Na 2 jaar nog steeds niet over mijn ex heen!

18-09-2014 21:56 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik zal zo kort mogelijk proberen te vertellen:



Ik ben 28 jaar en kreeg vanaf mijn 16e een relatie met mijn ex. 2 jaar geleden kwam daar na 9 jaar een einde aan.

In het begin waren we echt hotel de botel maar al vrij snel kregen we vaak ruzie. Maar toch bleven we bij elkaar want we hadden veel met elkaar gemeen, konden goed met elkaar praten en de leuke momenten overheerste de ruzies.

Na 5 jaar gingen we samen wonen. In het begin was het alsof we weer opnieuw verliefd waren zo leuk vonden we ons huisje. Maar na een jaar kwamen de problemen, vooral de problemen door anderen zorgde voor veel spanning in onze relatie. toen ook nog dat me ex na een operatie zijn werk niet meer kon uitoefenen en werkloos werd. Dat was echt helemaal de druppel dat onze relatie onder druk kwam te staan. ruzies namen de overhand en hij kreeg soms losse handjes.



Vlak voor het uitging kreeg hij veel contact met een bekende van ons maar daar zocht ik toen niks achter.

Opeens vertelde hij me dat hij het allemaal niet meer zag zitten en hij verbrak de relatie.

2 maanden later kreeg hij een relatie met die bekende van ons.

Ik was kapot van verdriet en leefde er flink op los om mijn verdriet maar uit de weg te gaan.

Na een paar maanden kwam hij bij me aan de deur hij wou me terug. Natuurlijk trapte ik er in, tot als gevolg dat hij van twee walletjes at. Toen was ik klaar met hem en ik verbrak al het contact.



Toen leerde ik na een half jaar een nieuwe jongen kennen waar ik nu bij ben.

We hadden het erg leuk samen en ik bloeide weer wat op.

Totdat het leuke er allemaal langzaam af ging en ik ineens tot de ontdekking kwam dat ik nog helemaal niet over me ex heen was. Ik had het verdriet weg gestopt.

Ik kwam zelfs in de ziektewet terecht doordat ik allemaal lichamelijke klachten kreeg door het verdriet wat ik nog steeds had.



Ik had besloten alle foto's te verbranden, alle spullen van me ex de deur uit. Al het contact met iedereen die hem kent te verbreken en ik ben zelfs verhuist.

Maar nog steeds achtervolgt het mij.

Inmiddels is het twee jaar later na de breuk. En nog steeds kan ik me ex niet vergeten.

Ik mis hem nog steeds, mijn nieuwe vriend weet dit niet. En soms vraag ik me af of ik wel van hem kan houden als ik nog steeds van me ex hou.



De laatste dagen krijg ik steeds de neiging om me ex te gaan bellen. Want ergens voel ik dat hij niet gelukkig is met zijn nieuwe liefde...ik hoorde namelijk uit betrouwbare bron dat die meid hem steeds bij een ruzie de deur uitzet en dan moet hij maar ff slapen bij zijn ouders. Lijkt mij geen goede relatie.

Maarja mijn vriendin zegt dat ik het niet moet doen want dan ben ik straks weer terug bij af met mijn proces als hij me wel afwijst. En daar zit wat in, maarja wat nou als hij hetzelfde doet? Ook er mee zit maar geen contact meer met mij opneemt? Ik kan gewoon niet geloven dat hij nooit meer aan mij denkt, wat wij hadden was zo speciaal. (oke laatste jaar dan niet meer)



Wat vinden jullie?

Ik heb een paar vragen:



1. Hoe kom ik na 2 jaar over een gebroken hart heen, ik heb al zoveel geprobeerd.

2. Moet ik contact zoeken of niet? Ik ben soms overtuigd dat hij de enige voor mij is, maarja misschien is dat eenzijdig hoewel in me hart niet zo voelt

3. Kan ik van me huidige vriend houden? Als ik nog met me ex zit?
Alle reacties Link kopieren
1: loslaten

2: nee

3: nee
1. Ik zou eens met een psycholoog gaan praten als ik jou was. Vind het raar dat je er nog steeds zo mee zit.

2. Geen contact zoeken.

3. Ik vind dit niet eerlijk naar je vriend toe. Hoe zou jij je voelen, moest je in zijn schoenen staan?
Alle reacties Link kopieren
Jij wil iemand terug die je heeft geslagen?
Is er iets speciaals gebeurd, waardoor je opeens je ex wilt bellen?
Alle reacties Link kopieren
Dit gevoel gaat echt wel weer over.

Vergeet de ellendige dingen niet, het lijkt mij trouwens ook niet dat zijn nieuwe vriendin gelukkig is met hem. Hij is dus niks veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet terug gaan naar iemand die geweld gebruikt heeft tegen jou. Je verdient veel beter namelijk.

Ik denk dat je best van je ex en je huidige vriend allebei kan houden, maar jij bent vooral met je ex bezig en dat lijkt me niet goed voor je huidige relatie. Dus richt je of op je relatie, of maak het uit. Maar niet dit halve gedoe.
Het verliezen van een relatie moet je verwerken.. Dat is een rouwproces en duurt bij sommige mensen langer dan bij anderen.... Je hebt ook erg lang een relatie met hem gehad.. Meestal kun je iets niet verwerken als er nog vragen open staan, of dingen die je niet begrijpt.. Weet je wat die zijn bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel begrijpelijk dat het moeilijk is om hem helemaal uit je systeem te krijgen en volledig los te laten, ook omdat je zolang samen bent geweest.

Toch heb je al het mogelijke al geprobeerd..hem eventueel terugnemen zal op hetzelfde uitlopen.

Het is niet makkelijk, I know..maar toch accepteren dat het voorbij is en dat je toch echt beter verdient (!). Een beetje respect gaan kweken meid, je verdient het om met iemand te zijn die ook met jou wil zijn en je goed behandeld.

Kijk naar de feiten..hoe hij je daadwerkelijk heeft behandeld (+vreemdgaan, van 2 walletjes eten, losse handjes)..Dat is de realiteit.

Of hij nou wel of niet aan je denkt, het is niet meer relevant voor je, jullie zijn immers niet meer samen. (En dit is even pijnlijk: maar als je hem voldoende zou kunnen schelen, zou hij voor je deur staan). Bovendien heb je nu al een relatie.



1. Zelfrespect kweken. Geloven dat je beter verdient en jezelf die behandeling geven. Lees het boek: Je kan je hart helen van Louise Hay. Misschien hypnotherapie?/naar een haptonoom/psycholoog?

2. Persoonlijk zou ik absoluut geen contact zoeken, ook nooit meer zoeken op facebook. Weg ermee(!). "If he loves you, you'll know..If he leaves you confused, he probably doesnt."

3. Het is aan jou om te beslissen wat je doet. Maar overtreft deze relatie met deze jongen niet je ex-vriend qua gevoel dan?





3. Kan ik van me huidige vriend houden? Als ik nog met me ex zit?
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen dat het de helft van de duur van je relatie duurt voordat je er overheen bent.

Jullie zijn 9 jaar samen geweest dus dat betekent dat je ongeveer 4 en half jaar nodig hebt om hem helemaal uit je systeem te krijgen.



Komt goed, je bent goed op weg! Het heeft gewoon tijd nodig ?



Niet aan je gevoel toegeven om hem te bellen.

Er komt n dag dat je kunt zeggen ' He, ik heb al een tijdje niet meer aan X gedacht!'
What doesn't kill you makes you stronger
Alle reacties Link kopieren
? moet knipoog smiley zijn
What doesn't kill you makes you stronger
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik ben wel gek op mijn huidige vriend. Maar misschien zijn het de dingen die ik in hem mis wat me juist zo aan me ex doet denken. Ik zeg heel vaak tegen mezelf wat hij me allemaal geflikt heeft dan zou ik hem toch niet meer terug willen? En dan kan het ook wel weer aan voor die dag. Ik moet zeggen dat als ik vergelijk met 2 jaar geleden of zelfs met een jaar geleden dat het ook al steeds beter gaat en ik minder met hem bezig ben. Maar de dromen over hem zeggen mij dat ik het nog niet heb verwerkt. Soms ben ik boos op hem en dan zou ik hem willen zeggen wat ik voel hoe hij me behandeld heeft. Maar een ander moment mis ik hem juist weer. Misschien is het het feit dat ik het gevoel heb dat niemand in mijn omgeving het echt begrijpt en ik mn ei niet kwijt kan. Ik loop ok bij een psycholoog. Maar zij is meer bezig met het gedeelte zoals mijn zelf vertrouwen die erdoor beschaamt is en mijn vertrouwen in andere mannen, maar het echte verwerkings proces heb ik niet echt gevoel dat dat helpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven