Plotseling is relatie over

21-08-2014 11:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen weten.



Sinds maandag heeft mijn vriend (of nu ex dan..) het uitgemaakt. We hebben 5 jaar een relatie gehad, ik ben 20 en hij bijna 23. We waren behoorlijk jong toen het aanging.



Maandag is hij teruggekomen van zijn vakantie met zijn vrienden, daarvoor zaten we in het huis van mijn zus, omdat zij op vakantie was. Het ging juist goed tussen ons, geen problemen, geen ruzies of wat dan ook. In april zei hij nadat we twee weken samen bij hem thuis waren geweest, 'als jij nou een baan hebt gevonden, kunnen we wel eens gaan kijken voor een huisje'. Dit kwam best als een verrassing, maar wel als een leuke. En vlak voordat hij op vakantie ging hadden we het er over om samen een auto te kopen, ook zijn idee en ik ben daar serieus op ingegaan. Voordat hij wegging nam hij mij nog mee uiteten wat hartstikke leuk was. Zo waren er nog meer dingen waardoor je niet gaat denken dat het snel uit zal zijn. Er was gewoon niets aan de hand, behalve dat het gewoon echt goed zat.



Eenmaal toen hij op vakantie was, merkte ik wat aan zijn gedrag naar mij via whatsapp etc. Hij deed afstandelijker en daar wees ik m op, maar er was niets aan de hand, hij zou op zijn gedrag letten. Ik dacht vaak dat ik mezelf niet zo moest aanstellen en dat ik me gewoon onzeker voelde. Maar eigenlijk voelde ik echt dat het helemaal verkeerd zat. Op die maandag, ging ik helemaal voorbereid (op het uitmaken) naar hem toe, zonder dat er 1 woord is gevallen tussen ons dat dit zou gebeuren. Wel apart dat ik dat zo aanvoelde.



Hij zegt dat door die dingen, zoals samenwonen en die auto het definitief wordt en hij niet met mij samen de toekomt ziet, om samen oud te worden, daar vindt hij me niet leuk genoeg voor. Daarnaast is het al 1x uit geweest na 1,5 jaar, omdat hij ons meer als vrienden zag en heeft hij vorig jaar een keer met een meisje uit Sicilië gezoend. Dat betrekt hij erbij en door die dingen ziet hij dat hij niet 100% voor mij kan gaan.



Voor mij waren dat gesloten hoofdstukken en hebben we die goed overleefd. Daarnaast zegt hij dat hij nog heel veel van me houdt, de relatie goed zat en dat hij gelukkig met mij was. Ik zou denken als iemand bezig is met het uitmaken, dat je dat wel merkt in iemands gedrag. Dus het lijkt erop alsof hij die beslissing in een week tijd (op vakantie) over een relatie van 5 jaar heeft gemaakt, wat naar mijn idee suuuuper snel is + dat hij niets met mij heeft gedeeld over zijn gevoelens maar het als een donderslag bij heldere hemel heeft uitgemaakt. Niemand zag het aankomen.



Ik denk dat hij de beslissing te snel heeft gemaakt, dat hij eerder 'bang' is om die stap naar het definitieve te maken (wat nog helemaal niet hoeft). Hij gaat van een goede relatie, waarin hij zegt gelukkig te zijn geweest, naar helemaal niets. Ik denk dat hij over een paar weken weer bij mij aanklopt, maar dat kan ook mijn hoop zijn en omdat ik misschien even niet meer realistisch kan nadenken. Vandaar dat ik jullie mening graag wil weten. Liefdesverdriet is !&#%@, zeker zo uit het niets.



Lang verhaal, ik weet het, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het oprecht rot voor je. Heb jij het gevoel dat hij weer iemand anders is tegen gekomen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je wil het vast niet horen, maar al 5 jaar verkering op die leeftijd zou mij ook gaan benauwen.... hij vindt het vast tijd voor wat vrijheid.
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet is altijd heel erg k*%##%%!!! Kan het zijn dat hij verliefd is geworden op iemand anders op vakantie? Ik snap dat het niet leuk is om te horen, maar dat zou wel verklaren dat het zo snel ging en al op vakantie afstandelijk ging doen. Voor de rest heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!

Hij heeft een meisje leren kennen waarmee hij een leuke klik had en leuk mee kon praten. Dat noemde hij trouwens ook als argument, dat dat niet hoort.. Maar dat vind ik flauwe kul, iedereen zal heel z'n leven mensen ontmoeten waarvan je denkt, zo die is leuk. Met wie je ook samen bent. Vind ik dan.



Maar hij heeft me recht in m'n ogen aangekeken gezegd dat hij niet is vreemdgegaan en dat geloof ik wel echt.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan trouwens niet goed alleen zijn, dus die vrijheid is het denk ik ook niet. Ik heb ook gevraagd of hij zich benauwd voelde in de relatie, maar ook dat is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijke zaak, wat mij betreft. Hij heeft een ander leren kennen.



Hij geeft dat zelfs zelf toe! Over die auto en dat samenwonen, zijn kulargumenten. Dat zegt ie om zijn belangstelling voor dat andere meisje te verdoezelen.



Maar wat in en in gemeen van hem om dat op deze manier te doen. Je wordt gewoon ingeruild. Een ding weet de volgende dame vrij zeker: zoals je hem leert kennen kom je er ook weer van af.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet leuk als je zoiets moet meemaken...



ik zou wel zoiets hebben van dat als mijn vriend mij niet leuk genoeg vindt om een serieuze relatie mee te hebben, ik zou beseffen dat ik daar niets aan zou kunnen veranderen en hem dan ook zou laten omdat het geen zin zou hebben om hem achterna te lopen...



vind het wel niet ok van hem dat hij dat nu pas vertelt terwijl hij dat volgens mij al even wist...



het positieve aan dit verhaal is dat je echt echt waar nog jong bent en ook al is dit misschien je eerste grote liefde..ik kan je verzekeren dat je dit nog wel kan tegen komen in je leven... op liefde staat geen leeftijd :-)



ik wens je veel sterkte toe!
Dat hij tamelijk snel andere meisjes leuk vindt is een teken aan de wand. Als hij nog helemaal voor jou zou gaan zou hij daar niet zo door worden afgeleid.

Ik denk dat na 5 jaar de koek voor hem op is, dat hij vrij wil zijn en niet meer gek genoeg op jou is om verder te gaan met de relatie.

Je schrijft dat je zijn argumenten flauwekul vindt, maar eigenlijk maakt het niet uit waarom hij niet verder wil. Voor hem is het voorbij, en daar moet jij mee leven.

Wees verdrietig, huil uit bij vriendinnen, eet teveel chocola etc. En over een tijdje gaat het liefdesverdriet weer voorbij, en dan heb je nog een heel leven voor je waarin je leuke dingen kunt doen en leuke mensen / mannen kunt ontmoeten.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Het is zo onwerkelijk om te bedenken dat hij een ander zou hebben, juist omdat het gewoon goed ging. Maar goed, het kan natuurlijk altijd gebeuren.



Maar drie weken voordat hij het uit heeft gemaakt, begon hij nog over die auto. Het lijkt echt alsof hij die beslissing veel te snel heeft gemaakt, alsof hij niet durft..
Wat ik denk? Dat hij op vakantie flink uit de band gesprongen is, als je begrijpt wat ik bedoel.... Dat hij dat niet wil zeggen en op deze wijze met slappe excuses een punt achter de relatie wil zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt je al een hele poos niet leuk genoeg meer. Dat zou voor jou ook duidelijk moeten zijn: hij heeft het eerder uitgemaakt met die reden èn al eerder met een ander gezoend.



Dat hij niet vreemdgegaan is op zijn laatste vakantie geloof ik wel. Het kan heel goed dat hij door die meid ontmoeten (wederom) heeft beseft dat hij jou helaas niet leuk genoeg vindt.



Kortom: ik zou hem op zijn woord geloven en geen excuses voor hem gaan verzinnen.



Hij wil niet meer.



Punt.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die auto en eventueel samenwonen zegt niks. Ik zei dat ook. Eigenlijk meer hardop tegen mezelf. Om mezelf te overtuigen dat ik echt nog wel wat voor hem voelde. Maar dat was niet zo. Voor hem kwam het toen 'plotseling', maar voor mij voelde het al maanden niet meer senang. Ik was ook 22 geloof ik. En hoe meer dat gevoel kwam, hoe harder ik ging roepen hoe 'verschrikkelijk gelukkig ik toch wel niet was en hoe veel ik toch wel niet van hem hield'. Eingelijk dus alleen dus om mezelf te overtuigen. Wij hadden zelfs een afspraak staan om te gaan tekenen voor een huis. Hij dacht ook nog dat het een fase was, maar ik voelde alleen maar opluchting en heb geen moment spijt gehad. Ik had het al te lang aan laten sappelen.



Natuurlijk zegt hij dat hij zich niet benauwd voelde. Had hij dat wel toegegeven had jij weer kunnen zeggen; 'hem meer vrij te laten etc. etc.' en voor jezelf weer een opening creeeren. Hij geeft je nu geen enkele opening. Gewoon omdat hij echt niet meer wil. Hij staat heel erg open voor andere meisjes en dat is al een teken aan de wand. De koek is gewoon op.



Ga geen dingen voor hem invullen zoals 'dat hij niet durft'. Want hell, ik durfde echt wel! Alleen gewoon niet met die ex van toen. Denk ook niet dat het 'een fase' is. Want de kans is namelijk een stuk groter dat het geen fase is, dan dat het 't wel is.



Kortom, leg je erbij neer. Hij vindt andere meisjes leuker en vindt jou zelfs 'niet leuk genoeg' zegt hij letterlijk. Daar wil je niet mee samen zijn.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Jee, sterkte!



Het getuigt van weinig respect om een relatie van 5 jaar als een donderslag bij heldere hemel te beëindigen.

Niet eerlijk dat hij jou nu met zoveel vragen laat zitten.



Het klinkt ernaar dat hij jou iets heeft willen besparen. Wat de waarheid ook is.

Ik zou er niet op wachten. Feit blijft dat hij niet verder wil.

Wees vooral een beetje lief voor jezelf nu.
Alle reacties Link kopieren
Als het na 1.5 jr al eens uit was en hij heeft al eerder met een ander gezoend dan snap ik niet dat je verbaast bent dat het over is.

Dat je verdrietig bent begrijp ik natuurlijk wel.

Les voor de volgende keer: de eer aan jezelf houden en je niet laten gebruiken. Want dat is nu wel gebeurd.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hij heeft geproefd van de vrijheid.En eerlijk gezegd..geef ik hem nog gelijk ook.Jullie waren al jong samen en als je ouder wordt verander je van smaak en gedachten.Ik vind het wel lullig voor jou.Maar zie het zo...jouw verdriet wordt vanzelf minder, dat heeft tijd nodig. En dan zie jij ook weer wat voor leuke mannen er wel niet zijn. Ga met v riendinnen de hort op.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt heel vervelend. Maar je bent pas 20 en hebt vanaf je 15e 'vaste' verkering. Dat is echt heel vroeg en maar heel weinig stellen overleven dat. Het zijn echt de 'uitzonderingen'. Uithuilen, je vriendinnen bellen of ze met een zak chocoladerepen bij je langskomen en op de bank films gaan kijken. Het komt echt allemaal weer goed met je!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in dezelfde situatie gezeten op

Jou leeftijd alleen woonden wij net samen toen hij het uitmaakte met precies dezelfde argumenten.. Ik was er kapot van voelden me erg eenzaam hij was ook nog mijn beste vriend.



Idd na 2 weken kreeg hij

Spijt



ik was toen dolblij dat hij weer terug kwam echter werkten het uiteindelijk voor mij niet meer. De angst dat hij t weer in zijn bol zou krijgen zorgden ervoor dat ik me vreselijk aan ging passen alles doen zodat hij maar bij me zou blijven. Toen heb ik besloten dat ik zo niet verder kon ik had recht op een gelijkwaardige relatie zonder het gevoel dat mijn partner mij elk moment aan de kant kon

Zetten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik voel me niet gebruikt. Dat komt omdat we het gewoon heel leuk hebben gehad samen. Gebruikt zie ik als iets heel anders.

Ik ben verbaasd, omdat het gewoon goed ging en hij niets heeft laten merken.



De reacties zetten me aan het denken, ik was er eigenlijk bijna van overtuigd dat hij niet durft. Maar goed, als ik dit zo lees klinkt dat allemaal niet logisch meer en jullie reacties wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:spookie21 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:48:

Nee, ik voel me niet gebruikt. Dat komt omdat we het gewoon heel leuk hebben gehad samen. Gebruikt zie ik als iets heel anders.

Ik ben verbaasd, omdat het gewoon goed ging en hij niets heeft laten merken.



De reacties zetten me aan het denken, ik was er eigenlijk bijna van overtuigd dat hij niet durft. Maar goed, als ik dit zo lees klinkt dat allemaal niet logisch meer en jullie reacties wel..

Je voelt je niet gebruikt? Het is normaal dat hij het eerst uitmaakt en vervolgens met een ander gaat 'zoenen'? Dat ie mooi weer speelt en het vervolgens na een vrienden-vakantie uitmaakt?

Laat me je vertellen, dat is géén normaal gedrag in een relatie. Wanneer je het normaal vindt dat er zo met jou wordt omgegaan zou ik daar eens aan gaan werken, anders krijg je alleen maar meer van dit soort eikels in je leven.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Idd staafmixer, ik zou nu ook heel blij zijn als hij zegt dat hij een hele grote fout heeft gemaakt.

Maar ik zou dan ook voor mezelf na moeten gaan of ik dat wel weer moet doen, ik kan niet als speelballetje gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er trouwens overheen gekomen door mijn vriendinnen die bij me kwamen logeren en mij mee namen naar de stad en lieten inzien dat er nog anderen leuke mannen rondliepen. Het heeft mijn zelfvertrouwen goed gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ja, zoals je het nu neerzet wel hatsetats.. Ik heb het nooit zo gevoeld en gezien. Waarschijnlijk omdat ik hem zo leuk vind/vond en van hem houd.
Alle reacties Link kopieren
quote:spookie21 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:56:

Ja, zoals je het nu neerzet wel hatsetats.. Ik heb het nooit zo gevoeld en gezien. Waarschijnlijk omdat ik hem zo leuk vind/vond en van hem houd.



Dat snap ik ook wel. En het is ook allemaal ruk natuurlijk, je mag ook best verdrietig zijn.

Ik hoop alleen dat je beseft dat je véél en véél meer waard bent dan zo iemand.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je niet voor hem moet denken..



Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven