Moeite met lieve mannen. Bindingsangst?

23-09-2014 18:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een aantal maanden geleden een date gehad met iemand die ik al een tijdje vriendschappelijk kende. We hadden altijd wel een goede klik, maar hij was qua uiterlijk niet echt mijn type. Ik heb het toch een kans gegeven. Vanaf dat moment werd ik overspoeld met complimenten. Daarnaast hield hij telkens de deur voor mij open, nam hij mijn jas aan etc. Hij gaf ook telkens aan alles voor mij te willen doen. Uiteindelijk begon ik me hier ongemakkelijk onder te voelen en ik heb hem aangegeven dat ik geen gevoelens voor hem had.



Nu zit ik weer in een vergelijkbare situatie. Ook deze jongen doet alles voor mij, overlaadt me met berichtjes en ook met complimenten, houdt ook weer deuren open etc. Deze jongen vind ik wel een stuk aantrekkelijker dan de eerste, maar ook nu merk ik dat ik me weer wat ongemakkelijk begin te voelen.



Mijn vriendinnen vinden dat ik juist blij moet zijn dat iemand me zo behandelt en dat het niet de zoveelste is die je even wil gebruiken voor seks.



Is dit nu gewoon bindingsangst, dat ik het daarom steeds af houd?
Alle reacties Link kopieren
Je houdt niet van slijmballen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Een echte vent geeft je de ruimte om vooral jezelf te zijn, Ze weten dat beleefdheden ook knap benauwend kunnen werken.



Dus als hij je niet in vuur en vlam zet, maar slechts iets aantrekkelijker is dan nr 1, dan weet je wat je te doen staat... Duidelijk zijn en je ruimte terugvragen. Vooral dus niet mee doorgaan, daarmee geef je het verkeerde signaal af!
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat man1 uiterlijk je type niet was. Dus naar mijn idee was hij "het" dan gewoon niet voor je. Door hem toch een kans te geven kreeg je denk ik die benauwde gevoelens. Ik herken het namelijk vanuit ervaring(en) uit het verleden.



Is man2 je type qua uiterlijk wel of alleen in vergelijking met man1 leuker?
Waarom denk iedereen altijd aan bindings angst?

Misschien klikt t gewoon niet?

Er zijn zoveel karakters, en zo gek is t niet om niet meteen iemand zo leuk te vinden dat je er iets mee wilt..

ook kun je iemand een goed of geschikt persoon vinden, als die chemie er niet is, hoef je hem niet leuker te gaan vinden omdat hij een fijn persoon is, dan is t gewoon geen relatie materiaal voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het. Die hele lieve jongens waar iedereen zegt dat je blij moet zijn dat die er zijn. Ik heb dit ook zo ervaren zoals jij dit beschrijft. Voor mijn gevoel ging het dan veelste snel (benauwd), ook al is het hartstikke lief dat ze mij als prinses/koningin behandelen, toch begon ik er aan te ergeren en dan wou ik het liefst wegrennen van het gevoel!



Ik had de jongen toen eerlijk verteld dat het ontzettend lief is hoe hij doet, maar dat het voor mij een beetje te snel gaat. Dat begreep hij heel goed. En bij sommige lieve jongens, moet je dan ook nog eens uitleggen wat ze te snel doen. Dan vertel je ze wat je wel of niet fijn vind. Gewoon eerlijk zijn.
Tja, lieve jongens... Een klootzak is weer het andere uiterste maar uiteindelijk wil ik gewoon aan m'n haren die grot in gesleept worden
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 23 september 2014 @ 18:53:

Tja, lieve jongens... Een klootzak is weer het andere uiterste maar uiteindelijk wil ik gewoon aan m'n haren die grot in gesleept worden Volgens mij wil een man precies het tegenovergestelde, aan zijn haren jouw grot in gesleept worden ;)
Alle reacties Link kopieren
Je voelt toevallig niks voor 2 attente mannen en dan denk je dat je bindingsangst hebt?



Niet elke voor jou aantrekkelijke man verovert je hart, lief en attent of niet. Niet voor niks is liefde zo bijzonder: omdat het bijzonder is als je wel gevoelens krijgt voor iemand.



Het is een beetje een raar idee dat iha zou gelden dat iedere beetje aantrekkelijke man die aardig is en/of wil pleasen ook potentiele liefde kan opleveren.



MIsschien is het wel het eenzijdige harder voor jou hollen en zo snel al voor jou willen gaan dat jou tegenstaat, omdat je dat zelf (nog helemaal) niet voelt andersom? En krijg je er daarom de kriebels van als iemand alles voor je wil doen? Voelt het als voorbarig, opdringerig, dat ie je nog helemaal niet kent en te "eager" is om met jou een relatie te beginnen?



En misschien heb jij een heel ander soort persoonlijkheid nodig, of ander type waar jij op valt, bijv die jou wat tegengas geeft of wat langer de kat uit de boom kijkt wat voor iemand jij bent (beter wil leren kennen), of een langere aanloopperiode, of wat dan ook, maar deze 2 waren het gewoon niet.



Dat zou wat zijn als iedereen na 2 dates die "het" niet waren meteen aan zichzelf gingen twijfelen.. Je merkt het vanzelf als je wel gevoelens voor iemand krijgt, ik zou me geen zorgen maken of er iets aan jou mankeert of zo.



Sommige mensen zijn jaren niet verliefd, gewoon omdat ze niemand tegenkomen die die gevoelens bij hun oproept. Of hebben misschien wel een heleboel dates gehad voor ze iemand tegenkomen met wie het echt matcht. Niks raars aan dus!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 23 september 2014 @ 18:53:

Tja, lieve jongens... Een klootzak is weer het andere uiterste maar uiteindelijk wil ik gewoon aan m'n haren die grot in gesleept worden Als jij zo woest aantrekkeljk bent voor die ene man dan sleept hij je als holbewoner jou aan jouw haren mee zijn grot in... Dan is ook die lieve man plots even echt man...
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook wel. Ik denk dat dat bij mij is omdat ik meestal op type player oftewel klootzak val. Ik heb dan zoiets van: "hoe kan dit? Is dit normaal? Wat zit hierachter?" Maar weet je, sommige mannen zijn nu eenmaal lief.
Carpe Diem!
Ik heb een half jaar in midden-Amerika gewerkt en moest daar echt wennen aan de hoffelijkheid die mannen daar ten toon horen te spreiden.

Ze vinden Nederlandse mannen maar onbeschofte horken die geen moeite willen doen voor een vrouw. Bekijk het eens van die kant.
Alle reacties Link kopieren
Bindingangst gaat over, zodra je de ware tegenkomt
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde als jij! Niemand begrijpt dan waarom ik dat soort jongen niets vind.. Ik wil gewoon een beetje meer tegengas. Een leuke discussie. Niet steeds als we bvb uit eten zijn en als hij vraagt wat ik neem dat er dan weer "dat neem ik ook" klinkt..
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 23 september 2014 @ 19:37:

Ik heb een half jaar in midden-Amerika gewerkt en moest daar echt wennen aan de hoffelijkheid die mannen daar ten toon horen te spreiden.

Ze vinden Nederlandse mannen maar onbeschofte horken die geen moeite willen doen voor een vrouw. Bekijk het eens van die kant.helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
Galant is niet hetzelfde als lief.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 23 september 2014 @ 19:37:

Ik heb een half jaar in midden-Amerika gewerkt en moest daar echt wennen aan de hoffelijkheid die mannen daar ten toon horen te spreiden.

Ze vinden Nederlandse mannen maar onbeschofte horken die geen moeite willen doen voor een vrouw. Bekijk het eens van die kant.En veel Nederlanders vinden latino's weer ontzettende glijers. Ik merk het al in de taal, als ik Spaans spreek met vrienden uit Latijns Amerika dan zeg ik ook dingen die in het Nederlands als ''slijmerig'' en ''klef'' kunnen klinken en worden opgevat. In die cultuur is het heel normaal om bepaalde gevoelens ''groot'' te maken, Nederlanders vinden dat vaak overdreven gedoe. ''We'' zijn er iets te nuchter voor, in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties



Ik vind de tweede jongen eigenlijk verder wel heel leuk. Het is ook pas begonnen toen ik ja had gezegd op zijn voorstel voor een date. Hij heeft denk ik nu het gevoel dat hij zo lief moet zijn, hij is ook heel bang dat ik hem niet meer leuk zal vinden.



Het zijn beide trouwens geen Nederlandse jongens. Misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft, gewoon een andere cultuur, en dat ik daar aan moet wennen.



En ik heb net als misspatrice ook vaak dat ik op het type klootzak val, maar dan weet je eigenlijk al van te voren dat het niks zal worden, aangezien zij meestal meerdere relaties te gelijk hebben en dat soort dingen. En nu het tegenovergestelde en dat is dan ook weer niet goed
nah is geen bindingsangst....... die angst heb je bij iedere kerel die iets meer van je wil...maakt niet uit of het dan een lekkere kerel is of een zieligerd.



je hebt dan angst om je vast te leggen.... zonder aansziens des persoon om het maar even zo te zeggen.



ik denk eerder een klassiek gevalletje van jezelf niet op waarde kunnen schatten... je valt op het klojo type omdat dat is, wat je bent gewend.



aardige, hoffelijke jongens zijn je onbekend en daarom voel je je niet op je gemak.



ik zou vol op het orgel gaan en me compleet in de watten laten leggen door het type 'aardige en hoffelijke jongens'. al is het alleen maar om te wennen aan het feit dat ook jij recht heb op een goede behandeling. maar let er wel op dat je die jongens duidelijk maakt dat hoffelijkheid niet automatisch leidt tot relatie, sex of andere zaken.

met andere woorden... hou het vriendschappelijk en wen jezelf aan leuke kerels die het goed met je menen.



er komt een dag dat er een hoffelijke kerel om je aandacht vraagt... en die nog verdomd lekker en heet is ook.....
quote:meelezer1984 schreef op 23 september 2014 @ 23:08:

En veel Nederlanders vinden latino's weer ontzettende glijers. Ik merk het al in de taal, als ik Spaans spreek met vrienden uit Latijns Amerika dan zeg ik ook dingen die in het Nederlands als ''slijmerig'' en ''klef'' kunnen klinken en worden opgevat. In die cultuur is het heel normaal om bepaalde gevoelens ''groot'' te maken, Nederlanders vinden dat vaak overdreven gedoe. ''We'' zijn er iets te nuchter voor, in het algemeen.Haha glijers inderdaad.

Nederlanders zijn absoluut een stuk nuchterder! Een beetje Latijnse charme (die ik helaas ontbeert) zou op zich best welkom zijn als sociaal glijmiddel.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 24 september 2014 @ 12:59:





ik denk eerder een klassiek gevalletje van jezelf niet op waarde kunnen schatten... je valt op het klojo type omdat dat is, wat je bent gewend.



aardige, hoffelijke jongens zijn je onbekend en daarom voel je je niet op je gemak.



ik zou vol op het orgel gaan en me compleet in de watten laten leggen door het type 'aardige en hoffelijke jongens'. al is het alleen maar om te wennen aan het feit dat ook jij recht heb op een goede behandeling. maar let er wel op dat je die jongens duidelijk maakt dat hoffelijkheid niet automatisch leidt tot relatie, sex of andere zaken.

met andere woorden... hou het vriendschappelijk en wen jezelf aan leuke kerels die het goed met je menen.



er komt een dag dat er een hoffelijke kerel om je aandacht vraagt... en die nog verdomd lekker en heet is ook.....echt een stukje tekst om even stil van te worden
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Bindingsangst?



Op mij komen ze over als slijmballen en daar zit ik ook niet op te wachten. Mij behandelen als een prinses? Doe toch gewoon normaal. Ik zou ervan wegrennen.



Maar om dan maar te denken dat "andere" mannen eikels zijn slaat ook nergens op.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaaaaa5 schreef op 24 september 2014 @ 12:50:

Bedankt voor alle reacties



Ik vind de tweede jongen eigenlijk verder wel heel leuk. Het is ook pas begonnen toen ik ja had gezegd op zijn voorstel voor een date. Hij heeft denk ik nu het gevoel dat hij zo lief moet zijn, hij is ook heel bang dat ik hem niet meer leuk zal vinden.



Het zijn beide trouwens geen Nederlandse jongens. Misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft, gewoon een andere cultuur, en dat ik daar aan moet wennen.



En ik heb net als misspatrice ook vaak dat ik op het type klootzak val, maar dan weet je eigenlijk al van te voren dat het niks zal worden, aangezien zij meestal meerdere relaties te gelijk hebben en dat soort dingen. En nu het tegenovergestelde en dat is dan ook weer niet goed Uit welke cultuur wel?...als ik vragen mag?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk, het zijn ook gewoon mannen met weinig ervaring.



Als een man serieus in deze tijd nog denkt dat overdreven slijmen nog werkt.



Deze mannen gaan nog heel lang vrijgezel blijven.



Er is simpelweg iets als te aardig. Sommige mensen noemen dat een deurmat.



Zelfs al zou een man "de ware" zijn voor je. Zelfs als de "de ware" overdreven complimenten gaat strooien en je gaat overspoelen met berichtjes. Dan is zelfs "de ware" niet meer aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde topic, sorry.
anoniem_181701 wijzigde dit bericht op 24-09-2014 13:52
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven