Partner met kind

29-08-2014 16:26 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik ben Kathelijne 27 jaar en inmiddels bijna 2 jaar samen met mijn vriend. Hij is wat ouder en heeft uit zijn eerste huwelijk een zoon van 11 jaar.

Ik weet dat er veeeel meer mensen zijn die een partner hebben met een kind..en die weten dan ook wel wat voor frustaties dat soms kan opleveren! Je wilt soms even alle aandacht voor jezelf..op de 1e plaats komen. Maarja het is wel zijn kind..En ja, je wist dit toch voor je eraan begon..?

Dat is de reden dat ik dit nieuwe topic wil starten..om af en toe mijn frustraties te uiten, om mensen in dezelfde situatie te horen over hun mening..en natuurlijk tips en adviezen om ermee om te gaan!



Momenteel loopt bij ons de bedtijdkwestie..

Nieuw schooljaar, nieuwe regels..

We hadden afgesproken doordeweeks gaat hij om 20.45 nar boven en om 21.00 uur het licht uit. En dan in het weekend om 22.00 uur naar boven en 22.30uur het licht uit.Persoonlijk vind ik dit een hele schappelijke tijd voor een kind van 11. Maar mijn vriend had het er met en collega over..en zijn dochter van 11 ging altijd pas om 23.00uur naar bed. Ik weet dus nu al dat ons vanavond een discussie te wachten staat.



Ik heb natuurlijk ook een beetje eigenbelang, dat ik graag nog een uurtje samen heb voordat wij ook uitgeput in slaap vallen aan het einde van de week.. Dus ik vraag me gewoon af..

Zie ik het nou zo raar..of is dit een prima bedtijdregel die we in eerste instantie bedacht hebben?



Ik wacht op jullie reacties!
Woont zoon volledig bij jullie? Waarom laat vader zich door een collega zo gemakkelijk ompraten naar later, terwijl jullie iets anders hebben afgesproken? Was hij het er eigenlijk al niet mee eens?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alles na 21 uur laat voor een kind van 11. Ga niet de strijd san over wie op de eerste plaats staat. Een kind is niet de baas in huis. Hij is ouder en jullie zijn samen opvoeder. Het is ook jouw huis dus ook jouw regels gelden. Is tv op de kamer van kind een oplossing?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jonge kinderen hebben meer slaap nodig dan oudere kinderen.

Het gemiddelde ligt op 10 uur per nacht.

- 4 tot 6 jaar: tussen 19.00 en 19.30 uur

- 7 tot 8 jaar: tussen 19.45 en 20.00 uur

- 9 tot 10 jaar: tussen 20.00 en 20.30 uur

- 11 tot 12 jaar: tussen 20.30 uur en 21.00 uur

- 13 tot 17 jaar: tussen 21.15 uur en 22.00 uur
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
quote:kathelijne1987 schreef op 29 augustus 2014 @ 16:26:

Ik weet dat er veeeel meer mensen zijn die een partner hebben met een kind..en die weten dan ook wel wat voor frustaties dat soms kan opleveren! Je wilt soms even alle aandacht voor jezelf..op de 1e plaats komen.



O? Mijn partner heeft een aardige stapel kinderen. En ik moet zeggen, ik heb geen idee over welke frustraties jij het hebt.

Enne, jij komt nooit op de eerste plaats als het goed is. Kinderen komen altijd op de eerste plaats.
Ik sta voor de klas en ik raad half 9 naar boven en om 9 uur slapen aan wanneer ze 11/12 jaar zijn. Half 11 is veeeeeel te laat.
Oh ik las verkeerd, ging om weekend. Dan zou ik zeggen: een avond om half 10 en een avond 10 uur. Later zou ik het niet maken, tenzij er een verjaardag is ofzo.
Waarom zit dat kind zoveel bij de vader dat je daar overlast van ondervindt? Kun je niet gewoon in je eigen huis blijven tijdens de dagen dat je vriend zijn kind heeft?
Alle reacties Link kopieren
Beetje gek wanneer een 11 jarige later naar bed gaat dan ouders.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:budapest schreef op 29 augustus 2014 @ 16:33:

Ik sta voor de klas en ik raad half 9 naar boven en om 9 uur slapen aan wanneer ze 11/12 jaar zijn. Half 11 is veeeeeel te laat.



Hier door de week inderdaad om 20.45 naar boven. Maar het is weekend en dan wordt het rond een uurtje of elf voor de bijna twaalf jarige. Morgen ook en zondag weer om 20.45 uur.

Gezellig toch zo in het weekend??? Spelletjes doen/film kijken, chips erbij... alleen maar leuk.
Als je toch bij je vriend wil zijn terwijl zijn kind er is, laat het kind dan om 20.30 naar zijn kamer gaan waar hij kan tv/dvd kijken of internetten tot hij gaat slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet hij, op vrijdag- of zaterdagavond? Kijkt hij met jullie tv? Dan is om 10 uur de film, die hij al vanaf half 9 kijkt volgens mij nog niet afgelopen. Misschien kun je het dáár van af laten hangen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2014 @ 16:37:

Als je toch bij je vriend wil zijn terwijl zijn kind er is, laat het kind dan om 20.30 naar zijn kamer gaan waar hij kan tv/dvd kijken of internetten tot hij gaat slapen.he ja; kind opzouten omdat pa zijn vriendin wil kroelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen verschillen, slaapbehoefte ook. Je zal altijd collega's , buren, BNers enz. kunnen vinden met andere regels.



Voor mijn dochter zouden jullie bedtijden toen zij elf was veel te vroeg geweest zijn. Nou en?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 augustus 2014 @ 16:40:

[...]





he ja; kind opzouten omdat pa zijn vriendin wil kroelen.Neuh, het gaat hier weer om een vriendin die de aandacht alleen wil. Van vader mag zoon best gezellig er bij blijven zitten.
Een kind heeft toch 'n andere smaak qua tv/films dan zijn ouders? Waarom zou die niet uit zichzelf op z'n kamer gaat zitten waar hij kan kijken wat hij zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 29 augustus 2014 @ 16:43:

[...]





Neuh, het gaat hier weer om een vriendin die de aandacht alleen wil. .Ja, dat zeg ik; pa zijn vriendin (die) wil kroelen ( met pa ).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2014 @ 16:43:

Een kind heeft toch 'n andere smaak qua tv/films dan zijn ouders? .Nee hoor; niet noodzakelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Elke situatie is natuurlijk anders. Als jullie afspraken gemaakt hebben zou ik het toch, nog voor vanavond, ter sprake brengen hoor. Maar aan de andere kant is hij de ouder, de opvoeder. En jij niet.



Hoewel zijn kinderen niet bij ons inwonen en er maar 1 keer in de 14 dagen zijn hebben we een paar duidelijke stelregels:



De ouders zijn de opvoeders en die bepalen in overleg de opvoeding.

Stiefouders zijn uiteraard betrokken, kunnen een mening aandragen maar zijn niet de opvoeders van de kinderen.

Kinderen komen ALTIJD op nummer 1. Dus ook als ik mijzelf even niet zo tof voel en 's avonds tegen hem aan op de bank wil kruipen maar hij samen met zijn ex naar een ouderavond van school moet. Dan zit ik alleen op de bank met een dekentje en is hij zijn rol als papa aan het vervullen.

Bij voorstellingen van het school toneel, belangrijke voetbalwedstrijden en al niet meer zijn we er alle 4, maar stiefouders op de achtergrond tót de kinderen naar ons toekomen.

Aangezien de situatie voor hun zo normaal is heb ik als "stiefmoeder" mezelf nog nooit genegeerd gevoeld, en hun stiefvader ook niet. En anders hebben we altijd elkaar nog om tegen aan te kletsen.

Vriend en ik hebben onderling ook afgesproken dat het ten alle tijden oké voor mij is om even mijn rust te pakken in de drukke weekenden dat ze er zijn. Heerlijk om even een uurtje langer op bed te blijven liggen, een middagje alleen de stad in te gaan. Ik wat me-time, de jongens tijd met papa alleen.



Uiteraard snap ik dat niet elke situatie er naar is om er zo mee om te gaan, maar voor ons werkt het. Duidelijk hebben welke rolverdeling er is heeft ons in ieder geval erg geholpen om relaxt met alles om te gaan.
anoniem_205755 wijzigde dit bericht op 29-08-2014 16:58
Reden: Aanvulling :)
% gewijzigd
Begin de dag met een smurfje, begin de dag met een smurf. Want wie vrolijk smurft in de morgen, die smurft de hele dag!
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet afstemmen met zijn moeder, ipv met een collega die een heel ander kind heeft? Het zou toch ook raar zijn als die bij ma om half 11 naar bed moet en bij jullie om 10 uur omdat jij vroeger naar bed wil dan zijn moeder en bronstiger bent, oid ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 29 augustus 2014 @ 16:28:

Woont zoon volledig bij jullie? Waarom laat vader zich door een collega zo gemakkelijk ompraten naar later, terwijl jullie iets anders hebben afgesproken? Was hij het er eigenlijk al niet mee eens?



Precies die vraag stelde ik me ook. Ik vind dat een kind regelmaat moet hebben. Ik dacht dat dit best een nette bedtijd is. Hij stelde dit namelijk ook zelf voor toen we het erover hadden. Met een vaste tijd blijft het tenminste ook een keer een extraatje als het een keer later wordt.. Als de film wat langer duurt, of als er visite is..

Misschien goed om dit aan hem te vragen..of hij het er in eerste instantie wel mee eens was! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het probleem niet het kind is. Het probleem is dat jij geen duidelijke afspraken kunt maken met je vriend omdat jouw vriend je niet als gelijkwaardige partner behandelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:kathelijne1987 schreef op 29 augustus 2014 @ 17:01:

[...]





. Ik vind dat een kind regelmaat moet hebben.!





Waarom dan niet afstemmen met zijn moeder?

Welke regelmaat is er als hij daar later mag of vroeger moet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 29 augustus 2014 @ 16:31:

Ik vind alles na 21 uur laat voor een kind van 11. Ga niet de strijd san over wie op de eerste plaats staat. Een kind is niet de baas in huis. Hij is ouder en jullie zijn samen opvoeder. Het is ook jouw huis dus ook jouw regels gelden. Is tv op de kamer van kind een oplossing?



Er is een tv op zijn kamer, en er is ook een tablet waarop hij tv kan kijken. Maar hij wil juist zolang mogelijk bij ons beneden blijven. Dus een vrijblijvendheid van je mag ook best boven tv kijken werkt niet..

Maar inderdaad gezamenlijk opvoeden..vandaar ook dat ik van te voren had proberen te overleggen om gedoe op de avond zelf te voorkomen haha
Alle reacties Link kopieren
Hoe ouder ze worden, hoe minder tijd je 's avonds samen hebt... dat is een feit. Nou zal zoon ook vaker zijn eigen plan gaan trekken. Dat is bij mij een beetje aan de hand (2 zonen van 11 en 14), die willen niet meer mee en ook niet meer bij mij in de kamer zitten. Hij moet het niet zien als: ik moet op mijn kamer zitten omdat pappa met zijn vriendin wil zijn. De behoefte om op zijn kamer te zijn moet van hem uit komen.



Verder heb je gewoon geen gelijkwaardige positie, als vriendin van vader. Maar vind je dat die jongen z'n bestwil dat-ie op tijd naar bed moet... of gaat het je eigenlijk om extra tijd met je vriend? Dat moet je voor jezelf op een rijtje hebben en geen argumenten gebruiken als 'hij is pas 11'. De situatie is vrij ongezond als je min of meer zit te wachten tot hij naar boven vertrekt.



Hoe gaan de avonden dan, als hij erbij is? Zit hij continu naast jullie in op de bank, doet mee in gesprekken... Heeft hij de afstandsbediening? Daar zijn wel afspraken over te maken toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven