Partner wil veel uitgaan laatste tijd

19-08-2014 14:23 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lezers,



Ben een man van 33 jaar en heb een vriendin van 28. We zijn nu al iets meer dan 10 jaar samen.



Ze heeft de laatste tijd veel zin om te gaan stappen met de buurman en z'n vrienden. Dit doet ze dan nu vaak om 't weekend, maar soms ook 2 weekenden achter elkaar, en dan komt ze pas om een uur of 6 's ochtends thuis.



Echter voel ik me af en toe een beetje in de steek gelaten zeg maar, omdat ik 't idee heb dat ze niks leuks meer met me wil doen. Zo wilde ik haar bijvoorbeeld verassen met een etentje, maar daar had ze geen zin in. 't Weekend daarop dacht ik haar te kunnen verassen met een bioscoopje, maar daar had ze ook niet veel zin in. Laatst dacht ik leuk met haar naar 't Omniversum (soort van bioscoop in Den Haag) te gaan en daarna de stad in om leuk te shoppen. Alleen 't laatste had mevrouw zin in, dus hebben we dat maar gedaan.



Afgelopen zaterdag had ze een afspraak met een vriendin die geopereerd moet worden, dus zij had even aandacht nodig, waar ik ook volledig begrip voor heb. Ze kwam pas tegen 't eind van de middag thuis en voelde zich ook schuldig omdat ze bijna de hele dag was weggebleven, en we dus niks samen hebben kunnen doen. Echter wilde ze die bewuste zaterdagavond weer gaan stappen met de buurman en z'n vrienden. Ze beloofde dat ze 't niet laat zou maken, echter kwam ze ipv 6 uur 's ochtends, 5 uur 's ochtends thuis...:-S. En die zondag doen we ook niks samen, want dan is ze te brak van de afgelopen avond/nacht. Dus ga ik ook maar m'n eigen gang (afspreken met vrienden etc.).



Ik vind 't persoonlijk dan een beetje vreemd, dat als je je al schuldig voelt tegenover je partner, je toch diezelfde avond weer gaat stappen. Helemaal als ze de laatste tijd niet veel dingen wil ondernemen met mij.



Nu heeft dit niks met verlies in vertrouwen te maken (vreemdgaan e.d.), want van mij mag ze lekker gaan stappen/uitgaan als ze dat wil. Je moet ook plezier maken toch? :-) Ook zonder je partner.



Ik heb alleen 't idee dat ze steeds liever uitgaat/stappen met andere mensen, dan dat ze met mij iets leuks wil gaan doen.



Is deze situatie herkenbaar voor iemand? Tips opmerkingen zijn welkom :-)
Alle reacties Link kopieren
Die gaat vreemd met de buurman.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou gewoon een keer mee gaan stappen. Misschien vind ze dat hartstikke leuk,of juist niet.. dan weet je genoeg.
Alle reacties Link kopieren
En met welke voorstellen komt zij?



Ik ben het er niet mee eens dat jij dan maar mee moet stappen. Als manlief elk weekend LAN-party's houdt waardoor wij haast niets meer ondernemen schuif ik toch zeker niet aan met m'n pc. Zie mezelf al zitten zeg..
Dat zij graag wil stappen is niet gek maar weekelijks met de buurman en zijn vrienden vind ik opmerkelijk. Heeft ze geen vriendinnen?



Plus het is geven en nemen in een relatie toch?

Wat is er mis met zo nu en dan iets doen wat een ander leuk vind?
Alle reacties Link kopieren
De buurman heeft een grotere piemel denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Thx voor de reacties :-)



Ik MOET btw niet mee gaan stappen. Qua film houdt ze immers meer van Romantische komedies, dan ga ik haar toch ook niet meenemen met m'n maten naar een actiefilm als ze daar geen behoefte aan heeft. Dat moet ze helemaal zelf weten, maar ik houd wel rekening met haar, dan zou je 't van haar toch ook wel verwachten. TUURLIJK mag ze stappen, je moet elkaar ook de vrijheid geven. Maar bijna ieder weekend met vrienden/vriendinnen en vervolgens niks leuks met mij willen doen lijkt me niet helemaal eerlijk.



Tuurlijk zou ik best een keer mee willen, echter word ik nooit uitgenodigd, dus ik zou 't maar even zelf moeten vragen..
Alle reacties Link kopieren
Wat een lullige antwoorden weer hierboven. Hij zegt dat dit iets is van de laatste tijd, daar moet dus een reden voor zijn. Hij geeft haar de ruimte om uit te gaan, snapt dat en gunt dat haar. Wel stelt hij van alles voor om te gaan doen als ze wel een keer thuis is, en daar lijkt zij dus helemaal geen in te hebben. Een relatie is geven en nemen en zij lijkt alleen maar te nemen door elk weekend de hort op te gaan en alle uitjes met haar vriend af te slaan, de balans is dus zoek.

Ik zou toch eens goed met haar gaan praten. Waarom zou het bijvoorbeeld niet om en om kunnen. De ene week met haar vrienden op stap, het andere weekend met jou? Dat is toch een mooie compromie? In haar "uitgaans weekend" kan jij dan ook mooi met je maten op stap.
quote:miez schreef op dinsdag 19 augustus 2014 17:14 Thx voor de reacties :-)



Ik MOET btw niet mee gaan stappen. Qua film houdt ze immers meer van Romantische komedies, dan ga ik haar toch ook niet meenemen met m'n maten naar een actiefilm als ze daar geen behoefte aan heeft. Dat moet ze helemaal zelf weten, maar ik houd wel rekening met haar, dan zou je 't van haar toch ook wel verwachten. TUURLIJK mag ze stappen, je moet elkaar ook de vrijheid geven. Maar bijna ieder weekend met vrienden/vriendinnen en vervolgens niks leuks met mij willen doen lijkt me niet helemaal eerlijk.



Tuurlijk zou ik best een keer mee willen, echter word ik nooit uitgenodigd, dus ik zou 't maar even zelf moeten vragen.. "Thx voor de reacties :-)





Tuurlijk zou ik best een keer mee willen, echter word ik nooit uitgenodigd, dus ik zou 't maar even zelf moeten vragen.."



Dat bedoel ik.. Dus zou ik mezelf uitnodigen en kijken hoe enthousiast ze dan reageert.
quote:geordie schreef op dinsdag 19 augustus 2014 17:18 Wat een lullige antwoorden weer hierboven. Hij zegt dat dit iets is van de laatste tijd, daar moet dus een reden voor zijn. Hij geeft haar de ruimte om uit te gaan, snapt dat en gunt dat haar. Wel stelt hij van alles voor om te gaan doen als ze wel een keer thuis is, en daar lijkt zij dus helemaal geen in te hebben. Een relatie is geven en nemen en zij lijkt alleen maar te nemen door elk weekend de hort op te gaan en alle uitjes met haar vriend af te slaan, de balans is dus zoek.

Ik zou toch eens goed met haar gaan praten. Waarom zou het bijvoorbeeld niet om en om kunnen. De ene week met haar vrienden op stap, het andere weekend met jou? Dat is toch een mooie compromie? In haar "uitgaans weekend" kan jij dan ook mooi met je maten op stap. Je hebt gelijk hoor maar het zit hem denk ik in "de buurman met zijn vrienden". Had er gewoon zoals zijn 2e bericht vrienden/vriendinnen had dat minder argwaan opgewekt.
Vraag haar wat er speelt en wat ze wil.



Geef ook aan wat jouw wensen en gevoelens zijn. Laat niet over je heenlopen, maar geef je grenzen aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:miez schreef op 19 augustus 2014 @ 17:14: ik houd wel rekening met haar, dan zou je 't van haar toch ook wel verwachten. TUURLIJK mag ze stappen, je moet elkaar ook de vrijheid geven. Maar bijna ieder weekend met vrienden/vriendinnen en vervolgens niks leuks met mij willen doen lijkt me niet helemaal eerlijk.Dat is het ook niet.

Tijd om met elkaar te praten en tot compromissen te komen.



Op basis van jouw eerste bericht "Ze heeft de laatste tijd veel zin om te gaan stappen met de buurman en z'n vrienden" ging ik er eigenlijk vanuit dat zij met alleen mannen op stap ging.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 19 augustus 2014 @ 16:19:

Die gaat vreemd met de buurman.Dan is het oh buurman wat doet u nou.
Mevrouw? das vaak een teken dat het over is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel hierbij is echt dat ze vreemdgaat of verliefd op iemand anders is. Ook omdat ze helemaal niks meer met je wil ondernemen.
Ze is jong? Ze is 28. Dat is niet stokoud, maar ook weer geen 18.

Ze heeft een vaste relatie en ik vraag me af hoeveel vrouwen het ok zouden vinden als hun parter om het weekend tot 6 uur 's ochtends gaat stappen, met een stel vrouwen, en dan de rest van het weekend niet aanspreekbaar is.



Eerlijk gezegd verbaas ik me over de reacties. Over het algemeen wordt zoveel en zo heftig uitgaan apart van elkaar in vaste relaties niet echt geaccepteerd. Niet dat ik zeg dat het dus fout is, maar ik zeg wel dat to geen raar punt heeft.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij dachten we allemaal dat het alleen om mannen ging. Nu zijn het ineens vriendinnen.



Miez.. nog steeds kom je er alleen achter waarom ze wel wat met vrienden/vriendinnen wil doen en niet met jou, door het haar te vragen. En door haar eens te vragen wat ze dan wél wil, ipv haar steeds te proberen te verrassen.



En als jij steeds de enige bent, die toegeeft, zoals het voorbeeld van de films, dan zou ik toch een keertje achter m'n oren gaan krabben. Wat halen jullie nog uit de relatie? Is het nog leuk, verder?



ik zou in elk geval eens aankaarten dat je het geen probleem vindt dat ze om het weekend gaat stappen, zonder jou, maar dat je ook graag wat met haar doet. Dat het anders wat eenzijdig wordt. Een soort van leven langs elkaar in plaats van met elkaar. Je kunt ook vragen waarom dit juist de laatste tijd o is. Misschien voelt ze de 30 in haar nek hijgen en is ze bang dat ze daardoor 'verstandig' en 'volwassen' moet gaan doen.



Ben je ook bang voor haar reactie/antwoord?
Later is nu
Als TO een vrouw was waren de reacties anders geweest
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit lees denk ik dat ze wat uitgekeken begint te raken op jullie relatie en dat ze aandacht elders zoekt. Heb je al eens een goed gesprek met haar gehad over jullie relatie?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
alleen de topic opener gelezen....

Miez... ze gaat vreemd met je buurman!!
geen ruggegraat??.... ben juist heel flexibel
Je hebt wel veel geduld. Misschien wat meer ballen tonen? Als mijn vent mij steeds afwijst en vervolgens naar de buurvrouw rent ga ik echt niet toe zitten te kijken in de hoop dat dat bij draait. Trek gewoon je mond open want je laat het zelf tenslotte allemaal toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 19 augustus 2014 @ 18:29:

Als TO een vrouw was waren de reacties anders geweestHoezo dan?
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 19 augustus 2014 @ 18:29:

Als TO een vrouw was waren de reacties anders geweest



Ik vind dat dit soms snel geroepen word,maar nu ben ik het wel met je eens.

TO word neergezet als een zeikerd en saaie lul.

Omdat hij niet persé wil stappen tot 6h, wel allerlei dingen bedenkt om met vriendin te doen maar zij wil niets met hem doen.

En vraagt hem notabene niet eens mee uit!

En dan is hij een saaie lul, jaja..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze:

óf op zoek is naar spanning/te weinig uit is geweest toen ze jonger was/al vroeg een relatie had,:

óf een oogje heeft op buurman/vriend van buurman:

óf wat op jou uitgekeken is.



Wat zou het anders kunnen zijn dan één van bovenstaande opties als ze altijd mar uit wil met buurman en vrienden, jij word niet meegevraagd én ze wil niets met jou ondernemen.

Het zou anders zijn als ze af en toe uitgaat, en het ook nog steeds leuk vind met jou dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 19 augustus 2014 @ 16:19:

Die gaat vreemd met de buurman.En/ of met zijn vrienden
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je alles goed vindt. Maar vind je het ook nog goed als zij zoveel weg is omdat ze niet zo graag meer met jou samen is?

Ik zou het eens bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven