Over vloeken en zuchten

18-09-2014 21:39 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vloekt en zucht zoveel dat ik er soms gek van wordt. En het is ook veel meer dan vroeger. En hij doet dit om de meest stomme dingen...hij laat bijvoorbeeld een vork vallen op de grond, hij krijgt ergens een schroef niet goed uit, als hij niet direct iets kan vinden in het schap in de supermarkt,een spatje naast de kookpot, etc....

Ik vind het dus echt niet leuk en heb dat ook al verschillende keren gezegd maar dan duurt het maar even en hij zegt ook altijd dat hij er iets aan gaat doen, maar dat is uiteindelijk dan niet zo. Het minst leuke is dan nog dat hij in het bijzijn van anderen (vb supermarkt/ bij zn ouders) zo luid gaat zuchten alsof het de ramp van de eeuw is dat de merguezworsten tijdelijk op zijn in het rek als hij dat net wou eten ...

Ik vraag mij af heeft er iemand tips ofzo wat ik eraan kan doen dat hij het niet meer doet?
Alle reacties Link kopieren
Rolfluitje in z'n mond zodra die zucht.
Alle reacties Link kopieren
Zegt hij "hè potjandorie, verdikkeme nog an toe", of komt er grover taalgebruik uit? Aanstootgevend taalgebruik vind ik zelf niet kunnen. Ergernis laten blijken wel, maar zo te horen is hij wel snel geïrriteerd. Zit hij wel lekker in z'n vel of is het een gewoonte?
Alle reacties Link kopieren
@.B-100 goed id...iedere dag een feesje dan hier
Alle reacties Link kopieren
Is hij toe aan vakantie of wat tijd voor zichzelf? Ik verval in klagen en zuchten als ik me vermoeid voel, die vermoeidheid die ontstaat als de weken zich aaneenrijgen met werken, te weinig slaap, vervelende klussen, weer werken, te weinig tijd voor jezelf en weer werken.
Vermoeiend zeg... Hoe zal hij wel niet reageren als er écht iets aan de hand is?
Alle reacties Link kopieren
@chismes...nee hij vloekt helaas niet met potjandorie maar veel grover helaas..

Hij zit goed in zn vel zegt hij zelf..als ik vragen ga stellen over of hij zn job nog leuk vind e.d...
Aansluitend op Chismes:

mijn man krijgt dat heel erg als hij niet lekker in zijn vel zit. Irritant inderdaad: je wordt er gewoon moe van als je er naar luistert.

Uiteindelijk zeg ik er dan ook weleens wat van, maar juist omdat hij dan al niet lekker in zijn vel maakt teveel er over 'zeuren' van mijn kant het niet beter. Het heeft te maken met stress, op zijn werk. Als het weer rustiger is is het een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
Blafband om en bij ieder scheldwoord een stroomstoot. Is hij het zo afgeleerd
Alle reacties Link kopieren
quote:jules1980 schreef op 18 september 2014 @ 21:39:



Ik vraag mij af heeft er iemand tips ofzo wat ik eraan kan doen dat hij het niet meer doet?Slaan. Wie niet horen wil moet voelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor elke vloek een euro laten betalen. Meid je wordt slapend rijk.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Is hij heel gestressed op het moment?
Alle reacties Link kopieren
quote:B-100 schreef op donderdag 18 september 2014 21:43 Rolfluitje in z'n mond zodra die zucht.Hahahah lig plat hier. Zie het ook al helemaal voor me
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik zo onsexy, vloekende mensen. Ik erger me er op televisie ook enorm aan. Zuchten, a la dat stoort niet zo. Ik zou het voor de gein eens turven op een dag, hoevaak vloekt hij. Je kunt hem ook iedere keer een por geven als hij vloekt, of het daadwerkelijk benoemen. Maak het inzichtelijk, zelf heeft hij dat niet door. Dan maar zeuren hoor, daar wil je best mee ophouden, als hij ook ophoud met vloeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 18 september 2014 @ 22:19:

Je kunt hem ook iedere keer een por geven als hij vloekt, .Hoe zou jij het vinden als je een por kreeg elke keer als je partner vindt dat je stom lacht, vervelend kijkt, of iets anders doet wat hem irriteert?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lang niet zo erg als iemand zich zelf niet onder controle heeft en te pas en te onpas associaal zit te vloeken en te tieren.
Alle reacties Link kopieren
Vraag hem of het helpt als hij zucht of vloekt. Dat doet het namelijk niet en dat weet hij ook.
verba volant, scripta manent.
Elke keer als hij zucht doe je hem op overdreven manier na. Zucht, kreun, steun, doe alsof je moet bevallen, niets zo erg als je in de zeik wordt genomen over je eigen gedrag en zelf kan je er heel veel lol aan beleven om dat te doen midden in een supermarkt



Als hij vloekt, vloek jij nog veel erger zodat ie elke keer hoort hoe erg het klinkt.



Als je beide consequent volhoudt merkt hij zelf op hoe vaak hij het het doet en dat vindt niemand leuk. Je kunt bes balen maar er zijn andere manieren om dat te uiten.
Je vindt het nog het meest erg dat hij in de supermarkt zucht?! Je kunt toch gewoon de keuze maken je daar niets meer van aan te trekken? Probleem kan ook zijn dat jij je zo ergert namelijk.



Vloeken en tieren zou ik ook niet grappig vinden maar de methode van je dan zelf maar twee keer zo erg misdragen vind ik bijzonder kinderachtig. Ik zou zelf gewoon weglopen als iemand zich zo gedroeg. En dan heb ik het over echt schelden he, niet over zuchten, want dat vind ik een beetje gezanik van je. Hoe zou jij het vinden als hij op je ging zitten fitten omdat je teveel aan je haar frunnikt/neuriet/ander menselijk gedrag vertoont?
Alle reacties Link kopieren
Hij kropt zijn gevoelens op. Meeste mannen zijn niet van het praten. Misschien eens proberen eruit te krijgen wat hem dwars zit. Meegaan in irritatie verergert de situatie alleen maar.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan niet lekker in zijn vel zitten, maar het kan ook gewoon aangeleerd en niet gecorrigeerd gedrag zijn. Dat gaat niet weg van een paar keer daar een opmerking over maken. Op het moment dat hij weer in zijn oude gedrag vervalt, moet je er onmiddellijk iets van zeggen. Hij kan zijn onvrede ook op wat minder vervelende en agressieve manieren uiten. En als het gaat om worstjes die op zijn... grow up, kijk een ebola-documentaire en ontdek dat er ergere dingen in de wereld zijn.





Een vriend van mij heeft dat diepe gezucht ook. Bij hem lijkt het alsof hij elk moment in huilen kan uitbarsten. Dat is niet zo, hij heeft dat zuchten nodig voor ontlading bij gewone alledaagse stress. Het is vreselijk irritant, gelukkig zien we elkaar niet vaak;).
Alle reacties Link kopieren
Vloeken heeft te maken met een bepaalde mate aan zwakheid, hij kan het niet aan ofzo..beheerst de dingen niet?

Poe, vermoeiend een vent die zijn leven niet beheerst, geen controle heeft, zijn verstand niet gebruikt, en zich zo raar uit..

..

Daar ga ik van zuchten.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Hier ook een man met een kort lontje, wat zich uit in vloeken en tieren om - in mijn ogen - de kleinste dingen, zoals de voorbeeldjes van TO. Af en toe zeer irritant (ook wel afhankelijk van mijn eigen humeur, de ene keer kan ik er beter tegen dan de andere keer). Het richt zich altijd op dingen/situaties, en nooit op mensen, dat maakt dat ik het weliswaar vervelend vind, maar er wel mee kan leven. En het is altijd van zeer korte duur, na twee keer flink vloeken is de ergernis verdwenen en kan hij fluitend verder met wat hij aan het doen is.

Ik klaag er soms over, soms kies ik ervoor het niet te horen, en soms zeg ik dat ie zich niet moet aanstellen ofzo (wat natuurlijk niet in goeie aarde valt op zo'n moment). Niets van die dingen helpt op lange termijn, ik vrees dat het erbij hoort. Als t de spuigaten uitloopt confronteer ik hem daarmee (op een goed moment), en dan gaat het weer een tijdje beter. Verder heb ik er maar mee leren leven, hij compenseert het ruimschoots met leuke karaktereigenschappen
Mijn vader is hier ook goed in. Heel vervelend, je schept er echt zo'n negatieve sfeer mee.



Mijn moeder zegt altijd heel nuchter dat hij zich niet moet aanstellen en dat vind ik best een goeie reactie!
quote:geluksolifantje schreef op 19 september 2014 @ 17:17:

Mijn vader is hier ook goed in. Heel vervelend, je schept er echt zo'n negatieve sfeer mee.



Mijn moeder zegt altijd heel nuchter dat hij zich niet moet aanstellen en dat vind ik best een goeie reactie!Dat is het, als je klaagt of straft heeft het geen effect maar maak het belachelijk of reageer zo nuchter als moeder van geluksolifantje en je appelleert dan veel meer naar hun kinderachtige gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven