Niet op zijn verjaardag mogen komen

26-03-2013 08:44 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriend wordt binnenkort 40. We zijn al 22 jaar bevriend, beiden hetero maar geen sexuele aantrekkingskracht. Nu heeft hij sinds een jaar een vriendin die mij duidelijk niet moet. Voor de duidelijkheid: ik ben zelf getrouwd. Ik heb nu via via gehoord dat zij bezig is met een surpriseparty maar heb (nog) geen uitnodiging gehad. Ben zo bang dat ik niet mag komen! Maar ik kan mezelf toch niet uitnodigen? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 27 maart 2013 @ 18:39:

[...]





Maar ik snap wel dat iemand het zekere voor het onzekere neemt en afstand neemt. Er zijn genoeg relaties waarbij dit soort situaties

grote problemen gaven.



Dat is dan het probleem van de onzekere vind ik. Ze kan op het minst zelf proberen haar gevoel bij te stellen door TO uit te nodigen en kijken hoe ze is, ipv te voren dingen uit te sluiten/af te schermen uit eigen onzekerheid.



Ik weet wat voor problemen het kan geven...mijn beste maatje koos voor mij ipv zijn ex die alsmaar jaloers was en onzeker op het moment dat hij bij mij was, en dat terwijl er niks was dan vriendschap en ik dat haar zelf ook heb verteld en iedereen anders ook.



Zij bleef jaloers en dat heeft uiteindelijk de relatie kapot gemaakt, dn ik vond het best sneu voor haar, maar logisch dat mijn maatje het uit had gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou helemaal niet altijd zin hebben om de partners overal bij te hebben eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hypothetische vriend hoeft er ook niet altijd bij te zijn als ik met vriendinnen afspreek, ik zie niet in waarom dat wel zou moeten als het toevallig een vriend betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 27 maart 2013 @ 18:44:

[...]





Door af te spreken met elkaars partners erbij, geef je een ander signaal af. Dan hoeft TO niets uit te leggen, want de situatie is minder bedreigend.Ik vind het niet verkeerd, om met de partners te gaan maar andere kant...mocht er een feest komen, en zij nodigt TO niet uit, dan zou ik haar zeker niet mee vragen. Tenslotte draait het om hem, niet om haar te pleasen, laat staan wanneer zij(dinnetje) zelf geen moeite doet om TO te leren kennen. Maar weetje we wachten af of Er wel een feest komt,en of TO word uitgenodigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 27 maart 2013 @ 18:49:

Mijn hypothetische vriend hoeft er ook niet altijd bij te zijn als ik met vriendinnen afspreek, ik zie niet in waarom dat wel zou moeten als het toevallig een vriend betreft.Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:gurly3 schreef op 27 maart 2013 @ 18:46:

[...]





Dat is dan het probleem van de onzekere vind ik. Ze kan op het minst zelf proberen haar gevoel bij te stellen door TO uit te nodigen en kijken hoe ze is, ipv te voren dingen uit te sluiten/af te schermen uit eigen onzekerheid.



Ik weet wat voor problemen het kan geven...mijn beste maatje koos voor mij ipv zijn ex die alsmaar jaloers was en onzeker op

het moment dat hij bij mij was, en dat terwijl er niks was dan vriendschap en ik dat haar zelf ook heb verteld en iedereen anders ook.



Zij bleef jaloers en dat heeft uiteindelijk de relatie kapot gemaakt,

dn ik vond het best sneu voor haar, maar logisch dat mijn maatje het uit had gemaakt.Jouw rol vind ik anders niet erg netjes. Misschien heeft ze juist iemand als jij en zo'n situatie in gedachten. Alle reden dan om een dergelijke vriendschap wantrouwend te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 27 maart 2013 @ 18:49:

Mijn hypothetische vriend hoeft er ook niet altijd bij te zijn als ik met vriendinnen afspreek, ik zie niet in waarom dat wel zou moeten als het toevallig een vriend betreft.Met types als Gurly3, zou ik dan toch wel op mijn hoede zijn. Onder het mom van vriendschap andermans partner inpikken. Dat legitimeert wel de houding van vriends vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 27 maart 2013 @ 18:52:

[...]





Jouw rol vind ik anders niet erg netjes. Misschien heeft ze juist iemand als jij en zo'n situatie in gedachten. Alle reden dan om een dergelijke vriendschap wantrouwend te bekijken.Mijn rol? Leg eens uit wat niet netje van mijn eeeuh rol was?
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 27 maart 2013 @ 18:56:

[...]





Met types als Gurly3, zou ik dan toch wel op mijn hoede zijn. Onder het mom van vriendschap andermans partner inpikken. Dat legitimeert wel de houding van vriends vriendin.



Inpikken? Meid waar heb jij het over? Lees jij niet ofzo?

Wij waren en zijn nog steeds goede vrienden, niks meer en niks minder. Dat zijn toenmalige vriendin er problemen mee had kon ik niet veranderen,wat ik ook zei of liet zien. Zelfs andere zeiden dat wij alleen vrienden waren...hoe duidelijk kan je het iemand nog maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin dat TO nu opeens jaloers zou zijn. Het is toch normaal dat je het klote vindt als je niet op de verjaardag van je beste vriend mag komen?



Ik kwam ooit een vriendin van een goede vriendin tegen die vroeg of ik ook naar het verjaardagsfeest van K (onze gezamenlijke vriendin dus) ging. Ik wist van niks, ik kreeg ook niks te horen, ik was dus gewoon niet uitgenodigd en dat vond ik ook behoorlijk pijnlijk. Ik had - en heb - geen idee waarom, omdat ik haar er nooit mee heb durven confronteren, maar zoiets steekt wel. En als het door toedoen van een jaloerse partner is dan steekt het ook.



Ik snap haar jaloezie en onzekerheid best, maar deze stap vind ik gewoon heel onaardig en ook heel onlogisch. Als die man iets met zijn beste vriendin wil dan werk je dat niet in de hand door haar uit te nodigen op een feest, je voorkomt het ook niet door haar niet uit te nodigen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:gurly3 schreef op 27 maart 2013 @ 18:57:

[...]



Mijn rol? Leg eens uit wat niet netje van mijn eeeuh rol was?Je verwijt je vriends ex dat zij jaloers was, omdat jij hem in zat te palmen. Beweerde je ook altijd dat er alleen maar vriendschap tussen jullie was? Waarom leg je het sowieso aan met iemand die al bezet was. En dan praat je alles ook nog goed door te zeggen dat het allemaal kwam doordat ex zo jaloers was. Kom op zeg, had een ongebonden vent gezocht!
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 27 maart 2013 @ 18:56:

[...]





Met types als Gurly3, zou ik dan toch wel op mijn hoede zijn. Onder het mom van vriendschap andermans partner inpikken. Dat legitimeert wel de houding van vriends vriendin.



Volgens mij denk jij bij mijn zin van "hij koos voor mij ipv zijn vriendin" dat wij toen samen waren,als in relatie?



Ik had het over dat hij de vriendschap verkoos boven haar jaloerse gedrag die niet terecht was naar hem en mij toe. Wij zijn nooit meer dan vrienden geweest. Eerst goed lezen voordat je met uitspraken aan komt waaien.
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat die vriendin jaloers is, misschien mag ze to gewoon niet en ja dat kan, je kan nu eenmaal niet iedereen aardig vinden.

Ik lees niks in de openingspost over een jaloerse vriendin.
Vriendschap tussen mannen en vrouwen kan lastig zijn omdat sex en/of gevoelens vaak onderhuids toch een rol spelen, maar in dit geval lijkt het me een echte vriendschap zonder bijbedoelingen, dus is die vriendin (hoewel wellicht heel menselijk) onterecht jaloers. Dit kan haar veel gezeur opleveren als haar partner merkt dat ze zijn platonische vriendin geen enkele kans geeft.



Jij kunt hier echter niet zoveel doen, dus ik zou gewoon aan hem vragen wat hij met z'n verjaardag gaat doen en denoods los van het feest met hem afspreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 27 maart 2013 @ 19:03:

[...]





Je verwijt je vriends ex dat zij jaloers was, omdat jij hem in zat te palmen. Beweerde je ook altijd dat er alleen maar vriendschap tussen jullie was? Waarom leg je het sowieso aan met iemand die al bezet was. En dan praat je alles ook nog goed door te zeggen dat het allemaal kwam doordat ex zo jaloers was. Kom op zeg, had een ongebonden vent gezocht!



Halllo blinde vink? Heb je je leespillen ingenomen!?

Lees hierboven....wij hebben nooit een relatie gehad, wij zijn altijd alleen maar vrienden geweest,voor haar en na haar tijd....



LEES!
quote:ronniemitchel schreef op 27 maart 2013 @ 19:06:

Wie zegt dat die vriendin jaloers is, misschien mag ze to gewoon niet en ja dat kan, je kan nu eenmaal niet iedereen aardig vinden.Ja dat kan ook nog, maar dan moet ze toch oppassen met het niet uitnodigen van TO, want het is zijn feest en hij vindt haar wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Jaloers of niet.... wat kan er op zo'n verjaardag nou helemaal gebeuren?

Dat ze één op één afspraken misschien niet prettig vindt... okee.



Maar een verjaardag met vele gasten, what's the problem?



Tenzij er echt een plan is om TO langzaam weg te werken.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:gurly3 schreef op 27 maart 2013 @ 19:07:

[...]





Halllo blinde vink? Heb je je leespillen ingenomen!?

Lees hierboven....wij hebben nooit een relatie gehad, wij zijn altijd alleen maar vrienden geweest,voor haar en na haar tijd....



LEES!Hahaha ja, waar staat in hemelsnaam dat jij hem hebt ingepikt? Staat het met Oost-Indische inkt?
quote:Moonlight82 schreef op 27 maart 2013 @ 19:08:

Jaloers of niet.... wat kan er op zo'n verjaardag nou helemaal gebeuren?

Dat ze één op één afspraken misschien niet prettig vindt... okee.



Maar een verjaardag met vele gasten, what's the problem?



Tenzij er echt een plan is om TO langzaam weg te werken.Misschien is ze jaloers op hun band? Omdat die al zo lang en zo sterk is?
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 27 maart 2013 @ 19:06:

Wie zegt dat die vriendin jaloers is, misschien mag ze to gewoon niet en ja dat kan, je kan nu eenmaal niet iedereen aardig vinden.Dan nog is het een stomme reden om TO niet uit te nodigen. Ze organiseert een feestje voor haar vriend, niet voor zichzelf, dus het lijkt me dan logisch dat ze uitgaat van de voorkeur van haar vriend en niet van die van zichzelf. Stel dat ze al zijn vrienden niet mag, zou je het dan ook normaal vinden als hij een verjaardagsfeestje krijgt zonder zijn vrienden, maar met háár vriendinnen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 27 maart 2013 @ 19:08:

[...]



Hahaha ja, waar staat in hemelsnaam dat jij hem hebt ingepik? Staat het met Oost-Indische inkt?



Haha idd....



begin ik mij ook af te vragen....staat toch duidelijk 3 keer dat wij alleen vrienden zijn, en altijd geweest...
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 27 maart 2013 @ 19:07:

[...]



Ja dat kan ook nog, maar dan moet ze toch oppassen met het niet uitnodigen van TO, want het is zijn feest en hij vindt haar wel leuk.Maar er werd gedacht dat to niet uitgenodigd werd, dat is wat to dacht, maar nu heeft de beste vriend aan to verteld dat hij met zijn lief het weekend van zijn verjaardag weggaat, nu word er weer bij verzonnen dat het een smoes zou zijn , in plaats van afwachten of er wel een feest komt,( die volgens) beste vriend dus niet komt begint ze nu al te piepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 27 maart 2013 @ 19:10:

[...]





Dan nog is het een stomme reden om TO niet uit te nodigen. Ze organiseert een feestje voor haar vriend, niet voor zichzelf, dus het lijkt me dan logisch dat ze uitgaat van de voorkeur van haar vriend en niet van die van zichzelf. Stel dat ze al zijn vrienden niet mag, zou je het dan ook normaal vinden als hij een verjaardagsfeestje krijgt zonder zijn vrienden, maar met háár vriendinnen?Hallooooooooooooo het feest waar ze via via van heeft gehoord moet nog komen en de beste vriend van to heeft haar al verteld dat hij dat weekend met zijn lief weg is, dus wat loopt ze te piepen .
quote:gurly3 schreef op 27 maart 2013 @ 19:11:

[...]





Haha idd....



begin ik mij ook af te vragen....staat toch duidelijk 3 keer dat wij alleen vrienden zijn, en altijd geweest...Yep, zo las ik het wel direct.
quote:ronniemitchel schreef op 27 maart 2013 @ 19:11:

[...]





Maar er werd gedacht dat to niet uitgenodigd werd, dat is wat to dacht, maar nu heeft de beste vriend aan to verteld dat hij met zijn lief het weekend van zijn verjaardag weggaat, nu word er weer bij verzonnen dat het een smoes zou zijn , in plaats van afwachten of er wel een feest komt,( die volgens) beste vriend dus niet komt begint ze nu al te piepen.Wat een gedoe zeg. Ik denk dat TO die hele verjaardag maar moet vergeten en apart met hem moet gaan afspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven