Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:23.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. Nut van "hard to get" spelen??

Dit onderwerp heeft 75 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 18-08-2010 02:21.

[ Nut van "hard to get" spelen?? - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Hoi!

Ik heb nu twee keer afgesproken met een erg leuke jongen. We mailen daarnaast al een tijdje dagelijks. We kunnen overal met elkaar over praten, behalve over "ons". Ik heb geen idee wat hij van me vindt en ik heb hem ook geen hints gegeven...

Nu gaf een vriendin me het advies om eens een paar dagen niets van me te laten horen en/of me wat botter op te stellen. Dan zou hij, als hij me leuk vindt, wel zijn best doen en (meer) initiatief tonen. Heeft ze gelijk? Hebben jullie in het begin in het contact met jullie geliefden de boot afgehouden? Of mag/kun je best aan elkaar toegeven dat je elkaar leuk vindt, zonder dat dat de spanning wegneemt? Zijn spanning en onbereikbaarheid (tot op zekere hoogte) voorwaarden om verliefd te worden?

1. Loop je niet een beetje hard van stapel? na twee afspraakjes is er nog helemaal geen 'ons'. Kijk gewoon hoe het loopt. Mocht het initiatief tot afspreken altijds van jou komen, wacht dan gewoon eens af of er ook wat komt van zijn kant. hard to get spelen werkt volgens mij niet. Of zelden...

2. Gaat meer om principe van het hard to get spelen dan om mijn huidige situatie.. Vraag me gewoon af of het werkt (en zo ja, dan kan ik het misschien gaan toepassen)

3. Ik heb daar zelf nooit het nut van ingezien: Het is voor mij een teken van onzekerheid naar de ander toe en daarover piekeren heeft geen zin. Je bent net 2 afspraakjes ver, moet er nu al gesproken worden over 'vind je mij leuk?'. Dat merk je toch aan de ander? Hoe reageerde hij na jullie afspraakjes? Liet hij niks meer van zich horen of mailde/texte/belde hij je de volgende dag of de dagen erna al dat hij het leuk vond?
    Ik heb zelf ook altijd afspraakjes tot in het oneindige zitten ontleden, gek werd ik ervan en de jongens merken heus wel je nerveusheid op die je je daardoor zelf aanpraat. Geniet gewoon van de tijd die jullie samen hebben, zie hem niet meteen als je vriend, maar als iemand waar je het leuk mee hebt.

4. Ik vind hard to get spelen een beetje iets voor tijdens de pubertijd. Zonde van je tijd. Je kan toch maar beter zo snel mogelijk weten wat je aan elkaar hebt?! Tuurlijk hoef je niet meteen bovenop hem te springen (bij wijze van) maar dat 'ik sms niet, want ...' Ach ja... Waarom geef je hem niet gewoon wat hint en als je ziet dat het wederzijds is, ga je er gewoon meteen voor...
    Succes! (Hoe je het ook speelt ;-))

Count your blessings...

5. Als er geen reden toe is, zou ik het zeker niet doen.
    Ik zie alleen het nut er van in wanneer je als persoon iemand bent die nogal bovenop een ander zit... in figuurlijke zin ;-) met hard to get creeer je dan tenminste wat afstand waardoor de ande zich niet meer zo benauwd gaat voelen.....maar dit is hier helemaal niet aan de orde.
    In jou situatie zie ik het nut echt niet, je hebt twee dates gehad, jullie mailen dagelijks, dus er valt niet zoveel hard to get te spelen volgens mij....daarnaast riskeer je juist met hard to get dat je hem afstoot....
    Persoonlijk hou ik niet zo van dat soort spelletjes en als iemand dat bij mij doet, verlies ik mijn interesse in de persoon en taai ik snel af, het past niet bij me en ik hou er niet van.
    Toen ik mijn vriend ontmoette en hem een beetje beter heb leren kennen en mijn gevoelens voor hem duidelijk werden, liet ik hem dat op gegeven moment weten en ik heb eigenlijk al de eerste stappen gezet....
    Doe gewoon je ding, leer elkaar eerst eens wat beter kennen

Groetjes Daysha

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn

6. Melly, hard to get spelen is vragen om problemen. Je stuurt een oneigenlijk signaal uit, wat mogelijk tot misverstanden kan leiden. Als hij een beetje blue is, dan haakt hij af. Groetjes kreeft

7. Tja, ik vind het een beetje flauw dat soort spelletjes en zie er het nut niet van in.

8. Oh boy...ben denk ik al te oud voor dit soort hard to get spelletjes. Ik zit in de fase, take it or leave it.

Als je beiden hard to get speelt, valt er iemand toch eens van de schommel. Niet leuk, een blauwtje lopen. Maar toch, liever van die schommelstoel afflikkeren dan heen en weer geslingerd worden.

9. Mij zou je laten vallen op deze manier, maar ik kan me het nut er - sinds 1,5 minuut - wel van inzien, als je 'n echte "mannelijke man" die van jagen houdt zegmaar wil aanslaan, dan moet je lekker hard to get gaan spelen, maar daar zitten ook vaak de vreemdgangers tussen 't zijn immers types jagen..

Wrong=right, right=wrong; string? Mensch, volgt gij intuïtie toch. *Rouke stopt internetten 15e as*

10. Met dit soort spelletjes moet je wel weten waar je aan begint.
    En misschien weet hijzelf nog niet eens wat zijn gevoelens voor jou zijn.
    Ik zou het gewoon even de tijd geven.

11. Bij het wel al dan niet "hard to get" spelen, moet je de ander erg goed kunnen aanvoelen, ook of diegene aan het acteren is of niet bijvoorbeeld

Wrong=right, right=wrong; string? Mensch, volgt gij intuïtie toch. *Rouke stopt internetten 15e as*

12. Als je hard to get speelt. Is eigenlijk een mooie naam voor, ik ben het prooidier. Jaag op me aub. Echte jagers gaan voor een scalp. Niet voor je gevoelens, een fijngevoelige of evenwichtige relatie, enzovoorts. Dat werkt dus niet bij een "lieve" jongen.

Hard to get moet je spelen, als je zelf van spelletjes houdt, en je graag inzet van dat spelletje bent. En dan mag je raden wat de hoofdprijs is.

13. Zoals ik al kort samengevat formuleerde in mijn post, maar de kreeft die zichzelf prepareert voor 'n heerlijke maaltijd legt 't phenomenal uit.. :-d

14. Een kreeft is ook hard to get X-D

15. Nee hoor, gewoon in de pan d'rmee.. :-P

Alhoewel ik wel betwijfel of ik kreeeft uit de zee - waar er heel veel schijnen te zwemmen/ehh lopen -, lekker zal vinden X-D

rouke wijzigde dit bericht op 02-02-2008 05:03 met 69%

16. Ik sprak afgelopen week een jongen die inderdaad vond dat een meisje hard to get moet spelen, zodat hij haar kan "veroveren".
    Ik vind dat grote onzin. Je vindt iemand leuk of niet, daartussen zit wat mij betreft niets.

Maarja, wie ben ik.

17. Toen ik mijn vriend leerde kennen (naja eigenlijk meteen toen we elkaar voor de allereerste keer zagen) heeft hij me niet meer met rust gelaten om te smsen, en heeft toen eigenlijk al direct gezegd dat hij me heel erg leuk vond en dat hij me graag beter wilde leren kennen en dat hij hoopte dat het wat zou worden.

Duidelijkheid voor alles. Als hij dit niet zelf had gezegd, had ik erom gevraagd :) Helemaal omdat jullie elkaar al 2 keer hebben gedate :) Je weet toch dan wel al (ik wel iig) of je elkaar een kans wilt geven elkaar beter te leren kennen omdat het serieus is of niet.

Mystique86 wijzigde dit bericht op 02-02-2008 17:48 met 12%

18. Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inderdaad niet het type voor dit soort spelletjes. Mystique, je hebt een punt. Ook al hebben we pas twee keer gedate en weet ik (ook) nog niet wat ik wil/voel, wat mij betreft heeft het wel een kans. Ik ben gewoon ontzettend nieuwsgierig of hij dat ook zo ziet, maar besef dat dit nog niet het moment is om daar naar te vragen.

19. Hard to get spelen is volgens mij ontstaan vanuit de gedachte dat mensen het idee hadden dat ze leuker werden gevonden als ze zelfstandig waren, niet wanhopig wachtend, gelukkig met hun leven, kritsch en zelfverzekerd genoeg om niet zomaar alles te accepteren. Nu zit daar wel wat in, waarschijnlijk, maar ik heb wel het idee dat het 'spelletje' juist gespeeld wordt door mensen die niets van dat alles zijn. Door mensen die juist wel wanhopig graag leuk gevonden willen worden, die weinig zelfvertrouwen hebben en hun uiterste best doen om een ander beeld van zichzelf te laten zien, wat in hun ogen altijd nog beter is dan de werkelijkheid.

Dat klinkt eigenlijk best sneu, niet?

Zonde van de energie, lijkt het me, zo'n waanbeeld creëren. Die energie zou je dan, volgens mij, beter kunnen steken in het daadwerkelijk opbouwen van je zelfvertrouwen, in plaats van het te faken.

Oh, en nog even over het al dan niet praten over gevoelens in het begin: Ik doe daar nooit zo moeilijk over. Vind ik iemand leuk, dan zeg ik dat gewoon. Als iemand dat te snel of mij daardoor te intens vind (dat laatste is me wel eens gezegd), dan kan diegene ook maar beter wat afstand bewaren. Ik gok namelijk zo dat het in een later stadium van een relatie alleen maar intenser wordt. :-)

Frankly, my dear...

20. Als iemand je leuk vindt, kun je het eigenlijk niet verkeerd doen. Behalve hard to get spelen, want dan weet diegene niet wat die aan je heeft. Het is zoveel makkelijker, voor de ander, als hij/zij gehoord heeft dat de ander je leuk vindt.

Hij: ik vind jouw leuk!
    Zij: ik vind jouw ook leuk!
    :smooch:

Simpel toch?

21. Flirt 4fun wordt vaak ook als 'n "hard-to-get" flirt gezien, & das' toch met ander doel trouwens..

@miss Demeanour: Tja, Maar wat als je bepaalde verwachtingen hebt van 'n bepaald iemand wanneer je die voor het eerst ontmoet?

Ik bedoel maar, ik kan tegen zo'n 300 Vrouwen per half uur gaan vertellen dat ze er ten minste leuk uitzien & gesprek aangaan, maar vervolgens wordt 't lastig; voor mij althans..

Vrouw: Wat doe je in het dagelijks leven?
    Ik: ehhhhhhh niets...
    vrouw: ach hoe komt dat zo?
    ik: halve/hele verhaal..
    vrouw: tot ziens! [vaak de gedachte: wat jammer, 'n loser en daar moet ik m'n tijd weer mee verdoen..]

Ik heb 'n grotere kans om 'n relatie met 'n vrouwelijke walvis aan te gaan dan 'n fatsoenlijke/leuke NL'se vrouw..

22. Volgens mij hè, als het gewoon goed zit met iemand en er een echte klik is, dan is hard to get spelen helemaal niet meer nodig. Mijns inziens zijn het vaak juist de wat moeilijkere, 'foute' mannen die het nodig vinden om een spelletje te gaan spelen. Om vervolgens heel hard weg te rennen als ze uiteindelijk krijgen wat ze willen.

Maarja, wie ben ik.