Nog steeds geen relatie en bang dat dit zo blijft.

12-07-2014 02:23 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eens een topic over geopend wat hier op lijkt, maar ik wil het nog eens van me af schrijven. Als ik in mijn directe omgeving kijk dan zie ik dat wel zeker zo'n 90% van de mensen rond mijn leeftijd een relatie heeft. Ik ben 21 en heb nog nooit een relatie gehad. Ook al ben ik nog jong, doordat zoveel mensen al een relatie hebben begin ik de hoop op een relatie al langzaam te verliezen.



Ik heb een pestverleden waardoor ik tot een paar jaar terug erg wantrouwig en verlegen was en buiten school nooit onder de mensen kwam. Op een dag (toen was ik 17) heb ik besloten om het roer helemaal om te gooien en - hoe angstig ik ook was - weer veel onder de mensen te komen. Dit is gelukt in de vorm van werk als autoverkoper wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds doe en door twee commerciële opleidingen te gaan volgen die ik allebei met succes heb afgerond. Daarnaast ben ik nu bezig met het opzetten van een eigen bedrijf. Ik moet zeggen dat ik sindsdien op sociaal vlak veel sterker ben geworden en het pesten is sinds een paar jaar ook voorbij.



Op zakelijk gebied is de verlegenheid zo goed als weg, maar als het aankomt op het aanspreken met als doel een relatie eruit halen, dan sla ik echt helemaal dicht. Dan ben ik echt bang voor een afwijzing of dat ze al een vriend heeft. Daarom spreek ik ook nooit vrouwen aan met als doel er een relatie uit te halen. Ik weet dat als dit zo blijft, dat ik dan met 50 nog steeds vrijgezel ben en dat is het laatste wat ik wil. Ik wil, net als iedereen, ook aan de vrouw.



Ik heb van jongs af aan al gezegd dat ik met 25 jaar uit huis wil zijn, getrouwd wil zijn, vader wil zijn en een eigen bedrijf wil hebben. Dit eerste heb ik nu al bereikt en het laatste is in wording. Maar het trouwen en vader worden op mijn 25ste kan ik me nu wel langzamerhand uit mijn hoofd gaan zetten en dat vind ik heel moeilijk. Ik put nog een klein beetje hoop uit het feit dat er een paar mensen zijn die ik ken (waaronder mijn eigen vader) die pas op 22-jarige leeftijd hun eerste relatie kregen en met 25/26 jaar wel getrouwd waren en kinderen hadden, maar zoals hierboven al beschreven is de hoop al ver weggezakt.



Ik zou heel graag over mijn verlegenheid en de angst voor afwijzing willen komen. Ik heb al veel dingen in mijn leven moeten verwerken en dat is me tot op de dag van vandaag steeds zonder psycholoog gelukt, dus ook nu wil ik het eerst zelf proberen. Mijn vraag is of jullie tips hebben met betrekking tot het makkelijker aanspreken van vrouwen met als doel een relatie eruit halen. Het zou heel fijn zijn als ik een paar tips zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso niet iemand aanspreken met als doel er een relatie uit te krijgen. Dat werkt echt niet.



Ja het is ook lastig, als je op school zit kom je nog veel onder de vrouwen maar je zegt dat je werkt. Ga je wel eens op stap?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt jezelf best doelen stellen op het gebied van werk en wonen, maar voor trouwen en kinderen heb je toch echt een partner nodig die dat ook wil. Dus is het een beetje vreemd om dit in je eentje als doel te hebben.

Zet het dus uit je hoofd, want het is gewoon een beetje raar.



Ga eens lekker daten met leuke meisjes met als doel een leuke avond te hebben.

En misschien komt er na heel veel dates met heel veel leuke meisjes wel een bovendrijven waarmee een relatie mogelijk is.



Joh, ga een beetje lol maken in je leven, kom op!
Alle reacties Link kopieren
Wat dubbeltje4 zegt. Mijn man haalde zich vroeger ook jouw soort doemscenario's in zijn hoofd. Wij kregen verkering toen ik 18 en hij 21 was. Hij heeft daarvoor eerst 2 x een blauwtje gelopen en hij durfde eerst ook niets omdat hij bang voor afwijzing was. It's not the end of the world zegt hij daar nu over. Vergeet een relatie, ga gezellig daten, wees jezelf en die relatie komt er.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet per se op je 25e alles in kannen en kruiken zijn? Waarom geef je jezelf niet meer tijd? Ik ben zelf 31 en ben ook nog steeds bezig met mijzelf ontwikkelen. Sommige dingen kan je nou eenmaal niet afdwingen.

En daarbij, het kan goed zijn dat je 90 wordt, dan heb je zo nog 70 jaar te gaan! Waarom alles zo vastleggen? Leef gewoon je leven en maak er iets leuks van.

Dan komen er waarschijnlijk vanzelf dingen op je pad.
Zou het er benauwd van krijgen, een jongen die op z'n 25e al getrouwd en kinderen wilt. Ik ben 20, ook nog nooit een relatie gehad (wel regelmatig gedate) maar ik stel voor mezelf echt geen doelen als 'voor die en die leeftijd getrouwd en kids' pff.



Daarnaast, zou ik eerst aan mezelf werken als ik jou verhaal zo lees. Je klinkt niet echt zelfverzekerd namelijk (niet lullig bedoelt) de quote 'don't expect someone to love you if you cant live yourself first' past hier wel bij.



Misschien moet je dat 'voor 25e wil ik dit en dat' beeld uit je hoofd halen en gewoon genieten van je leven, daten zonder meteen verwachten dat het je vrouw wordt waar je tachtig kinderen mee krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met onderstaande reacties. Ga eens lol maken, spreek vrouwen aan, niet om een relatie, maar vraag eens iemand op date. Ik zou niet met een man aanpappen wanneer zijn doel is om te settelen, dan is het net of je genoegen neemt met iemand omdat je maar op tijd trouwt en kinderen krijgt.



Daartussen zit nog dat je gezellig date, verliefd wordt en gekwetst, dat waarschijnlijk nog meerdere keren voor jij weet wat jij wilt uit een relatie en de ideale vrouw tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, laat die jongensdroom los, je wilt toch zelfstandig ondernemer worden?



Stel je voor: je zaak loopt over een paar jaar best lekker omdat je prachtvriendin en jij er samen heel hard voor werken ... en dan wil jij een kind?



Dit soort dingen plan je niet jaren van tevoren. Zet het uit je hoofd. Je hebt er nog 15-20 jaar voor.



Nu eerst eens onder de mensen komen met als doel een leuke tijd te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de advertentie zo voor me: Gezocht, vrouw. Moet in bezit zijn van werkende baarmoeder. Verder geen eisen.



Je begrijpt hopelijk zelf ook dat het zo niet werkt?
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Helaas kun je bepaalde dingen in het leven niet afdwingen. Zo werkt het namelijk niet. Je bent inderdaad nog hartstikke jong. Ik zou zeggen: geniet!

Settelen met iemand kan altijd nog namelijk. Zorg eerst dat je het zelf fijn hebt en dat je zelf gelukkig bent. Wees niet te veel bezig met je droom najagen. En inderdaad jouw droombeeld/toekomstbeeld kan vrouwen/meiden erg afschrikken. Waarom alles zo snel willen? Het leven stopt niet na je 25e.
Alle reacties Link kopieren
Leuke mensen waaronder vrouwen ontmoet je via intresses en deelnemen aan groepjes, clubjes...etc. Denk an dansles, korfbal, kookcursus en natuurlijk ook samen met vrienden in de plaatselijke horeca.



Ga dingen doen die je leuk vindt en waar vrouwen komen. Niet direct er vanuit gaan dat je iemand vindt, eerst gaan voor het opdoen van leuke contacten. Via dat netwerk kun je ook weer mensen tegen komen. Schuif je deadlines op naar 30-35.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Op zakelijk gebied is de verlegenheid zo goed als weg, maar als het aankomt op het aanspreken met als doel een relatie eruit halen, dan sla ik echt helemaal dicht.



Ik word er benauwd van als ik het lees.



Wat dacht je ervan eens een meisje aan te spreken om gewoon gezellig met haar te ouwehoeren. Of om een bak koffie met haar te drinken.



Waarom zo 'doelmatig'?



Mijn man en ik zijn elkaar bezopen op een feestje tegengekomen, aan de praat geraakt en het klikte.

Het was niet zijn doel om een relatie eruit te halen, het doel was een gezellig feestje.



Ik herinner me je vorig topics onder een andere nick.



Ook toen was het advies: ga léven. Ga lol maken. Ga lekker reizen. Neuk eens effe lekker rond. Ooit komt er wel een meisje langs met wie het wat serieuzer wordt.



Maar stop met denken in targets
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als eerste mijn complimenten hoe jij het roer hebt omgegooid. Je bent op de goede weg wat betreft je zelfvertrouwen.



Gezinnetje? Focus je nu nu op je bedrijf en het feit dat jij een plek voor jezelf zoekt. Eerst dit rustig op je gemak doen.

Voor een gezin heb je nog ruim de tijd. Je bent jong. Vroeger wilde ik heel graag jong moeder worden (ik heb jonge ouders), maar ik werd "pas" op mijn 30e moeder.



Ik begrijp dat je druk bent met je beginnend bedrijf, maar neem je ook tijd voor jezelf? Stappen, uiteten, sporten.... Ik noem maar wat.



Jouw zelfvertrouwen gaat nog meer groeien. Ikzelf heb ook een pestverleden. Klinkt gek, maar door de branche waar ik in kwam te werken is mijn zelfvertrouwen erg gegroeid. En door mijn relatie. Er zal altijd een stukje onzekerheid blijven, maar echt... Jij groeit nog meer. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je inderdaad moet beginnen met vrouwen/meisjes als mensen te zien. Hoe zou jij het vinden als de mensen van het aandere geslacht over jou alleen maar denken in termen als: 'kan ik met m trouwen?/kan ik kinderen met hem krijgen?' Je bent toch geen ding? Je bent toch geen opblaaspop die als decoratie en zaaddonor geschikt is? Je bent een mens van vlees en bloed. Met emoties en ideeën en gedachten, niet alleen de verlichamelijking van andermans idealen.



Het eerste wat jij moet doen is leren gelukkig te zijn met jezelf. Een vrouw kan jou niet gelukkig maken. Als jij gelukkig bent met jezelf en erachter komt dat een relatie er niet op magische wijze voor zorgt dat al je problemen verdwijnen. Of dat iedereen je dan pas een toffe, geslaagde peer vindt. Pas dan ben je klaar om te gaan daten.



Echt, doe jezelf en je toekomstige partner een plezier en ontwikkel een gezondere kijk op het leven en relaties.
Occam's razor
Ik dacht dat het vast iemand van 45 zou zijn dit had geschreven. Je bent 21. Getrouwd zijn en vader op je 25ste kan nog best, maar ik weet nou niet of dat een goed doel is. Dat is nog heel erg jong.
Alle reacties Link kopieren
Wat een sympathieke post, Sunny! Eigenlijk bedoel ik hetzelfde, maar jij zegt het veel vriendelijker.
Alle reacties Link kopieren
@Yette: dank je wel. Ik weet hoe hij zich moet voelen. Door de onzekerheid denk je geen partner te kunnen vinden. Dat er niemand is voor jou. Je wilt zo graag, maar inderdaad wat al vele malen gezegd is: kijk niet naar elke vrouw alsof zij een potentiële moeder/partner voor jou kan zijn. Geniet en ga op ontdekking.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je hele leven niet uitstippelen. Opleiding, carrière, dat soort zaken heb je zelf in de hand, ook al moet je daar tegenwoordig een beetje geluk bij hebben maar bij een relatie komt ook nog zoiets als gevoel om de hoek kijken, dat laat zich niet dwingen. Hoe krampachtiger je zoekt naar een geschikte partner, hoe moeilijker het wordt, liefde berust op toeval.
verba volant, scripta manent.
Klinkt wel heel erg onaantrekkelijk dat je vader wil worden. Op je 25e notabene! Ga eerst 'ns wat doen waardoor je aantrekkelijker wordt. Reizen bijvoorbeeld!
Er komt vanzelf 'n moment dat jij goed in de markt komt te liggen. Als je leeftijdgenoten dikke alimentatie aan ex en kinderen moeten betalen bijvoorbeeld. Wees blij dat je single bent en geniet daarvan.
Als je zo geobsedeerd bent door het krijgen van een relatie, trouwen en kinderen krijgen, dan zal het inderdaad voorlopig niet lukken.

Ik weet niet uit wat voor een omgeving jij komt, maar ik ken ze niet die op die leeftijd al willen trouwen en kinderen willen hebben.

Heb je wel een leuk sociaal leven?

Hoe ziet je leven er naast het werken uit?

Sta je wel weer stevig in je schoenen?

Ben je zelfverzekerd?

Zo niet, dan zou ik me daar eerst op richten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn vriend juist extra interessant ómdat ie geen relatie wilde
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Prachtig hoe je je pestverleden hebt overwonnen! Echt, complimenten hoe je dat zo te lezen zelfs op eigen kracht gedaan hebt.



Leven zonder relatie wordt steeds normaler, en je niet voortplanten is ook niet zo extreem zeldzaam als je lijkt te denken. Juist omdat je het graag wil, zie je vooral de mensen bij wie dat wel is gelukt, en dan kan je je toch weer een beetje mislukt voelen. Nergens voor nodig, echt niet. Je hebt waarde van jezelf, en je hoeft niet meer te doen dan van je leven iets moois maken, waar je trots op kan zijn, tevreden mee kan zijn, van kan genieten.



En daar ben je al fantastisch mee bezig. Vooral zo door gaan. Een relatie komt wel, of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 12 juli 2014 @ 09:13:

Er komt vanzelf 'n moment dat jij goed in de markt komt te liggen. Als je leeftijdgenoten dikke alimentatie aan ex en kinderen moeten betalen bijvoorbeeld. Wees blij dat je single bent en geniet daarvan.



Haha Elninjoo elk nadeel heeft zijn voordeel:)



Kom op TO je bent 21 jaar.!!

En geluk in het leven zit (helaas misschien) voor het grootste gedeelte in jezelf en je gezondheid, fysiek en mentaal
Alle reacties Link kopieren
Je had al adviezen gekregen in jouw vorige topic(s?). Waarom stel je de vraag op precies dezelfde manier vanuit hetzelfde oogpunt? Vond je de adviezen niet helder? Of had je het idee dat jouw probleem niet goed begrepen werd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven