Oude liefde ontmoet, in de war

28-07-2014 12:11 11 berichten
Zoals sommigen wel weten heb ik een tijdje geleden weer contact gekregen met een oude liefde.

Omdat we ver uit elkaar wonen veel whatsapp contact gehad en we konden het erg goed vinden, zo goed zelfs dat we weer vlinders in onze buik kregen.

We leken heel goed bij elkaar te passen, zelfde interesses, zelfde humor, zelfde waarden en normen, veel interesse in elkaar.



Toen heb ik hem onlangs ontmoet en bleek dat de klik die we hadden er niet zomaar in het echte leven ook was. De fysieke klik was er niet zo direct. Ik ben toen tamelijk overhaast weer naar huis gegaan. We hebben het er ook niet echt over gehad toen.



Maar nu ben ik in de war.



Ik had verwacht dat het best lastig zou zijn om om te gaan met de teleurstelling, maar het is veel moeilijker dan ik had gedacht.



We hebben nog contact omdat we alle goede dingen nu niet direct willen afkappen. En dat contact wordt weer bijna als vanouds. We hebben nu dus wel die klik weer.



Ik weet niet meer wat ik nu voel. Ik mis hem, voel me eenzaam en verdrietig zonder hem, het lijkt bijna alsof ik liefdesverdriet heb en zou het liefst bij hem zijn. Hij is in heel veel opzichten zo'n goede match. Ik wou maar dat ik niet zo snel was weggelopen, dan hadden we in ieder geval kunnen praten.



Maar tegelijk denk ik "maak ik mezelf nu iets wijs? Is de wens de vader van de gedachte?" als ik denk dat het misschien toch niet over is, dat er nog een kans is dat dit iets wordt.



Ik weet ook niet wat ik met dit verhaal wil, maar ik moet het even kwijt, dus schrijf ik het hier maar op.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat de wens de vader is van je gedachten.

Via whatsapp kun je allerlei dingen in de communicatie stoppen die er eigenlijk niet zijn. Je gaat er dan dingen bij "verzinnen" die misschien helemaal niet zo zijn bedoeld.



Wil je het zeker weten dan zou ik weer in het echt afspreken en dan niet overhaast weggaan. Dan kan je uitzoeken hoe het nu zit.



Al denk ik wel dat het overhaast weggaan een teken is dat je hem in het echt niet zo leuk vindt en de fysieke klik gewoon mist.

Je moet geen klik hebben via whatsapp maar gewoon in het echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een nieuwe afspraak maken.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Just give it a try
Alle reacties Link kopieren
Geen fysieke klik kwam van jouw kant af?



Je kan zoiets helaas niet afdwingen, je kan iemand nog zo leuk vinden, maar als je er geen behoefte aan hebt om zijn kleding met je tanden van zijn lijf af te rukken (bij wijze van) dan komt dat ook niet. Maar dat is mijn ervaring.
Jij bent zoveel ouder geworden maar hij is dat ook. Heb je je niet teveel gefocust op hoe hij was en er idd van alles bij bedacht wat er irl niet is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu toch wel benieuwd van welke kant de "klik" niet kwam.
Zo wat irritant doe onderstreepte posts.



Spreek gewoon met hem af, misschien het fysieke ook laten groeien? Kus elkaar eens, knuffel wat met hem. Je voelt dan snel genoeg of dat goed voelt of dat je lijft nee zegt.
Bedankt voor de reacties, ik vind het fijn om te lezen wat jullie schrijven, het helpt om dingen een beetje in perspectief te plaatsen.



Het rare is dat we juist nu in heel veel dingen dezelfde interesses hebben (kunst, lekker eten, klassieke muziek, daar waren we vroeger helemaal niet in geinteresseerd). En daar veel over kunnen kletsen.

Dat we vroeger iets moois hadden speelt zeker mee, maar we waren allebei verbaasd over de herkenning die we nu bij elkaar hadden.

Toen we elkaar als afscheid een knuffel gaven voelde dat wel fijn, maar ik heb geen moment dat gevoel gehad wat Geitje beschrijft, dat ik zijn kleren van zijn lijf wilde rukken.



Ik denk dat de verwachtingen gewoon heel hoog gespannen waren, dit moest ons moment worden. Dus dan is het ook erg makkelijk om een anticlimax te krijgen.



Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat we elkaar gewoon weer eens moeten gaan zien, maar dan zonder alle verwachtingen en dan kijken wat er wel of niet is.



Vriendschap en elkaar heel tof vinden is er in ieder geval, en misschien is dat ook alles wat er zal zijn. (is ook mooi, maar niet wat we hadden gehoopt)
Alle reacties Link kopieren
Had de tand des tijds hem zo te grazen genomen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2014 @ 16:30:

Had de tand des tijds hem zo te grazen genomen?



Wel een beetje, maar ik had al foto's gezien. Het gaat denk ik ook niet alleen daarom.

Ik ben ook wat (af)geschrokken door zijn enthousiasme denk ik, zelf ben ik toch wat terughoudender. Het ging opeens allemaal erg snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven