Ongewenst zwanger nu iedereen vertellen en abortus keuze

10-06-2013 21:18 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al ruim 6 jaar de pil en altijd ben ik voorzichtig geweest met seks. Altijd heb ik aangehouden dat zonder een condoom; er geen seks is, behalve in langdurige relaties.



Nu heb ik twee keer seks gehad zonder condoom met dezelfde jongen waarmee ik nog steeds date en hem klaar laten komen in mij. Dit is de grootste fout van mijn leven geweest, ik heb nu drie keer een zwangerschapstest gedaan en (helaas) ik ben echt zwanger. Dit zou mijn toch niet gebeuren? Ik voel mij ontzettend kut en heb het nog tegen niemand vertelt.



Zelf ben ik 24 en woon ik nog thuis. Hoe ga ik dit in godsnaam vertellen aan mijn date dat ik zwanger ben(het woord zwanger alleen al maakt mij bang, misselijk en helemaal naar). Ik ben echt bang van de reacties van mensen.



Mijn eerste eigen gedachte gisteren was dat de wereld voorbij was toen ik het bij de derde keer zag dat ik echt zwanger was en vervloekte alles en iedereen en was gewoon woest op mijzelf. Hoe kan dit nou met de pil!!!! Ik baal echt enorm en heb bijna geen oog dichtgedaan vannacht.



Ik heb mijn hbo studie al afgerond en zou aan mijn tweede studie beginnen dit jaar. Het lijkt echt wel of het leven even is afgelopen en geen zin meer heeft. Ik voel mij helemaal down en moet dit gewoon even van mijn afschrijven en hopelijk hebben mensen hier advies of zelf in de situatie gezeten en misschien zou je willen vertellen waarom je wel of niet voor de abortus hebt gekozen.



Mijn eerste gedachte was direct abortus, maar ik kan mijn tranen al niet meer bedwingen als ik er naar google en stop er dan halverwege ook mee. Ik ben nog helemaal niet zelfstandig en heb geen stabiel leven en een leuke man of vriend waar ik al zeker weet dat ik echt 100% voor hem en een gezin wil gaan. Nu lijkt het wel of ik alleen voor die keuze sta en anderen het nu moet gaan vertellen. Deels ben ik ook bang dat dit allemaal als mijn schuld gezien gaat worden.



Ik ben eigenlijk echt bang voor de reacties van mijn ouders en mijn date(waar ik eigenlijk al niet meer verder mee wou).



Vandaag heb ik geprobeerd het mijn moeder te vertellen maar ik kon het gewoon niet. Ik zou ook een abortus kunnen laten plegen en niemand weet ervan maar waarom zou het alleen mijn probleem moeten zijn. Waarom is het mij zo moeilijk gemaakt.



Sorry als er niks van te begrijpen is, ik ben echt helemaal radeloos wat ik nu met mijn leven nog moet.
Alle reacties Link kopieren
Neem je ouders en een goede vriendin eventueel in vertrouwen. Als je het weghaalt: vertel het je date niet. Ik zou er ook een soa-testje tegenaan gooien, voor de zekerheid.



Sterkte meid!
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
Das schrikken!

Als eerste, doe je buiten een zwangerschapstest OOK even een SOA test?



En dan

Ik zou toch als ik jou was je moeder op de hoogte brengen.

Als ik me in jou verplaatst zou ik mijn moeder geloof ik heel hard nodig hebben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je even een dikke knuffel geven en veel sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent waarschijnlijk nog maar net zwanger en kan je een overtijds behandeling ondergaan. Waarom dit is gebeurd, daar hoef je je hoofd niet over te breken. Dat is duidelijk. De consequenties zijn helaas zwaar. Maar dat betekent niet dat je moeder hoeft te worden. Heel veel sterkte, het is ruk.
Adem in, adem uit. Neem contact op met Fiom. Zij kunnen je helpen alles op een rij te zetten.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Serieus Ster?

Vertel het je date niet?

Nou ben ik het vaak met je eens....

Maar nu toch niet....geloof ik
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Vertel het je moeder toch, dat lucht waarschijnlijk erg op. En het is fijn om het er me iemand over te kunnen hebben!
Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
Als je zo onzeker bent en geen stabiel leven hebt, zou ik geen kind op aarde zetten! Dat verdient het kind niet en jij ook niet. Je hoeft t ook niet aan veel mensen te vertellen. Als je niet verder wilt met je date zou ik het je al helemaal afraden.

Don't panic, alles komt vast goed..
Lieve kind, kalmeer eerst maar eens even. Beslis eerst voor jezelf wat jij wil, en overleg met een vriendin of misschien heb je een zus die je in vertrouwen kunt nemen. Komt tijd, komt raad.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook beslist, ga naar de huisarts voor fatsoenlijke anticonceptie, want de pil werkt blijkbaar niet bij jou.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:lotte10_ schreef op 10 juni 2013 @ 21:18:



Vandaag heb ik geprobeerd het mijn moeder te vertellen maar ik kon het gewoon niet. Ik zou ook een abortus kunnen laten plegen en niemand weet ervan maar waarom zou het alleen mijn probleem moeten zijn. Waarom is het mij zo moeilijk gemaakt.



Sorry als er niks van te begrijpen is, ik ben echt helemaal radeloos wat ik nu met mijn leven nog moet.

euh..... omdat het dat is?



Je hoeft het niet tegen iedereen te vertellen hulp vragen is natuurlijk okay maar het is niet iedereen zijn probleem.

Het is jouw probleem

Als je geen kind wil dan doe je nu zo snel mogelijk een overtijdsbehandeling en voeg je voortaan daad bij het woord, pil en condoom en doe gelijk een soa test
Alle reacties Link kopieren
@Summerdance: als het nog zo pril is allemaal, zeker de zwangerschap, dan zou ik dat denk ik niet doen nee.
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom je het aan iedereen zou moeten vertellen. Als je het graag kwijt wilt dan is er vast wel een goede vriendin die je het kunt toevertrouwen en die met je mee kan gaan naar een kliniek.

Als je goed bent met jouw ouders kun je het hun ook vertellen.

Maar persoonlijk zou ik het niet jouw date vertellen. En wel omdat je niet met hem verder wilt, ik zou zelf nooit zoiets persoonlijks delen met iemand waarvan ik weet dat ik daar afscheid vsn ga nemen.
Alle reacties Link kopieren
ach meid dikke voor jou. Wat moet dat een enorme schok zijn.



Het is niet het einde van de wereld ook al voelt het nu wel even zo.En nee een abortus is ook niet zomaar iets. Maak als de sodemieter een afspraak met je HA voor je zwangerschap en evt ok een soa- test (weet niet hoeland je al date en dat vooraf hebt gedaan). En je hoeft dit niet alleen te dragen.



De pil geeft bij 1 op de 1000 (???) de kans op zwangerschap. Je hebt niks verkeerd gedaan en je moeder zal geschokt zijn, net als jij. Maar ze is ook je moeder en een vrouw. Mijn moeder zou het verschrikkelijk vinden dat zij mij hierin niet kon steunen.



Je date. Tja, dat weet ik eigenlijk niet op basis vd info die je nu geeft. Hangt af van het gevoel, de intenties, hoe lang al etc
Alle reacties Link kopieren
Wow. Adem in, adem uit, get a grip. Je leven is niet voorbij. Je hoeft dit niet te doen als je niet wilt en ook als je het wel doet is je leven niet voorbij!



Neem iemand in vertrouwen. Praat erover. Denk erover na.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet aan date vertellen. Het is niet delen, maar een probleem erbij opnemen. In een ideale wereld steunt zo een man je met een kind of bij de kliniek waar je huilend in zijn armen kan storten. De werkelijkheid is vaak anders.
Zonder condoom met een scharrel is natuurlijk niet heel slim (doe een SOA test!) maar aan het voorkomen van een zwangerschap heb je voldoende gedaan: de pil slikken.

Nu weet je natuurlijk wel dat jij blijkbaar 1 op die 1000 gevallen bent waarbij de pil niet naar behoren werkt dus houd daar voortaan rekening mee.

Als ik je moeder was, vond ik dit alleen maar heel sneu voor je en zou ik je graag willen steunen.

Als ik jou was, zou ik toch kiezen voor abortus. En natuurlijk zou mij dat verdriet doen maar je leven nu helemaal overhoop halen (en geloof me: een kind in je eentje zal je leven overhoop halen) doordat je de pech hebt dat die pil niet naar behoren werkt, lijkt me niet verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Wat gek, ik denk dat (waarschijnlijk heel ouderwets) je neemt samen de beslissing om zonder condoom te seksen, ik vind dan ook dat de ander het vervolg behoort te weten.



Weet niet zo goed waarom, maar zo denk ik erover.

Hoewel, stel dat ik een man was geweest, dan had ik het ook graag willen weten

Al was het alleen maar om de ander te steunen of zo



(ben ik nou heel suf?)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerlijk gezegd nog niet eens aan een soatest gedacht. Wat ben ik stom zeg.
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent niet suf Sum, je hebt ook een punt. Misschien dat ik het ook wel zou zeggen afhankelijk van de band die ik dan (al) heb met zo'n vent. Maar het kan de keuzes ook een stuk lastiger maken...
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
@Lotte: veel dingen hebben een incubatietijd dus maak je daar nu maar nog even niet druk om joh.. Is gebeurd, nu even iets anders aan je hoofd en dan als de tijd daar is, een soatest.
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
Das wel een beetje dom hè Lotte

MAAR....het kan nog hè



Komt een hoop op je af nu, snappen we ook best, maar denk vooral ook om en aan je eigen gezondheid
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 10 juni 2013 @ 21:33:

Wat gek, ik denk dat (waarschijnlijk heel ouderwets) je neemt samen de beslissing om zonder condoom te seksen, ik vind dan ook dat de ander het vervolg behoort te weten.



Weet niet zo goed waarom, maar zo denk ik erover.

Hoewel, stel dat ik een man was geweest, dan had ik het ook graag willen weten

Al was het alleen maar om de ander te steunen of zo



(ben ik nou heel suf?)



Beetje wel. Maar wel lief.

Als het een eenmalige date of kortstondige fling is geweest dan zie ik absoluut geen meerwaarde erin om het hem te laten weten.

Het is toch niet alsof hij ook maar enige inspraak heeft in haar beslissing om een abortus te ondergaan.

Waarom dan een opening geven voor dialoog?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:lanfir schreef op 10 juni 2013 @ 21:28:

De pil geeft bij 1 op de 1000 (???) de kans op zwangerschap. Op de 10.000 vrouwen die gedurende een jaar de pil gebruiken, worden er slechts 4 vrouwen zwanger. (En die zitten allemaal op het Viva forum)



Bron: gezondheidsplein
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven