ik. Kreeg ik een paar dagen geen bericht. Ineens kreeg ik 'Ik weet het nog niet, ik ga er even over nadenken.' En pas weer een week later kreeg ik 'Het zal je niet verbazen, maar ik wil geen relatie.' Einde, dacht ik....



...Maar nee, ze smste mij dat ze mij miste. Dus ik was toen zo stom om haar weer mee uit te vragen, en zo geschiedde. We gingen picknicken, we hebben veel gezoend, ik heb 'aan haar gezeten'; we waren weer close. De volgende dag vertelde ze dat ze speciaal voor mij een shirtje had gekocht, gevolgd door een hartje. Ik dacht 'huh?' Maar goed: ik heb het laten zitten. Ze vertelde ook tegen mij: 'ik heb onze band uitgelegd aan mijn vriendin, ze vraagt mij nu steeds 'hoe zit het nu met Mark?'...



We spraken erg veel af, ze stuurde mij veel berichten en toen ging ze op wereldreis. Mijn wereld was kapot, ik miste haar heel erg. Ze is 5 maanden weggeweest.



In die 5 maanden hebben we elke week nog contact gehad (laat ik zeggen: 3 keer in de week). We spraken elkaar ook erg vaak en lang via Skype (minimaal 2 uur).



Toen, nu 4 weken geleden, kwam ze terug. We spraken meteen af. Ze vroeg mij continu of ik haar miste. Daarna vroeg ze aan mij wanneer wij op vakantie zouden gaan; wanneer wij naar het strand gingen; wat we met kerst gaan doen (!) en met klap op de vuurpijl: of ik zin had om naar de verjaardag van haar moeder te gaan. Ik zei nog 'komen je vriendinnen ook'; 'nee', zei ze. Dus ik dacht: dat zit wel goed.



De tweede afspraak hadden we het weer leuk. Ze pakte mijn hand, gaf mij kusjes, zei dat ze met haar moeder aan het praten was over mij, zei continu 'we kunnen ook naar daar en daar' en ik dacht, nu is het moment: 'hebben we een relatie?'



Maar toen: ze schoot terug. Ze zei 'nee, dat weet je toch?' Ik vroeg 'waarom nodig je mij dan bijvoorbeeld uit voor je moeders verjaardag?' Zei ze: 'hoe bedoel je?' ...Ze gaf nergens meer antwoord op. We gingen naar huis. De volgende dag stuurde ik naar haar 'ik vind je echt leuk, waarom gaan we niet door?' Ze stuurde terug: 'ik zie je meer als een vriend dan als mijn vriend'.



Ik reageerde kwaad op haar via berichten. Heel stom, ik weet het, maar toch: ik heb lang op haar gewacht. Ze gaf mij zoveel signalen. We hebben een klik waar menigeen jaloers op is. Dus ik zei tegen haar via een bericht 'je bent gewoon onzeker en laf, je bent echt raar!' Daar kreeg ik weer spijt van, dus ik berichtte: 'Sorry, laten we praten.' Ze reageerde met 'Ik vind het jammer dat we moeten stoppen...' en daarna reageert ze nergens meer op. Dus ik belde, kreeg haar voicemail. Heb haar voicemail ingesproken, maar tot heden nog geen antwoord.



Ik zit, mede door mijn gedrag, met mijzelf ontzettend in knoop. Ik voel me verlaten. Bijna 2 jaar elke dag contact; ze wilde continu samen dingen doen; hand in hand gelopen; kusjes gegeven; bij elkaar geslapen; ze wil met mij op vakantie; ze nodigt mij uit voor haar moeder haar verjaardag....Het werd me teveel. Ik was kwaad, stom, en heb daar spijt van. Ze reageert nu niet meer!



Afijn, wat moet ik doen? Stoppen, zeggen al mijn vrienden. Ja, zeker, maar dat is lastig. Het voelt als liefdesverdriet. Ik heb er heel veel last van, en heb zelfs morgen een afspraak bij de psycholoog! En, ik heb ook al besloten om pas volgende week contact met haar op te nemen, voor een gesprek...Om maar eens duidelijk te maken (op een normale manier) dat ze toch wel erg met mijn gevoelens heeft gespeeld en ik wil ook de reden weten waarom zij mij heeft afgewezen.



Ja, ik weet het: ik ben hopeloos op haar verliefd...Maar goed, we hadden het zo leuk met elkaar. Ik weet het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ze is vanaf het begin duidelijk geweest: ze wilde geen relatie. Hoe ze daarna met je om is gegaan is niet netjes maar je wist hoe ze erover dacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 27 juli 2014 @ 15:53:

Ze is vanaf het begin duidelijk geweest: ze wilde geen relatie. Hoe ze daarna met je om is gegaan is niet netjes maar je wist hoe ze erover dacht.



Klopt, ze wilde geen relatie omdat haar relatie over was én ze wilde eerst op wereldreis voordat ze een nieuwe relatie wilde.



Als je geen relatie wil, ga je mij toch ook niet uitnodigen voor de verjaardag van haar moeder? Dan spreek je toch niet continu af? Ze heeft nooit gezegd dat ze met mij geen relatie wilde, maar dat ze überhaupt geen relatie wilde, dát heeft ze gezegd. En, ze is inmiddels terug van wereldreis...
Ze heeft er nooit doekjes om gewonden, het ging sowieso niks worden.



Dat jij meer naar je hersenspinsels luisterde dan naar wat ze tegen je zei, tja... Rot voor je dat je nu liefdesverdriet hebt. Leer je les, luister naar wat iemand zegt en niet naar wat je denkt te horen. Verbreek het contact en ga verder met je leven.
quote:mark87 schreef op 27 juli 2014 @ 15:56:

[...]





Klopt, ze wilde geen relatie omdat haar relatie over was én ze wilde eerst op wereldreis voordat ze een nieuwe relatie wilde.



Als je geen relatie wil, ga je mij toch ook niet uitnodigen voor de verjaardag van haar moeder? Dan spreek je toch niet continu af? Ze heeft nooit gezegd dat ze met mij geen relatie wilde, maar dat ze überhaupt geen relatie wilde, dát heeft ze gezegd. En, ze is inmiddels terug van wereldreis...

Ik vind continu afspreken of meegaan naar de verjaardag van de moeder echt niet zo bijzonder eerlijk gezegd. Ik doe dat ook met gewone vrienden.



En als ze überhaupt geen relatie wil dan dus ook niet met jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 27 juli 2014 @ 15:59:

Ze heeft er nooit doekjes om gewonden, het ging sowieso niks worden.



Dat jij meer naar je hersenspinsels luisterde dan naar wat ze tegen je zei, tja... Rot voor je dat je nu liefdesverdriet hebt. Leer je les, luister naar wat iemand zegt en niet naar wat je denkt te horen. Verbreek het contact en ga verder met je leven.



Klopt, daar heb je gelijk in. Ik moet mijn verlies accepteren, maar wel met heel veel pijn in mijn hart.



Ik vind het gewoon raar. Afspreken, hartjes sturen, lief doen, na een leuke avond was ze dan de volgende dag kortaf, maar een dag later was het weer 'heeeey, alles goed!! Zullen we weer afspreken binnenkort?'



quote:Annelaure schreef op 27 juli 2014 @ 16:01:

[...]

En als ze überhaupt geen relatie wil dan dus ook niet met jou.



Tja, dat zei ze anderhalf jaar geleden. Als je gaat relatie wil, stuur je ook geen hartjes? Zoek je niet continu contact?



Misschien raar, maar toch: ze maakte zich veel op voor afspraken. En als we dan op vakantie zouden gaan, zei ze 'maar je ziet me dan wel zonder make-up hé!'
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een stom grietje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2014 @ 16:07:

Het is gewoon een stom grietje.





+1



Idd, ik vind haar ook niet heel erg leuk, lief en spontaan over komen......
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Ja, klopt. Ze is ook geen 'normaal' meisje. Ze kan best onbeschoft overkomen. Klinkt misschien raar, maar toch. Maar juist daarom vind ik haar zo leuk...



Zouden jullie nog een gesprek met haar willen aangaan, als jullie in mijn schoenen staan?
Alle reacties Link kopieren
Ik hang m'n tong niet in de mond van een gewone vriend. Dus in dat opzicht kan ik me voorstellen dat je op meer hoopte toen ze eenmaal terug was van wereldreis. Maar ik denk ook dat jullie algehele verstandhouding niet stabiel was: elkaar aantrekken en afstoten en dat is sowieso geen basis voor welke band dan ook ----> vriendschap of relatie. Zij was het niet en zij wordt het niet voor je. Ik zou je wel als tip willen geven dat als iemand van het begin af aan zegt geen relatie te willen, juist afstand te nemen i.p.v. diegene op te zoeken als jij juist wel diepere gevoelens voor een vrouw hebt. Sterkte en succes bij de psycholoog.
quote:mark87 schreef op 27 juli 2014 @ 16:29:





Zouden jullie nog een gesprek met haar willen aangaan, als jullie in mijn schoenen staan?



Nee



Jij houdt wel van drama he?!
Alle reacties Link kopieren
quote:mark87 schreef op 27 juli 2014 @ 16:29:





Zouden jullie nog een gesprek met haar willen aangaan, als jullie in mijn schoenen staan?



Om te zeggen dat ze stom is en stom doet ? Om jezelf voor de zoveelste maal heel anti-geil in de aanbieding te gooien ?



Wat denk je zelf ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit, heb ook zo'n vriendin gehad. Gewoon gevalletje aantrekken-afstoten. Ze praatte soms over 'de relatie' en andere keren weer over 'we zijn alleen vrienden hoor' en blijven slapen mocht ik ook nooit maar ze wilde wel graag sex.



Laat die griet gaan en zoek een die echt voor je gaat.
Alle reacties Link kopieren
Tja, 'laten gaan' is lastig. Ik ken haar al heel lang, al twee jaar. We hebben een ontzettend leuke band met elkaar, we zeggen elkaar alles (zij vooral). En dan zo laten gaan? Zo stoppen?



Ik vind het raar.
Alle reacties Link kopieren
Laat hetlos. Ze vindt jou niet leuk genoeg en klinkt ook niet leuk. En dat je onbeschofte mensen leuk vindt.. Ik zou aan je eigenwaarde gaan werken geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:mark87 schreef op 27 juli 2014 @ 17:03:

Tja, 'laten gaan' is lastig. I



.

Ze negeert je, ze is er klaar mee.

Ga jij door wordt het sneu, stalkerig, onvolwassen gedrag.

Of denk jij dat ze het , wonder boven wonder, gaat zien als volhardende, allesoverwinnende, ware liefde, ment to be ?

Alsjeblieft zeg,.... Doe jezelf een heel groot plezier en behoud een beetje waardigheid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gast, ze is niet veliefd op je, deal with it.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal. Dat had ik even nodig!



....



En morgen heb ik weer de neiging om het goed te willen maken.
Mark87, zoek je ballen en ruggengraat..blijkbaar ben je beide kwijt. Het bord voor je hoofd mag je daarentegen weggooien.



Verder, hou op met aandacht vragen en wishful thinking, erg kansloos. Tenslotte: Word volwassen en zoek een ander meisje.



Zo beetje duidelijk voor je?
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen contact zoeken en niet meer reageren op haar wanneer ze weer contact gaat zoeken.

Deze meid heeft veel plezier van en met jou gehad, maar je bent geen prioriteit.



Kies voor jezelf en voor je toekomst met een leuke meid!
Alle reacties Link kopieren
Neiging maar onderdrukken dan.
Alle reacties Link kopieren
Maar stel, ze zoekt wederom contact (ik sluit dat écht niet uit). Wat moet ik dan doen? Het klinkt raar, maar we hebben echt een bijzonder leuke klik. (Los van dat relatiegedoe.)



Heeft ze niet gewoon bindingsangst? Ik weet dat haar vorige relatie niet op een leuke manier is 'uitgegaan'. Niet dat ik er wat mee kan, maar toch...



Het vervelende is dat ik een nieuw leuk meisje heb leren kennen die openstaat voor een nieuwe relatie. We gaan volgende week wat drinken...Alleen, ik zit nog steeds met 'deze' in mijn hoofd.
quote:mark87 schreef op 27 juli 2014 @ 17:24:

Maar stel, ze zoekt wederom contact. Wat moet ik dan doen? Het klinkt raar, maar we hebben echt een bijzonder leuke klik. (Los van dat relatiegedoe.)



Heeft ze niet gewoon bindingsangst? Ik weet dat haar vorige relatie niet op een leuke manier is 'uitgegaan'. Niet dat ik er wat mee kan, maar toch...



Het vervelende is dat ik een nieuw leuk meisje heb leren kennen die openstaat voor een nieuwe relatie. We gaan volgende week wat drinken...Alleen, ik zit nog steeds met 'deze' in mijn hoofd.Nou, jij je zin. Dan laat je je toch gewoon gebruiken tot zij een volgend neukertje vindt. Maar dan niet hier huilie-huilie komen doen hè.
Alle reacties Link kopieren
Ga er maar vanuit dat het met 'deze' niks wordt. Pas alleen wel op dat je haar niet gaat nadoen, dat je niet dat leuke meisje aan het lijntje houdt terwijl je nog niet toe bent aan een relatie omdat je die ander nog niet uit je hoofd kunt zetten. Als je met dat andere meisje gaat daten, kap die eerste dan gewoon af. Dat wordt toch niks, ze speelt gewoon een spelletje met je, dikke kans dat ze er een schepje bovenop doet als je met een ander gaat daten en dat ze dan opeens wel heel aanhankelijk wordt - om je weer keihard te laten vallen als dat nieuwe meisje weer uit beeld is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 27 juli 2014 @ 17:26:

[...]





Nou, jij je zin. Dan laat je je toch gewoon gebruiken tot zij een volgend neukertje vindt. Maar dan niet hier huilie-huilie komen doen hè.



Ik geloof daar niet in. Klinkt raar, maar toch. We hebben een erg leuke band. Ik heb kennis met haar ouders gemaakt en ze wil erg graag met mij op vakantie (zelfs als ik op wereldreis ga, wil ze mee!). Ze zoekt vaak contact, niet in de trant van 'Ik wil met je naar bed!', maar - bijvoorbeeld - zullen we morgen naar het strand? Ze vraagt nooit - zoals vrienden wél doen - hoe het zit met andere meiden en dat zij een andere jongen heeft.



Het zit ook totaal niet lekker tussen ons, maar dat doen we beiden. Beiden zijn niet duidelijk naar elkaar, maar half-half. Natuurlijk, ze heeft gezegd 'geen relatie te willen vóór haar wereldreis', maar ze is inmiddels terug, en ze nodigt mij uit voor de verjaardag van haar moeder (terwijl vriendinnen niet komen). Tja, allemaal erg dubbel. (STOPPEN MARK! Ik weet het...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven