**Nederlandse vrouwen met moslim mannen**

10-05-2011 12:40 1159 berichten
Alle reacties Link kopieren
DAMES, HEB JE ZIN OM MET ONS MEE TE SCHRIJVEN? MELD JE DAN NU AAN!!!



Bij dit topic schrijven de volgende dames mee:



Hicha: 39 jaar getrouwd, 2 kids en 1 kleinzoon, Marrakech

Nymeria: woont in engeland heeft 3 kids, is 34 jaar en 7 jaar getrouwd

Babaouche: 35 jaar, 3 kids, 9,5 jaar getrouwd, 17,5 jaar samen, man komt uit Nador, 13 jaar moslima

Esmee: 27 jaar, 7 maand samen met vriend R. uit Agadir 29 jaar

Intomyweb: 2 jaar samen met Marokkaanse vriend

Sakinah, 8 maanden aan het kennismaken met haar aanstaande.
mother2009 wijzigde dit bericht op 30-11-2018 11:16
4.99% gewijzigd
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Hej iedereen,



snel even een berichtje want ik heb het zoooo ontzettend druk dat ik geen tijd vind om hier iets lang te posten ;)



Nog 16 dagen en ik zie mijn lieverd weer terug! Het is echt dringend tijd dat ik hem terugzie, want de twijfel begint steeds harder toe te slaan ivm heel de toekomst hoe minder ik hem te zien/horen krijg... En ik heb dringend terug bevestiging nodig voor mezelf!

Maar het aftellen kan in elk geval beginnen!



Hopelijk met iedereen hier ook alles goed?



x
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Hoe was jullie koninginnedag? Nog wat verkocht of gekocht?

Wat hebben we geluk gehad met het lekkere weer he...

Ik ben met vriendinnen naar Veenendaal geweest, het was super!



Mijn vriend en ik zijn al maanden op zoek naar een huis(voor hem), na 30 bezichtigingen te hebben gehad door regio ZH zijn we eindelijk een super huis tegen gekomen, hopelijk wordt het wat.



Fijne week!
Alle reacties Link kopieren
@nymeria,nee mijn zoontje gaat nog niet naar arabischeles,hij is nog te jong ze mogen vanaf 5 jaar....dus hij moet nog even gedult hebben.Mijn dochter vindt het ook leuk,maar heeft dit jaar wel meer moeite ermee,maar als ze t jaar over moet doen dan is dat maar zo.....alles wat ze oppikt is meegenomen.



koninginnendag was erg gezellig,we zijn lekker wezen struinen en hebben nog wat speelgoed gescoort en wat merk kleding en een fiets voor mounir,hij is er super blij mee haha.



@marieke,wat fijn dat jullie een huisje gevonden hebben voor hem,gaan jullie ook samen wonen?



@sabine,wat leuk nog wat van je te horen,hoop dat alles goed gaat met jullie....
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,



Wat is het rustig hier! Hoe is het met jullie?



@Esmee, je gaat nu echt bijna he?



@Marieke, heb je de leden van het koninklijk huis nog gezien? ;) Woon jij ook in Zuid-Holland?



@Oumsanae, hoe oud is jouw dochter?



Hier gaat alles goed. Ik ben vorige week heel erg ziek geweest, maar inmiddels wel hersteld. In 't weekend lekker weggeweest met vriendlief, was heel goed en heel gezellig. Even goed uit kunnen rusten. Voordat we weggingen eerst nog uitgebreid op bezoek geweest bij zijn moeder. En de avond ervoor zijn we uit eten geweest met mijn ouders. Was dus best druk allemaal, en ik was nog herstellende haha. Maar uiteindelijk wel heel leuk gehad.
Alle reacties Link kopieren
@ Oumsanae: Spreek jij zelf ook arabisch?

We gaan niet samen wonen, hij gaat er alleen wonen. En waarschijnlijk gaat de koop door



@ intomyweb: We hebben idd de Koninklijke fam. bewonderd :D

We stonden niet voor aan maar we hebben het goed gezien.



Woon idd in ZH, een aantal van jullie ook toch? Heb namelijk de geschiedenis van dit Forum ook gelezen 8)



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Deze week heb ik dus VAKANTIE, nou ja vakantie:

Maandag jl. op Koninginnedag veel spullen verkocht.

Dinsdag vriendinnetje van mijn dochter opgehaald bij de nso, ze heeft samen met haar moeder bij ons in de tuin gegeten.

Woensdag hebben de kids en ik bij de IKEA ontbeten, en daarna ben ik met mijn dochter naar mijn werk gegaan even de aanrijding geregeld.

Gisteren hebben wij rustig aan gedaan, gisteravond is een vriendinnetje van mijn dochter bij ons gekomen.

Vandaag ga ik met de meiden naar de Film: SNEEUWWITJE. Ik heb de bioscoop kaarten via mijn werk gekocht voor ¤7,00!!!!

Morgen gaan wij met ons vieren + mijn moeder naar de verjaardag van mijn nicht! Gezellig, ik heb er zin in.



Na 2 weken rust heb ik vorige week 15 minuten hardgelopen en gisteren 50 minuten.



Ik kom later terug om op jullie berichten te reageren.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@intomyweb,mijn dochtertje wordt deze maand 7jaar.



@marieke,ik heb elke week marokaanseles dus kan t wel een klein beetje haha...,en ik heb een tijdje arabisch lezen en schrijven gedaan,waardoor ik dus wel al wat koran kanlezen in het arabisch...



hier lekker weekend,dochter is bij opa en oma aan t logeren en t mannetje moet morgen naar de voetbal....hmm lekker rustig ochtendje voor mij haha..wat zijn jullie plannen meiden?
Alle reacties Link kopieren
hey meiden lekker weekend gehad?



ik moest ons helemaal zoeken,niemand heeft iets gepost dit weekend,allemaal druk he.....



ik moet zo werken,fijne dag allemaal.



xxx
Alle reacties Link kopieren
@ Oumsanae; knap van je, dat je dat doet!

Is een Nederlandse Koran anders dan een Arabische Koran?



Ik heb een heerlijk weekend gehad met vriend lief; weer 'het' huis bezichtigd.

Het wordt echt wat.

daarna door naar Ikea + tegelzaak om wat inspiratie op te doen

Hij zit nu voor zn werk in Brazilie tm donderdag, terwijl hij woensdag jaris is :(

Daarom maar extra goed uitpakken als hij terug is :):)



Wat hebben jullie gedaan?

Werken jullie allemaal?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
@Oumsanae, allereerst fijn dat je weer helemaal beter bent 3 weken is toch best lang om ziek te zijn.



Een bak met kikkerdril die veranderen in kikkervisjes lijkt mij ook leuk om een keer mee naar huis te nemen whahaha. Vanochtend heb ik de bak met rupsen weer meegenomen naar school. Wij zijn weer een ervaring rijker.





@Nymeria, wandelende takken lijkt mij minder want die veranderen nergens in.



Ben je nog op zoek naar ander werk?





@Missbean, yep elke relatie heeft zijn ups en downs.





@Esmee, nog 10 dagen en dan zie je je schatje weer terug.





@Marieke, hebben jullie al een bod gedaan om jullie super huis in Zuid-Holland. Wij wonen ook in Zuid-Holland.



Ja ik werk al 14 jaar bij de overheid.





@Intomyweb, he vervelend dat je vorige week zo ziek bent geweest. Ben je nu volledig hersteld?





Wij hebben een leuk weekend gehad. Zaterdag jl. met ons vieren + mijn moeder bij IKEA ontbeten en daarna zijn wij naar een verjaardag in Amersfoort gegaan. Was erg gezellig maar mijn man begint later altijd te zeiken over dat ze daar alcohol drinken, hij dus niet. Ik reageer daar zo weinig mogelijk op.



Gisteren rustig aan gedaan en s' middags met mijn dochter naar de kinderboederij. Er waren allemaal activiteiten: schapen scheren, tekening verven, kleuren, een wol spinnenwil.

Mijn zoon is met zijn vriend naar het zwembad geweest.



Zo mijn eerste werkdag zit er bijna op.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@Mother2009; de koopovereenkomst is zelfs al opgesteld nu kan het bijna niet meer fout gaan. Wat toevallig zeg dat je ook in de regio woont :D

vast lekker een ontbijtje op bij Ikea ;)!? mn vriend en ik waren er zaterdagmiddag en hebben echt super lekker gegeten.



Moederdag komt er aan....Nederlanders vieren dat meestal wel. Hoe zit dat bij jullie schoonfamilie? wordt er daar nog wat aangedaan?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
wij gaan meestal wel even langs hoor bij mama en schoonmama...is toch altijd wel weer gezellig....



verder lekker 2 dagen vrij gehad nu weer morgen en vrijdag werken....en dan weekend.heb nog geen plannen voor t weekend jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
wij gaan ook altijd naar beide ouders.



Voor mijn moeder ( hoe kan het ook anders ) een mooi boeket.



Voor mijn schoonmoeder iets voor op het balkon, vorig jaar een grote tomatenplant gegeven.



Mijn plan voor komend weekend is een mega goeie moederdag verkoop! en daarna uitpuffen.



babouman is de slaapkamer aan het verbouwen is wel een beetje een megaklus, maar het gaat erg mooi worden.
Alle reacties Link kopieren
Babouche ik hoop dt je een goede moederdagverkoop hebt. Rust lekker uit inhet weekend.

Marieke leuk dat hij straks zijn eigen stekkie heeft.

Oumsana gelukkig ben je weer beter. Hier is de olijfboom ook uitgebloeid dus ook minder last.

Mother ik heb zoiets van als je er op tegen bent dat er alcohol geshonken wordt dat je dan beter thuis kunt blijven. Je kunt niet verwachten dat anderen zich aan jou moeten aanpassen. Inderdaad zo weinig mogelijk op reageren.

Esmee nog maar en paar dagen danzie je je lief weer. Ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben.

Numeria voor jou ook nog maar een paar dagen voor je met verlof gaat, geniet er van.

Hier is het erg warm nu rond de 40 graden.
Hallo iedereen



Ik heb hier af en toe eens iets gepost. Ik heb al 5,5 jaar een relatie met een Marokkaan. Tussen ons gaat alles goed. Zijn broers en zussen heb ik meermaals ontmoet, zijn ouders eenmaal op het huwelijk van zijn broer. Zij moeten me niet, want ik ben geen Marokkaanse. Ze hebben onlangs gevraagd aan mijn vriend om het met me uit te maken. Hij zit echt tussen twee vuren, maar wil mij niet kwijt. Ik ben het kotsbeu dat zij zo doen. Ik weet niet wat te doen. Ik wil het hier gewoon ff kwijt. Pft.
Alle reacties Link kopieren
@hicha,jaa ik las dat er een hitte golf is in marokko...hier was het ook een mooie dag vandaag eindelijk een beetje zon.



@elianora,wat vervelend voor je dat ze je niet accepteren zeg,vindt het altijd jammer dat te lezen,mijn schoonouders hebben me met open armen ontvangen ook al was ik geen moslim en geen marokaanse..

vinden ze het misschien ook gewoon moelijk dat jullie niet getrouwd zijn?...pff lastig zeg 5,5jaar gooi je niet zomaar weg...sterkte hoor.....



hebben jullie allemaal een leuke moederdag gehad,sanae moest eerst naar arabischeles en darana zijn we naar mn schoonouders gegaan,en erna naar mijn ouders was heerlijk weer en we hebben lekker buiten gezeten.

ik heb een drukke werkweek voor de boeg dus heb niet veel tijd om te kijken hier denk ik maar doe mn best haha...
Alle reacties Link kopieren
Nou Nou eindelijk weer even tijd om hier bij te lezen en even wat te posten.



We hebben echt een TOP moederdagverkoop gehad! Nog maar 2 bloemen over!!! Dus kan tevreden terug kijken op een geslaagd weekend.



Mooie cadeau's van de kids gehad.

Van de oudste een juwelendoosje!!

hahaha.. ik draag geen sieraden.. goede reden om daar mee te beginnen.

van de middelste een zelf gemaakte vaas met knutselbloemen.

en de jongste had met brooddeeg een hompje gekneed en beschilderd..



Zelf heb ik gister lekker geklusd.. maar niet heus. ( ik had schuren en opruimen ) Maar de slaapkamer zal eind van deze week wel klaar zijn.



Oumsanae, jij had voor je schoonmoeder ook iets moois gemaakt. Ik ben ook zo'n bakmoeder. hahahaha.

Krijg van mijn man binnenkort een goede keukenmachine, zodat ik ook mijn eigen marokkaanse brood ga bakken. Heb er nu al zin in! Wat mij alleen nog steeds niet goed lukt is Msmen maken. En daar baal ik van, want dat vindt ik zo lekker.



Mother, ben jij ook nog verwend door je kids? Vast een ikea ontbijtje. hahaha



Hicha, wat een lekker weertje bij jullie. Mischien gaan wij onverwachts een weekje naar Rabat eind mei. De kinderen hebben dan pinkstervakantie, en mijn collega is eind mei ook weer terug van verlof..



liefs iedereen.
Alle reacties Link kopieren
hej iedereen,



de laatste tijd echt geen tijd gevonden om het forum hier bij te houden... Druk op m'n werk en daarbuiten communiefeesten enzo gehad van de familie dus veel vrije tijd heb ik niet gehad!



Overmorgen is het dan eindelijk zover... ik ga een weekje naar m'n lieverd in Agadir! Ik ben al blij dat de hittegolf wat voorbij is en dat het een "normalere" temperatuur zal zijn ;)

Anders kan je haast niets gaan doen van de warmte...



Heb ook veel nieuwe kleding geshopt, dus ik ben er heeeeelemaal klaar voor ;) Ben al superzenuwachtig om hem terug te zien... Elke keer ben ik dan zo blij, maar langs de andere kant dus zenuwachtig... maar dat zal wel normaal zijn zeker?



Ik ga de familie nu voor de 2e keer ook terugzien... dus dat vind ik ook spannend om weer mee te maken ;) Hopelijk ben ik nog even welkom als de vorige keer ;)



Pffff... zo'n zenuwen... niet normaal ;) haha



Wish me luck ;)
Alle reacties Link kopieren
Esmee, Heel veel plezier in Marokko! geniet van je man en jullie tijd samen. Het is inderdaad super weer momenteel.

Ik snap dat je zenuwachtig bent. hahaha. Leuk voor jullie joh.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een bericht.



@Marieke, oke dat is fijn zeg alleen de financiën nu nog toch?

Spannend wij willen ook graag verhuizen alleen nu het niet de juiste tijd om je huis te verkopen.



Nee mijn schoonfamilie viert geen moeder- en vaderdag.





@Babouche, he wat fijn dat jullie een goede verkoop hebben gehad ivm. moederdag. Pfff, dames wat is er veel geschreven!!



Wat een leuke kado's heb je gekregen.





@Esmee, fijne vakantie toegewenst.





@Hicha, klopt mijn man was ivm. alcohol al een tijdje niet meegeweest naar verjaardagen. Dus volgende keer gaan de kids en ik weer.





@Elianora, welkom bij ons clubje.



Zaterdagochtend heeft mijn zoon verloren, de scheidsrechter was erg jong en onervaren, de coach van mijn zoon was woest. Dit was nl. een kampioenswedstrijd.



s' Middags met mijn dochter 4 km. gefietst naar het zwembad. Mijn dochter is over naar badje 4 ik ben natuurlijk super trots. Daarna hebben wij kibbeling + patat gegeten. *lekker*



Gisterochtend ben ik om 9:20 uur wakker gemaakt met een heerlijk ontbijtje op bed. (Babouche wij zijn dus niet naar IKEA geweest) Mijn dochter had een mooie theepot geknutseld waar ik een theezakje in kan doen. Ook had ze een mooi hartje gemaakt met een mooie tekst erop geschreven, volgt later. Van mijn zoon had ik een mooie ketting (hartvorm) in een geknutseld doosje . En ik heb een mooie bos bloemen van de kids gekregen!! Gistermiddag zijn wij naar mijn moeder gegaan natuurlijk hadden wij ook voor haar een bos bloemen gekocht. Was erg gezellig.



Gistermiddag voor het eerst via de site: looptijden.nl hardgelopen: 3 x 2.2 km= 6.6 km in 45 minuten.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Heel in het kort mijn situatie:

Ik, Nederlandse, vorig jaar bekeerd tot de Islam. Zit momenteel middenin de breuk van mijn relatie. Die liep al niet lekker, uiteraard speelt mijn bekering ook mee.



En nu: ik loop een man tegen het lijf. Mijn leeftijd en we hebben een onwijze klik. En hij is moslim.

Ik ben hotel de botel en het is wederzijds. Ik maak mij natuurlijk wel zorgen vanwege het cultuur verschil. Hij is van Marokaanse afkomst, wel prakiserend met zijn geloof. En ik merk aan de vragen die hij mij stelt, dat hij het leuk en belangrijk vindt dat ik ook met het geloof bezig ben.Dus zijn interesse in mij is er wel degelijk. Maar de zorgen die ik heb, wellicht stelt het niks voor. Het zullen vooroordelen zijn. Hij maakt een rustige indruk op mij, maar ik denk wel dat hij wellicht wat bezitterig of jaloers zou kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Niet dat Nederlandse mannen niet bezitterig kunnen zijn (heb ik zelf ervaren en juist daarom ben ik hier wel bang voor).



Maar goed, omdat we beide gelovig zijn, zit een echte relatie zoals ik deze altijd gekend heb er niet in. Als we de keuze maken zal trouwen het gevolg zijn. En niet dat ik dat erg zou vinden. We kunnen ontzettend leuk praten, lachen ect. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik kan verwachten….
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen dat jullie een fijne moederdag hebben gehad! de mijne was ook geslaagd; gezellig bij oma op de koffie



@ Esmee; een hele fijne week in Agadir, geniet er van!



@Mother2009: Vind je het niet jammer dat je schoonfamilie niet aan die (moederdag) tradities mee doen? Mijn vriend houdt er ook allemaal niet van, hij vindt het onzin, ik vind dat wel jammer.



Gisteren de koopovereenkomst getekend

het is idd niet de tijd om je huis te verkopen, succes! gelukkig woonde hij in een huurhuis dus daar had hij geen last van.

volgende maand is de overdracht al dus kunnen we gaan klussen. (ook al zijn we geen echte klussers :P)



@Sakinah: was je vorige vriend Islamitsch?



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
@Sakinah, welkom bij ons clubje.

Ik begrijp je verhaal niet. Jij bent moslima en je vriend moslim maar je maakt je zorgen vanwege het cultuurverschil?



@Marieke, mijn schoonfamilie wonen allemaal in Marokko, nee ik vind het absoluut niet jammer dat ze niet aan mijn tradities meedoen. Sommige nl. tradities vind mijn man ook onzin. Sinterklaas bv.

Mijn schoonfamilie hebben al zoveel andere tradities waar ik soms in meegaan en soms niet. Beste van 2 culturen krijgen onze kinderen mee in hun opvoeding.



Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Mother: gaaf dat je dochter over is naar het volgende badje & jammer van de wedstrijd. Klinkt als een leuk weekend met al die cadeautjes! Hier is moederdag al in maart dus ik heb er niet echt bij stil gestaan.



Ik denk trouwens dat ook als je hetzelfde geloof hebt er nog best wel culturele verschillen zijn. Kijk maar naar de cultuur in verschillende landen waar de meerderheid moslim is, daar zitten ook enorme verschillen tussen. Hetzelfde geloof hebben zal wel ales makkelijker maken.



Jammer dat je man zo moeilijk doet over alcohol. Dat is hier in het westen nu eenmaal nauwelijks te vermijden. Mijn man drinkt ook niet maar hij gaat wel naar feestjes ed. waar drank wordt geschonken. Anders zouden we nooit meer ergens komen. Ik heb een vriendin die inderdaad nergens heen wil waar alcohol wordt geschonken en dit is best lastig voor haar want ze kan dus zelden ergens heen; zelfs restaurants is moeilijk. Alcohol is dusdanig verweven hier met het leven dat het echt lastig is om het 100% te vermijden.



Esmee: veel plezier op vakantie in Agadir. Lekker genieten van de zon.



Marieke: gaaf een nieuw huis.



Wij wonen al weer vier jaar in ons huidige huis. Dat is echt een record voor ons. Ik vind het wel lekker. Niet weer hoeven verhuizen maar soms heb ik ook wel zin in wat verandering, groter huis en zo.



Sakinah: cultuur verschillen kunnen heel ongewikkeld zijn. Vaak het gaat juist om hele kleine dingen die voor een van de partijen vanzelfsprekend zijn. Het zal wel helpen dat jullie hetzelfde geloof hebben maar alsnog kan je het geloof natuurlijk heel anders beleven.



Arabische mannen zijn misschien gemiddeld inderdaad jaloerser maar je hebt er natuurlijk ook genoeg bij waar dat niet zo is. Ik vind mijn man bijvoorbeeld niet extreem jaloers. Het enige is dat hij het niet leuk vindt als ik alleen met een mannelijke collega wat zou gaan drinken. Dan vertel ik hem dat gewoon niet. Ik vind dat namelijk wat overdreven van zijn kant. Het gaat niet om hele avonden uit maar gewoon om een koffie om de hoek of zo.



Verder heb ik nooit het idee dat ik iets moet laten voor hem of zo.



Maar goed dit alles zegt natuurlijk niks over jouw vriend.



Babouche: leuk naar Rabat. Dat is inderdaad een leuk onverwachts uitje.



Elionara: bekend probleem bij meerderen hier. Mijn man's moeder heeft het ook altijd heel moeilijk gehad met onze relatie. Later zijn daar ook nog andere verwijten bij gekomen maar we hebben nu wel een soort manier gevonden van met elkaar omgaan. Zij woont overigens in Marokko dus we hoeven elkaar ook niet dagelijks te zien. Ze belt mijn man wel elke dag en mijn man gaat sowieso 2x per jaar daar heen maar daar sta ik buiten. Met het hele gezin gaan we niet zo vaak. Ik wil overigens best elk jaar gaan maar tot nog toe komt dat er niet van. We zijn vorig voorjaar geweest en nu gaan we in de herfst met z'n allen weer.



Volgende week ga ik eindelijk met verlof. Had al eerder gewild maar er is nog een project wat ik eigenlijk ook wel af wilde hebben. Volgende week vrijdag is mijn laatste werkdag. Dan nog een kleine maand en dan komt de baby!!
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,



hier alles goed drukke dagen gehad,maar wel gezellig...



vanmorgen bij mn vriendin ontbeten was erg gezellig,haar moeder was er ook hele lieve vrouw is dat.



zometeen naar de zwem voor sanae en dan door op 10 min gesprek voor mounir,ben benieuwd hahaa...



@sakinah,welkom hier....

tegen wat sort dingen loop je aan,met cultuur verschil....noem eens een voorbeeld??

ik moet zeggen dat ik het wel mee vindt vallen kwa cultuur verschil,maar goed ik ben al 14 jaar samen met mijn man.

mijn man heeft er geen problemen als er ergens alcohol wordt gedronken,en is ook niet heel jaloers ofzo.....hij zou het alleen ook net leuk vinden als k met een manneljke collega koffie ga drinken,maar dat zou ik van hem ook niet leuk vinden als hij dat met een vrouwlijke collega zou doen....en ik zou als ik het wel deed ,niet stiekem doen en niks zeggen want stel dat ie erachter komt nee,dan geef ik hem het gevoel dat ik het bewust niet heb gezegt ......maar goed ieder voorzich natuurlijk.



@hicha,alles goed in marrakech....wel warm nog steeds he...hou je t een beetje uit?



@esmee,heel veel plezier in marokko bij je mannetje,geniet ervan en we hopen je gauw weer te lezen...goeie reis meis....triq salama....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven