Nieuwe vriend

17-09-2014 12:06 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
**
anoniem_12352 wijzigde dit bericht op 22-12-2015 10:11
Reden: niet meer relevant
% gewijzigd
Vraag het hem.



En onthoud: wat hij bij ex en kind heeft gedaan gaat hij ook bij jou en jouw kind kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk een nieuwe vriend, en goed dat je je die vragen stelt.

Nu de antwoorden nog...mischien komt hij er zelf op een goede dag nog eens mee...
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft ook een kind die hij nooit zag. En ja hoor... Ook toen wij een kindje kregen haakte hij in de zwangerschap af en heeft het nog nooit willen ontmoeten.

Over zijn andere kind had hij een aannemelijk verhaal. Waarom hij nu afhaakte zal ik nooit weten, gewoon nooit meer iets van hem gehoord.

Maar ik weet zeker dat hij nu ook weer een verhaal verzint waardoor hij 'begrip' zal krijgen over situatie 2, of misschien 3 intussen?



Dusssss....... Oetl*l zoals jij schrijft? De kans is aanwezig ja.
Alle reacties Link kopieren
En onthoud: wat hij bij ex en kind heeft gedaan gaat hij ook bij jou en jouw kind kunnen doen.



Precies en dat vind ik juist het enge: je weet niet wat er gebeurd is. Natuurlijk heb ik het hem gevraagd. Ik krijg alleen geen antwoord. Dus ik vroeg me af wat zou iemand gedaan kunnen hebben om het zover te laten komen. Is er iets heel simpels misschien, dat ik me zorgen maak om niets? En stel dat hij veroordeeld is, kan ik zo'n veroordeling ergens vinden? Jurisprudentie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je via andere weg aan je info willen komen? Feit dat hij over zoiets belangrijks niet wil praten zou mij genoeg zeggen over de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Kan natuurlijk ook zo zijn dat ex het kindje bij hem weghoudt en dat hij geprobeerd heeft om contact met zijn kindje te krijgen en dar niet kreeg. En dat hij er niet over wil praten omdat het te gevoelig ligt?



Kan ook natuurlijk. We kunnen blijven gissen, maar alleen hij weet het... Hou er wel rekening mee dat als hij het wel eerlijk vertelt, je wellicht een einde aan je relatie met hem wil maken...
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook z'on ex....En ja hij deed het nog een keer bij een ander...Nu hebben twee meisjes een afwezige, en een stiefpapa..
Alle reacties Link kopieren
Hier in de kennissenkring een man die zijn kind niet meer mocht zien van zijn ex. Is al jaren getrouwd en een leuke vader voor zijn roedel kinderen Kortom, ik zou je zorgen gewoon op tafel leggen en een goed gesprek met hem aangaan. Als je dit soort zaken niet kunt bespreken, zou ik er geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 17 september 2014 @ 12:37:

Kan natuurlijk ook zo zijn dat ex het kindje bij hem weghoudt en dat hij geprobeerd heeft om contact met zijn kindje te krijgen en dar niet kreeg. En dat hij er niet over wil praten omdat het te gevoelig ligt?



.Als je ex het kindje weghoudt dan ga je toch rechtzaken aanspannen om een omgangsregeling te krijgen? Er is geen rechter die een vader zijn eigen kind niet laat zien, tenzij hij iets heeft uitgespookt natuurlijk. Ik vind wel dat je het op z'n minst moet proberen. Ik wil steeds meer weten waarom het zo is, misschien maar eens met wat meer dwang vragen............
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat je er veel aan hebt om die vraag hier te stellen. Alleen hij heeft het antwoord. Je moet echt met hem om tafel. Als hij niks prijs geeft zo ik toch eens gaan nadenken of hij echt wel zo leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik ken iemand die vader werd van een zoontje. Hij wilde dat zijn zoon zijn naam zou dragen. Ex wilde dat niet. Hij trok zijn handen van het kind af (financieel) en toen mocht hij het kindje van haar helemaal niet meer zien.



Tevens, wie zegt dat hij niet geprobeerd heeft iets aan te spannen? Zijn meestal langslepende zaken waarin vader het kind vaak niet ziet.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het inderdaad bespreekbaar maken. Je weet niet wat er is. Ik heb ook een vriend en hij ziet sinds een poos zijn kind ook niet meer. Ik weet dan alleen wel waarom, er zijn problemen, zijn kind stoot haar vader af bewust/onbewust/onder invloed van moeder, we weten het niet. Eén ding weet ik wel, vreselijk moeilijk voor hem om over te praten!! Omdat hij het niet begrijpt. Wij zitten er natuurlijk samen in dus dat is wel een andere situatie, maar toch...
Alle reacties Link kopieren
quote:Kreeftje800 schreef op 17 september 2014 @ 12:49:

[...]





Als je ex het kindje weghoudt dan ga je toch rechtzaken aanspannen om een omgangsregeling te krijgen? Er is geen rechter die een vader zijn eigen kind niet laat zien, tenzij hij iets heeft uitgespookt natuurlijk. Ik vind wel dat je het op z'n minst moet proberen. ]



Ja, ja jij gelooft nog in sprookjes zie ik. Nee, zo steekt de wereld niet in elkaar in ieder geval niet in Nederland. De realiteit is Vaders betalen zich blauw aan advocaten bij een rechtszaak en rechters bepalen in de meeste gevallen dat de eis wellicht gegrond is maar niet in het belang van het kind. Dus moeder hoeft zich niet aan omgangsregelingen te houden. Heel veel vaders zien hierdoor hun kinderen niet.



Gewoon vragen. Dat hoort ook bij een relatie.
Bespreekbaar maken en aangeven waarom dit belangrijk voor je is. Je wilt dit eenmaal weten, en terecht. Kan hij er niet over praten of bevalt het antwoord je niet, dan wegwezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kreeftje800 schreef op 17 september 2014 @ 12:49:

[...]





Als je ex het kindje weghoudt dan ga je toch rechtzaken aanspannen om een omgangsregeling te krijgen? Er is geen rechter die een vader zijn eigen kind niet laat zien, tenzij hij iets heeft uitgespookt natuurlijk. Ik vind wel dat je het op z'n minst moet proberen. Ik wil steeds meer weten waarom het zo is, misschien maar eens met wat meer dwang vragen............ Jij leeft in een sprokkjeswereld geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 17 september 2014 @ 13:06:

[...]





Jij leeft in een sprokkjeswereld geloof ik.Inderdaad, ging het maar zo makkelijk hier in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Zo is het echte leven echt niet hoor kreeftje800





Echt, kan hier gewoon boos om worden.



Wij hebben mijn stiefdochter deze maand al twee jaar niet meer gezien.



Advocaat ingeschakeld, en wij verdienen teveel om tegemoetkoming daarvoor te krijgen, moeders zit in de bijstand (want daar krijgt ze meer dan dat ze ervoor gaat werken, letterlijk gezegd)



Dus moeders krijgt zo goed als alles vergoed, traineert ons totdat het geld op is en we zijn dan weer terug bij af. De kleine meid heeft haar broertje van anderhalf nog nooit gezien, Helaas.



Als vader mag je betalen, betalen en betalen maar rechten? Erg weinig in NL.



Mijn man is hier zo enorm verdrietig over dat Hij het er ook weinig over heeft, erg gevoelig punt.





Nu wil ik niet zeggen dat dit in jouw geval ook het antwoord is natuurlijk.
Een man die een kind heeft en niet continu alles op alles zet om voor zijn kind te zorgen en zijn kind te mogen zien hoef ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Er kan van alles achtersteken, maar ik zou in ieder geval nooit gaan samenwonen of kindjes maken met deze man zolang je geen bevredigend antwoord op deze belangrijke vraag hebt.



(Dat ie het er liever niet over heeft kan verder best begrijpelijk zijn, maar het hoe en waarom moet je gewoon wel weten voordat jullie levens/financieen in elkaar verstrengeld raken)
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 17 september 2014 @ 13:14:

Een man die een kind heeft en niet continu alles op alles zet om voor zijn kind te zorgen en zijn kind te mogen zien hoef ik niet.Soms kan dat juist in het belang van het kind zijn, dus dit is me echt te kort door de bocht, hoezeer ik de basisgedachte ook wel begrijp.
quote:kerol schreef op 17 september 2014 @ 13:27:

[...]





Soms kan dat juist in het belang van het kind zijn, dus dit is me echt te kort door de bocht, hoezeer ik de basisgedachte ook wel begrijp.Het is inderdaad ook een beetje kort door de bocht, het gaat inderdaad meer om de basisgedachte.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het vooral eng dat er blijkbaar onderwerpen zijn waarover hij niet wil praten. Dat klopt naar mijn mening in een relatie niet. Dus ik zou heel goed nadenken voor het samenwonen realiteit wordt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je een vaste relatie aan met iemand die zo onduidelijk is over iets heel belangrijks in zijn (evt. jullie) leven?



Daarbij vind ik het een slecht teken dat een ouder niet naar zijn kind omkijkt. Dat is een slechte karakter eigenschappen, net zoals dingen verzwijgen en liegen. Er zijn genoeg mannen op de wereld bij wie je een goed gevoel kunt krijgen, dat is nog geen reden om ook een vaste relatie met die persoon aan te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Onlangs heb ik een jongen leren kennen die ik graag mag. Hij geeft me een goed gevoel en hij heeft me al gevraagd of ik (ooit) wil samenwonen met hem.



Wat is onlangs? Hoe lang ken je hem al?

Vind het net als Grenada eng dat er onderwerpen zijn waarover hij niet wil praten. Zeker als je nog maar kort ineen relatie zit eigenlijk en het zo'n bijzonder onderwerp is. Ik weet niet, maar ik zou er geen goed gevoel bij krijgen. En dus eerst er goed over praten en goed nadenken voordat je gaat samenwonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven