Niet op zijn verjaardag mogen komen

26-03-2013 08:44 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriend wordt binnenkort 40. We zijn al 22 jaar bevriend, beiden hetero maar geen sexuele aantrekkingskracht. Nu heeft hij sinds een jaar een vriendin die mij duidelijk niet moet. Voor de duidelijkheid: ik ben zelf getrouwd. Ik heb nu via via gehoord dat zij bezig is met een surpriseparty maar heb (nog) geen uitnodiging gehad. Ben zo bang dat ik niet mag komen! Maar ik kan mezelf toch niet uitnodigen? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat kandanz zei, alleen zou ik dan vriendin ook rechtstreeks uitnodigen. Ze moet dan wel zeggen dat ze zelf een feestje geeft en dan kan je zeggen: goh, ik wist van niks, je bent me zeker vergeten uit te nodigen? Ik ben van de partij hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 26 maart 2013 @ 08:44:

dat zij bezig is met een surpriseparty maar heb (nog) geen uitnodiging gehad. Ben zo bang dat ik niet mag komen



Huh, hoezo? Laat ze gewoon een feestje doen. Moet jij overal bij zijn, dan?



Wat een, excuse my French, wijven-gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien ben ik mosterd na de maaltijd, maar ik kan me haast niet voorstellen dat iemand zoiets organiseert en dan bewust iemand niet uitnodigt, vind het ook een beetje gek dat je hier meteen van uit gaat. Is er geen sprake van een misverstand? Is er niet gewoon iets mis gegaan? Misschien kun je even polsen bij die gezamenlijke vrienden?
quote:monsterpinguin schreef op 26 maart 2013 @ 15:50:

[...]





Huh, hoezo? Laat ze gewoon een feestje doen. Moet jij overal bij zijn, dan?



Wat een, excuse my French, wijven-gedoe.Wat een onzin. Wijvengedoe. Pff. Als je beste vriend jarig is ben je daar gewoon bij. Punt. (of je moet niet kunnen, maar dat is iets anders).
Alle reacties Link kopieren
quote:Voyager schreef op 26 maart 2013 @ 16:12:

[...]

Als je beste vriend jarig is ben je daar gewoon bij. Punt. (of je moet niet kunnen, maar dat is iets anders).of als je niet uitgenodigt wordt
Ja maar daar mag je je dat best klote over voelen, dat is mijn punt. Toen ik hoorde dat mijn lieve maatje hierdoor ook echt een kloteverjaardag had gehad was ik daar heel verdrietig over. Ik zou mijn man NEVER zijn vrienden ontzeggen, en zeker niet op zijn verjaardag. Of het nou een man of een vrouw is.
Alle reacties Link kopieren
quote:juniper213 schreef op 26 maart 2013 @ 15:03:

[...]



Vind je dat niet bij voorbaat al een negatieve verwachting? Er is nog niemand in beeld en jij denkt al negatief over haar.



Ik denk niet bij voorbaat negatief over 'haar', ik ben bang dat zich zo'n situatie kan gaan voordoen als het gebeurd.



Het is geen verwachting he, het is een angst Die ik trouwens ook wel eens met hem heb besproken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mammie_rf, 18 uur geleden

Wat kandanz zei, alleen zou ik dan vriendin ook rechtstreeks uitnodigen. Ze moet dan wel zeggen dat ze zelf een feestje geeft en dan kan je zeggen: goh, ik wist van niks, je bent me zeker vergeten uit te nodigen? Ik ben van de partij hoor!Nee hoor, want ik neem aan dat die vriendin een smoes heeft dat ze samen wat gaan doen ivm die surpriseparty. Dat ze uiteten gaan samen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Goh herkenbaar,alleen hier betreft bruiloft.

Jarenlang goed bevriend, gaan laatste jaren minder met elkaar om maar wanneer wij elkaar zien is het weer als vanouds.



Hij nodige mij vorig jaar uit voor bruiloft en nu het er bijna aankomt hoor ik via een andere vriend van ons dat ik niet ben uitgenodigt omdat ik en zijn vriendin niet elkaar mogen!?



Dat was 3 jaar geleden al een statement! Maargoed ik vind erg jammer, dat hij het op deze manier doet en niet eens zelf het mij laat weten.

dan ben ik er ook klaar mee.
Iemand hoort zijn partner op de eerste plek te zetten, dus als zijn vriendin het niet fijn vindt als jij komt en hij kiest dus voor haar, dan is dat zijn goed recht. Wat erg jammer is voor jou, natuurlijk. Maar het zou nog mooier zijn als zij als zijn partner niet zou willen dat hij in een loyaliteitsconflict komt, en zij hem de vriendschap met jou gunt!



Ik zou het niet pikken als ik niet een vriend of vriendin die ik zolang ken, niet zou mogen komen. Dat is manipulatief gedrag, dat van iemand eisen. Dat zou je niet moeten willen als partner zijnde, maar ja, men kiest nou eenmaal bijna altijd voor de partner en niet voor de vriendschap. Maar denk dat het zich ook uiteindelijk wel wreekt.
Gurly, jouw voorbeeld is ook weer zo'n voorbeeld. Hij kiest voor zijn partner, want heeft geen zin om die relatie op het spel te zetten. Begrijpelijk, maar zuur voor jou. En zuur van zijn vriendin, dat zij hem jou niet gunt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 27 maart 2013 @ 13:23:

Gurly, jouw voorbeeld is ook weer zo'n voorbeeld. Hij kiest voor zijn partner, want heeft geen zin om die relatie op het spel te zetten. Begrijpelijk, maar zuur voor jou. En zuur van zijn vriendin, dat zij hem jou niet gunt!



Ja en het erge vind ik, wij zijn al jaren geen vriendinnen van elkaar, ik heb altijd alsnog aardig gedaan, integenstellijg tot zij.... Omdat hij mijn maatje was, en ik weet ook wel als ik ruzie zou maken dat hij achter zijn vrouw gaat staan dus heb me altijd netjes gedragen t.a.v. Haar. En dan nodigt hij mij persoonlijk uit, en hoor ik op het laatst via een ander gezamelijke vriend dat ik niet ben uitgenodigt. Best kill!



Ik hoef niet zozeeer daar heen te gaan,maar had het fijn gevonden als hij mij het zelf had verteld. Juist van hem, de meest loyale vriend vd groep doet niks, dat valt me nog het meest tegen. Maar so be it, ik laat het aan mij voorbij gaan.
Waarschijnlijk heeft zij er stampij over gemaakt en had hij geen zin in gedoe. Zeker niet als het om je huwelijksdag gaat, dan wil je dat niet. Dus koos hij eieren voor zijn geld. Denk wel dat hij er enorm van baalt en het ook niet tegen je durft te zeggen. Laf, maar ik snap dat op zich wel. Hij zit tussen twee vuren in..

Als je de vriendschap wil behouden zou ik pas op de plaats maken en er begrip voor tonen dat hij er tussenin zit. Het gaat om zijn huwelijksdag, dus ik zou dat laten gaan en hem juist niet laten vallen en het bespreken. Hem steunen, het niet nog moeilijker voor hem maken! Dát is vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 27 maart 2013 @ 13:33:

Waarschijnlijk heeft zij er stampij over gemaakt en had hij geen zin in gedoe. Zeker niet als het om je huwelijksdag gaat, dan wil je dat niet. Dus koos hij eieren voor zijn geld. Denk wel dat hij er enorm van baalt en het ook niet tegen je durft te zeggen. Laf, maar ik snap dat op zich wel. Hij zit tussen twee vuren in..

Als je de vriendschap wil behouden zou ik pas op de plaats maken en er begrip voor tonen dat hij er tussenin zit. Het gaat om zijn huwelijksdag, dus ik zou dat laten gaan en hem juist niet laten vallen en het bespreken. Hem steunen, het niet nog moeilijker voor hem maken! Dát is vriendschap.



Ik ga mij nergens mee bemoeien. Dus ik ga het niet moeilijker maken voor hem en ook niet voot mijzelf. Als hij nog enige vriendschap zou willen mag die gerust langskomen, dat weet hij, of mij bellen.

Ik laat het nu aan hem over. We zullen elkaar vast nog wel weer tegen komen ergens, en dan ben ik en blijf ik aardig en geintereseert in hem, maar nee ik ga niet nu achter hem aanbellen, dat ligt nu bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Maar weetje ik ben niet echt boos. Eerder teleurgesteld op de manier hoe het bij mij aankomt.



Maar ik heb dat al geaccepteerd voor mijzelf. Ga er geen ruzie om of over maken, heb leukere dingen waar ik mijn energie in stop.
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 26 maart 2013 @ 08:44:

We zijn al 22 jaar bevriend, beiden hetero maar geen sexuele aantrekkingskracht. Zelf (man) geloof ik niet in 100% platonische hetero man-vrouw vriendschappen. De basis voor die vriendschappen is (in mijn ervaring) erg vaak dat één van beide partijen stiekem toch op meer blijft hopen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan verjaardagen, dus ik zou allang blij zijn als ik geen uitnodiging krijg.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Toch kan ik mij er wel iets bij voorstellen. Waarschijnlijk ziet de vriendin van je vriend jou ergens toch als een bedreiging. Misschien voelt hij zich toch enigszins tot je aangetrokken, zonder dat jij je daarvan bewust bent. Geen idee, zou toch kunnen?



Voor haar kan het best moeilijk zijn om de situatie goed in te schatten en houdt ze je liever op een afstand. Dat je getrouwd bent, zegt natuurlijk ook niet alles.



En wat ES1977 zegt, daar zit ook wel iets in.
Alle reacties Link kopieren
Echt heel jammer dat dit soort dingen gebeuren. Mijn vriend heeft genoeg vriendinnen en ik heb genoeg vrienden, gelukkig geen problemen mee... ben ik heel blij mee want ik zou me echt ellendig voelen als mijn vriend zou eisen dat ik iemand niet meer mocht zien.



Zou er zelfs over nadenken om gewoon keihard te negeren en/of uit te maken. Ik ken die mensen al zo lang... en als iemand zo'n persoonlijkheid blijkt te hebben dan is hij al een stuk minder leuk.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Alle reacties Link kopieren
quote:nederlandertje schreef op 27 maart 2013 @ 14:02:

Echt heel jammer dat dit soort dingen gebeuren. Mijn vriend heeft genoeg vriendinnen en ik heb genoeg vrienden, gelukkig geen problemen mee... ben ik heel blij mee want ik zou me echt ellendig voelen als mijn vriend zou eisen dat ik iemand niet meer mocht zien.



Zou er zelfs over nadenken om gewoon keihard te negeren en/of uit te maken. Ik ken die mensen al zo lang... en als iemand zo'n persoonlijkheid blijkt te hebben dan is hij al een stuk minder leuk.



Eisen vind ik weer heel wat anders.

Als mijn partner mij een eis probeert op te leggen,kies ik zowiezo voor het/de ander.

Niemand kan mij iets verbieden,wie dat probeert graaft zijn eigen graf bij mij!
Alle reacties Link kopieren
Bijv. achter mijn rug om slecht behandelen, nors doen als ik erheen ga, niet uitnodigen voor mijn verjaardag... is ook al erg genoeg eigenlijk. Wat een figuur die vrouw.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op woensdag 27 maart 2013 09:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div">mammie_rf, 18 uur geleden

Wat kandanz zei, alleen zou ik dan vriendin ook rechtstreeks uitnodigen. Ze moet dan wel zeggen dat ze zelf een feestje geeft en dan kan je zeggen: goh, ik wist van niks, je bent me zeker vergeten uit te nodigen? Ik ben van de partij hoor!</div></blockquote>Nee hoor, want ik neem aan dat die vriendin een smoes heeft dat ze samen wat gaan doen ivm die <u>surprise</u>party. Dat ze uiteten gaan samen ofzo. "Nee hoor, want ik neem aan dat die vriendin een smoes heeft dat ze samen wat gaan doen ivm die surprise party. Dat ze uiteten gaan samen ofzo."



Oja, zo ver had ik nog niet eens gedacht!
Alle reacties Link kopieren
Als de situatie door de ogen van de vriendin van vriend bekijkt, ligt deze misschien heel anders. Ik weet niet precies hoe goed die vriendschap nu eigenlijk is tussen TO en vriend. Spreken jullie ook wel eens samen af of zien jullie elkaar alleen in groter gezelschap?



Als jullie nl. ook samen afspreken, dan kan ik mij toch echt wel iets voorstellen bij de gevoelens van die vriendin. Er zijn genoeg vriendschappen die uiteindelijk wel heel vriendschappelijk worden. Misschien wil ze gewoon niet de kat op het spek binden.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties. We zien elkaar regelmatig, maar sinds hij deze vriendin heeft veel minder vaak. Ik heb hem gevraagd wat hij op zijn verjaardag gaat doen en hij antwoordde dat ze samen een weekend weg gaan. Ik ga haar nu maar een Facebookberichtje sturen of ik kan helpen met de surpriseparty. Vond ik wel een goeie tip.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik ben benieuwd wat ze gaat antwoorden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven