Oude crush/bijna-vriendin aangenomen op mijn werk

22-10-2014 14:38 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden plaatste ik dit onderwerp, waarin ik vertelde dat ik twee jaar lang contact had met een meisje. Ik dacht dat het eindelijk over was na veel geharrewar. Eindelijk heb ik het geaccepteerd en achter mij gelaten...



Wat blijkt. Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat we een nieuwe werkneemster hebben. Dus ik vroeg wie het was. Toen zei ze 'Meisje X!' Dus ik dacht ik vraag voor de gein haar achternaam, en wat denk je? Blijkt het dat meisje uit mijn oude topic te zijn!



Ik wil het dus afsluiten het hele gebeuren, maar nu komt ze dus bij mij werken! Ik heb geen idee wat ik moet doen. Mijn werk is klein, ongeveer 9 mensen, dus we zien elkaar toch wel elke dag. Maar wat nu? Moet ik het tegen mijn leidinggevende zeggen? En met voorstellen...God, ik weet het echt niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:george1977 schreef op 22 oktober 2014 @ 16:40:

Als werkgever zit je niet te wachten op relaties met het bijbehorende gelazer op de werkvloer. In sommige gevallen kan het zelfs reden zijn tot ontslag van een werknemer. (vooral in kleinere bedrijven)

Als ik zo je vorige topic doorlees, kan ik je garanderen dat dat er vroeg of laat gelazer komt. Jullie hebben namelijk allebei een beestje in je hoofd!

Als leidinggevende denk ik zelf het volgende:

Doe je werkgever een plezier en zeg gewoon eerlijk dat je denkt dat er problemen komen van jullie samenwerking.

Hiermee doe jezelf ook een plezier als het ooit tot ontslag zou komen. Je werkgever kan jou dan eigenlijk niets verwijten omdat je 'm op de hoogte hebt gebracht van de situatie.

Ik zou haar laten gaan in haar proeftijd. Als werkgever heb je dan geen opzegtermijn (en geen ontslagvergunning nodig).

Het is misschien lullig voor haar, maar het is wel haar risico geweest om te solliciteren ondanks jullie verleden.

Als ik verder met haar ga, dan wordt het mijn risico, met daarbij behorende ontslagvergoeding en proceskosten.



Klopt, we hebben een behoorlijk verleden met elkaar.Van heel goed, tot heel slecht. En inderdaad: we hebben allebei een beestje in ons hoofd. Ik weet nu al dat er weer allerlei emoties bij mij loskomen. Niet zozeer omdat ik een klein kind ben, maar omdat we een behoorlijke geschiedenis hebben met elkaar.

Ik sta wel open voor een goed gesprek met haar, maar het kan twee kanten op bij haar: of we gaan weer top met elkaar om, of het wordt helemaal niets. Ik heb al 5 keer aangegeven (voordat zij kwam werken bij mij) om normaal te doen, en daar reageert zij niet op. Als ik haar zie, en ik groet haar normaal, en zij negeert mij wéér, dan weet ik van mijzelf - vanwege de geschiedenis - dat ik kwaad word. Er zal echt iets ontploffen. Ik heb al meerdere malen mijn excuus aangeboden op en aangegeven dat ik wil praten om het weer goed te maken; zij negeerde mij totaal, waardoor ik erg gefrustreerd ben geworden jegens haar.



Grr, ik heb er echt geen zin in. Wáááááárom??



(Ik denk dat het goed is om eens het vorige topic te lezen, zeker mijn openingspost...)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het melden. Het is een heel klein bedrijf en dit gaat ergernissen opleveren. Met 9 man kun je niet om elkaar heen werken.



Niet leuk. Hoe te melden weet ik ook niet. Dat het lastig prive is geweest met haar denk ik. Jij staat sterker, je werkt er al.



Komt ze toch, dan alleen zakelijk praten. Ik heb een ex op het werk. Sociaal negeer ik hem compleet. Verschil is dat wij met meer dan 700 mensen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat zeker ergernissen opleveren, dat weet ik zeker. Ik weet vrijwel zeker dat ze het ook doet 'voor mij'. Dat ze dan toch weer contact wil hebben. Dit heeft ze vaker gedaan 'in onze relatie': een tijdje niet reageren, maar dan via via weer contact met mij opzoeken (bijvoorbeeld in de groepsapp: 'Hoi, heeft iemand dat nog kunnen uitzoeken?' terwijl ze weet dat ik dat moest uitzoeken).



Het liefst neem ik ontslag. Maar dat kan ik natuurlijk niet maken; voor mijzelf en voor het bedrijf. Ik voel me heel raar. Zakelijk blijven is het best, maar dat is ook lastig: contact maar net doen of er niets aan de hand is. En ook met lunchen. Ik lunch erg graag met collega's, en ik weet ook zeker dat zij meegaat. Ik voel mij toch gedwongen om mij in te houden, ook al wil ik dat misschien niet. Er niets van aantrekken is ook lastig, omdat we graag ik groepsgesprekken met elkaar praten. Ik zie het al voor me: "Hey Mark, wat ben je stil?!" Ehhh, tsja....Help?
Alle reacties Link kopieren
Dan dus doen wat George zegt.



Melden.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wist zij eigenlijk dat jij hier werkt?
Alle reacties Link kopieren
Yep, melden bij je werkgever.



En weer een relatie gaat zeker problemen geven, want hiervoor was jullie relatie al roerig en dat gaat een tweede keer zeker niet anders worden. Wil je werkelijk gezeik privé én op je werk ook nog eens?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 22 oktober 2014 @ 18:11:

Wist zij eigenlijk dat jij hier werkt?



Ja.



quote:Miss.Innuendo schreef op 22 oktober 2014 @ 18:11:

Yep, melden bij je werkgever.



En weer een relatie gaat zeker problemen geven, want hiervoor was jullie relatie al roerig en dat gaat een tweede keer zeker niet anders worden. Wil je werkelijk gezeik privé én op je werk ook nog eens?Ik heb gewoon totaal geen zin in haar. Ik wil haar niet eens spreken of wat dan ook. Privé/zakelijk het maakt mij niet uit. Ik wil haar gewoon echt niet spreken. Ik ben nu in een fase waarin ik blij ben dat we geen contact meer hebben, en dan gebeurt dit...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weten we nu wel.



Maar wat ga je eraan dóen?



Jij zult iets moeten ondernemen en ontslag nemen is dus níet de manier.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Tja, nogmaals, ik zou het verhaal vertellen aan je werkgever en uitleggen dat je verwacht dat er een vervelende situatie ontstaat.



Zal zij niet waarderen, maar dan is het wel meteen duidelijk, ook voor haar, hoe je erin staat.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Als je het niet meldt dan ontploft straks de bom en ben je straks alsnog je baan kwijt. Nu kun je het melden en heeft je baas in ieder geval nog die maand bedenktijd tijdens haar proeftijd.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 oktober 2014 @ 18:37:

Ja dat weten we nu wel.



Maar wat ga je eraan dóen?



Jij zult iets moeten ondernemen en ontslag nemen is dus níet de manier.Precies. Ik vind Mark een beetje boel een dramaqueen.
kolere TO.... ik heb de voorgeschiedenis van je gelezen.



dat mens is maf.... die is in staat je konijn uit zijn hok te halen en te gaan koken.



snap ik dat dit niet lekker zit.



verder wat George1977 zegt.



houd het zo zakelijk mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Raar dat ze bij jou gaat werken in zo'n klein bedrijf.



Ontslag niet nemen, zeker niet als je het daar leuk vindt. Dus praten.
Alle reacties Link kopieren
Open kaart, dan sta je sterker, hoef je je niet te verschuilen als het ongemakkelijk wordt en hou je aan je voorgenomen zakelijkheid. Jouw manager gaat echt NIET lachen als hij er later achterkomt en je hebt het niet gemeld. Op zijn vraag waarom niet meteen gemeld zeg je dat je nogal geschrokken was en niet wist hoe te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Jah, melden! Wat Imogen zegt... hup doen!!
You were born to be real, not to be perfect
Alle reacties Link kopieren
Joh Mark, je hebt hier gisteren heel veel advies gekregen.

Ga je met die adviezen nog iets doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 22 oktober 2014 @ 22:22:

kolere TO.... ik heb de voorgeschiedenis van je gelezen.



dat mens is maf.... die is in staat je konijn uit zijn hok te halen en te gaan koken.



snap ik dat dit niet lekker zit.



verder wat George1977 zegt.



houd het zo zakelijk mogelijk.



Klopt, het was geen leuke tijd. Voor diegene(n) die zeggen dat ik een dramaqueen ben; ik zou zeggen: lees het topic eens waar ik naar verwijs.



Ik heb haar een berichtje gestuurd met het idee dat we voordat zij komt werken gaan praten, om zo dingen 'voor' te zijn. Als zij daarop niet reageert, dan ga ik morgen naar mijn leidinggevende om het gehele verhaal te vertellen en zeggen dat het voor mij een bijna onmogelijk werksituatie betreft.
Dat topic is tamelijk dramaqueenerig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat melden zou ik vandaag al gedaan hebben.

Want na jouw appje kan het goed zijn dat zíj al gebeld heeft met werkgever.

Zo één lijkt het me wel.



Waarom ben jij zó weinig daadkrachtig?

Ik krijg er echt jeuk van.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 23 oktober 2014 @ 18:22:

Dat melden zou ik vandaag al gedaan hebben.

Want na jouw appje kan het goed zijn dat zíj al gebeld heeft met werkgever.

Zo één lijkt het me wel.



Waarom ben jij zó weinig daadkrachtig?

Ik krijg er echt jeuk van.



We hebben ook hele leuke momenten (95%) gekend. Ik ga het morgen direct melden.



Ik vind het ook vreselijk dat ik het continu probeer goed te maken. Verder afspreken of iets dergelijks wil ik niet meer, ik wil alleen geen gezeur meer. Even de koppen bij elkaar, uitpraten, afspreken dat we normaal doen op werk, en voor de rest niets. Ik heb echt geen zin om op de werkvloer ruzie te krijgen...Mijn collega's zien me al staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mark87 schreef op 23 oktober 2014 @ 18:57:

[...]





We hebben ook hele leuke momenten (95%) gekend. Ik ga het morgen direct melden.



Ik vind het ook vreselijk dat ik het continu probeer goed te maken. Verder afspreken of iets dergelijks wil ik niet meer, ik wil alleen geen gezeur meer. Even de koppen bij elkaar, uitpraten, afspreken dat we normaal doen op werk, en voor de rest niets. Ik heb echt geen zin om op de werkvloer ruzie te krijgen...Mijn collega's zien me al staan.



Dan pas?? Het had allang gekund.

Eens met Bella V.D.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Wat betekent in vredesnaam 'een beestje in het hoofd hebben'?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ok. Ik weet nu al zeker dat dit helemaal fout gaat...
quote:dweedledee schreef op 23 oktober 2014 @ 19:09:

Ok. Ik weet nu al zeker dat dit helemaal fout gaat...

Kan niet anders he, TO is helemaal overmand door negatieve emoties.



Gezien je reacties hier, je vorige topic en het feit dat je je zo enorm druk maakt, denk ik niet dat het veel zin heeft om vooraf afspraken te maken met haar, Mark. Veel beter is het om open kaart te spelen met je leidinggevende. Dat hoeft niet in detail, maar je moet hier wel duidelijk over zijn anders geeft het veel te veel spanning.
Niet met haar praten. Alleen met je leidinggevende. Anders wordt het weer persoonlijk, je gooit je eigen glazen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven