Mooi zijn is vervelend

04-08-2014 20:42 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel is dramatisch gekozen, maar helaas waar. Ik heb getwijfeld of ik dit allemaal zou plaatsen, maar ik weet dat er vrouwen zijn die dit zullen herkennen. Uiteraard ben ik blij met het feit dat ik mooi ben, maar er zitten meer nadelen aan dan mensen zich ooit zouden kunnen bedenken.



Ten eerste: in dit land mag je niet zeggen dat je jezelf mooi vindt, dat stuit de meeste mensen tegen de borst. Maar waarom zou ik ontkennen hoe ik er uit zie? Als ik in de spiegel kijk, zie ik een mooie vrouw. Ik doe modellenwerk en negen van de tien mannen is alleen nog maar in staat tot stamelen als ze mij zien. Ik bèn mooi. Maar als je zegt dat je tevreden bent met je uiterlijk, dan ben je opeens arrogant. Daar staat tegenover dat als je dan valse bescheidenheid tentoonstelt (nee, ik vind mezelf niet mooi) mensen je dan een aansteller vinden.



Ten tweede: vrouwen hebben vaak problemen met hun gewicht. De "ik ben te dik" en de "ik wil wat kilo's kwijt" vliegen me om de oren. Als ik aangeef dat ik blij ben met mijn mooie lichaam, word ik scheef aangekeken. Ook dan ben ik arrogant, terwijl het een feit is en ik er genoeg voor sport.



Ten derde: vrouwen haten je. Ik gok uit pure jaloezie en angst dat ik achter hun mannen aanga. En toch is het een feit: omdat ik bijna iedereen kan krijgen, betekent dat nog niet dat ik iedereen wil. En zeker geen vent die zijn vrouw bedriegt.



Ten vierde: omdat ik een leuk snoetje heb, moet ik wel onaardig en gemeen zijn. Vrouwen zijn vaak jaloers op me. En wat nog erger is: vrouwen gunnen elkaar het licht in de ogen niet.



Ten vijfde: je wordt nooit enkel op je prestaties beoordeeld, want je kan natuurlijk onmogelijk mooi én slim zijn, dus heb je een goede baan of een promotie alleen maar te danken aan je mooie verschijning. Daarnaast zijn mooie vrouwen altijd dom en sluw, dus die loonsverhoging kan je alleen maar verdiend hebben door de baas te plezieren.



Ten zesde: mannen zijn geneigd je snel werk uit handen te nemen en vrouwen vinden je dom. Immers: gebruik ik al mijn hersencapaciteit om mijn lippen te tuiten, want meer kan ik niet.



Nummer 7: mannen gedragen zich onmogelijk. Ze gaan zich ontzettend uitsloven om aandacht van je te krijgen, want een mooie vrouw die geïnteresseerd in je is, is de grootste streling van je ego. Een mooie vrouw daar pronk je mee en elke man zal denken: dat wil ik ook.



Nummer 8: Mannelijke collega's halen 10 keer per dag koffie voor je, willen je helpen met je projecten en bieden je alle hulp van de wereld aan. De vrouwelijke collega's zien dit natuurlijk en worden weer groen en geel van jaloezie.



And last but not least: een leuke man vinden is moeilijk. Het grootste gedeelte van de mannen durft je niet aan te spreken omdat ze je op een torenhoog voetstuk plaatsen. De mannen die je wel durven aan te spreken, vinden zichzelf vaak geweldig en willen niet begrijpen dat je die mening niet deelt. En nee, vertellen dat je bereid bent je vrouw voor mij te verlaten is géén compliment.



Zo. Nu zullen er ongetwijfeld eerst een aantal reacties volgen die mijn gelijk alleen maar bevestigen, maar ik hoop dat er enkele vrouwen zijn die mijn verhaal herkennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolalola23 schreef op 04 augustus 2014 @ 21:16:

Als je op Kim Kardashian lijkt, geloof ik je.Serieus, daar durf ik nog zonder photoshopeffecten naast haar photoshopversie te staan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Scamp schreef op 04 augustus 2014 @ 21:06:

[...]



[afbeelding]

Lekker off topic wat zijn ze leuk hoe krijg je dat voor elkaar ?

Ik ben niet mooi dus meng me verder niet in ce discussie:)
Waarom ga je trouwens de modellenindustrie in als je het vervelend vind om op je uiterlijk beoordeeld te worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:gucciguilty schreef op 04 augustus 2014 @ 22:01:

[...]





Jup, en dat verbloemen met overschreeuwen: voorbeelden geven van haar knapheid, hoe erg mensen wel niet van haar onder de indruk zijn etc. Als je echt zelfverzekerd bent hoef je hier geen bevestiging te halen en steeds jezelf te verdedigen met 'ja maar, ik ben echt knap, daarom mogen mensen mij niet'.



...Daar zit wel wat in. Dingen lijken misschien niet altijd wat ze zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:05:

[...]





Serieus, daar durf ik nog zonder photoshopeffecten naast haar photoshopversie te staan.

Je vindt haar niet mooi?



'negen van de tien mannen is alleen nog maar in staat tot stamelen als ze mij zien.' Hier moest ik trouwens super hard om lachen.
quote:funky2901 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:08:

[...]



Je vindt haar niet mooi?



Neuh, naturel niet bijzonder mooi . Niet onknap hoor! Zeker niet. Maar niet super bijzonder.



Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:08:

[...]



Je vindt haar niet mooi?



'negen van de tien mannen is alleen nog maar in staat tot stamelen als ze mij zien.' Hier moest ik trouwens super hard om lachen.Ik vind Kim K. ook niet mooi hoor. Vind haar een vadsig varken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar wel mooi! Haar lichaam vind ik ook wel mooi, ze heeft goede rondingen, behalve dat haar billen gewoon veel te overdreven groot zijn.



[img]http://www.expresspress.ro/wp-content/u ... hape22.jpg[/img]



Ik vind het zo irritant dat ik geen plaatjes kan plakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frutje schreef op 04 augustus 2014 @ 21:12:

Ik ben ook niet ontevreden over mijn hoofd, had het slechter kunnen treffen. Natuurlijk, ik ben geen topmodel en heb niet dat superstrakke lijf van jou, maar ik kan er best mee door. Ik vind het een zegen, zo lang als het duurt. Zo heb ik mezelf wel eens onder een bekeuring uitgepraat, heb ik zwart gereden zonder boete (wel gecontroleerd) en heb ik wel vaker het idee dat ik er wat mee gedaan krijg. Zolang dat zo is, geniet ik er van. Straks ben ik oud en gerimpeld en kan het niet meer.



Dus: maak je niet dik.



Tuurlijk wel! Plan B! Fingeer beginnende 'vergeetachtigheid'. Twijfel aan alles "Oh gut, heb ik mijn ID wel bij mij? Moment meneer agent ik moet even kijken (graai, graai). Ach, zou u het heel erg vinden als ik even mijn dochter bel? Oh, ik hoef nu toch niet naar de gevangenis?? Moet ik hiervoor vastzitten?? Oh jee o jee...kunt u mijn tasje even vasthouden? Alstublieft?"



Mijn oma heeft nog nooit een boete hoeven betalen.



Als collega's aangeven "Zo, ik ga even een kopje koffie drinken" direct reageren met "Oh lekker, beetje melk alsjeblieft".



Geen enkele collega boven de 55 heeft ooit zijn/ haar koffie zelf gehaald tijdens een vergadering.



Observeer en leer
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Kim K. niet mooi. Zo zie je maar weer: beauty is in the eye of the beholder
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 04 augustus 2014 @ 22:15:

[img]http://www.expresspress.ro/wp-content/u ... hape22.jpg[/img]Ephina, zet even een S achter je motto : les problèmes ne viennent pas seulS
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:10:

[...]



Ik vind Kim K. ook niet mooi hoor. Vind haar een vadsig varken.





Nou zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:08:

[...]



Je vindt haar niet mooi?



'negen van de tien mannen is alleen nog maar in staat tot stamelen als ze mij zien.' Hier moest ik trouwens super hard om lachen.



Nee, haar gezicht is niets bijzonders.

En qua lichaam: Ja, daar durf ik zeker naast te staan.



En nee, ik ben niet mooi. Ik ben ook niet lelijk. Ik ben gemiddeld
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:10:

[...]



Ik vind Kim K. ook niet mooi hoor. Vind haar een vadsig varken.Is inderdaad erg beledigend om dat zo te zeggen.
Ik ken het probleem, vanochtend las ik in de krant over de situatie in de Gazastrook en ik dacht meteen, maar mijn issue is ook best erg!
quote:guillaumette schreef op 04 augustus 2014 @ 22:18:

[...]



Ephina, zet even een S achter je motto : les problèmes ne viennent pas seulSMerci !
Alle reacties Link kopieren
Wow, Kim K is echt mooi zonder make-up. Major improvement.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Ik kan uit ervaring en studie zeggen dat enkel bloedmooi zijn niets met alle punten te maken heeft die jij benoemt..

Het gaat om je uitstraling en om hoe je kunt communiceren met je medemens, er zijn zelfs hele studies aan gewijd. Met hoge scores op die vlakken heb je bloedmooi zijn absoluut niet nodig om de punten te bereiken, die jij benoemt.

Het enige wat je voor een gemiddelde man bent als je alleen bloedmooi bent en verder geen inhoud hebt is een eenmalig (of tienmalig, als je nog wel je best doet in bed) neukertje. Niet meer, niet minder.

Ik ben niet bloedmooi en zelfs in de tijd dat ik maat 40/42 had, heb ik relaties gehad met heren die erg knap waren of inderdaad zelfs model waren. En nee het waren niet zij die mij dumpten voor een mooiere meid zoals ik altijd dacht dat zou gebeuren, maar ik hen omdat ze over het algemeen genomen (dus hooooo, ik scheer niet iedereen over één kam) geen inhoud hadden en ik me ging vervelen.. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet bloedmooi hoeft te zijn om bloedmooi gevonden te worden!

Dus tsja, ik ben niet jaloers. Heb een hoop hele knappe meiden om me heen en voel me zeer zeker niet minder en ook niet meer met mijn normale uiterlijk en cellulitis op mijn benen.
Alle reacties Link kopieren
quote:treinreiz schreef op 04 augustus 2014 @ 22:21:

[...]

Is inderdaad erg beledigend om dat zo te zeggen.

Oh sorry ik vind het een wandelend waterbed zo minder beledigend?

Kom op ze mag best een kilo of 15 kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, je vult echt heel erg veel in van wat andere mensen volgens jou denken.



Ten eerste: zelf behandel ik een hele knappe dame niet anders dan een ander.

Je generaliseert wel heel erg. Alle vrouwen zijn jaloers op jou en alle mannen zijn gek op je. Dat klinkt ook best wel hoogmoedig hoor. Ik denk dat er zat vrouwen zijn die zeker niet jaloers zijn en er zijn vast ook zat mannen die jou niet direct aantrekkelijk vinden.



Als jij anderen gelijk al wantrouwend tegemoet treed, zul je waarschijnlijk ook niet de leukste reacties krijgen.

Ik denk dan ook dat 't niet zozeer in je knappe uiterlijk zit, maar de manier waarop je andere mensen benaderd. Waarschijnlijk heb je niet de meest open, spontane houding, maar meer al een vijandige houding (aangezien jij er al vast van overtuigd bent dat alle vrouwen jaloers zijn en alle mannen je willen).



Maar goed, om nou te zeggen dat 'mooi zijn vervelend is', gaat te ver. Aantrekkelijk zijn, heeft uiteindelijk meer voor- dan nadelen. Je maakt er echt een groter probleem van in je hoofd dan dat 't is.

En over 10 jaar is 't bovendien wel anders. Dan ben je niet meer zo in trek en heb je daarnaast inmiddels wel geleerd om je niet zo druk te maken over wat andere mensen van je (zouden kunnen) denken.



Nog 1 tip: ik vind best dat je jezelf mooi mag vinden, maar ik zou er niet zo te koop mee lopen. Het is niet zo belangrijk. En ik zou ook niet zeggen dat je 'blij met je mooie lichaam' bent. Dat klinkt toch behoorlijk arrogant en daarnaast moet je beseffen dat je het niet per se helemaal zelf verdiend hebt door veel te sporten; de genen werken natuurlijk ook mee hè. Ik vind 't ook niet echt getuigen van sociale vaardigheden als je gaat opscheppen over je 'mooie lichaam' wanneer anderen moeite hebben hun eigen lichaam te accepteren. Iets meer inlevingsvermogen en tact zouden je waarschijnlijk sieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 04 augustus 2014 @ 22:22:

[...]





Merci !

Avec plaisir...



TO, maak je niet druk, komt allemaal goed als je wat ouder wordt.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:19:

[...]





Nee, haar gezicht is niets bijzonders.

En qua lichaam: Ja, daar durf ik zeker naast te staan.



En nee, ik ben niet mooi. Ik ben ook niet lelijk. Ik ben gemiddeld Nee, ik vind haast niemand bijzonder qua gezicht, trouwens. Maar ik vind haar wel een mooie vrouw. Qua lichaam denk ik dat veel vrouwen naast haar durven te staan omdat er veel vrouwen dunner zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:25:

[...]



Oh sorry ik vind het een wandelend waterbed zo minder beledigend?

Kom op ze mag best een kilo of 15 kwijt.Met haar bouw is het dan een ingevallen ruïne. Dat zou geen gezicht zijn. Ik vind haar ook niet te dik.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:treinreiz schreef op 04 augustus 2014 @ 22:01:

[...]





Ben je dan bot?Nee, hoor dat denk ik niet. Ik ben wel direct en duidelijk in wat ik vind en zou willen en kan ervoor kiezen om daar heel helder over te communiceren. Ik stem altijd af op de ander en ik haal echt mij eigen koffie wel als ik door van allerlei mensen gestoord word in mijn werk. En aangezien ik best veel mensen aardig vind zou ik de mogelijke signalen van jaloezie waarschijnlijk als signalen van voorzichtigheid/aftasten interpreteren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven