Partner wil veel uitgaan laatste tijd

19-08-2014 14:23 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lezers,



Ben een man van 33 jaar en heb een vriendin van 28. We zijn nu al iets meer dan 10 jaar samen.



Ze heeft de laatste tijd veel zin om te gaan stappen met de buurman en z'n vrienden. Dit doet ze dan nu vaak om 't weekend, maar soms ook 2 weekenden achter elkaar, en dan komt ze pas om een uur of 6 's ochtends thuis.



Echter voel ik me af en toe een beetje in de steek gelaten zeg maar, omdat ik 't idee heb dat ze niks leuks meer met me wil doen. Zo wilde ik haar bijvoorbeeld verassen met een etentje, maar daar had ze geen zin in. 't Weekend daarop dacht ik haar te kunnen verassen met een bioscoopje, maar daar had ze ook niet veel zin in. Laatst dacht ik leuk met haar naar 't Omniversum (soort van bioscoop in Den Haag) te gaan en daarna de stad in om leuk te shoppen. Alleen 't laatste had mevrouw zin in, dus hebben we dat maar gedaan.



Afgelopen zaterdag had ze een afspraak met een vriendin die geopereerd moet worden, dus zij had even aandacht nodig, waar ik ook volledig begrip voor heb. Ze kwam pas tegen 't eind van de middag thuis en voelde zich ook schuldig omdat ze bijna de hele dag was weggebleven, en we dus niks samen hebben kunnen doen. Echter wilde ze die bewuste zaterdagavond weer gaan stappen met de buurman en z'n vrienden. Ze beloofde dat ze 't niet laat zou maken, echter kwam ze ipv 6 uur 's ochtends, 5 uur 's ochtends thuis...:-S. En die zondag doen we ook niks samen, want dan is ze te brak van de afgelopen avond/nacht. Dus ga ik ook maar m'n eigen gang (afspreken met vrienden etc.).



Ik vind 't persoonlijk dan een beetje vreemd, dat als je je al schuldig voelt tegenover je partner, je toch diezelfde avond weer gaat stappen. Helemaal als ze de laatste tijd niet veel dingen wil ondernemen met mij.



Nu heeft dit niks met verlies in vertrouwen te maken (vreemdgaan e.d.), want van mij mag ze lekker gaan stappen/uitgaan als ze dat wil. Je moet ook plezier maken toch? :-) Ook zonder je partner.



Ik heb alleen 't idee dat ze steeds liever uitgaat/stappen met andere mensen, dan dat ze met mij iets leuks wil gaan doen.



Is deze situatie herkenbaar voor iemand? Tips opmerkingen zijn welkom :-)
Alle reacties Link kopieren
Get a life
Waarom ga je niet mee?
Alle reacties Link kopieren
Open je ogen en wordt weer interessant voor haar..dit gaat fout
Alle reacties Link kopieren
Ga iddlekkermee stappen, ga dingen ondernemen
Je klinkt trouwens nogal als een oude vent met een jong blaadje.... jullie schelen maar een paar jaar he.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou er ook niet van om verast te worden met een etentje of een bioscoopje. Verrast worden is dan weer wel leuk



En waarom ga jij dan niet mee stappen met de buurman?
Alle reacties Link kopieren
Beetje kort door de bocht vind ik bovenstaande antwoorden. Met andere woorden, als zij verandert moet hij ook maar meeveranderen.

Zij kan toch wel een beetje rekening met hem houden?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg door je post een beetje het idee dat jij als een zoutzak erbij hangt en "maar iets anders gaat doen". Waarom ga je niet mee? Of stel je iets leukers voor, iets wat haar ook aantrekt zeg maar?

Als je zo doorgaat dan gaat het inderdaad mis.
Alle reacties Link kopieren
Wil je zelf nooit mee stappen? Zo niet, bekijk het dan eens van haar kant. Ze is jong, houdt van uitgaan en haar vriend wil nooit, die saaie lul Dus gaat ze lekker met de buurman en zijn vrienden.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 14:26 Waarom ga je niet mee?

Ja. Precies. Tis de buurman toch?



Maar ik vermoed dat je geen uitgaanstype bent.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom? Als zij wil stappen en hij niet. Moet ze het laten? Wat maakt het uit of ze om 2 uur thuis is of om 5? Ga naar bed als je moe bent.



Het lijkt niet alleen of ze het met andere leuker heeft. Want als ze mag kiezen gaat ze met hun. Vraag het haar eens. Misschien is ze je zat. Of heeft ze het gevoel het leven van oud wijf te leven?
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 19 augustus 2014 @ 14:31:

Wil je zelf nooit mee stappen? Zo niet, bekijk het dan eens van haar kant. Ze is jong, houdt van uitgaan en haar vriend wil nooit, die saaie lul Dus gaat ze lekker met de buurman en zijn vrienden.



Daar is ze toch op gevallen? Zíj is degene die is veranderd.



Niet iedereen houdt van stappen. Je kan het zien als een hobby en zoals met elke hobby: die moet niet ten koste van je relatie gaan. Als TO aangeeft dat hij dat gevoel wel heeft, kan zij daar best rekening mee houden.
.
Alle reacties Link kopieren
Marthe. +1



Hij toont initiatief, wil allerlei leuke dingen doen met haar en zij wil alleen maar uit met de buurman...



Denk niet dat dit mis gaat...denk dat dit al mis is.
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook kunnen, dat ze het gevoel heeft wat gemist te hebben. Ze is al sinds haar 18e bij je, tenslotte. Jij had toen mogelijk het 'wilde leven' al achter je, zij had er middenin moeten zitten.



Anyways: praat met haar. Waarom wil ze niets met jou doen en is ze wel steeds weg met de buren. Wat zou ze, naast stappen, wél leuk vinden om met jou te doen? En als ze niets meer leuk vindt met jou, waarom is ze dan nog bij je?



Wij kunnen daar niet echt antwoorden op geven, want we kennen jullie en de situatie niet goed. Maar het klinkt me niet gezond in de oren.
Later is nu
quote:Floozie schreef op 19 augustus 2014 @ 14:37:

Marthe. +1



Hij toont initiatief, wil allerlei leuke dingen doen met haar en zij wil alleen maar uit met de buurman...



Denk niet dat dit mis gaat...denk dat dit al mis is.Dit hoop ik niet voor TO, maar als hij dit wil weten dan zal hij ook mee moeten gaan stappen. Al is het maar om te kijken hoe de vlag er bij staat.
Alle reacties Link kopieren
Als je haar wilt verassen, snap ik dat ze daar geen zin in heeft. [img]http://www.organicgardeninfo.com/images/wood-ashes.jpg[/img]



Even serieus: kun je niet eens meegaan? Ik vind het niet vreemd dat iemand uit wil gaan, maar wel dat ze niets meer met jou wil gaan doen. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel raar dat ze elk weekend wil stappen maar nooit iets leuk met jou wil doen.

Klinkt niet goed en je toont genoeg initiatief. Jouw vriendin vind ik nogal egoistisch.
.
Ja ik heb hier wel ervaring mee alleen was ik de partner die alleen nog maar uit wilde gaan.



Gewoon omdat ik mijn toenmalige vriend zo verschrikkelijk zat was en iets met hem doen vond ik niet leuk meer ookal waren het dingen die ik wel met anderen deed. Ik voelde mij niet meer op mijn gemak bij hem en daarom ging ik steeds meer met anderen uit. Met hem uitgaan vond ik zo saai dan zat ik de hele avond aan de bar terwijl ik anders de hele avond op de dansvloer stond.
Alle reacties Link kopieren
quote:miez schreef op 19 augustus 2014 @ 14:23:



. Alleen 't laatste had mevrouw zin in, dus hebben we dat maar gedaan.







Je vriendin mevrouw gaan noemen voorspelt niet veel goeds.



En nu serieus: praten? Zeggen wat je ziet en hoe jij dat ervaart levert misschien meer op dan alle adviezen hier
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 19 augustus 2014 @ 14:52:

Ja ik heb hier wel ervaring mee alleen was ik de partner die alleen nog maar uit wilde gaan.



Gewoon omdat ik mijn toenmalige vriend zo verschrikkelijk zat was en iets met hem doen vond ik niet leuk meer ookal waren het dingen die ik wel met anderen deed. Ik voelde mij niet meer op mijn gemak bij hem en daarom ging ik steeds meer met anderen uit. Met hem uitgaan vond ik zo saai dan zat ik de hele avond aan de bar terwijl ik anders de hele avond op de dansvloer stond.



Constructieve oplossing, zeg. Ik ben bang dat TO net zo'n lot uit de loterij heeft getroffen als jouw ex.



Te laf om een eerlijk gesprek aan te gaan of zelf de veilige relatie te verbreken dus.
Wat is er nog wel fijn aan jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Dus TO is een saaie lul omdat hij niet wil stappen tot 6h, maar wel andere uitjes voorstelt en zijn vriendin nooit mee wil?

Zoals ik het lees 'Partner wil veel uitgaan de LAATSTE tijd) is het niet altijd zo geweest.

Ze gaat elk weekend tot 6h stappen met buurman, TO stelt genoeg andere leuke uitjes voor maar dan wil ze nooit mee.

En dan moet TO niet zeiken en is het een saaie lul?

Dat vind ik pas dom gelul.

Vraagt ze je weleens mee?

En vind ze de dingen die jij voorstelt wel leuk/vond ze deze dingen eerder wel leuk?

Als mijn partner (die de laatste jaren eigenlijk niet meer écht gaat stappen tot diep in de nacht) ineens weer wil gaan stappen af en toe, vind ik dat prima.

Maar niet als hij altijd met de buurvrouw wil stappen en niets met mij wil ondernemen.

Wat geweldig dat jullie allemaal zulke 'vrije'/ niet-zeikwijven zijn,maar ik vind de combinatie van dit alles niet oké klinken.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien zij meer bij de buurman is dan bij jou.

Wat is er zo aantrekkelijk aan die buurman?

Wat heeft hij wat jij niet (meer) hebt?



Als jij dat weet kun jij dat aanpakken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Je noemt haar mevrouw? kansloos.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven