Oude crush/bijna-vriendin aangenomen op mijn werk

22-10-2014 14:38 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden plaatste ik dit onderwerp, waarin ik vertelde dat ik twee jaar lang contact had met een meisje. Ik dacht dat het eindelijk over was na veel geharrewar. Eindelijk heb ik het geaccepteerd en achter mij gelaten...



Wat blijkt. Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat we een nieuwe werkneemster hebben. Dus ik vroeg wie het was. Toen zei ze 'Meisje X!' Dus ik dacht ik vraag voor de gein haar achternaam, en wat denk je? Blijkt het dat meisje uit mijn oude topic te zijn!



Ik wil het dus afsluiten het hele gebeuren, maar nu komt ze dus bij mij werken! Ik heb geen idee wat ik moet doen. Mijn werk is klein, ongeveer 9 mensen, dus we zien elkaar toch wel elke dag. Maar wat nu? Moet ik het tegen mijn leidinggevende zeggen? En met voorstellen...God, ik weet het echt niet!
Wist ze dat jij daar werkt? Indien ja vind ik het best een rotstreek. Maar aan de andere kant als dit haar ideale baan is.... snap ik ook wel weer dat ze die niet laat liggen. Lastige situatie.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet eten op tafel zien te krijgen. Jammer voor je TO.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ze wist dat ik daar werkt. Ik vind het echt vreselijk...Natuurlijk, ze moet ook werken, maar hoezo precies bij 'mij'? Zo groot en bekend is het kantoor niet waar ik werk...
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jij dan precies tegen jouw leidinggevende zeggen? En denk je dat dat wat uithaalt ze is tenslotte al aangenomen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Shit happens
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 22 oktober 2014 @ 14:52:

Wat wil jij dan precies tegen jouw leidinggevende zeggen? En denk je dat dat wat uithaalt ze is tenslotte al aangenomen.



Ik heb werkelijk geen idee. Ik weet ook niet hoe we op elkaar reageren.



Mijn leidinggevende vroeg al aan mij of ik haar wat dingen van het systeem wilde uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
He bah. Lastige situatie. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Blijf rustig, hou het zakelijk. Het is vooral de eerste paar dagen lastig. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt vreselijk. Juist mijn werk waar ik het zo leuk heb, en dan komt zij ook nog eens. Ik wil helemaal niet dat zij komt...
Alle reacties Link kopieren
That's a shituation. Anders dan dat kan ik het niet noemen.

Wel maf dat zij precies bij jouw werk komt werken.

Als een man dit had gedaan had ik het ook niet oké gevonden (STALKER!!), maar ik zou je voorlopig even gedeisd houden en het maar afwachten. Weet ook niet of dat bedrijf in een durp staat. Dan is het al gauw ons kent ons.

Zorg gewoon dat zij je niet gek krijgt met eventuele seksuele kat en muisspelletjes en dan komt het wel goed.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Gewoon negeren puur zakelijk houden het niet over privé dingen of het verleden gaan hebben want straks kan jij op het matje komen omdat madam zielig zit te doen over het feit dat jij toespelingen maakt. Welk signaal ze ook uitzendt ga er gewoon vanuit dat ze GEEN relatie met je wil hebben anders had ze al veel eerder contact met je gezocht. Dus hou je qua gespreksonderwerpen strikt bij jullie werk en mocht ze zelf over vroeger beginnen geef dan aan dat je hier niet over wil praten aangezien het klaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is echt wel kut.



Blijf zakelijk en koel.

Praat alleen over werkgerelateerde zaken.

Gaat zij zitten kutten over privézaken, dan negeren en doorgaan waarmee je bezig was.



Geef haar geen enkele opening.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik eerlijk met mijn leidinggevende zou bespreken.

Niet om te zorgen dat ze niet meer mag komen maar gewoon voor de duidelijkheid.

Het is toch ook eigenlijk ook al raar dat je niet gezegd hebt dat je haar kent?

Normaal gesproken zou je zo iets nml zeggen "Goh wat toevallig die ken ik".

Dus ik zou het wel zeggen van te voren, gewoon kort en bondig en het verder inderdaad echt zakelijk houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 oktober 2014 @ 15:22:

Ja dat is echt wel kut.



Blijf zakelijk en koel.

Praat alleen over werkgerelateerde zaken.

Gaat zij zitten kutten over privézaken, dan negeren en doorgaan waarmee je bezig was.



Geef haar geen enkele opening.Hele wijze raad!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je niet gelijk tegen je leidinggevende gezegd dat je haar kent toen ze je haar naam vertelde? Ik zou het alsnog doen en dan meteen vragen of niet iemand anders haar in kan werken vanwege jullie persoonlijke relatie in het verleden.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Wel even kort, rustig en duidelijk melden bij je leidinggevende TO. Deze dame kan je aardig wat sh*t bezorgen met haar wispelturige gedrag. Ik vind het dus best verdacht dat ze solliciteert bij juist jouw kantoor. Maar ok het kan. Maar melden. Hou open vizier
Eens met Bellatrix. Geef vanaf dag een je grenzen aan en negeer priveopmerkingen. Misschien kan iemand anders haar inwerken?
Alle reacties Link kopieren
Wat Courtisane zegt zit ook wel wat in.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Als het een klein bedrijf is dan zou ik het wel aan je baas vertellen, het gaat toch spanningen opleveren op de werkvloer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel zeggen tegen je leidinggevende inderdaad. Zij weet dat jij daar werkt en het moment van voorstellen komt ook. Ik zou dat toch wel voor willen zijn.
Luister naar je hart, want dat klopt
Alle reacties Link kopieren
Tja, wil je tegen je leidinggevende vertellen dat jij graag een relatie met haar wilde en zij niet met jou? Dat je daarna rare mailtjes/smsjes bent gaan sturen naar haar?
quote:feeks schreef op 22 oktober 2014 @ 15:54:

Tja, wil je tegen je leidinggevende vertellen dat jij graag een relatie met haar wilde en zij niet met jou? Dat je daarna rare mailtjes/smsjes bent gaan sturen naar haar?

Ik vind haar minstens zo raar. Maar daar gaat het hier niet om. Details hoeft TO niet te vertellen, alleen dat er een (ongemakkelijke) voorgeschiedenis is met de nieuwe collega. En hij het wel zo professioneel vindt dat even te melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 oktober 2014 @ 15:22:

Ja dat is echt wel kut.



Blijf zakelijk en koel.

Praat alleen over werkgerelateerde zaken.

Gaat zij zitten kutten over privézaken, dan negeren en doorgaan waarmee je bezig was.



Geef haar geen enkele opening.Misschien wel even inleiden naar haar toe met een : 'ik wil de relatie hier graag zakelijk houden en het niet over ons privé verleden hebben'?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:courtisane schreef op 22 oktober 2014 @ 16:07:

[...]



Ik vind haar minstens zo raar. Maar daar gaat het hier niet om. Details hoeft TO niet te vertellen, alleen dat er een (ongemakkelijke) voorgeschiedenis is met de nieuwe collega. En hij het wel zo professioneel vindt dat even te melden.Dit dus. Ik zou het ook melden bij leidinggevende. En vervolgens eerste werkdag even met haar koffie gaan drinken en aangeven dat je het contact graag professioneel en zakelijk wil houden op kantoor.
Alle reacties Link kopieren
Als werkgever zit je niet te wachten op relaties met het bijbehorende gelazer op de werkvloer. In sommige gevallen kan het zelfs reden zijn tot ontslag van een werknemer. (vooral in kleinere bedrijven)

Als ik zo je vorige topic doorlees, kan ik je garanderen dat dat er vroeg of laat gelazer komt. Jullie hebben namelijk allebei een beestje in je hoofd!

Als leidinggevende denk ik zelf het volgende:

Doe je werkgever een plezier en zeg gewoon eerlijk dat je denkt dat er problemen komen van jullie samenwerking.

Hiermee doe jezelf ook een plezier als het ooit tot ontslag zou komen. Je werkgever kan jou dan eigenlijk niets verwijten omdat je 'm op de hoogte hebt gebracht van de situatie.

Ik zou haar laten gaan in haar proeftijd. Als werkgever heb je dan geen opzegtermijn (en geen ontslagvergunning nodig).

Het is misschien lullig voor haar, maar het is wel haar risico geweest om te solliciteren ondanks jullie verleden.

Als ik verder met haar ga, dan wordt het mijn risico, met daarbij behorende ontslagvergoeding en proceskosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven