Mooi zijn is vervelend

04-08-2014 20:42 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel is dramatisch gekozen, maar helaas waar. Ik heb getwijfeld of ik dit allemaal zou plaatsen, maar ik weet dat er vrouwen zijn die dit zullen herkennen. Uiteraard ben ik blij met het feit dat ik mooi ben, maar er zitten meer nadelen aan dan mensen zich ooit zouden kunnen bedenken.



Ten eerste: in dit land mag je niet zeggen dat je jezelf mooi vindt, dat stuit de meeste mensen tegen de borst. Maar waarom zou ik ontkennen hoe ik er uit zie? Als ik in de spiegel kijk, zie ik een mooie vrouw. Ik doe modellenwerk en negen van de tien mannen is alleen nog maar in staat tot stamelen als ze mij zien. Ik bèn mooi. Maar als je zegt dat je tevreden bent met je uiterlijk, dan ben je opeens arrogant. Daar staat tegenover dat als je dan valse bescheidenheid tentoonstelt (nee, ik vind mezelf niet mooi) mensen je dan een aansteller vinden.



Ten tweede: vrouwen hebben vaak problemen met hun gewicht. De "ik ben te dik" en de "ik wil wat kilo's kwijt" vliegen me om de oren. Als ik aangeef dat ik blij ben met mijn mooie lichaam, word ik scheef aangekeken. Ook dan ben ik arrogant, terwijl het een feit is en ik er genoeg voor sport.



Ten derde: vrouwen haten je. Ik gok uit pure jaloezie en angst dat ik achter hun mannen aanga. En toch is het een feit: omdat ik bijna iedereen kan krijgen, betekent dat nog niet dat ik iedereen wil. En zeker geen vent die zijn vrouw bedriegt.



Ten vierde: omdat ik een leuk snoetje heb, moet ik wel onaardig en gemeen zijn. Vrouwen zijn vaak jaloers op me. En wat nog erger is: vrouwen gunnen elkaar het licht in de ogen niet.



Ten vijfde: je wordt nooit enkel op je prestaties beoordeeld, want je kan natuurlijk onmogelijk mooi én slim zijn, dus heb je een goede baan of een promotie alleen maar te danken aan je mooie verschijning. Daarnaast zijn mooie vrouwen altijd dom en sluw, dus die loonsverhoging kan je alleen maar verdiend hebben door de baas te plezieren.



Ten zesde: mannen zijn geneigd je snel werk uit handen te nemen en vrouwen vinden je dom. Immers: gebruik ik al mijn hersencapaciteit om mijn lippen te tuiten, want meer kan ik niet.



Nummer 7: mannen gedragen zich onmogelijk. Ze gaan zich ontzettend uitsloven om aandacht van je te krijgen, want een mooie vrouw die geïnteresseerd in je is, is de grootste streling van je ego. Een mooie vrouw daar pronk je mee en elke man zal denken: dat wil ik ook.



Nummer 8: Mannelijke collega's halen 10 keer per dag koffie voor je, willen je helpen met je projecten en bieden je alle hulp van de wereld aan. De vrouwelijke collega's zien dit natuurlijk en worden weer groen en geel van jaloezie.



And last but not least: een leuke man vinden is moeilijk. Het grootste gedeelte van de mannen durft je niet aan te spreken omdat ze je op een torenhoog voetstuk plaatsen. De mannen die je wel durven aan te spreken, vinden zichzelf vaak geweldig en willen niet begrijpen dat je die mening niet deelt. En nee, vertellen dat je bereid bent je vrouw voor mij te verlaten is géén compliment.



Zo. Nu zullen er ongetwijfeld eerst een aantal reacties volgen die mijn gelijk alleen maar bevestigen, maar ik hoop dat er enkele vrouwen zijn die mijn verhaal herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf gewoon normaal doet dan ben je ook toegankelijk voor diegene met goede bedoelingen.

Dat is iets wat je uitstraalt, dat is wat ieder mens voelt en door heeft.



Jazeker, er heerst heel veel jaloezie. Deels geef ik je gelijk of mss wel voor een groot deel.

Er heerst altijd een bepaalde strijd, in schoonheid maar ook in intelligentie enzovoort.



Loslaten en lekker je eigen ding doen zou ik zeggen!
Hallo



Ik ben een man die echt uniek is in zijn soort.
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat je een probleem hebt, iemand die zo over het paardje getild is.

Punt 7/8: deze man zal zo iemand gewoon negeren en daarom verbaast punt 9: And last but not least: een leuke man vinden is moeilijk. mij helemaal niets.

Bescheidenheid zou TO sieren.
Alle reacties Link kopieren
Als je mooi bent, geniet ervan. Zonder schaamte, zonder uitleg, zonder rechtvaardiging. Weet dat het geen persoonlijke verdienste is en niet iets is om trots op te zijn. Hoe je in het leven staat ten op opzichte van jezelf en anderen maakt je uiteindelijk een echt mooi mens (of niet).
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 04 augustus 2014 @ 20:54:

Hallo



Ik ben een man die echt uniek is in zijn soort.Mooi, haal dan gelijk ook even een bakkie leut voor TO.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken wel 1 mooie vrouw die net zo denkt als jij. Maar echt het zit meer tussen haar oren. Ik zal wel jaloers zijn dat ik dat zeg. Verder ken ik nog een mooie vrouw, moi. Maar ik herken 0,0 procent van je verhaal. En waarom zou ik in hemelsnaam moeten zeggen dat ik mooi ben. Dat is net zoals een zwarte broek aantrekken naar je werk en tegen collega's zeggen: ik heb een zwarte broek aan. Die gaan inderdaad heel raar reageren.....
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er toch ook gewoon van genieten voor zo lang als het duurt?
quote:Enn schreef op 04 augustus 2014 @ 20:56:

[...]



Mooi, haal dan gelijk ook even een bakkie leut voor TO.Nee dat vind ik echt kansloze acties.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mij er niks van aan te trekken, maar ik word er mee geconfronteerd. De jaloerse vrouwen en de mannen die verlegen worden in mijn bijzijn. Hoe kan ik daar zelf iets aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Fooootoooooo

Gewoon heel veel chips eten en 30kg aankomen!



Nee er zit wat in maar je moet het natuurlijk wel in perspectief zien. Jij denkt dat iedereen continue naar je kijkt. Dat is niet zo. Veel maar niet continue en altijd.

Jij denkt dat alle vrouwen jaloers op je zijn. Ook dat is niet zo. Niet iedere man wil je. Want je zegt het zelf al: aan een man komen is moeilijk.

Dat het vervelend is kan ik me heus voorstellen. Maar als dit je probleem is heb je een 'zorgeloos' leven.

Daarbij heel simpel, maak jezelf lelijker dan.
Sensy, die foto, kon je daar niet even een waarschuwing bij doen? Sadist
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je eigenlijk met dit topic behalve dat sommigen je verhaal herkennen ?

Kwestie van aandacht trekken ?
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Doe gewoon normaal
.
quote:Scamp schreef op 04 augustus 2014 @ 20:54:

[afbeelding]Die is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat de hele wereld om jou draait?
Alle reacties Link kopieren
:palmface: sjonge wat een rotleven heb jij!



Serieus?
Maar gaat er nu geen enkele vrouw met je om omdat je zo mooi bent en daarmee gezien wordt als een concurrente op de datingmarkt of misschien wel omdat ze bang zijn dat je er met hun vent vandoor gaat?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik herken het helemaal niet

Ik heb de OP even herschreven op mijn beleving.



Ik ben blij dat ik niet zo godsvergeten mooi ben omdat:



Ten eerste: in dit land mag je niet zeggen dat je jezelf lelijk vindt, dat stuit de meeste mensen tegen de borst.Want iedereen heeft wel iets moois zeggen ze dan Maar waarom zou ik ontkennen hoe ik er uit zie? Als ik in de spiegel kijk, zie ik een lelijke vrouw. Ik doe geen modellenwerk en negen van de tien mannen is alleen nog maar in staat tot wegrennen als ze mij zien. Ik bèn lelijk. Maar als je zegt dat je niet tevreden bent met je uiterlijk, dan ben je opeens dom. Daar staat tegenover dat als je dan valse bescheidenheid tentoonstelt (nee, ik vind mezelf niet mooi) mensen je dan een aansteller vinden.



Ten tweede: vrouwen hebben vaak problemen met hun gewicht. De "ik ben te dik" en de "ik wil wat kilo's kwijt" vliegen me om de oren. Als ik aangeef dat ik blij ben met mijn mooie volle lichaam, word ik scheef aangekeken. Ook dan ben ik arrogant, terwijl het een feit is en ik er genoeg voor eet en roseetjes voor drink.



Ten derde: vrouwen houden van me. Ze zijn nooit bang dat ik achter hun mannen aanga. En toch is het een feit: ik date best wel veel met hele leuke mannen, en heb veel vriendinnen



Ten vierde: omdat ik bij het uitdelen van schoonheid niet vooraan heb gestaan, moet ik wel aardig en lief zijn. Vrouwen en ook mannen doen dan ook graag iets voor me



Ten vijfde: je wordt altijd op mijn prestaties beoordeeld, dus heb ik na een paar mooie studies een goeie goede baan en een promotie alleen maar te danken aan hard werken en studeren. Daarnaast zijn minder mooie vrouwen hardwerkend, vriendelijk, gezellig dus die loonsverhoging is meer dan terecht.



Ten zesde: mannen zijn geneigd je snel werk uit handen te nemen en vrouwen vinden je een echte vriendin. Immers: gebruik ik al mijn hersencapaciteit.



Nummer 7: mannen gedragen zich heerlijk. Ze gaan zich gek genoeg ontzettend uitsloven om aandacht van je te krijgen, want een vriendelijke vrouw die geïnteresseerd in je is,is zoveel fijner dan een mooie vrouw die graag met haar schoonheid pronkt.



Nummer 8: Mannelijke collega's halen 10 keer per dag koffie voor je, willen je helpen met je projecten en bieden je alle hulp van de wereld aan. Als me beloofd weer zo'n goddelijke appeltaart voor de afdeling te bakken.



And last but not least: een leuke man vinden is makkelijk.

Het grootste gedeelte van de mannen durf ik niet aan te spreken, maar omdat ik altijd zo vriendelijk uit mij ogen kijk komen ze eigenlijk altijd wel op mij af



Ik heb vrienden, ik heb vriendinnen, ik hou van het leven

'Heerlijk vind ik het, om niet zo mooi te zijn!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind als ik in de spiegel kijk ook dat ik er leuk uit zie. Maar al die dingen die jij hierboven opschrijft...denk je niet dat die wat ver gezocht zijn en mensen je misschien zo behandelen vanwege je air en niet vanwege je "mooie snoetje"? (Deed mij overigens denken aan snuitje..dat paard van Henny huisman.)
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de foto jongens. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat je hoe er ook uitziet: ENJOY!!!!!!!!!



Enneh TO: we doen nog steeds spastisch als het om uiterlijk gaat. Hoe je met verlegen mannen en jaloerse vrouwen omgaat? Wat dacht je van NIET? Niet álles is een probleem en dus heeft niet alles een oplossing nodig. So let it go.
Och arme ziel.
Wees blij dat je mooi bent!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met sommige dingen wel eens eigenlijk. Vooral met punt 1 en 2. Ook zal het ongetwijfeld waar zijn dat andere vrouwen soms jaloers zijn als jij veel aandacht van mannen (hun man helemaal natuurlijk) krijgt, maar er zijn gelukkig ook heel veel vrouwen die wel gewoon normaal tegen je kunnen doen als je mooi bent hoor. Ik merk zelf ook wel eens dat ik als dom tutje word gezien en heb dat zelf wel eens letterlijk van mensen te horen gekregen. Bijv met samenwerken op mijn opleiding heb ik vaak gemerkt dat met name mannen nogal verbaasd waren dat de kwaliteit van mijn werk nog goed was ook. En ook ik trek vaak mannen aan die zichzelf vaak heel wat vinden, de typische macho's waar ik niet op zit te wachten. Sommige van deze dingen zijn misschien niet leuk, maar ik vind dit toch echt stukken beter dan de nadelen van lelijk zijn. Een kennis van mij heeft een heel opvallend uiterlijk op een negatieve manier. Zij wordt constant uitgescholden op straat, mannen zien haar niet staan en lachen haar soms zelfs uit en ook dan zijn andere vrouwen weer gemeen tegen je. En het lullige is dat zij hier niks aan kan veranderen en als je mooi bent zou je jezelf eventueel wel lelijker kunnen maken (maar waarom zou je?). Ik weet dat zij hierdoor erg depressief is. Nou dan heb ik toch echt liever de nadelen die jij noemt.
In een ding heeft summerdance wel gelijk



Ik zou dr doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dickens schreef op 04 augustus 2014 @ 21:02:

[...]





Die is leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven