Naar verjaardag gaan of niet?

20-08-2014 18:08 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie advies nodig over het volgende:



Sinds maart ken ik een jongen waar ik toen een poosje mee gedate heb. Is wegens omstandigheden toen gestopt, maar sinds vier weken zien we elkaar weer regelmatig (1x per week). Vorige week ook weer blijven slapen en seks gehad, alles erop en eraan dus.

Verder nog niet gesproken over hoe nu verder: daten we weer of is het momenteel 'just for fun' (beide vind ik prima).



Nu was hij laatst jarig en geeft hij een feestje, waar ik ook voor uitgenodigd ben. Al meteen was ik licht huiverig: ik ken zijn vrienden niet (op 1 iemand na) en hij heeft het druk op zijn feest. Bovendien verwacht ik sowieso niet dat hij gaat babysitten natuurlijk.

Ik had bedacht dat het een goede gelegenheid kon zijn om wat van zijn vrienden te leren kennen, ik ben vrij sociaal en makkelijk in de omgang dus had er alle vertrouwen in dat ik vast wel met een aantal mensen contact kan leggen.



Echter zie ik nu ook dat er een ex van hem komt waarvan ik weet dat ze hem als stront behandeld heeft (vreemdgaan + misbruiken voor onderdak en financiën). Hier heb ik natuurlijk niks mee te maken, maar ik merk dat mijn enthousiasme om naar het feestje te gaan nog minder is geworden. Ik ben bang dat het wat awkward wordt. Waarom? Misschien omdat zij wel al lekker in de vriendengroep ligt? Misschien omdat ik de jongen in kwestie in bed heb gehad? Ik weet het niet precies. Ik zit gewoon niet op ex(en) te wachten van eventuele nieuwe vlam.



Wat vinden jullie? Moet ik mezelf vermannen en toch naar het feestje gaan? Zal ik voorstellen iets samen te doen voor zijn verjaardag? Ik heb al een cadeau. Bovendien is er het risico dat ik niet meteen opgenomen wordt in de vriendenclub, het is een groep hechte mensen.



Ik ben benieuwd naar jullie adviezen, dan heb ik stof tot nadenken en kan ik een beslissing maken!
Ik ben hier te oud voor geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Shit, iets vergeten. En zit op mobiele app dus kan niet aanpassen.



Jongen woont niet om de hoek, is 45 minuten rijden met de auto (waaronder een tunnel). Duur ritje (ik moet een tunnel door) en mocht het voor mij als totaal onbekende van iedereen niet gezellig worden, ben ik wel veel geld kwijt voor een teleurstellend korte avond. Geld wat ik misschien beter kan investeren in een leuke avond samen, waarbij ik zeker ben dat het leuk is.



(ben niet gierig, wel student, dus moet opletten )
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op woensdag 20 augustus 2014 18:10 Ik ben hier te oud voor geloof ik.Jij vindt vermannen en gewoon gaan?
Zijn feestje, dus hij mag uitnodigen wie hij wil. Jullie hebben nog niets al ik het zo lees 'slechts' seks. Misschien een idee om voor die tijd even te babbelen als 'wat' jij aan de rest wordt voorgesteld.



En over die ex: lekker begroeten en verder niets. Je bent geen competitie en je kent maar 1 kant van het verhaal. Als het echt zo'n (h)ex was, zou hij haar dan uitnodigen?
Gewoon gaan, niet te druk maken van tevoren joh. Voor hetzelfde geldt doet die ex gewoon hartstikke aardig en zo niet, zijn er genoeg andere mensen om mee te socializen. En als het wel kut wordt kan je elk moment ook weer weggaan.
Heel eerlijk gezegd zou ik niet gaan. Je zit in de datefase, als je zijn vriendin bent, zou ik een feestje vroeg genoeg vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet voorstellen om iets samen te doen voor zijn verjaardag, maar ik zou gewoon gaan! Leuk toch! En als het niet leuk is of er een akelige sfeer is, dan ga je toch gewoon weer? Dan heb je iig ook je cadeau aan hem kunnen geven..
Ik had jouw toevoeging over de autorit nog niet gelezen toen ik mijn bericht schreef, maar mijn standpunt blijft hetzelfde. Tuurlijk zou het balen zijn als je na een uur alweer terug in de auto zit, maar ik vind het een beetje gek om er van tevoren al op te rekenen dat het mis zou kunnen gaan en daarom een uitnodiging af te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kost een tunnel geld?



Als je hem aardig vind en het feestje lijkt je leuk en je hebt al een cadeautje en niets beters te doen die avond dan zou ik wel gaan. Maar ik vind feestjes met onbekenden sowieso wel leuk, goeie gelegenheid om nieuwe mensen te leren kennen. Maar dat is niet iets dat iedereen leuk vindt, en als je je nu al zorgen maakt hoe je 'in de groep' gaat bevallen is dat misschien niets voor jou?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op woensdag 20 augustus 2014 18:20 Waarom kost een tunnel geld?



Als je hem aardig vind en het feestje lijkt je leuk en je hebt al een cadeautje en niets beters te doen die avond dan zou ik wel gaan. Maar ik vind feestjes met onbekenden sowieso wel leuk, goeie gelegenheid om nieuwe mensen te leren kennen. Maar dat is niet iets dat iedereen leuk vindt, en als je je nu al zorgen maakt hoe je 'in de groep' gaat bevallen is dat misschien niets voor jou? Ja, echt, en niet eens ¤2,- ofzo, maar ¤10,-!
Huh, is dat in Nl? Nog nooit van gehoord. Dat kost je dan dus 20 euro plus benzine? Das wel veel ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:buaya schreef op 20 augustus 2014 @ 18:24:

Huh, is dat in Nl? Nog nooit van gehoord. Dat kost je dan dus 20 euro plus benzine? Das wel veel ja.kwestie van prioriteiten stellen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
westerscheldetunnel of de tunnel bij Dordrecht. Beide 5 euro voor een enkele reis.
Alle reacties Link kopieren
Als je die jongen leuk genoeg vindt, ga je. Anders niet. Easy peasy lemon squeezy...
Alle reacties Link kopieren
quote:insecure92 schreef op 20 augustus 2014 @ 18:08:

Verder nog niet gesproken over hoe nu verder: daten we weer of is het momenteel 'just for fun' (beide vind ik prima)



!



Dit geloof ik niet. Als je een relatie wil dan ben je gek op iemand en wil je gaan voor die relatie en wil je geen genoegen nemen met alleen een bijrol in  zij n leven als seks vriendinnetje.



Vindt je het niet erg om alleen voor de seks te zijn, dan vindt je hem niet echt leuk. Dat verklaart dan wel meteen waarom je geen moeite wil doen om naar zijn verjaardag te komen.



Zolang ik nog in de dating fase zou zitten zou ik iemand niet uitnodigen voor mijn verjaardag. Maar ben ik een serieuze relatie aan het opbouwen zijn dan zou ik nog amused zijn als mijn vriend niet eens op mijn verjaardag zou willen komen. Eens moet de eerste keer zijn dat je zijn vrienden en familie ziet.



Naar een verjaardag ga je ook niet voor je zelf maar om de jarige een plezier te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:insecure92 schreef op 20 augustus 2014 @ 18:11:

Shit, iets vergeten. En zit op mobiele app dus kan niet aanpassen.



Jongen woont niet om de hoek, is 45 minuten rijden met de auto (waaronder een tunnel). Duur ritje (ik moet een tunnel door) )

Nee, dan zou ik ook niet gaan

Een tunnel!!



Ieuwwww
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet. Je bent onzeker en/of ergens zit er toch iets niet goed daar je hem niet vertrouwt.



Al dit gedoe.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Familie van hem is niet op de verjaardag. Het is gewoon een feestje voor vrienden bij hem thuis.



Als we uitgesproken exclusief voor elkaar waren, had ik niet getwijfeld. Dan vind ik het inderdaad een kwestie van vermannen en gaan. Maar omdat we al eens eerder gestopt zijn met daten, er behoorlijk wat gemixte signalen verzonden worden, ga ik er niet meer vanuit dat we iets worden tot dat duidelijk uitgesproken wordt, juist omdat ik dat vorige keer wel dacht/hoopte en het daten toen plots stopte.



Hij gaf wel expliciet aan dat ik het echt in mijn agenda moest zetten zodat ik het niet kon vergeten, dus hij wil wel graag dat ik kom. Ik zou dus geen punten scoren als ik niet zou komen :P
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 20 augustus 2014 @ 18:34:

[...]



Nee, dan zou ik ook niet gaan

Een tunnel!!



Ieuwwww Haha was natuurlijk alleen om aan te geven dat dat de rit een stuk duurder maakt dan wanneer er geen tunnel doorgereden moest worden :D
Alle reacties Link kopieren
De afstand blijft...en die tunnel ook.



Tjonge jonge.....over beren op de weg enzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, weet ik ook wel. Maar zou het zonde vinden om tunnel- en benzine te moeten betalen als het helemaal niet leuk blijkt te worden. Dan betaal ik dat liever aan een afspraakje waarvan ik zeker weet dat we het leuk krijgen.

En ja, dat is negatief denken, want misschien wordt het juist super leuk.
quote:WellieB schreef op 20 augustus 2014 @ 18:10:

Ik ben hier te oud voor geloof ik.
Nou dan zou ik gelijk vragen als hij wil dat jij het in je agenda zet of je komt als zijn nieuwe vriendin.



Ik vind het nogal wat voor een scharrel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou hij je dan voorstellen aan de rest? Mijn vriendin of "een" vriendin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven