Mooi zijn is vervelend

04-08-2014 20:42 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel is dramatisch gekozen, maar helaas waar. Ik heb getwijfeld of ik dit allemaal zou plaatsen, maar ik weet dat er vrouwen zijn die dit zullen herkennen. Uiteraard ben ik blij met het feit dat ik mooi ben, maar er zitten meer nadelen aan dan mensen zich ooit zouden kunnen bedenken.



Ten eerste: in dit land mag je niet zeggen dat je jezelf mooi vindt, dat stuit de meeste mensen tegen de borst. Maar waarom zou ik ontkennen hoe ik er uit zie? Als ik in de spiegel kijk, zie ik een mooie vrouw. Ik doe modellenwerk en negen van de tien mannen is alleen nog maar in staat tot stamelen als ze mij zien. Ik bèn mooi. Maar als je zegt dat je tevreden bent met je uiterlijk, dan ben je opeens arrogant. Daar staat tegenover dat als je dan valse bescheidenheid tentoonstelt (nee, ik vind mezelf niet mooi) mensen je dan een aansteller vinden.



Ten tweede: vrouwen hebben vaak problemen met hun gewicht. De "ik ben te dik" en de "ik wil wat kilo's kwijt" vliegen me om de oren. Als ik aangeef dat ik blij ben met mijn mooie lichaam, word ik scheef aangekeken. Ook dan ben ik arrogant, terwijl het een feit is en ik er genoeg voor sport.



Ten derde: vrouwen haten je. Ik gok uit pure jaloezie en angst dat ik achter hun mannen aanga. En toch is het een feit: omdat ik bijna iedereen kan krijgen, betekent dat nog niet dat ik iedereen wil. En zeker geen vent die zijn vrouw bedriegt.



Ten vierde: omdat ik een leuk snoetje heb, moet ik wel onaardig en gemeen zijn. Vrouwen zijn vaak jaloers op me. En wat nog erger is: vrouwen gunnen elkaar het licht in de ogen niet.



Ten vijfde: je wordt nooit enkel op je prestaties beoordeeld, want je kan natuurlijk onmogelijk mooi én slim zijn, dus heb je een goede baan of een promotie alleen maar te danken aan je mooie verschijning. Daarnaast zijn mooie vrouwen altijd dom en sluw, dus die loonsverhoging kan je alleen maar verdiend hebben door de baas te plezieren.



Ten zesde: mannen zijn geneigd je snel werk uit handen te nemen en vrouwen vinden je dom. Immers: gebruik ik al mijn hersencapaciteit om mijn lippen te tuiten, want meer kan ik niet.



Nummer 7: mannen gedragen zich onmogelijk. Ze gaan zich ontzettend uitsloven om aandacht van je te krijgen, want een mooie vrouw die geïnteresseerd in je is, is de grootste streling van je ego. Een mooie vrouw daar pronk je mee en elke man zal denken: dat wil ik ook.



Nummer 8: Mannelijke collega's halen 10 keer per dag koffie voor je, willen je helpen met je projecten en bieden je alle hulp van de wereld aan. De vrouwelijke collega's zien dit natuurlijk en worden weer groen en geel van jaloezie.



And last but not least: een leuke man vinden is moeilijk. Het grootste gedeelte van de mannen durft je niet aan te spreken omdat ze je op een torenhoog voetstuk plaatsen. De mannen die je wel durven aan te spreken, vinden zichzelf vaak geweldig en willen niet begrijpen dat je die mening niet deelt. En nee, vertellen dat je bereid bent je vrouw voor mij te verlaten is géén compliment.



Zo. Nu zullen er ongetwijfeld eerst een aantal reacties volgen die mijn gelijk alleen maar bevestigen, maar ik hoop dat er enkele vrouwen zijn die mijn verhaal herkennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:25:

[...]



Oh sorry ik vind het een wandelend waterbed zo minder beledigend?

Kom op ze mag best een kilo of 15 kwijt.Denk het niet. Haar buik is plat, alles is strak (behalve haar billen), ze is 33 jaar en moeder.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:28:

[...]



Nee, ik vind haast niemand bijzonder qua gezicht, trouwens. Maar ik vind haar wel een mooie vrouw. Qua lichaam denk ik dat veel vrouwen naast haar durven te staan omdat er veel vrouwen dunner zullen zijn.



Oh, ik kan zoveel vrouwen bedenken die qua gezicht absolute beauties zijn in mijn ogen. Dan kijk je volgens mij verder niet naar figuur, dan is het plaatje 'compleet' zoals het gepresenteerd is.



Kim K is geen beautie. Ook zeker niet lelijk. Maar ik snap de hype qua gezicht/figuur niet zo. Ik vind persoonlijk dat ze een stuk mooier is zonder al teveel make-up. Maakt haar te oud en te 'plastic', haalt alle karakter uit haar gezicht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:sportyyy. schreef op maandag 04 augustus 2014 21:20 Ik vind uiterlijk niet belangrijk. Maar ik heb een mooi voorkomen, mooi hoofd en mooi lichaam en daar ben ik me bewust van. Daarnaast ben ik slim, volg ik een uitmuntende studie en heb ik een baan waar veel vrouwen over fantaseren. Mijn leven is leuk en mijn toekomst is mooi.



Ik draag verder amper make up en loop niet te koop met mijn uiterlijk. Ik bèn aantrekkelijk, ook zonder poespas.



Als het allemaal zo mooi, prachtig en leuk is wat loop je dan te zeuren. Ga lekker voor de spiegel zitten, jezelf bewonderen en je bezig houden met je uitmuntende studie.



Ik begrijp werkelijk niet wat nou je probleem is en wat je hier probeert te halen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tommy_Gun schreef op 04 augustus 2014 @ 22:23:

Wow, Kim K is echt mooi zonder make-up. Major improvement.Ja ik vind haar er ook echt mooier uit zien zonder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het lijkt me best vervelend als je als een magneet op mannen werkt zoals TO, eerlijk gezegd. Dan heeft ze nog vaker met mannen te maken die een blauwtje bij haar lopen. Rest vul ik niet in
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:25:

[...]



Oh sorry ik vind het een wandelend waterbed zo minder beledigend?

Kom op ze mag best een kilo of 15 kwijt.





Mens doe normaal.



Ze heeft helemaal geen overgewicht. Dat ze niet zo graatmager is als andere celebs wil niet zeggen dat ze dik is of om jouw woorden te gebruiken 'een vet varken'.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:34:

[...]





Oh, ik kan zoveel vrouwen bedenken die qua gezicht absolute beauties zijn in mijn ogen. Dan kijk je volgens mij verder niet naar figuur, dan is het plaatje 'compleet' zoals het gepresenteerd is.



Kim K is geen beautie. Ook zeker niet lelijk. Maar ik snap de hype qua gezicht/figuur niet zo. Ik vind persoonlijk dat ze een stuk mooier is zonder al teveel make-up. Maakt haar te oud en te 'plastic', haalt alle karakter uit haar gezicht.Jij vindt Kim K geen beauty, maar genoeg mensen die daar weer anders over denken. Ik ken ook beauty's, maar ik vind iemand nooit bijzonder. Tsja. Ik vind haar inderdaad ook mooier zonder teveel make-up.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 04 augustus 2014 @ 22:35:

Het lijkt me best vervelend als je als een magneet op mannen werkt zoals TO, eerlijk gezegd. Dan heeft ze nog vaker met mannen te maken die een blauwtje bij haar lopen. Rest vul ik niet in Alsof het de realiteit is dat bijna alle mannen zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel echte vrienden heb je, TO?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel, die je leuk vinden om wie je bent, en niet om hoe je eruit z\iet?
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:25:

[...]



Oh sorry ik vind het een wandelend waterbed zo minder beledigend?

Kom op ze mag best een kilo of 15 kwijt.Denk jij zo over vrouwen met 15 kilo teveel jeetje zeg hoe denigrerend .
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 04 augustus 2014 @ 22:36:

[...]

Mens doe normaal.



Ze heeft helemaal geen overgewicht. Dat ze niet zo graatmager is als andere celebs wil niet zeggen dat ze dik is of om jouw woorden te gebruiken 'een vet varken'.

Joh ik zeg ik vind, niet ze is.

Ik zou zelf aan de geelhonger gaan als ik zo'n lijf had. Ik vind t gewoon niet mooi en veeeel te dik naar mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen je openings post gelezen en:



WHAHAHAAAHA!



Ik ben ook 'echt mooi' maar ik herken je verhaal echt niet. Heb lieve vriendinnen, een fantastische vent en vrouwen kleuren echt niet meteen groen als ze me heupwiegend over straat zien lopen (terwijl tegelijkertijd als vanzelfsprekend de hemel open gaat en de engelen beginnen te zingen).



Misschien zie je ook wel gewoon dingen die je graag wil zien? Of mogelijk heb je veel mensen in je sociale omgeving die wat meer op uiterlijkheden gericht zijn? Gevalletje 'wat je bent trek je aan'? Is maar een gedachte. Mijn aanstaande man zegt weleens dat hij mijn uiterlijk een bonus vindt, dat vind ik echt een compliment en ook heel erg waar. Het is namelijk ècht niet het voornaamste dat ik te bieden heb, vind ik. Kan jij dat over jezelf ook zeggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:40:

[...]



Jij vindt Kim K geen beauty, maar genoeg mensen die daar weer anders over denken. Ik ken ook beauty's, maar ik vind iemand nooit bijzonder. Tsja. Ik vind haar inderdaad ook mooier zonder teveel make-up.Daarmee is het cirkeltje weer rond: beauty lies in the eyes of the beholder. Je kan nooit zo'n universele bloedmooie meid zijn dat mannen standaard hun verstand verliezen en vrouwen spontaan allemaal jouw bloed kunnen drinken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat mooi zijn nadelen heeft, voor mooie mensen is het net zo moeilijk als voor '' gewone '' mensen om een leuke partner te vinden.

Ik snap de mannen wel, ik vind mezelf redelijk mooi maar ik had altijd vriendjes die er oke uitzien. nu ben nu een tijdje een hele knappe, succesvolle (en leuke) man aan het daten maar ik wordt best wel nerveus van al die vrouwelijke aandacht die hij krijgt. ik vind het moeilijk om hier mee om te gaan.....

Toch zou ik maar proberen om er je voordeel uit te halen, je verhaal komt wel wat zeurderig over.
quote:lemoos2 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:46:

[...]





Daarmee is het cirkeltje weer rond: beauty lies in the eyes of the beholder. Je kan nooit zo'n universele bloedmooie meid zijn dat mannen standaard hun verstand verliezen en vrouwen spontaan allemaal jouw bloed kunnen drinken.



+1

Dat komt alleen maar voor in tekenfilmpjes
Tja, was ik maar rijk, en niet zo knap.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:46:

[...]





Daarmee is het cirkeltje weer rond: beauty lies in the eyes of the beholder. Je kan nooit zo'n universele bloedmooie meid zijn dat mannen standaard hun verstand verliezen en vrouwen spontaan allemaal jouw bloed kunnen drinken.Nee, daar geloof ik ook geen zak van. Ik weet dat het voornamelijk heeft te maken met houding, hoe je overkomt en hoe je bent. Daarom moet ik ook lachen om de openingspost. Erg overdreven en aangedikt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel vervelend is dat men weleens zegt goh jij ziet er goed uit maar die en die ziet er echt niet uit.

En dan zit diegene er gewoon bij!!

Mocht ik een man leuk vinden dat op dat moment al meteen niet meer. Als zou ie nog zooo knap zijn!
Wat een klaagzang zeg. Jammer dat je niet vooraan stond bij het uitdelen van incasseringsvermogen
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:50:

[...]



Nee, daar geloof ik ook geen zak van. Ik weet dat het voornamelijk heeft te maken met houding, hoe je overkomt en hoe je bent. Daarom moet ik ook lachen om de openingspost. Erg overdreven en aangedikt. En ook die houding en hoe je overkomt is niet ieders smaak/grootste nachtmerrie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Heb je openingspost alleen gelezen TO.



Ik kan hier geen normale reactie op geven. Onvoorstelbaar. Wat een rotleven moet jij hebben met al die grote problemen waar je ie-de-re dag weer mee te maken hebt. Het moet heel zwaar voor je zijn allemaal.



Pff
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel een beetje wat TO schrijft. Ik doe ook modellenwerk, en heb een slank figuur (maat 36), grote borsten (C, soms D), lang blond haar en lange slanke benen.



Ik merk wel dat mannen mij eigenlijk altijd scannen, maar dat is nog lang niet zo erg als de opmerkingen van vrouwen. Vorige week op het strand, toen ik in bikini liep (niet topless), hoorde ik "moet je dat zien, die loopt echt te pronken" - terwijl ik, voor zover ik weet, niets anders deed dan langs de vloedlijn van de zon en zee genieten. Ook heb ik vrouwen wel eens horen melden (niet tegen mij, wel tegen elkaar) dat mijn borsten zeker nep moesten zijn.



Dus ja, helemaal onbekend komt het mij niet voor. En soms is het best vervelend. Ik heb geen zin om mij lelijk te maken (een rattencoupe en dan rood verven, en dan een tuinbroek of zo), maar ik heb ook geen zin om me te verontschuldigen dat ik er goed uitzie.
Alle reacties Link kopieren
Sportyyy: waarom noem jij tandheelkunde een uitmuntende studie? Je kán uitmuntend zijn in je studie, maar deze studie is hooguit zwaar te noemen vanwege de lange dagen die je maakt en wat niet bij alle studies zo is. Maar het feit dat jij dit studeert, is iets geheel anders dan het als uitmuntende studie te classificeren. Sterker nog, dat bestaat niet eens.



Verder ken ik je natuurlijk niet, maar waarom moet jij zo specifiek keer op keer herhalen dat je mooi bent en neem je het niet gewoon aan/voor lief dat mensen dit klaarblijkelijk over jou denken/van jou vinden.



En dat je toekomst mooi is, weet je nog niet. Of heb je daar een glazen bol staan? Je hoopt dat je een mooie toekomst tegemoet zal gaan. Dat is iets anders.



Wat wil je nou precies bereiken met dit (en je andere topics)? Herkenning? Gelukkig niet, joh. Ik moet er niet aan denken dat ik zo mensen zou afschrikken als jij doet. Dat gebeurt namelijk niet vanwege je uiterlijk maar door je gedrag.



Heb zelf in het verleden ook wat modellenwerk gedaan, gedanst in clubs, universitaire studie met goede cijfers afgerond en krijg regelmatig complimenten over hoe ik eruitzie maar herken jouw lijstje met punten geheel niet. En weet je waarom? Omdat ik zélf verder durf te kijken dan de oppervlakte (lees: uiterlijk). Ik vind het dan ook nogal bijzonder te noemen dat jij niet vaak genoeg kan stellen dat je zo mooi bent volgens jezelf en anderen, terwijl ik al verlegen word als ik een complimentje krijg over m'n uiterlijk en ik daarnaast vind dat je best tevreden kunt zijn met jezelf maar om daar nou een hele pauw aan veren voor in je eigen reet te moeten steken, lijkt me eerder erop duiden dat je erg onzeker bent over jezelf.



Je kan nog zo mooi zijn, maar met een rottig innerlijk word je vanzelf een stuk minder mooi en aantrekkelijk, in de breedste zin van het woord. Ik zou er doodmoe van worden als ik zo gefixeerd was op m'n uiterlijk. Wat heb je eraan? Niets. Kijk maar hoeveel last je er van ondervindt. En kom nu niet aanzetten met de smoes dat jij er niets aan kan doen dat je met deze punten wordt geconfronteerd, want je gedrag bepaalt hoe je in het leven staat en niet je uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven